پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

با ۴۰ سامانه استعلام خدمات شهری و دولتی آشنا شوید

با ۴۰ سامانه استعلام خدمات شهری و دولتی آشنا شوید

دولت الکترونیک در ایران، روز به روز در حال گسترش بوده و مثل فضای بانکداری مجازی که مراجعه مردم واسه انجام امور سنتی بانکی رو شدیدا کاهش داده، بستر رو واسه تسریع و آسون کردن پروسهای اداری و تعامل مردم با دولت جفت و جور کرده.

حالا صدها خدمت دولتی و نیمه دولتی که بیست سال پیش به صورت به طور کامل سنتی و با مراجعه حضوری مردم و مخاطبان سازمانی ارائه می شد، به صورت اینترنتی قابل انجام و ردیابی بوده و احتیاجی به حضور فیزیکی افراد واسه بررسی پروسهای اداری مربوطه نیس.

در گزارش امروز سرویس دانستنیهای ما، شما رو با ۴۰ سامانه استعلام اینترنتی خدمات شهری، دولتی و انتظامی آشنا می کنیم که می تونه راهنمای خوبی واسه کسایی باشه که در طول ماه یا سال، بعضی وقتا واسه دسترسی به این خدمات، به دفاتر یا سازمانای دولتی در سراسر کشور مراجعه می کنن.

 

با ما همراه باشین.

 

 سامانه استعلام سابقه بیمه

بدیش اینه هنوز تعداد خیلی از آدمایی که هر ماه بیمه اجباری واسه اونا به وسیله لیست بیمه کارفرمایان رد می شه، باخبر نیستن که می تونن با مراجعه به سامانه جدید استعلام سوابق بیمه ای خود، دقیق ترین و جزیی ترین سابقه بیمه خود رو در هر بازه وقتی که نیاز داشته باشن، دریافت و پرینت بگیرن.

واسه دسترسی به سابقه بیمه ای خود، کافیه به این نشانی رفته و بعد از دریافت کد کاربری و رمز عبور و ورود شماره موبایل خود، منتظر کد تایید باشین. پس از تایید کد کاربری و کد ملی شما، اجازه دسترسی به سیستم رو پیدا می کنین. حال می تونین هر زمان از شبونه روز و در طول هفته، با ورود به این سامانه، اخرین سوابق بیمه ای خود رو که به وسیله شعب جور واجور تامین اجتماعی در سراسر کشور و به وسیله کارفرمایان جورواجور رد شده رو ببینین.

به شما پیشنهاد می شه که هر ماه، به این سامانه مراجعه کرده و نسبت به پرداخت و رد شدن حق بیمه اجباری شما به وسیله کارفرمایان باخبر شید. بعضی وقتا به دلیل مشکلات سیستمی و یا بار ترافیکی بالای مراجعه حضوری، لیستای بیمه با تاخیر در سیستم وارد می شه.
بخاطر این، با مراجعه زیاد به این سامانه، در جریان تایید سابقه بیمه ماهانه خود قرار بگیرین.

این سامانه یکی از پر مخاطب ترین سامانه های استعلامی دولتی در کشوره که مثل درگاه سازمان بورس، بیننده زیادی در طول روز داره.
ماهانه بیشتر از ۱.۵ میلیون نفر از این سامانه واسه بررسی سوابق بیمه ای خود استفاده می کنن.

راهنمای ثبت نام در سامانه استعلام سوابق بیمه ای

سامانه ثبت نام پورتال متمرکز سازمان تامین اجتماعی واسه کلیه مخاطبین این سازمان قابل استفاده س. حساب کاربری ایجاد شده از راه این سامانه توانایی دسترسی به کلیه خدمات نوین سازمان رو داره.

واسه ایجاد حساب کاربری به روش زیر عمل کنین :

از راه این به پورتال متمرکز سرروای غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی وارد شید و گزینه ثبت نام رو انتخاب کنین.

بعد  از درج کدملی خود (بیمه شده) و انتخاب اپراتور، شماره گوشی موبایل خود (بیمه شده) رو وارد کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین شماره گوشی موبایل وارد شده فقط باید واسه شخص شما (بیمه شده) باشه وگرنه از ورود به سیستم جلوگیری می شه.

