پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

چند راه برای اخذ تابعیت و اقامت کشور آذربایجان

چند راه برای اخذ تابعیت و اقامت کشور آذربایجان

اقامت آذربایجان و اخذ تابعیت از طریق تولد

با توجه به اینکه قوانین اعطای تابعیت از طریق تولد در کشورهای مختلف من جمله آذربایجان وجود دارد، در ابتدا باید به بررسی دو اصل اساسی که در امر اعطای تابعیت از طریق تولد تاثیر دارد پرداخت، اصل خون و اصل خاک.

تابعیت و اقامت کشور آذربایجان

در مورد اصل خاک بیان شده در صورتی که فردی در خاک کشورهایی که این اصل را پذیرفته اند متولد شود می تواند با استناد به این اصل اقات دائم کشور مقصد را اخذ نماید.

اصل خون بدین معنی است که در صورتی که فردی در خاک کشوری که این اصل را پذیرفته متولد شود تابعیت و اقامت از والدین به وی منتقل می شود. با توجه به توضیحات ارائه شده باید توجه داشت که کشور آذربایجان نیز اصل خون را مبنای اعطای اقامت در نظر گرفته است چنانچه فردی از والدین خارجی در خاک آذربایجان متولد شود تابعیت و اقامت آذربایجان به وی اعطا نمی شود.

 

تابعیت و اقامت به کسانی اعطا می شود که والدین وی تابعیت آذربایجان را داشته باشند و یا یکی از آنها تابعیت این کشور را داشته باشد. در این صورت حتی اگر فرزند آنها در خارج از خاک این کشور متولد شود آذربایجانی به حساب می آید.

 

هر شخصی که از والدین نامعلوم در خاک آذربایجان متولد شده و یا اینکه فرزندی از پناهندگان متولد شود بدون توجه به تابعیت والدین به فرد متولد شده تابعیت آذربایجان اعطا می شود.

 

فردی که والدینش تابعیت آذربایجان را اخذ می نمایند در صورتی که سن وی کمتر از 14 سال باشد می تواند تابعیت و پاسپورت این کشور را اخذ نمایند.

 

اقامت آذربایجان از طریق پناهندگی

 

پناهنده به شخصی گفته می شود که با توجه به شرایط بحرانی ای که در کشور مبدا خود با آنها روبروست به ناچار اقدام به مهاجرت و پناهنده شدن به کشور دیگری می نماید. این مشکلات شامل در خطر بودن فرد و خانواده وی به دلیل اعتقادات دینی، سیاسی و نژادی می باشد که این امر موجبات آسیب های روحی، مالی و جانی فراوان برای افراد می شود. بر اساس قانون اساسی آذربایجان، پناهنده می تواند زمانی که وارد این کشور شد درخواست پناهندگی خود را جهت بررسی و تایید به اداره امور پناهندگان آذربایجان ارائه نماید.

 

شرایط و حقوقی که کشور آذربایجان برای پناهندگان در نظر گرفته است شامل موارد ذیل است.

 

حق اسکان در اماکنی که دولت آذربایجان برای افراد نظر گرفته است.

امکان استفاده از وسایل نقیله عمومی به صورت رایگان

امکان استفاده از تحصیل رایگان برای کودکان و نوجوانان

ارائه خدمات درمانی رایگان برای افراد سالمند، بیمار و کم توان

لازم به ذکر است در صورتی که دلایل افراد از دید کشور آذربایجان قانع کننده نباشد و یا مشخص شود مواردی که فرد ذکر کرده کذب و دروغ است درخواست وی رد خواهد شد و در صورتی که با درخواست اافراد متقاضی پس از بررسی های نهایی موافقت شود اقامت موقت برای  افراد صادر می شود.

 

اقامت آذربایجان ویزای کوتاه مدت آذربایجان

به موجب حکم رئیس جمهور آذربایجان در سال 2013 ویزای E_VISA معرفی شد. این نوع ویزای کوتاه مدت به صورت آنلاین درخواست داده می شود و به موجب این نوع ویزا اتباع کشورها در قالب سفر توریستی به مدت 90 روز اجازه ورود به آذربایجان و مهاجرت به باکو را دارند و مدت زمان صدور ویزا نیز 30 روز می باشد. به موجب این نوع ویزا افراد می توانند از طرق مختلف هوایی، زمینی و دریایی وارد خاک آذربایجان شوند. نکته قابل توجه در رابطه با ویزای توریستی این است که شخص مجوز کار و تحصیل در آذربایجان را ندارد و این ویزا قابلیت تبدیل به انواع دیگر ویزا را ندارد. بنابراین جزء روش های مهاجرتی محسوب نمی گردد و تنها اهداف توریستی و برای سفر های کوتاه مدت صادر می گردد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   سایت آنلاین فروش

 

اقامت آذربایجان و هزینه های زندگی در آذربایجان

هزینه های زندگی و اقامت در آذربایجان با توجه به مقرون به صرفه بودن مورد توجه بسیاری افراد قرار گرفته است و بدین لحاظ این کشور مقصد مهاجرتی افراد مختلفی قرار گرفته است. البته هزینه های زندگی بستگی به سبک زندگی افراد دارد. ما در ذیل به بررسی برخی هزینه های پیش روی افراد می پردازیم.

