پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

باکس آفیس هفته منتهی به ۸ خرداد؛ شروع ناامید کننده «دزدان دریایی کارائیب» و «نگهبان ساحلی»

باکس آفیس هفته منتهی به ۸ خرداد؛ شروع ناامید کننده «دزدان دریایی کارائیب» و «نگهبان ساحلی»

با در نظر گرفتن اندازه فروش فیلما در ایام تعطیل موسوم به «روز یادبود» (Memorial Day) میشه ادعا کرد که استقبال تماشاگران از فیلما کمتر از حد انتظار بوده هرچند فیلمای شناخته شده ای در چندین روز گذشته اکران خود رو شروع کردن و انتظار می رفت که در این ایام تعطیل تماشاگران بیشتری روونه سینماها شن.

در رتبه اول باکس آفیس آخر هفته فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی گن» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) قرار داره که در ۳ روز اول نمایش خود تونسته به ۶۲٫۱ میلیون دلار فروش برسه. این اندازه بسیار کمتر از اندازه برآورده های اولیه بود که میشه  این موضوع رو به نقدهای منفی نسبت به فیلم و انتقال اون به صورت شخص به شخص دونست. هر چند استقبال اولیه نوید این موضوع رو می داد که این فرانچایز به سمت فروش خوبی پیش میره اما خیلی از منتقدان برجسته این فیلم رو فیلمی ضعیف توصیف کردن که هیچ حرف جدیدی واسه گفتن نداره. این موضوع مطمئنا موفقیت تجاری فیلم رو تحت تاثیر قرار داده و باعث شده که سینما روندگان گاه به گاه دلیلی واسه حمله بردن به سینماها نداشته باشن تا اونو ببینن.

قسمت پنجم از این مجموعه بعد از «نفرین مروارید مشکی» (The Curse of the Black Pearl)، با ۴۶٫۶ میلیون دلار در سه روز اول اکران در سال ۲۰۰۳، کمترین اندازه فروش رو در این یه وقتی داشته.
در آمریکای شمالی برند «دزدان دریایی کارائیب» کم کم اعتبار و ارزش خود رو از دست میده و این استقبال نه خیلی زیاد از جدیدترین قسمت این مجموعه روشن کننده همین موضوعه.

با در نظر گرفتن این که فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مردگان قصه نمی گن» به همین زودی واسه جلب تماشاگر به تقلا افتاده باید توقع داشت که خیلی زود جای خود رو در بالاترین جایگاه جدول فروش به فیلمای دیگه واگذار کنه.
هفته آینده فیلم «زن عجیب» (Wonder Woman) اکران می شه که با نقدهای مثبتی از طرف منتقدان سینما و تماشاگران فیلمای ابرقهرمانی مواجه شده.
این فیلم ابرقهرمانی از شرکت دی سی می تونه جای خالی موجود در بازار رو بعد از پایین اومدن استقبال از فیلم «نگهبانان کهکشون: نسخه دوم» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) پر کنه.

کاپیتان جک اسپارو واسه سودآوری فیلمش باید به تماشاگران خارج از آمریکا دل خوش کنه.
روی هم رفته از خوش شانسی شرکت دیزنی این فیلم تو یه هفته ای که از اکران بین المللی اون گذشته تونسته  ۲۷۰ میلیون دلار فروش داشته اما واسه سود رسون شدن راه درازی در پیش داره.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم «نگهبانان کهکشون نسخه دوم» قرار داره که تونسته در این هفته ۱۹٫۸ میلیون دلار فروش داشته باشه. این رقم اندازه فروش کلی فیلم در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۳۳۳٫۲ میلیون دلار رسونده و از فروش فیلم قبلی این مجموعه بالاتر رفته.