اگه شماره گوشی موبایل وارد شده واسه شخص شما (بیمه شده) نباشه ،نیازه پس از طی کلیه مراحل ثبت نام شخصا (بیمه شده) با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنین. پس از وارد کردن کلیه موارد مثل شکل زیر روی گزینه ثبت نام کلیک کرده و منتظر دریافت اس ام اس شناسه فعالسازی از راه گوشی موبایل باشین.

پس از دریافت اس ام اس شناسه فعال سازی از راه گوشی موبایل و درج اون در کادر مربوطه روی گزینه ثبت نام کلیک کنین.

تکمیل روند ثبت نام در این قدم انجام میشه ، همونطور که در شکل زیر مشخصه :

پس از پر کردن کلیه موارد روی دکمه ثبت نام کلیک کنین.

نکات قابل توجه

۱-کلیه اطلاعات هویتی باید برابر با اطلاعات کارت ملی و شناسنامه باشه. حواستون باشه که در صورت نبود یکی بودن اطلاعات وارد شده، حساب کاربری واسه شما ایجاد نمیشه.

۲ -در بخاطر سپردن جواب سوال امنیتی خود حواستون باشه . این سوال در بازیابی گذرواژه شما استفاده میشن. همیشه جواب آسونی رو انتخاب کنین تا سریع تو ذهن شما تداعی شه.

۳ -خواهشمنده در وارد کردن شماره گوشی موبایل و ایمیل خود دقت کنین. این اطلاعات، در  واقع پل ارتباطی سامانه های سازمان تامین اجتماعی با شما هستش.

۴- فرمت مجاز جهت ثبت گذرواژه رو توجه کنین. گذر واژه حتما باید با کاراکترهای لاتین باشه.  باید با یه حرف شروع شه .  باید دست کم شامل یه حرف بزرگ ، یه حرف کوچیک و یه عدد باشه. طول گذر واژه نباید کمتر از ۸ کاراکتر باشه.  گذر واژه نباید شامل نام ، نام خانوادگی و کد ملی باشه. فقط کاراکترهای التین حرف و عدد و & % $ # ! مجازه.

۵- بیمه شده گرامی در حفظ و نگهداری رمز  عبور خود دقت کرده، مسئولیت افشای رمز و هرگونه سوء به کار گیری اون بعهده شما هستش.

۶- اگه با درخواست شما موافقت شد، این پیام ارسال  می شه:

درخواست شما با موافقیت ثبت گردید و نتیجه مراحل انجام شده از راه اس ام اس فرستاده میشه. در صورت ایجاد حساب کاربری واسه فعال سازی نام کاربری خود به شعبه بیمه پردازی یا نزدیک ترین شعبه سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنین.

۷-اگه ثبت نام شما موفقیت آمیز بود، این پیغام فرستاده میشه:

اس ام اس در صورت ثبت نام موفقیت آمیز: جناب آقای/سرکار خانوم به سیستمای متمرکز سازمان تامین اجتماعی خوش اومدید .حساب کاربری شما ایجاد گردید.

۸-اگه ثبت نام شما موفقیت آمیز نبود، این پیغام واسه شما فرستاده میشه:

جناب آقای/سرکار خانوم تائید اطلاعات شما با مشکل مواجه شد.
لطفا جهت تکمیل ثبت نام با در دست داشتن مدارک هویتی به نزدیکترین شعبه مراجعه کنین.

واسه اطلاعات بیشتر  به این برید.

سامانه استعلام بیمه سلامت

طرح بیمه سلامت، یکی از بزرگترین اقدمات دولت تدبیر و امید در میدون بهداشت و درمان بود و حالا از راه سامانه بیمه سلامت، میشه در جریان برنامه ها و خدمات این طرح بود. کافیه به این نشانی مراجعه کنین. خدمات غیر حضوری بیمه سلامت رو میشه در این درگاه دید.سامانه های بیمه سلامت در این در دسترسه.

اگه شما قبلا کد کاربری و رمز عبور دریافت کرده باشین، با ورود این اطلاعات می تونین نسبت به به کار گیری خدماتی که در سیستم بیمه سلامت تعبیه شده، استفاده کنین. واسه باخبر شدن از دیگر برنامه های بیمه سلامت به این نشانی مراجعه کنین.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین، با ورود به درگاه خدمات الکترونیک سازمان بیمه سلامت می تونین از مراکز طرف قرار داد، خدمات قابل ارائه به بیمه شده و اطلاعات لازم از این طرح درمانی بزرگ جویا شید. اگه واسه باخبر شدن از خدماتی که تحت بیمه سلامت ارائه می شه و خدماتی که به صورت اینترنتی میشه و استعلام کرد، با پرسشی روبرو شدید، به این نشانی برید.

چیزی که درباره بیمه سلامت باید بدونین

۱- بیمه سلامت همگانی به بیمه بازنشستگی تعلق می‌گیرد و سابقه اون حساب می‌شه؟

جواب: خیر این بیمه، تامین اجتماعی و بازنشستگی نیس بلکه فقط بیمه سلامته.

۲-اگه فردی بیکار باشه و در این بیمه ثبت نام کنه بعد از یه مدت مشغول به کار شه و در محل کار خود هم بیمه شه این بیمه حذف می شه؟

جواب: این بیمه واسه اون فرد حذف نمی‌شه و واسه یه سال ادامه داره.
اما اگه بعد از گذشت این مدت، فرد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشه بیمه سلامت اون دیگه قابل تمدید نیس.

۳- بیمه سلامت یه ساله س؟

جواب: خیر این بیمه قراره ادامه داشته باشه اما اگه فردی تحت پوشش بیمه دیگری قرار بگیره، خود به خود این پوشش بیمه ای رو از دست میده. اما کسی که الان ثبت نام کنه و بعدا شرایط بیمه دیگری رو پیدا کرده و دفترچه دریافت به مدت یه سال از زمان شروع بیمه، دفترچه بیمه ایشون اعتبار داره.

۴-اطلاعات ثبت شده در سایت امکان ویرایش داره؟

 

جواب: خیر

 

۵-اگه اطلاعاتی اشتباه وارد و یا ثبت نام نیمه کاره باشه، خواهندگان چه کاری باید بکنن؟

جواب: اگه ثبت نام نصف نیمه مونده و سیستم قطع شده، تا وقتی که سامانه اعلام نکنه که ثبت نام شما به پایان رسیده و پایانی شده، قابل ویرایشه. حتی اگه کاربر بارها میان کار ثبت نام رو رها کنه و یا سیستم قطع شه و کاربر خارج و دوباره وارد شه، تا ثبت نام پایانی نشده باشه امکان ویرایش هست.

اما اگه ثبت نام پایانی شد اطلاعات دیگه قابل ویرایش نیستن. در آخر بعد از یه ماه وقتی که ثبت نام‌ها کامل شد، اون وقت می‌تونن دوباره مراجعه و اطلاعات خود رو ویرایش کنن و اگه امکان دریافت دفترچه داشته باشن به اون‌ها تعلق می‌گیرد.

۶-پسرهایی که از ۱۸ سال بالاتر هستن و امکان این رو ندارن که زیر پوشش بیمه پدرخود باشن چه شرایطی در این بیمه دارن؟

جواب: می تونن زیر پوشش باشن؛ یعنی پدرها می‌تونن فرزندان خود رو زیرپوشش بیمه ببرن، اما اگه فردی بالای ۱۸ ساله و پدرش ایشون رو بیمه نکرده، می‌تونه به عنوان سرپرست خود رو بیمه کنه.

۷-ثبت نام تا چه وقتی ادامه داره؟

جواب: برنامه ریزی ما تا آخر اردیبهشت ماه س. تصور این بوده که تا آخر این مدت بیشترین آدمایی که بیمه نبوده‌ان، ثبت نام می‌کنن. اما ثبت نام ادامه داره چون هدف اینه که همه کسایی که بیمه نیستن در بیمه سلامت ثبت نام کنن. پس اگه تا آخر اردیبهشت ماه هم کسایی موفق به ثبت نام نشدن، بعد از اون می‌تونن مبادرت به ثبت نام کنن.

۸- خانوم‌های خود سرپرست می‌تونن خود رو بیمه کنن؟

جواب: بله، خانوم‌های خود سرپرست هم می‌تونن به عنوان سرپرست خود رو بیمه کنن.

