پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

نگاهی به جدید ترین فعالیت گروه های موسیقی کشور؛ از آلبوم «پرسون پرسون» تا «منِ دیوانه»

نگاهی به جدید ترین فعالیت گروه های موسیقی کشور؛ از آلبوم «پرسون پرسون» تا «منِ دیوانه»

موسیقی ۹۵ که سال فعالی رو در میدون انتشار آلبومای موسیقی و هم اینکه برگزاری طوفانی استیجای داغ در سراسر کشور تجربه کرده بود، نوروز ۹۶ رو دست پر به میان عاشقان پر و پا قرص موسیقی سنتی و پاپ کشورمون اومد که نوید بخش سالی پر بار در میدون آهنگسازی و تولید آلبومای موسیقی در ایران میده.

گزارش امروز سرویس هنری ما نگاهی داره به جدید ترین فعالیت گروه های موسیقی که با منتشر کردن یدونه آهنگا و آلبومای مختلفی در چند روز گذشته همراه شده و بعضی از موزیسینا ترجیح دادن تا عیدی ۹۶ به طرفدارانشان رو با آوازهای قابل دانلود، رنگ و جلایی دیگه بخشن.

اگه مسافر شهرهای جور واجور کشور در این هفته هستین، جزئیات کنسرتای پاپ رو که در چند روز آینده برگزار می شه، در انتهای این گفتار بررسی کنین.

با موسیقی گردی امروز، همراه ما باشین.

عیدی حجت اشرف زاده به طرفدارانش

خواننده آهنگ معروف سال ۹۵ که با ترانه ماه و ماهی، مخاطبان بسیاری در سال گذشته با خود همراه کرد و خیلی از شبکه های تلویزیونی و رادیویی، این ترانه رو بارها پخش کردن، در اولین روزای سال جدید هم با یه عیدی به جمع هوادرانش اومد.

نماهنگ پرسون پرسون به خوانندگی اشرف زاده و جفت و جور کنندگی لیلا بلوکات، هنرپیشه سینما ایران با موضوع کودکان کار، بی سرپرست و سندروم دان در فضای مجازی منتشر شد.

این نماهنگ که با همکاری بنیاد خیریه مهر لیلا به سرپرستی خانوم بلوکات منتشر شد، در اولین هفته سال جدید، با استقبال گسترده کاربران ایرونی در فضای مجازی همراه شد.
این نماهنگ، اوایل فروردین از شبکه دوم سیما هم پخش شد.

محید مظاهری و کیوان ملک مطیعی، به عنوان تنظیم کننده و کارگردان این اثر ۳ دقیقه ای معرفی شده که در بالا این نماهنگ رو مشاهده می کنین.

سال گذشته، حجت اشرف زاده با حضور در برنامه خندوانه رامبد جوون در شبکه نسیم، ترانه ماه و ماهی رو به صورت زنده خواند که در ویدیو زیر تماشا کنین.

واسه دانلود نماهنگ جدید از حجت اشرف زاده به این نشانی مراجعه کنین.

آلبوم نیمه راه عشق منتشر شد

آلبوم نیمه راه عشق که واسه اولین بار به خوانندگی حامد ذاکری با اسم مستعار الکس و با موسیقی امیر حسین کاشانیان تنظیم شده، تا چند روز آینده وارد بازار موسیقی ۹۶ کشور می شه.

خواننده این آلبوم قبلا گفته بود که آلبوم جدیدش حاصل چهار سال تلاش و بررسی در موسیقی بوده و شامل ۱۰ قطعه به آهنگسازی و تنظیم امیر حسین کاشانیان میشه. ایشون، استایل خاص در نوازندگی گیتار رو نقش بسیار مهمی در ایجاد سبک موسیقیایی منحصر به فرد آلبوم می دونه.

جالبه بدونین، ترانه ۸ قطعه از این آلبوم، سروده آلکس بوده و علی بحرینی و داریوش صالح پور هم با یه قطعه در این آلبوم جدید نوروزی هستن.

سالار عقیلی با «بهار دلکش» اومد

سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی کشورمون که سال ۹۵ رو با برگزاری کنسرتای جور واجور در سراسر کشور و تیتراژ بعضی از سریالای تلویزیونی، یکی از معروف ترین صداهای موسیقی کشور در این سال بود، بهار ۹۶ رو هم دست پر شروع کرد و آهنگ جدیدی به نام بهار دلکش رو منتشر کرد.

