۷ ترفند برای میان وعده سالم و ورزش بیشتر

اگه شما به دنبال یافته های بهتری از برنامه تناسب اندام خود هستین، باید بدونین که چیجوری میان وعده سالم­تر و ورزش بیشتر داشته باشین. مهم نیس که شما می خواید وزن کم کنین و یا ماهیچه بسازین یا سلامت خود رو پیشرفت بدید ، میان وعده سالم­تر همیشه کمک کننده س. شما باید همیشه بدن خود رو سوخت رسانی کنین تا به هدف تناسب اندام خود برسین. معتقد بودن به یه رژیم سالم انرژی شما رو افزایش می دهد و به شما کمک می­کنه تا پس از یه کار طولانی سریعتر بازیابی شید. من به شما پیشنهاد می­کنم که رژیم غذایی خود رو با غذاهای غنی مانند سیب ، اسفناج ، چغندر ، کلم پیچ ، زغال اخته، گلابی و بسیاری دیگه از غذاهای سالم پیشرفت بدید و تحمل و ایستادگی خود رو بهبود بدید. چند نکته رو واسه میان وعده سالم­تر و تمرین بیشتر که واسه من حیرت زدگی آفریدند رو بررسی کنین

امیدوارم که واسه شمام همین­طور باشه.

۱.همیشه آجیل مورد علاقه خود رو در دسترس داشته باشین

آجیل یه میان وعده فوق العاده و قابل حمله که شامل مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ ، فیبر رژیمی ، و پروتئینه. آجیل ها هم اینکه واسه مغز و قلب خوب هستن. پس به چه دلیل اونا رو وقتی که گرسنه هستیم استفاده نکنیم؟ هم اینکه، خوردن آجیل به کاهش کلسترول کمک می­کنه و کمک میکنه تا سطح انرژی خود رو بالا ببرین. یه مشت از آجیل هایی مانند بادام ، بادام زمینی، و یا گردو یه میان وعده مناسب واسه قبل و بعد از تمرین می­باشه. من همیشه میان وعده ای از یه مشت بادام زمینی قبل از ورزش استفاده می­کنم و این کمک می­کنه تا بیشتر تمرین کنم و احساس خیلی بهتری داشته باشم. با این حال ، بیشتر از یه مشت آجیل در روز مصرف نکنین چون که آجیل ها چربی بالایی دارن.

۲.از سبزیجات استفاده کنین

میان وعده ای از هویج ، کرفس، گوجه فرنگی، خیار و کلم بروکلی قبل از ورزش انرژی بیشتری رو واسه رسیدن به هدف تناسب اندام شما جفت و جور می­سازه. نه فقط این میان وعده شما رو با احساس فول بودن و ارضا شده درزمان جلسه تمرین نگه می­داره بلکه هم اینکه به شما کمک می­کنه تا خود رو واسه جلسه تمرین بعدی آماده کنین. من عاشق اینم که سبزیجات خود رو با حموس خونگی و یکی از تنقلات مورد علاقه خود استفاده کنم.

۳.همیشه میوه و سبزیجات یخ­زده در فریزر خود داشته باشین

این کمک می­کنه که میان وعده ای از غذاهای سالم وقتی که اونا رو دم دست می­خواهید داشته باشین. مطمئن شید که همیشه میوه و سبزی یخ زده در فریزر داشته باشین پس اگه شما میوه و سبزی تازه در خونه ندارین (با اینکه؛باید همیشه داشته باشین) ، شما می­تونید از یخ زده ها استفاده کنین. این میان وعده قبل از جلسه تمرین ایده آله چون که به شما کمک می­کنه که سطح قند خود رو وقتی که بدن خود رو سوخت رسانی می­کنین متعادل کنین و از مواد مغذی اساسی استفاده کنین که کمک به تمرین بیشتر می­کنه.

۴.میوه های قابل حمل به همراه داشته باشین

به همراه داشتن مقداری میوه قابل حمل .مانند سیب، گلابی ، آلو و یا موز رو وقتی که واسه تمرین میرید مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین.وقتی که احساس گرسنگی کردین یه میان وعده سالم واسه نابود کردن گرسنگی خود دارید.

هم اینکه ایننکه مجبور نیستین به دنبال جایی بگردین که غذا بخرین ( که معمولا غیر سالم هستن) چون که شما میان وعده سالم خود رو در کیف خود دارین. اگه میوه مورد نظر موز باشه ، یه موز متوسط دارای ۱۱۰ تا ۱۵۰ کالریه.

۵.از نگهداری کیک و چیپس در آشپزخانه خود دوری کنین

من درباره شما چیزی نمی­دانم. ولی این رو می­دانم که اگه تعدادی بسته چیپس یا کلوچه های خوشمزه در خونه ام باشه نمی­توانم به میان وعده های سالم فکر کنم. این دلیل اصلیه که من هیچ وقت این­گونه میان وعده های ناسالم رو در خونه نگه نمی­دارم. اگه شما نمی­تونید از غذاهای سالم در میان وعده استفاده کنین باید اول هر گونه غذاهای ناسالم رو از آشپزخانه خود خط بزنین. این اشکال نداره که وقتی که به یه مهمانی می­روید یه بستنی یا کلوچه بخورین و یا بیرون غذا بخورین. ولی اگه می­خواهید وزن کم کنین این کار رو زیاد انجام ندین.

۶.کنترل سهم رو تمرین کنین

وقتی می­خواهید میان وعده سالم داشته باشین مهمه که یاد بگیرین چیجوری سهم های خود رو کنترل کنین.یه میان وعده سالم باید یه چهارم وعده اصلی شما باشه. و باید اونو هر ۲ تا ۳ ساعت بخورین تا سطح گرسنگی خود رو در اندازه مناسبی نگه دارین و سوخت و ساز بدن خود رو قوی کنین و از پرخوری در وعده های اصلی جلوگیری کنین. هم اینکه ، به شما کمک می­کنه تا تحمل و ایستادگی خود رو پیشرفت بدید و سریعتر از تمرین های خود ریکاور شید.

۷.از پیش میان وعده های خود رو برنامه ریزی کنین

عادت کنین که برنامه غذای سالم خود رو واسه چند روز برنامه ریزی کنین و میان وعده ها رو از پیش آماده کنین. من همیشه میوه ها و سبزیجات رو برش می­دهم. حموس(غذای لبنانی) و چند نوع سالاد میوه رو از پیش آماده کنین و اونا رو در یخچال نگه دارین. یخچال من همیشه پر از بین وعده های سالم و وعده های غذایی سالمه که بعد از جلسات تمرین خود آماده ام تا خود رو تغذیه و ریکاور کنم. این ترفند رو امتحان کنین! این کار کمک می­کنه که سلامت خود رو پیشرفت بدید و به اهداف تناسب اندام خود برسین.

این آسونه که یاد بگیرین میان وعده سالم­تری داشته باشین. یه سری تغییرات ساده می­تونه یه فرق بزرگ بسازه. روش های فوق رو واسه یافته های بهتر به کار گیرید و یادتون نره که ترفندها و نکات ­خود رو در بخش نظرات به اشتراک بذارین.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

مجله سلامت