۹-آدمایی که “بیمه ایرانیان” بوده‌ان چه شرایطی دارن؟

جواب: درباره بیمه ایرانیان هم باید بگم که هرکی از هر تاریخی که اعتبار بیمه ایرانیانش به پایان برسه از فردای اون روز می‌تونه بیاد و بیمه سلامت همگانی شه.
پس این افراد می‌تونن دقیقا بعد از پایان اعتبار بیمه ایرانیان خود بیان و دفترچه بیمه سلامت رو ثبت نام کنن. مانعی واسه دریافت ندارن چون اعتبار اون بیمه تموم شده.

۱۰- بیمه سلامت بیمه تکمیلی هستش یا بعد از این بیمه افراد باید بیمه تکمیلی هم داشته باشن؟

جواب: خیر. همه مردم می‌تونن یه بیمه تکمیلی داشته باشن اما بیمه سلامت تنها یه بیمه پایه هستش و محدودیتی واسه بیمه تکمیلی وجود نداره.

۱۱-چه مکان‌های خدمات درمانی طرف قرارداد این بیمه هستن؟

جواب: کلیه بیمه شدگان این طرح مثل بقیه بیمه شدگان کارکنان دولت، بقیه اقشار، بیمه ایرانیان می‌تونن از مراکز طرف قرارداد ما استفاده کنن. یعنی همون چیزایی که در تعهد ما واسه بقیه بیمه شدگانمان هست، واسه این افراد هم در تعهد ما هست.
بیمارستان، دکتر، داروخونه، پاراکلینیک فرقی با دفترچه‌های دیگه ما نداره.

 

۱۲-اندازه تعرفه‌ها چقدره؟

 

جواب: هر چیزی که واسه همه بیمه شدگان دیگه اتفاق بیفته در این بیمه هم اجرا می‌شه. البته تعرفه‌ها رو شورای عالی بیمه مشخص می‌کنه. اعداد و ارقام رو در اطلاعیهایی اعلام می شه.

این اطلاعات باید در اطلاعیه شماره ۴ مطرح شه.

ستاد در حال بررسی این موضوعاته و در آینده اعلام می‌شه. این اطلاعیه قبل از دریافت دفترچه‌ها به مردم، منتشر می شه.

۱۳-این بیمه چه فرقی با بیمه خدمات درمانی و بیمه تامین اجتماعی داره؟

جواب: بیمه خدمات درمانی از دو سال پیش تبدیل به بیمه سلامت شد، پس دفترچه‌های ما قبلا دفترچه خدمات درمانی بود و الان تبدیل به دفترچه بیمه سلامت شده.
همه موراد مثل بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های دانشگاهی، در بعضی از مناطق و شهرها بیمارستان‌های خصوصی هم بعضی وقتا هستن که طرف قرارداد ما قرار دارن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   از صورت زخمی تا گرگ وال استریت؛ ۷ روش عجیب الهام گیری بازیگران مطرح برای نقش های به یاد ماندنی شان

دکتر، داروخونه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، رادیولوژی و کلا پاراکلینیکا طرف قرارداد ما هستن. ممکنه در بعضی از شهرها دکتر‌های فوق تخصص طرف قرارداد ما نباشن که اونو هم نه فقط واسه این بیمه شده‌ها که واسه کارکنان دولت هم اگه مراجعه کنن با اون‌ها آزاد محاسبه می‌شه.

اما ما فقط در شهر تهران ۸۰۰ داروخونه طرف قرارداد داریم. این خدماتی رو که واسه بیمه سلامت قائل شده‌ایم همون خدماتیه که بر بیمه کارکنان دولت یا بیمه ایرانیان هم حاکمه. پس محدودیتی واسه دریافت خدمات واسه این بیمه شدگان نیس .

۱۴-این بیمه شامل خدمات دندونپزشکی، جراحی و … هم می‌شه؟

جواب: این امکانات فعلا جزء مواردیه که تعهدات بیمه‌های پایه روی اون‌ها زیاد نیس.
نه فقط ما بلکه تامین اجتماعی و بقیه صندوق‌های بیمه ای هم به همین ترتیب هستن.

۱۵-شرایط دارو در این بیمه به چه صورته؟

جواب: در قبال همه داروهایی که در فارماکپی سازمانه فکر میکنیم. بیمه شدگان می‌تونن به داروخونه‌ها مراجعه و با پرداخت فرانشیز دارو اونو جفت و جور کنن.