 

اقلام ضروری      هزینه

  • غذا در رستوران های ارزان 10 دلار
  • غذا برای دو نفر در رستوران های متوسط 40 دلار
  • نوشابه 0.33 لیتری 76 دلار
  • آب 0.33 لیتری 47 دلار
  • شیر 1 لیتری 54 دلار
  • برنج 1کیلوگرم 36 دلار
  • تخم مرغ 12 عدد 05 دلار
  • پنیر 1 کیلو گرم 96 دلار
  • گوشت قرمز 1 کیلو گرم 64 دلار
  • بلیط 1 طرفه (حمل ونقل محلی) 30 دلار
  • تاکسی 1 کیلومتر 60 دلار
  • بنزین 1 لیتر 93 دلار
  • اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر باکو 500 دلار
  • اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه در خارج شهر باکو 271 دلار

 

اقامت آذربایجان و اخذ تابعیت آذربایجان

هر یک از روش های ذکر شده در این مقاله می تواند جز روش های ایده آل مهاجرت و اخذ اقامت آذربایجان به حساب آید، در صورتی که افراد اشراف کامل نسبت به قوانین پیش روی خود داشته باشند. ما دراین مقاله سعی کردیم هر یک از روش های ذکر شده را به صورت تخصصی توضیح دهیم تا در باب اقامت آذربایجان به شما کمک شده باشد. با رعایت استاندارد های لازم مهاجرت و همچنین پیروی از قوانین این کشور افراد متقاضی می توانند در نهایت اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. به عنوان مثال افرادی که به واسطه ویزای تحصیلی و برای اقامت تحصیلی آذربایجان وارد این کشور شده اند در صورتی که پس از فارغ التحصیل شدن بتوانند وارد بازار کار تمام وقت این کشور شوند و به صورت مرتب مالیات خود را پرداخت نمایند می توانند پس از 5 سال اقامت دائم خود را دریافت نمایند. همچنین پروسه ای که افراد بابت اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور باید در نظر داشته باشند 7 الی 8 سال می باشد. البته برای اخذ پاسپورت این کشور افراد باید شرایط ذیل را نیز داشته باشند.

 

  • تسلط کامل به زبان آذربایجانی
  • حضور مستمر در آذربایجان به مدت 7 سال
  • انصراف و ابطال تابعیت قبلی
  • داشتن درآمد مکفی در این کشور که نشان دهنده تامین مالی خود و همراهان می باشد.
  • عدم ارتکاب جرم کیفری

 

پاسخ به سوالات متداول در زمینه اقامت در آذربایجان

برای اخذ اقامت آذربایجان از کجا شروع کنم؟

اولین گام برای اخذ اقامت آذربایجان شناخت روش های مهاجرت به این کشور و انتخاب بهترین گزینه است. سپس باید شرایط و مدارک مهاجرت را بر اساس روش انتخاب شده فراهم کرد.

 

بهترین راه برای اخذ اقامت آذربایجان کدام است؟

مسلماً شرایط شخصی شما در انتخاب بهترین روش اخذ اقامت آذربایجان بسیار مؤثر است؛ اما به طور کلی ویزای کار آذربایجان، تحصیل در دانشگاه های آذربایجان و سرمایه گذاری در آذربایجان از بهترین راه های اخذ اقامت آذربایجان است.

 

کم هزینه ترین روش برای اخذ اقامت آذربایجان چیست؟

روش کاری مثل دریافت پیشنهاد کار از کم هزینه ترین روش های اخذ اقامت آذربایجان است. تحصیل در آذربایجان نیز دومین روش کم هزینه است.

 

آیا برای اخذ اقامت آذربایجان باید حتما از طریق وکیل اقدام کنیم؟

خیر. شما می توانید با صرف وقت قوانین اخذ اقامت آذربایجان را بیاموزید. اما مسلماً وکیل می تواند با سرعت بیشتری کار شما را انجام دهد و تجربیات خود را در اختیار شما بگذارد.