پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

دستگیری سلبریتی هفت‌تیر کش؛ «محسن افشانی» روانه زندان شد

دستگیری سلبریتی هفت‌تیر کش؛ «محسن افشانی» روانه زندان شد

محسن افشانی، هنرپیشه سینما و تلویزیون به دلیل انتشار کلیپی در فضای مجازی که اونو به همراه همسرش، در حال نمایش اسلحه گرم و سرد نشون می داد، به دستور مقام قضایی، دستگیر و روونه زندان شد. اینکه اسلحه محسن افشانی، اسباب بازیه یا واقعی رو بزودی دستگاه قضایی اعلام می کنه و باید از گمانه زنی دوری کرد.
اما چاقویی که در کلیپ دیدیم، شاید واقعیه! به هر حال از جنبه ای، اقدام محسن افشانی، گسترش خشونت در فضای مجازیه که قبلا در صفحه لاتا و گولاخای اینستاگرام ایرانیان تماشاگر بودیم.

پسر ۳۰ ساله متولد روستای وانشان گلپایگان، با «سویل تیانی خیابانی» دختر تبریزی، تازگیا ازدواج کرده بود و با مجری گری در برنامه آستانه شبکه یه در سال ۱۳۸۶ وارد سیما شد.
اون در سالهای گذشته به عنوان بازیگر در فیلمایی چونی من کارگرم، ماهورا و عشقولانس، اجرای نقش کرده بود و جفت و جور کنندگی تله فیلمایی رو در کارنامه داشت.

همسر محسن افشانی ببش از ۶۷۰ هزار دنبال کننده در اینستاگرام داره و کلیپ‌های خوانندگی اون و همسرش در خودرو شخصی، تا کنون بیشتر از نیم میلیون بار در صفحه ایشون دیده شده.
این در حالیه که محسن افشانی، بیشتر از یه میلیون و ۶۰۰ هزار دنبال کننده داره و آخرین کلیپ اش، تا کنون بیشتر از ۱.۵ میلیون بار دیده شده.
امکان کامنت گذاری روی کلیه پستای اینستاگرامی همسر محسن افشانی مسدوده و این قضیه واسه آخرین پست جنجالی محسن افشانی  هم صادقه.

با این حال، بعضی از کاربران ایرونی بیشتر از ۴ هزار کامنت روی دیگه پستای محسن افشانی در پشتیبانی یا انتقاد از کلیپ اون به اشتراک گذاشته ان که به نظر می رسه، پاتوق جدید بعضی از کاربران ایراانی واسه کامنت بازیای شبونه پس از خلاص شدن از اینستاگرام ستاره اسکندری و مهناز افشار باشه!

محسن افشانی، ۶۵۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته که جدید ترین موارد، به ایرانگردی و جهانگردی با همسرش ربط داره.
اون خود رو با نام «سلطان» در اینستاگرامش معرفی کرده و در bio از عنوان: SULTAN IS MARRIED‌ استفاده می کنه.
بعضی از هوادارانش هم زیر بعضی از اینستانوشته هاش، از این کلمه در ستایش اون استفاده می کنن. به هر حال، سلطان اینستاگرامی بعضیا، امروز در زندانه تا به جرم اون رسیدگی شه.
جرمی که اگه اسلحه واقعی باشه، سنگینه و مشخص نیس کلت کمری با چه مجوزی  در دستان محسن افشانیه. آخرین پست اینستاگرامی محسن افشانی، مربوط به اواخر خرداد ماه ۹۸ هستش.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۱۲ ماده غذایی که دندانپزشک ها هرگز به آن ها لب نمی زنند
مجازات حمل اسلحه در ایران

هرکی به طور غیر مجاز اسلحه گرم یا سرد جنگی یا اسلحه شکاری یا قطعات موثر یا مهمات اون‌ها رو خریداری، نگهداری یا حمل کنه به حبس تعزیری محکوم می‌شه. با در نظر گرفتن ماده ۶ قانون مجازات اسلحه و مهمات، هرکی به طور غیر مجاز اسلحه گرم یا سرد جنگی یا اسلحه شکاری یا قطعات موثر یا مهمات اون‌ها رو خریداری، نگهداری یا حمل کنه یا با اون‌ها معامله دیگری بکنه به ترتیب زیر به حبس تعزیری محکوم می‌شه:

الف -اسلحه سرد جنگی ،اسلحه شکاری یا مهمات اون به حبس از نود و یه روز تا شش ماه یا جزای نقدی از ده میلیون‌تا بیست میلیون ریال.

ب- اسلحه گرم سبک خودکار،  قطعات موثر یا مهمات اون به حبس از دو تا پنج سال.

ت- اسلحه گرم نیمه سنگین و سنگین، قطعات موثر یا مهمات اون‌ها به حبس از پنج‌تا ده سال.

تبصره : هروقت موضوع جرم این ماده بیشتر از یه قبضه یا قطعات موثر از چند قبضه باشه مرتکب طبق مورد یه درجه شدید شدن می‌شه.

شاید پس از قتل میترا استاد به وسیله محمد علی نجفی، شهردار تهران و قتل آزار دهنده علیرضا شیر محمد علی در زندان فشافویه که در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت، تیر ماه ۹۸، جزییات بازداشت و دستگیری و محاکمه محسن افشانی در دادگاه تهران، به فهرست سوالات خبرنگاران از سخنگوی جدید قوه قضاییه اضافه شه.

مشخص نیس که با این بازداشت و حکمی که واسه اون صادر می شه، آینده فعالیت هنری محسن افشانی درهاله ای از ابهام قرار میگیره یا خیر. اون چه مسلمه، جولان سلبریتیای الکی در اینستاگرام، گیلتی پلیژر خیلیا رو فعال کرده. خواه بهادر وحشی پر رو باشه، خواه ساشا سبحانی یا لاتای قاتل اینستاگرام. از ظهور تا افول سلبریتیای اینستاگرامی موضوع جذابی واسه کتابا و روایتای مستند معاصر میشه که به محققان جامعه اطلاعاتی و فیلمسازان جوون پیشنهاد می کنیم.

حتما ببینین: