پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

با عجیب ترین آداب و اصول غذا خوردن در کشورهای مختلف اروپا آشنا شوید

با عجیب ترین آداب و اصول غذا خوردن در کشورهای مختلف اروپا آشنا شوید

همه کشورای جهان آداب و فرهنگ خاص خود رو دارن که در زندگی روزمره و آسونترین کارا مثل خوردن غذا هم کرد پیدا می کنن. به طور مثال، یکی از آداب غذا خوردن در ایران اینه که به خاطر احترام، همه سر سفره صبر می کنن تا بزرگ ترِ حاضر در جمع، کشیدن غذا رو شروع کنه.

اما بعضی وقتا این آداب به تابو تبدیل شده و سرپیچی از اونا می تونه یه جور بی احترامی یا گستاخی حساب شه.
به طور مثال،  اگه در کشور ایتالیا در کنار غذای خود، پنیر بیشتری درخواست بدین این طور برداشت می شه که قصد توهین به آشپز یا غذا رو دارین و از این رو هیچوقت بخشیده نمی شین و از نظر مردم این کشور، فردی گستاخ به نظر می رسین.

در همین زمینه، اگه براتون جالبه با عجیب ترین آداب یا در واقع با عادی ترین تابوهای غذا خوردن در کشورای اروپایی آشنا شید، از شما دعوت می کنیم تا در ادامه این مطلب با ما همراه باشین.

در اسپانیا هرگزبه همراه سوپ آب بخورین

با اینکه نوشیدن آب در اسپانیا هیچ مشکل و ایرادی نداره، اما سر کشیدن آب به همراه بعضی از غذاها در فرهنگ غذاخوردن این کشور یه جور تابو حساب می شه.
این تابو مخصوصا در میان افراد سن بالا و شهرستانای کوچیک بسیار پررنگ تر و سخت‌گیرانه تره.
مردم اسپانیا به طور سنتی باور دارن که هیچوقت نباید همراه با هشت پا یا سوپ، آب نوشید چون به معده آسیب وارد می کنه.
در صورت تشنگی اجازه دارین نوشیدنیای بدون الکل بخورین.

در فرانسه نون رو مستقیما روی میز بذارین

در فرانسه، برخلاف دیگه کشورای جهان، نون مستقیما باید روی میز (نه درون بشقاب یا سبد) قرار بگیره.
اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، روی نون هم باید رو به بالا باشه چون برعکس گذاشتن نون نشونه بدشانسیه. در گذشته نانواها، نون رو برعکس می گذاشتن تا نشون بدن اونو واسه جلاد شهر کنار گذاشته ان.
هم اینکه لازمه یادآوری کنیم که وقتی در فرانسه غذایی واسه شما سرو می شه، نون رو به عنوان پیش غذا فرض نکنین چون باید حتما باید به همراه غذای اصلی خورده شه.
هم اینکه باید نون رو با دست به تیکهای کوچیک تقسیم کنین نه اینکه مستقیما با دندون اونو گاز بزنین.

در ایتالیا هیچوقت درخواست پنیر بیشتر ندین

با اینکه در خیلی از رستورانای ایتالیایی در خارج از این کشور اروپایی، پیش خدمتا پنیر تازه رنده شده واسه مشتریا سرو می کنن تا در صورت تمایل پنیر بیشتری روی پاستا یا غذای خود بریزن، اما اینجور اقدامی در داخل کشور ایتالیا نه فقط قبول کردنی نیس، بلکه یه جور بی فرهنگی هم حساب می شه.
دلیل این اینه که غذاهایی که مثلا در آمریکا با پارمسان سرو می شن، در خود ایتالیا با پنیر پکورینو جفت و جور می شه و وقتی درخواست پنیر بیشتر می کنین، این طور بنظر میاد که قصد تغییر مزه اصلی غذا رو دارین و این واسه سرآشپز خیلی مورد پسند نیس.

این مطلب را هم از دست ندهید :   دستگیری سلبریتی هفت‌تیر کش؛ «محسن افشانی» روانه زندان شد

در اسپانیا و پرتغال به محض آماده شدن غذا اونو بخورین

در کشورای یاد شده اگه به دنبال نمک یا فلفل باشین و بخواین یکی از این چاشنیا رو به غذای خود اضافه کنین، بنظر میاد که به غذا و آشپز توهین کردین. در رستورانا و حتی خونهای اسپانیا و پرتغال، هیچوقت نمک و فلفل روی میز گذاشته نمی شن.

در کشورای فرانسه و آلمان هیچوقت کاهو رو برش ندین، بلکه اونو تا کنین

مهم نیس برگای کاهویی که در سالاد وجود دارن چقدر بزرگ هستن، در کشورای فرانسه و آلمان نباید کاهو رو با چاقو برش بدین و فقط می تونین اونو تا کنین. وگرنه به سالاد و کسی که اونو درست کرده توهین کردین.

در روسیه نباید هیچوقت نون رو هدر بدین

در خیلی از کشورای اروپایی، نون مقدس بوده و یکی از اجزای اصلی سفره حساب می شه.
اما در کشور روسیه، چگونگی درست مصرف نون خیلی مهمه و نباید اصلا اونو هدر داد، چون به باور مردم این کشور، عواقب بسیار بدی به دنبال داره.
مردم روسیه بر این باور هستن که پس از مرگ، هر اندازه نانی که الکی هدر دادین به بار گناهان شما خواهد اضافه کرد و حتی می تونه مانع ا زورود شما به بهشت بشه.

در دانمارک هیچوقت لقمه آخر غذا رو میل نکنین

دانمارکیا باور دارن وقتی یه غذا یا خوراکی رو با فرد/آدمایی شریک میشین، باید لقمه آخر اونو به تعداد آدما به طور مساوی تقسیم کنین تا همه سهم برابری از اون غذا ببرن.

در انگلستان باید کاسه سوپ رو خم کرده و بعد محتویات اونو بخورین

یکی از آداب غذا خوردن در انگلستان که مردم این کشور بسیار به اون معتقد و حساس هستن اینه که: واسه خوردن سوپ باید حتما بشقاب/کاسه رو کمی به سمت بیرون (برعکس بدن خودتون) خم کرده و قاشق رو هم از پهلو وارد سوپ کنین، در آخر، سوپ رو از کنار قاشق در دهن گذاشته و بخورین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که قاشق نباید از رو به رو وارد دهن شما بشه.

در ترکیه پس از تاریک شدن هوا نباید آدامس بجوید

آدامس جویدن در کشورای اروپایی خیلی عادی نیس و تا حدی رفتار دور از اخلاق هم هستش.
اما در ترکیه، جویدن آدامس نه فقط گستاخانه حساب می شه، بلکه یه جور تابو (حرام انگاری) هم هست.
براساس افسانه های محلی، آدامس پس از تاریکی به گوشت مُردار در دهن فرد تبدیل می شه.
پس اگه در این کشور میخواستین پس از تاریک شدن هوا، دهن خود رو خوشبو و مزه دهنتون رو عوض کنین، از قرصایی نعنایی استفاده کنین.