پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

بهترین جاذبه های باکو که فرصت دیدنش را نباید از دست داد

بهترین جاذبه های باکو که فرصت دیدنش را نباید از دست داد

 

کشور زیبای باکو پایتخت کشور آذربایجان است که به خصوص در دهه های اخیر با استقبال گردشگران زیادی روبرو شده و به یکی از قطب های گردشگری این کشور تبدیل شده است . شهر باکو با چهره ای مدرن و پیشرفته که حاصل سرمایه گذاریهای مختلف در بخش های گردشگری و توریسم است بافت سنتی و هویت تاریخی خود را نیز حفظ نموده است و توانسته به طرز ماهرانه ای مدرنیته را با تاریخ پیوند زده و جاذبه های دیدنی متنوع خود را پیش روی جهانیان قرار دهد .

این شهر دیدنی همه امکانات کافی را برای اقامت و تفریح گردشگران فراهم نموده و وجود آثار تاریخی مختلف ، آسمان ‌خراش‌ های دیدنی ،خیابان هایی پر هیاهو و همچنین غذاهایی بسیار لذیذ خاطراتی فراموش نشدنی را برای گردشگران در ذهن باقی بگذارد.

مردمان این شهر دارای زندگی بسیار ساده ای هستند و برخی از نقاط شهر گویی از گذر زمان در امان بوده و گردش در ان شنا را به قرنها پیش می برد.

در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را که ارزش بازدید و صرف وقت دارند به شما معرفی کنیم . پس با ما همراه باشید :

قلعه‌ دختر (Maiden’s Tower)

به گزارش سفر باتو این بنای آجری که از آن به عنوان ارگ باکو نیز یاد می‌ شود ، برجی استوانه‌ای شکل با ‌ارتفاع بیست و نه متر است . این بنا که آن را برج دختر یا قلعه‌ دختر می نامند در حدود هزار سال قدمت دارد و امروزه از آن به عنوان نماد باکو یاد می گردد . قلعه دختر که افسانه ای زیبا اما تلخ برای ساخت آن نقل شده در منطقه تاریخی شهر که ایچری شهر نام دارد به چشم می خورد . برخی کارشناسان بر این باورند که این بنا زمانی معبد زرتشتیان بوده و آنان برای برنامه های مذهبی خود این قلعه را بنا نمودند . با ورود به این قلعه با پلکانی مارپیچی شکل روبرو می شوید که شما را به سمت بالای برج هدایت می کند . و گردشگران از این نقطه شاهد مناظر زیبای شهر قدیم خواهند بود . وجود پارک‌ ها و فضاهای سبز و همچنین کافه های متنوع در اطراف این برج امکان گشت زنی و سپری نمودن روزی زیبا را در اختیارتان قرار می دهد.

ایچری شهر (Icheri Sheher) – بافت قدیم شهر باکو

ایچری شهر همان بافت قدیمی باکو در تور باکو ست که در بالا نیز به آن اشاره کردیم و از گذر زمان جان سالم به در برده و توانسته هویت تاریخی خود را با گذشت هزار سال حفظ نماید . بازدید از ایچری شهر احتمالا در اولین برنامه های گردشگری شما قرار می گیرد زیرا بیشترین آثار تاریخی شهر در همین منطقه قرار دارد .  قلعه‌ دختر، کاخ شروان‌شاهان و دروازه‌ی مراد از جمله آثار تاریخی به جا مانده در این منطقه است که بازدید از هریک از آنها را به شما پیشنهاد می کنیم . همچنین حمام ‌های تاریخی ، مساجد و کاروان‌سراهای متعدد از دیگر آثار باستانی ایچری شهرند که بازدید از آنها به خصوص برای تاریخ دوستان جذاب خواهد بود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مازندران را بهتر بشناسیم

جاذبه های دیدنی در سفر به هند

در سفر به کشور هند با چالشی بزرگ روبرو می شوید  آنهم انتخاب کردن شهر های دیدنی آن برای اقامت است . این سرزمین پهناور در هر گوشه و کنار جاذبه ای منحصر بفرد برای دیدن دارد و انتخاب کردن یک شهر برای اقامت و بازدید کار بسیار دشواری است . با این حال برخی از شهرهای هند همانند دهلی ، آگرا ، جیپور ، اودی پور قطب های اصلی گردشگری هند به شمار می آیند و سالانه پذیرای مسافران بسیاری از سراسر دنیا هستند.

در ادامه این مطلب محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند را به شما معرفی می کنیم . پس با ما همراه باشید:

شهر دهلی

دهلی ، پایتخت کشور هند و قطب اصلی گردشگری آن بشمار می آید . و اغلب پروازهای هند به مقصد این شهر انجام می گردد و مسافران در وحله اول از این شهر و آثار تاریخی موجود در آن دیدن نموده سپس راهی دیگر شهرهای این کشور می شوند. دهلی در کنار آگرا و جیپور مثلث طلایی گردشگری  هند را تشکیل می دهند و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر از سراسر دنیا هستند . شاید اصلی ترین ویژگی دهلی که نظر گردشگران را به خود جلب نموده وجود بناهای تاریخی بی شمار و شگفت انگیز آن باشد . وجود مساجد و معابد باشکوه ، قلعه ها و بناهای زیبای تاریخی که اغلب از دوران یورش و حکومت مغول ها در این سرزمین به جا مانده سبب شهرت بیشتر دهلی شده است . دهلی در نگاه اول شهری  شلوغ و پر هیاهوست و با نگاهی دقیق تر پر از زیبایی و جاذبه خواهد بود.

آگرا

شهر آگرا یکی دیگر از شهرهای دیدنی در هند است که برجسته ترین آثار تاریخی هند یعنی تاج محل را در خود جای داده است . بنای باشکوه و مرمرین تاج محل احتمالا اولین تصویری است که بعد از شنیدن نام هند در ذهن تداعی می گردد . این بنا که به نماد کشور هند نیز تبدیل شده سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود می کشاند . اگر چه این بنای باشکوه معروف ترین جاذبه شهر آگرا است اما این شهر دارای دیدنی های بیشمار دیگری نیز هست .