میثم مروستی (ارکستر زهی)، پویا سرایی (آهنگساز و نوازنده سنتور) باز آفرینی شده.
جالبه بدونین، این اثر واسه ارکستر مجلسی و یدونه خوان با سازه هایی چون ویولون، ویولنسل، کنتر باس، هارپ، کنترباس، تیمپانی و ادوات کوبه ای به وسیله سرایی تنظیم شده.

ضبط و میکس و مسترینگ اثر رو پیام سوری در استودیو هنر و ضبط خواننده در استودیو آفتاب عالم به وسیله علیرضا نکولعل انجام شده.

متن ترانه:

بهار دلکش رسید و دل به جا نباشه از اون که دلبر دمی به فکر ما نباشه

در این بهار ای صنم بیا و آشتی کن که جنگ و کین با من حزین روا نباشه

صبحدم بلبل بر درخت گل خدا به خنده میگفت

نازنینان رو مه جبینان رو خدا وفا نباشه

اگه که با این دل حزین تو عهد و بستی

حبیب من با حریف من به چه دلیل نشستی

به چه دلیل عزیزم دل منو از کینه خستی

بیا دربرم از وفا یه شب ای مه اشکیه تازه کن

گروه دارکوب با « من دیوونه» اومد

گروه دارکوب با اثر من دیوونه، جدید ترین عیدی خود رو به طرفدارانش در سال جدید هدیه داد. این یدونه اهنگ جدید، به وسیله احسان خواجه امیری به عنوان خواننده مهمون و با آهنگسازی احسان نی زن و ترانه ای از سرودهای روزبه بمونی منتشر شده.

گروه دارکوب، در سال ۹۵ هم با منتشر کردن آثاری با صدای حامد بهداد، مهران مدیری و علی زند وکیلی (خواننده) یکی از غافل گیریای این گروه قدیمی در چند وقت گذشته بود که این بار هم با احسان خواجه امیری به میان طرفدارانشان باز گشته ان.

اگه علاقمند برنامه های این گروه موسیقی هستین، به اطلاع شما می رسانیم که بزودی برنامه های کنسرت دارکوب در سال ۹۶ در شهرهای جور واجور کشور اعلام می شه.
اعضای اصلی این گروه رو همایون نصیری، امید حاجیلی، آرش پژند مقدم، مسعود همایونی، دارا دارایی و آرین ملکیان تشکیل میده.

متن ترانه:

هرکی هستی باش می پرستی باش

دل نبستی باش مهر من افتد به دلت ای کاش

ای لبت باده مستی ساده درد آماده

داغ تبت بر تنم افتادی آتیش سوزی

تنت جون منو سوخته ای لبت

طعم عسل رو به من آموخته

نقش اندام منو ازت تراشیدن

ای چو پیراهن من بر تن من دوخته

هرکی هستی باش می پرستی باش

دل نبستی باش مهر من افتد به دلت ای کاش

ای لبت باده مستی ساده درد آماده داغ تبت بر تنم افتاده

اجرای نوروزی بنیامین در سن بخش آمریکا

بنیامین بهادری که اولین تجربه  سینمایی خود رو در فیلم طوفانی سلام بمبئی در سال ۹۵ روی پرده نقره ای برد، نوروز امسال در سنت خوزه آمریکا روی صحنه رفت و کنسرت شب فرشتگان رو واسه ایرانیان ساکن این کشور اجرا کرد.

می گن که بنیامین در سری دوم فیلم سلام بمبئی هم هستش.
بنیامین تازگیا از برگزاری تور بزرگ کنسرت در ۲۰ شهر اروپا و آمریکا خبر داده که قراره اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی برگزار شه.
تور بزرگ گروه موسیقی بنیامین، خواننده موسیقی پاپ کشورمون به عنوان برنامه نوروزی در سال ۱۳۹۷ اجرا می شه و هنوز جزییات بیشتری از این برنامه منتشر نشده.

وحید تاج با تصنیف “بهار” اومد

بهار، جدیدی ترین اثر وحید تاج، خواننده موسیقی سنتی کشورمونه که به آهنگسازی و تنظیم محمد مهدی باطنی و همراهی گروه موسیقی نغمه ساز، به وسیله موسسه فرهنگی هنری آموزندگان هنر تمدن منتشر شد.

تاج قبلا گفته بود که محمد مهدی باطنی در اوایل سال ۹۶، تصنیفی رو در دستگاه شور، آهنگسازی و تنظیم کرد که پس از شنیدن نغمات ملودی و شعر زیبایی که خودش سروده بود، علاقمند به خوندن اثر شده.
این تصنیف با حال و هوای بهاری در وداعی با زمستون و سلامی به بهاره.

