پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

چگونه دندانپزشک شما را از آلودگی متقابل محافظت می کند_

چگونه دندانپزشک شما را از آلودگی متقابل محافظت می کند_

چگونه دندانپزشک شما را در برابر آلودگی محافظت می کند

 

علاقه مندان جهت اطلاع از یونیت ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با آمالگاماتور دندانپزشکی به صفحه https://dentyshine.com/آمالگاماتور/  مراجعه کنید

 

چگونه دندانپزشک شما را در برابر آلودگی محافظت می کند 

آلودگی متقاطع (که عفونت متقاطع نیز نامیده می‌شود) اصطلاحی است که به عنوان انتقال ناخواسته باکتری یا سایر آلاینده‌ها از یک سطح/مواد یا موضوع دیگر به دلیل روش‌های غیربهداشتی حمل و نقل تعریف می‌شود. به طور خلاصه، آلودگی متقاطع انتشار میکروارگانیسم ها از منبعی به منبع دیگر است.

واشر و ضد عفونی کننده شیمیایی

واشر و ضدعفونی‌کننده‌های شیمیایی دستگاه‌های پزشکی پیچیده‌ای هستند که برای تمیز کردن ابزار قبل از استفاده از اتوکلاو استفاده می‌شوند.

اتوکلاو

اتوکلاوها تا حد زیادی موثرترین راه برای از بین بردن میکروب ها هستند. تمام وسایلی مانند آینه، مته دندانپزشکی و ابزار دستی فلزی که قابلیت اتوکلاو را دارند پس از هر بیمار کاملاً استریل می شوند. اتوکلاو با حمام کردن ابزارها در یک دوره زمانی با بخار در دما و فشار بسیار بالا کار می کند.

ضدعفونی شیمیایی

برخی ابزارها مانند پلاستیک، سطوح کار و صندلی دندانپزشکی را نمی توان در داخل اتوکلاو قرار داد. این موارد پس از هر بیمار با استفاده از مواد شیمیایی قوی که برای کشتن باکتری‌ها و ویروس‌ها طراحی شده‌اند، کاملا ضدعفونی می‌شوند.

دستکش و ماسک قوی>

مجموعه جدیدی از دستکش های یکبار مصرف برای هر بیمار پوشیده می شود. دندانپزشک در طول هر عمل جراحی از ماسک صورت استفاده می کند. این اقدامات احتیاطی ساده در پیشگیری از عفونت متقاطع بسیار موثر است.

آداب بهداشت تنفسی/سرفه

پرسنل دندانپزشکی در مورد علائم و نشانه های بیماری های تنفسی آموزش می بینند و تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن انتقال پاتوژن های تنفسی از طریق مسیرهای هوایی در محیط دندانپزشکی انجام می دهند. در ورودی ها علائمی با دستورالعمل هایی برای بیماران مبتلا به علائم عفونت تنفسی نصب شده است.

سیستم های مکش آئروسل

تولید مواد معلق در هوا در طی مراحل دندانپزشکی برای دندانپزشک و بیمار واضح است. یک ابر آئروسل از ذرات معلق و مایع اغلب در طی مراحل دندانپزشکی به وضوح قابل مشاهده است. این ابر در هنگام آماده‌سازی دندان با ابزار چرخشی یا هوا سایشی، در هنگام استفاده از سرنگ هوا-آب، در هنگام استفاده از جرم‌گیر اولتراسونیک و در هنگام پولیش با هوا مشهود است. این ابر آئروسل شده ترکیبی از موادی است که از محل درمان و خطوط آب یونیت دندانپزشکی منشاء می گیرد. برای جلوگیری از آلودگی این ابر آئروسل به مطب یا کارکنان دندانپزشکی، از سیستم‌های مکش آئروسل خارجی برای مکیدن آئروسل و ذرات به داخل ظرف استفاده می‌شود.

در دنتی شاین ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که یونیت‌های دندانپزشکی ما به راحتی تمیز می‌شوند. آلیاژ آلومینیومی که برای واحدهای ما استفاده می‌شود، استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های قوی‌تر مبتنی بر الکل را در مقایسه با پلاستیکی که به راحتی خشک می‌شود، ترک می‌خورد یا در اثر استفاده از غلظت بالای مایعات الکلی آسیب می‌بیند، ممکن می‌سازد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد واحدهای ما، لطفاً به dentyshine.com مراجعه کنید.

 

این مطلب را هم از دست ندهید :   سرویس مدرسه