سامانه استعلام تخلفات رانندگی

اگه راننده ای هستین که همیشه چاره ای ندارین تو تهران وارد محدوده زوج و فرد و یا طرح ترافیک شید و نمی دونین که در طول روز، دوربینای پلیس، شما رو رصد کردن یا خیر، بد نیس که بعضی وقتا به سامانه استعلام تخلفات رانندگی راهور ناجا رفته و با وارد کردن شماره پلاک خودرو خود، در جریان آخرین وضعیت تخلفات ثبت شده باشین.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین.

همونطور که در تصویر بالا مشاهده می کنین، در این سایت می تونین خدمات زیر رو دریافت کنین:

    • استعلام و اصلاح اطلاعات مالکین خودروها
  • جرایم راهنمایی و رانندگی

  • تخلفات رانندگی

 

  • استعلام رهگیری مدارک ارسالی به پست

 

  • استعلام و پیگیری کارت هوشمند سوخت

 

 

  • منفی گواهینامه
  • استعلام خودروهای کشف شده

  • استعلام وضعیت پلاک فک شده

  • شبانه روزی
  • استعلام تصادفات رانندگی در سراسر کشور

این اطلاعات راهنمایی و رانندگی رو اگه تا قبل از این به صورت حضوری دریافت می کردین، از امروز به صورت اینترنتی انجام بدین.

بیمه خودرو

استعلام بیمه خودرو هم از جمله مواردیه که امروزه به صورت اینترنتی انجام میشه. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این درگاه مراجعه کنین.

قانون بیمه شخص سوم در تاریخ ۱۳۸۷/۵/۳۱ از طرف رئیس جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی جهت اجرا ابلاغ گردید. این قانون در تاریخ ۴/۶/۱۳۸۷ در روزنامه رسمی کشور چاپ شده و از نظر قانونی ۱۵ روز پس از چاپ در روزنامه رسمی قابل اجراست.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران این قانون رو در تاریخ ۴/۶/۱۳۸۷ طی نامه‌ای ‌به ‌مدیران ‌عامل ‌شرکت‌های ‌بیمه واسه اجرای آزمایشی به مدت ۵ سال ابلاغ کرد.

به جهت نیاز و در جهت اطلاع دست اندرکاران صنعت بیمه متن کامل مواد بیست و چهار تا بیست و شش اینجا درج ‌می شه.
قانون اصلاح بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص سوم (مواد ۲۴ ،۲۵ ،۲۶).

ماده ۲۴ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظفه ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به بانکای اطلاعاتی اون نیرو در مورد مواردی از قبیل مشخصات وسایل نقلیه موتوری، زمینی، گواهینامه‌های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سیستم رایانه ای واسه بیمه مرکزی ایران و شرکتای بیمه‌گر جفت و جور شه.

ماده ۲۵-شرکتای بیمه مجاز به فعالیت در رشته بیمه موضوع این قانون موظفند با به کار گیری تجهیزات و سیستم‌های رایانه‌ای مناسب، کلیه اطلاعات مورد نیاز بیمه مرکزی ایران در مورد بیمه‌نامه ‌های صادرشده و خسارتای مربوط به اونا رو به صورت دائمی به بیمه مرکزی ایران منتقل نمایند.

ماده ۲۶- بیمه مرکزی ایران موظفه ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به اطلاعات مذکور در مواد (۲۴) و (۲۵) این قانون برای کلیه شرکتهای بیمه مربوطه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جفت و جور شه.
با در نظر گرفتن ماده ۲۵ قانون جدید بیمه شص سوم، موقع ارسال بیمه نامه و پرداخت خسارت در وارد کردن اطلاعات مربوطه کمال دقت رو بفرمایید تا اطلاعات با صحت بیشتر در بانک اطلاعاتی سیستم استعلام قرار گیرد.

روند انجام این خدمات به صورت الکترونیکی بوده و به صورت بیست و چهار ساعته از راه این درگاه قابل استفاده س.

سامانه جستجوی فوت شده

اگه نیاز به جستجوی اطلاعات فوت شده واسه مراجعه به بهشت زهرا تهران دارین و شماره قطعه و ردیف رو نمی دونین، به این سامانه مراجعه کرده و نام و ناخانوادگی فوت شده رو وارد کنین تا در جریان محل خاکسپاری قرار بگیرین.