این خواننده گفت: «چیزی که بی‌فکر می‌توانم گواهی دهم، تلاش هنرمندان این گروه و من بود که با تموم عشقمون تحفه‌ای رو تدارک دیدیم که به ساحت مردم شریف، نجیب و هنرپرور قدیمی بوم و برمان تقدیم کنیم.
ضمن اینکه در آستانه سال جدید واسه سلامتی استاد محمدرضا شجریان آرزوی سلامتی می کنم.»

تصنیف «بهار» (به شماره مجوز ۹۵/۱۲/ق/۰۰۴۴۵) با شعری از «محمدمهدی باطنی» به وسیله ایشون در دستگاه شور آهنگسازی و تنظیم‌شده و ایرج دشتی زاده نوازنده تار، علی‌اکبر خادم نوازنده تمبک، پژمان صاعدی نوازنده مراژ، اشکان مرادی نوازنده کمانچه و وفا مصباحی نوازنده نی اعضای گروه موسیقی «نغمه ساز» رو تشکیل میدن که در تصنیف «بهار» به خوانندگی وحید تاج به هنرنمایی پرداخته‌ان.

اضافه می شه که گروه موسیقی ایرونی «نغمه ساز» در سال ۱۳۸۵ به جهت برتری موسیقی فاخر ایرونی به سرپرستی و آهنگسازی محمدمهدی باطنی تشکیل شد.
از این گروه تا حالا آلبوم‌های «یکسیت» و «بی‌منت می» از این گروه روونه بازار موسیقی کشور شده.

اجرای تصنیف بهار دلکش به وسیله وحید تاج در برنامه دورهمی مهران مدیری رو در بالا ببینین.

قطعه اندوه تنهایی منتشر شد

خبر بعدی اینکه قطعه «اندوه تنهایی» به آهنگسازی «محمدجواد خسروی»، خوانندگی «مجید صمیمی» و همخوانی «خاطره مهدی زاده»، در اولین روزای سال ۹۶ وارد بازار موسیقی کشور شد.

این قطعه روی سروده ای از «فروغ فرخزاد» ساخته و پرداخته شده و نوازندگان اون محسن گرامی (سنتور)، محمد جواد خسروی (کمانچه)، امیر حسین اعراب (تار باس)، احمدرضا جلالی (تنبک و کوزه) و علی نیکبخت (دف) هستن.

هم اینکه حمید لالی (استودیو آقای میکروفون) در جهت ضبط و میکس این اثر همکاری داشته.
باید اینم بگیم که که یه چند وقت پیش تصنیف «نغمه راست» به آهنگسازی «محمدجواد خسروی» و آواز «وحید تاج» منتشر و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته بود.

تصنیف نوروز منتشر شد

تصنیف نوروز، از جمله جدید ترین آثار هنری در میدون موسیقی کشوره که با مضمون بهاری در بهار ۹۶ منتشر شد.
این تصنیف که نوروز اسمشه با شعری از سعدی و باباطاهر و بخشی از ترانه خراسانی به آهنگسازی بهزاد انصاری تولید شده و جفت و جور کنندگی اونو گروه موسیقی اوای رود رو دوش داشته که موسسه آوای مهربانی هم در اون مشارکت داشت.

گروه موسیقی آوای رود که در شب چله سال ۹۵، اثری به نام دل شیدا رو منتشر کرد، امسال هم در بهار ۹۶، با تصنیف خوشحال و جذاب “ نوروز” به میان اهالی موسیقی سنتی اومد.

هنرمندانی که در تولید اثر مشارکت داشتن عبارتند از:

بهزاد انصاری (برگشت، سه تار)، مهدی تفکری (آواز)، چاوش اسکندری خواه (تار)، نازنین بازرگانی (قانون ،تنبک)، پگاه خیردوش (کمانچه)، صدار مذهب یوسفی (دف، دایره، کوزه، دهل)، امین رحیمی (سرنا)، امیر والی (ضبط، میکس و مستر) و رضا صالحی (کارگردان)

این گروه در اواسط دهه هشتاد شمسی با مدیریت بهزاد انصاری شکل گرفت و اعضای اونو جمعی از علم آموختگان رشته موسیقی دانشگاه هنر تهران تشکیل میدن و تا حالا کنسرتای مختلفی در فرهنگسراهای بهمن، شفق، ارسباران، تالار وحدت، تالار اندیشه، تالار فردوسی، تالار فارابی، دانشگاه هنر و دانشگاه امیر کبیر برگزار کردن.