فیلم کمدی «نگهبان ساحلی» (Baywatch) هم فیلم تازه اکران شده دواین جانسونه که با فروش ۱۸٫۱ میلیون دلاری خود یکی از یدونه و توک فیلمای کمتر مورد استقبال گرفته این بازیگر و ورزشکار شناخته شده هستش.
این فیلم هم مثل «دزداان دریایی کارائیب: مرده ها قصه نمی گن» از نقدهای منفی منتقدان و تبلیغات شخص به شخص منفی متضرر شده و نتونسته س که انتظارات رو برآورده کنه.
بر خلاف حضور ستارگان شاخص در این فیلم که بازسازی سریالی سنتی با همین عنوانه، فیلم «نگهبان ساحلی» نتونسته تاثیر آنچنانی روی تماشاگران بزاره و در مکان سوم باکس آفیس هفته قرار گرفته.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۱۶ باور غلط اما رایج درباره فواید و مضرات تخم مرغ

این فیلم که در روز پنج شنبه هفته گذشته اکران شد تا حالا در سینماهای داخلی آمریکا تنها ۲۲٫۷ میلیون دلار فروش داشته و این مقدرا فروش فاصله زیادی با انتظارات شرکت پارامونت داره که میخواس دنباله های دیگری هم از این فیلم با حضور دواین جانسون بسازه.

در مکان چهارم باکس آفیس هفته فیلم «بیگانه: پیمان» (Alien: Covenant) قرار داره که در هفته دوم اکران خود به ۱۰٫۵ میلیون دلار فروش رسید. هر چند این دنباله با نقدهای مثبت منتقدان سینما مواجه شده اما نتونسته برابر انتظارات عمل کرده و تماشاگران زیادی رو به سالنای سینما بکشونه. این فیلم حالا در داخل آمریکا به فورش ۵۷٫۳ میلیون دلاری و در سراسر جهان به فروش ۱۵۸٫۳ میلیون دلاری رسیده. بههرحال انتظار میره که شرکت فاکس بازم به تولید قسمتای دیگری از این مجموعه ادامه بده اما ممکنه از دید مالی سودآوری آنچنانی واسه این شرکت نداشته باشه.

فیلم عاشقانه «همه چیز، همه چیز» (Everything, Everything) با ۶٫۱ میلیون دلار فروش در مکان پنجم باکس آفیس آخر هفته قرار گرفته و تونسته فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۲۱٫۵ میلیون دلار برسونه.

در مکان ششم باکس آفیس آخر هفته فیلم «دفترچه خاطرات یه بی جنم: دور» (Diary of a Wimpy Kid: The Long Haul) با ۴٫۴ میلیون دلار فروش قرار داره.
این فیلم خانوادگی تا حالا تونسته ۱۳٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشه که به مقدار زیادی کمتر از قسمتای قبلی این مجموعه س.

فیلم کمدی ربوده شده (Snatched) هم با فروش ۳٫۹ میلیون دلاری خود در مکان هفتم باکس آفیس آخر هفته قرار داره.
آخرین فیلم ایمی شومر تا حالا در آمریکا ۴۰٫۱ میلیون دلار فروش داشته.

فیلم افسانه ای و البته ناموفق «شاه آرتور: افسانه شمشیر» (King Arthur: Legend of the Sword) با ۳٫۲ میلیون دلار فروش در مکان هشتم باکس آفیس هفته قرار گرفته و فروش نا امید کننده اون به ۳۳٫۸ میلیون دلار در سینماهای داخلی آمریکا رسیده.

در مکان نهم باکس آفیس هفته هم انیمیشن جذاب «بچه رییس» (The Boss Baby) قرار داره که با فروش ۱٫۷ میلیون دلاری این هفته خود تونسته اندازه فروش خود در سینماهای داخلی رو به ۱۶۸٫۹ میلیون دلار برسونه.

فیلم-انیمیشن «دیو و دلبر» (Beauty and the Beast) هم با فروش ۱٫۵ میلیون دلار در مکان دهم باکس آفیس آخر هفته قرار گرفته و تونسته فروش خود رو از ۵۰۰ میلیون دلار در سینماهای داخل آمریکا هم بالاتر ببره.