این اطلاعات مربوط به داده های ثبت شده در سازمان بهشت زهرا تهرانه. این سایت به ۲ زبون بارگذاری شده و واسه استعلام مشخصات فوت شده استفاده می شه.

سامانه استعلام خطوط مشترکین تلفن سیار

در این سامانه، کلیه مشترکین چهار اپراتور کشوری همراه که دست کم یه سیم کارت به نام خود تو یه اپراتور داشته و کد ملی ایشون هم در بانک اطلاعاتی اپراتور تامین کننده سیم کارت به صورت درست وارد شده، می تونن با انجام مراحل بعد، از تعداد خطوطی که به نام ایشون در هر کدوم از اپراتورهای نامبرده ثبت شده باخبر شن.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به این نشانی مراجعه کنین. اگه:

  • دست کم یه سیم کارت در یکی از اپراتورهای تلفن سیار به نام شما ثبت شده.
  • مطمئنین که کد ملی شما به صورت درست در اطلاعات اپراتورهای ثبت شده.

سوالات مهم درباره استعلام خط تلفن

  • پس از دریافت استعلام از سامانه و دیدن مغایرت چیکار باید کرد؟

جواب: پس از مراجعه به دفاتر با اعلام شماره های تحت مالکیت خود که از وجود اونا اطلاع دارین درخواست کننده سلب مالکیت تموم بقیه شماره های ثبت شده به نام خود باشین.این درخواست رو به صورت کتبی مرقوم و امضا کرده و به دفتر تحویل کنین. درصورت روبرو شدن با هرگونه مشکل در دفاتر اپراتورها و نبود رسیدگی به درخواست شما خواهشمنده مراتب رو از راه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گزارش کنین تا در اسرع وقت موضوع به وسیله بازرسین سازمان رسیدگی شه.

  • امکان داره از شماره ایی که به نام من ثبت شده و من از وجود اونا اطلاع ندارم، باخبر شوم؟

جواب: اعلام شماره ها به مشترک غیرقانونی بوده و افراد فقط می تونن درخواست کننده سلب مالکیت از خود باشن.

  • به مشکلات هم از راه این سایت رسیدگی می شه؟

جواب: ابن بخش فقط جهت اعلام مشکلات و نظرات استفاده کنندگان از سامانه به کارشناسان و مدیران مسئول بوده و اگه امور شما در مورد سامانه بوده و نیاز به پیگیری و جواب داشته باشه باید از راه پست الکترونیکی MobileCount@Cra.ir با مسئولین سامانه رابطه برقرار کنین.

  • هنگام مراجعه به دفاتر جهت انجام امور پس از استعلام سامانه، باید هزینه ای پرداخت کرد؟

جواب: درصورتی که مراجعه کننده به دفاتر، درخواست کننده سلب مالکیت خط تحت مالکیت خود باشه طوری که خط نامبرده به اپراتور برگردونده شه، به استثناء بدهی احتمالی خط دریافت هرگونه هزینه ای از مراجعه کنندگان تخلف حساب می شه.
به طور کامل مشخصه بقیه موارد برابر با تعرفه مصوب لازمه پرداخت هزینه س.

  • در صورت فراموشی کد رهگیری، امکان بازیابی اون هست؟

جواب: استعلام دوباره به شما خطای ۱۰ روزه هم اینکه کد رهگیری استعلام قبلی رو برمی گردونه.

سامانه استعلام کارت سوخت خودرو

واسه باخبر شدن از کارت سوخت خودرو خود می تونین به سامانه استعلام پلیس به این نشانی مراجعه کنین.

سامانه استعلام فیش حقوقی بازنشستگان

بازنشستگان عزیز کشور می تونن واسه باخبر شدن از آخرین وضعیت فیش حقوقی خود به این نشانی مراجعه کرده و اطلاعات رو دریافت کنن.