موفقیتای این گوره در ایران عبارتند از: «گروه برگزیده دومین فستیوال گروه نوازی کشور در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰»، « کسب مقام دوم گروه نوازی در اولین دوره جشنواره گروه نوازی دانشگاه هنر در دی ماه سال ۱۳۸۷»، «کسب مقام دوم گروه نوازی در چهارمین دوره جشنواره موسیقی دانشجویی درآذر ماه سال ۱۳۸۶» و «گروه برگزیده اولین فستیوال گروه نوازی کشور در خرداد ماه سال ۱۳۸۶».

آلبوم «رگ خواب» همایون شجریان منتشر شد

رگ خواب، اولین اثر موسیقی همایون شجریانه که با آهنگسازی سهراب پور ناظری به وسیله شرکت پخش هنر شهر تولید و از اولین روزای سال جدید در فروشگاه های عرضه آثار موسیقی در سراسر کشور در اختیار علاقمندان آثار این خواننده جوون قرار گرفت.

جالبه بدونین، آلبوم «رگ خواب» علاوه بر موسیقى متنِ فیلم، شامل چهار ترکِ باکلام ازجمله «آهاى خبردار»، «رگ خواب»، «ابر مى‌باره» و «گریه مى‌آید منو» با اشعارى از امیر خسرو دهلوی، حسین منزوی و مولاناست.

نکته باحال درباره این اثر اون هستش که به وسیله ارکستر موسیقى فیلم SIF بلغارستان اجرا شده و تهمورس پورناظرى، حواس جمع خیام و شِین کاراسکو به عنوان یدونه‌نواز در اون هستن.

هم اینکه «حمید نعمت الله» کارگردان فیلم «رگ خواب» که در جشنواره‌ی فیلم سال ۹۵ به نمایش درآمد و مورد تشویق منتقدان قرار گرفت، گویندگی متنِ این اثر رو بردوش داشته، «دیوید گارنر» (آهنگساز برجسته‌ی آمریکایى)، «بردیا کیارس» (آهنگساز و رهبر ارکستر) و «آرین کشیشى» (آهنگساز و نوازنده‌ی بیس) هم به عنوان تنظیم کننده در اون اجرای نقش کرده‌ان.

آثارِ باکلام این اثر که از راه سامانه ریتمو در دسترسه، ناراحت از فضاهایِ متفاوتیه که این دو هنرمند قبل از این در آثارشون تجربه کرده بودن؛ قطعه‌ی «رگ خواب» با باخبرِ «رو سر بنه به بالین» از مولانا که واسه تیتراژ پایانی فیلم «رگ خواب» ساخته شده بود، رو می‌توان در ادامه‌ی تجربه‌ی تیتراژ پایانی فیلم «آرایشِ‌غلیظ» دونست.

بخش‌هایی از موسیقی بی‌کلامِ این اثر هم ناراحت از فیلم‌های دوران سنتی اروپاست و در قسمت‌هایی از ارکستراسیون غربی استفاده شده.
نگفته نمونه این فیلم که به زودی اکران عمومی اون شروع می شه با بازى لیلا حاتمى و کوروش تهامى در سی‌وپنجمین جشنواره‌ی فیلم فجر نشون داده شد و «لیلا حاتمی» تونست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن رو از اونِ خود کنه.

«همایون شجریان» و «سهراب پورناظری» به در سال ۹۵، آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» رو منتشر کرده‌ان که در بالا مشاهده می کنین.

حسام الدین سراج با «باغ سرنوشت» واسه «ستاد ملی صبر» اومد

جدید ترین اثر حسام الدین سراج، خواننده پر کار کشورمون در سال ۹۵، با اثری به نام باغ سرنوشت که واسه بهار ۹۶ آماده شده بود منتشر شد.

سراج قبلا به ایسنا گفته بود که قطعه «باغ سرنوشت» رو واسه گسترش «صبر»، «بخشش» و «رضایت» در جامعه منتشر می کنه.
این قطعه در «همایش ملی صبر» و با حضور  ایشون در سالن اجلاس بزرگان کشورای اسلامی رونمایی شد.

این قطعه واسه گسترش مهربانی و صبر در جامعه جفت و جور شده و هدفش کمک به کسانیه که با اشتباه‌های‌شون دچار بُحران شده‌ان. کسایی که می‌تونن به وسیله شاکیان‌شون بخشیده شن و در آستانه سال نو و بهار به جمع خونواده‌های‌شون برگردن.

اضافه می شه، این اثر نوروزی موسیقی، به سفارش «ستاد ملی صبر» اجرا شده و این ترانه بخشی از حرکت بزرگیه که واسه گسترش صبر و مهربانی در جامعه تلاش می‌کنه. ترانه قطعه «باغ سرنوشت» رو عبدالجبار کاکایی سروده و مضامینی نوع‌دوستانه داره.

ملودی این قطعه رو هم خود ایشون کار کرده و تنظیمش رو داوود ورزیده انجام داده.

این خواننده‌ با اشاره به ضرورت گسترش صبر و بخشش در جامعه، اعلام کرد: کمک به آدمایی که ناخواسته و با اشتباه، در بحرانی قرار گرفته‌ان در سطح جامعه لازمه؛ صدها فرشته بوسه بر اون دست می‌زنند / کز کار خلق یه گره بسته وآ کنه.

ایشون اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گفتن: دوستائی که در ستاد ملی صبر زحمت می‌کشن و فعالیت می‌کنن تلاش‌شون واسه کمک به گسترش فرهنگ صلح و بخشش و بردباری در جامعه و هم حل مشکل کسانیه که ناخواسته گرفتار بُحران‌ها شده‌ان. به قول حافظ: چو غنچه گر چه فروبستگی‌ است کار جهان / تو همچو باد بهاری گره‌گُشا می‌باش.

با امید به اینکه اینجور حرکتای خلاقانه موسیقیایی در میان هنرمندان جهت پیشرفت فرهنگ صبوری و بخشش در جامعه در سال ۹۶ تماشاگر باشیم.

بزودی گزارشی از فعالیتای باحال ستاد ملی صبر در سرویس اجتماعی ما ارائه می شه.

آخرین خبرها از کنسرتای نوروزی در هفته دوم فروردین ۹۶

اگه در هفته دوم فروردین، مسافر نقاط جور واجور کشورین، بد نیس در کنسرتای خوانندگان کشور در شهرهای جور واجور کشور هم شرکت کنین.

تهران، روزای بهار رو با روزای داغی در دنیای استیج می گذرونه. امسال شلوغ‌ترین نوروز پایتخت از دید تعداد کنسرته .چون به شکل جشنواره نوروزی برج میلاد، چند خواننده و گروه مطرح با مخاطبان تهرانی خود دیدار می‌کنن. گروه رستاک، نهم فروردین، گروه پالت پانزدهم فروردین، محسن تنها ششم الی هشتم و رضا صادقی دهم فرودین در برج میلاد روی صحنه می‌روند.

سالن برج آزادی هم پذیرای گروه‌های موسیقی تلفیقیه. گروه بمرانی نهم و دهم فروردین در این سالن برنامه نوروزی خود رو برگزار می‌کنن.

جشنواره جزیره قشم

بزرگ ترین جزیره خلیج همیشه فارس هم شبای جذابی داره.
سالن نمایشگاه بین‌المللی جزیره قشم به مدت هفت شب از هفت گروه و خواننده جور واجور میزبانی می‌کنه.

گروه کاکوبند هشتم، بابک جهانبخش نهم و اشوان دهم فروردین در این جزیره برنامه دارن.

جشنواره نوروزی رامسر

 عروس شهرای ایران هم که یکی از مقصدهای رویایی مسافران نوروزی به خصوص در دهه دوم فروردینه، ۱۹ شب در سالن تله کابین شهر رامسر، میزبان خوانندگان سرشناس کشورمون میشه.

سیروان خسروی ۸ فروردین، احسان خواجه‌امیری ۹ فروردین و امید حاجیلی ۱۰ فروردین اجراهای خود رو در این مجموعه روی صحنه می‌برند.

کنسرت محمدرضا گلزار و بابک جهانبخش هم سوم و پنجم فروردین در همین سالن تله‌کابین برگزار شد که با استقبال مخاطبان این هنرمندان همراه شد.
ناصر وحدتی هم هشت فروردین در سالن هتل بزرگ رامسر اجرای زنده داره.

جشنواره نوروزی ساری

امید حاجیلی نهم فروردین با کارای ریتمیکش در سالن هلال احمر مرکز استان مازندران روی صحنه می‌رود.

جشنواره نوروزی متل قو

متل قو یکی دیگه از مقصدهای پرتعداد خوانندگان پاپ در ایام نوروزه. سیروان خسروی و محسن فقط به ترتیب طی روزای نهم و دهم فروردین در سالن الماس روی صحنه می‌روند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عجیب و باور نکردنی؛ حتی چشم آبی ها نیز دارای چشمان قهوه ای رنگ هستند