  • اگه هنگام دریافت فیش حقوق پیام خطا نشون داده شد، با در دست داشتن مدارک نیاز به مدیریتای صندوق بازنشستگی برید.
  • شماره دفتر کل، شماره ایه که موقع بازنشستگی به وسیله صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشسته اختصاص داده شده و در تموم احکام حقوقی فرستاده شده ثبت گردیدهه.
  • وظیفه بگیران محترم جهت دریافت فیش حقوق مربوط به خود، باید شماره ملی و شماره حساب خود رو وارد نمایند.
  • فیش حقوقی فقط واسه دستگاه هایی که حقوق بازنشستگان اونا به طور مستقیم از طرف صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می شه و همچنین واسه دستگاه هایی که در طرح پرداخت مستقیم حقوق صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارن صادر می شه.
  • بازنشستگان سایر دستگاه ها جهت دریافت فیش حقوقی باید به دستگاه اصلی خود مراجعه نمایند.

سامانه استعلام کد پستی

همونجوریکه می‌دونین، کد پستی ۵ رقمی که قبل از این در نشانی نویسی روی مرسولات پستی به کار می‌رفت، نیاز به نوشتن نشانی رو به طور کامل مرتفع نمی‌ساخت. از طرف دیگه، هر کدوم از سازمان‌ها و شرکت‌ها هم واسه خود پلاک‌های خاصی داشتن که دلیل ساز تداخل و پریشونی و گیجی در شناسایی پلاک‌ها می‌شد.

پس طرح به کار گیری کد پستی ده رقمی، پس از جمع‌بیاری اطلاعات یه دوره ۵ ساله (از ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۵) و در سال ۱۳۷۶، مورد تصویب دولت و مجلس قرار گرفت. اینطوری که با اضافه کردن ۵ رقم دیگه به کد پستی قبلی، واسه هر مکان مثل مسکونی، تجاری یا اداری، یه کد منحصر به فرد و فقط در نظر گرفته شد.

بعضی از هموطنان عزیزمون واسه انجام کارای جورواجور، نیازمند به دونستن کد پستی هستن که بعضی وقتا فراموش میکنن. حالا واسه باخبر شدن از کد پستی محل سکونت خود، از این سامانه استفاده کنین.

  • دریافت کد پستی مکان مورد نظر
  • دریافت گواهی کد پستی مکان مورد نظر شما به صورت آنلاین.
  • پیگیری درخواست کد پستی جدید یا ارسال گواهی کد پستی با کد رهگیری.
  • درخواست کدپستی جدید واسه مکان مورد توجه به صورت آنلاین.
  • استعلام نشانی ایرانیان (سانا) ویزه سازمانای طرف هستش.
  • گزارش گیری مشتریان وب سرویس جهت مشاهده گزارش کارکرد و وضعیت سرویس خاص مشتریان سازمانی کد پستی.

کد پستی ده رقمی به طور کامل مکان جغرافیایی مورد نظر رو مشخص می کنه، بدین شکل که پنج رقم اول محدوده جغرافیایی رو مشخص می کنه، رقم ششم ردیف ساختمون رو در محدوده جغرافیایی نشون میده و چهار رقم آخر شماره شناسایی مکان مورد نظر در ساختمون رو مشخص می کنه.

روش درست نشانی نویسی کدپستی

۱. واسه ارسال نامه حتی امکان از پاکتای استانداردی که در دفا‌تر پستی به فروش می‌رسد استفاده کنین چون محل الصاق تمبر و درج نشانی روی این پاکت‌ها مشخص شده.

۲. اگه از پاکت‌های عادی سفید استفاده می‌کنین، گوشه سمت راست بالای پاکت رو به الصاق تمبر اختصاص بدین.

۳. گوشه سمت چپ پایین پاکت، محل انجام عملیات پستیه پس از نوشتن هرگونه مطلبی در این قسمت دوری کنین.

۴. محل درج نشانی گیرنده، قسمت پایین سمت راست پاکته، نشانی گیرنده رو خوانا و دقیق، همراه با نام شهر/ روستای مورد نظر (در صورت ضرورت با ذکر نام استان) و کد پستی مخصوص گیرنده در این قسمت بنویسین.

۵. نشانی فرستنده باید در گوشه بالایی سمت چپ پاکت درج شه.
در این مورد هم نشانی می‌بایست کامل، خوانا، همراه با قید نام شهر و کد پستی منطقه باشه. فرستنده در صورت تمایل می‌تونه، شماره تلفن تماس خود رو هم در این قسمت ذکر کنه تا در صورت بروز هرگونه مشکلی طی عملیات پستی، با ایشون تماس انجام بشه.