پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

مشهورترین بناهای مدرن شهر دبی که دیدنش را هرگز نباید از دست داد

مشهورترین بناهای مدرن شهر دبی که دیدنش را هرگز نباید از دست داد

 

شهر دبی در جنوب خلیج فارس قرار دارد و بخشی از کشور امارات متحده عربی محسوب می‌شود. دبی یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری بوده و بسیاری از توریست‌ها این شهر را در هنگام تعطیلات برای سفر خود انتخاب می‌کند. آنجا انواع جاذبه‌های گردشگری مدرن را درون خود جای داده است و شامل تفریحات بسیاری می‌شود. اگر به این شهر سفر کنید و تور دبی را برای گردشگری خود انتخاب فرمایید می‌توانید از انواع فعالیت‌های مختلف لذت ببرید، به سواحل دیدنی آنجا بروید و از مراکز خرید بزرگ و مدرن آنجا دیدن فرمایید که شامل صدها فروشگاه بزرگ و کوچک می‌شوند و انواع برندهای معتبر بین المللی در آنجا شعبه دارند. در این شهر می‌توانید در تعدادی از بهترین رستوران‌های دنیا با غذاهای مختلف اروپایی، آسیایی و همینطور بین المللی غذاهای بسیار خوشمزه را میل کنید. تور دبی یکی از تورهای مورد استقبال در ایران است و جزو تورهای پرطرفدار خارجی محسوب می‌شود. دلیل اصلی سفر ایرانیان به دبی وجود هتل‌های خوب و امکانات اقامتی عالی این شهر و وجود مراکز خرید متعدد در آنجا است. شهر دبی شهری است که به داشتن ساختمان‌هایی با معماری مدرن مشهور است. آنجا تعدادی از زیباترین ساختمان‌های دنیا را در خود جای داده است که می‌توان به برج العرب و برج خلیفه اشاره کرد. در ادامه برای اطلاع شما علاقه مندان به تور دبی به ساختمان‌ها و بناهای دیدنی در دبی خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

برج العرب دبی

به گزارش سفر باتو یکی از معروف ترین ساختمان‌های دبی که در هنگام ورود به این کشور با هواپیما می‌توانید مشاهده کنید برج العرب است که یکی از گران‌ترین هتل‌های دنیا در این برج قرار دارد. این برج در سال 1999 افتتاح شده و بر روی آب و روی یک جزیره مصنوعی قرار گرفته است و می‌توان از اتاق‌ها و سالن‌های این برج به راحتی تمامی مناظر آبهای خلیج فارس را مشاهده نمود. شکل برج العرب شبیه به یک بادبان است که از بادبان لنج‌های عربی الهام گرفته شده است و طراحی داخلی بسیار زیبا و باشکوهی دارد که آنها هم نشانه‌هایی از معماری عربی و تزئینات سنتی دارند. بسیاری از فضاهای داخلی این هتل با سنگ مرمر تزئین شده‌اند. این برج در کنار ساحل جمیرا است و ساحلی بسیار زیبا و تمیز دارد که بسیاری از توریست‌ها برای تفریح به آنجا می‌روند. ارتفاع کلی برج العرب 321 متر است و از بلند‌ترین هتل‌های جهان محسوب می‌گردد. برخی از زیبا‌ترین اتاق‌ها در این هتل قرار دارند که اجاره یک شب آنها هزاران دلار می‌شود و امکاناتی فوق العاده را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. در این برج یکی از بهترین رستوران‌های دبی هم وجود دارد که شامل سالن‌هایی زیبا می‌شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   برترین مراکز خرید تایلند از ام بی کی تا مرکز خرید لوکس پلاتینیوم

برج خلیفه دبی

برج خلیفه به عنوان نمادی برای دبی امروز شناخته می‌شود. این برج با ارتفاعی به بلندی 829 متر امروز بلندترین برج دنیا است که به شکل مسکونی از آن استفاده می‌شود. ساخت این برج از مرحله شروع ساخت تا پایان 5 سال به طول انجامید و شرکت‌های مختلف بین المللی در آنجا برای ساخت این برج با هم به همکاری پرداختند. امروزه این برج از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است که در اطرافش دیدنی‌های بسیاری دارد و شامل مرکز خریدی بزرگ در کنارش می‌شود که از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تجاری دبی است. همچنین در روبروی این برج یک مجموعه فواره وجود دارد که از بهترین‌ها در نوع خود هستند و آب را چندین متر به بالا می‌توانند پرتاب کنند و بسیاری از توریست‌ها زمان تاریکی هوا برای دیدن نمایش به آنجا می‌آیند. طبقه دیدبانی این برج برای توریست‌هایی است که علاقه دارند مناظر زیبای دبی و اطراف آن را از ارتفاع بسیار زیاد مشاهده کنند و از آنجا لذت ببرند.

برج های دوقلوی امارات

در منطقه دیره  در تور دبی دو برج دوقلو بسیار زیبا وجود دارند که یکی از آنها برجی تجاری بوده و دیگری مسکونی است. ارتفاع این برج‌ها 102 متر است و 22 طبقه دارند. این برج‌ها با نماد ساعت رولکس بر روی آنها شناخته می‌شوند و در برج تجاری می‌توانید انواع فروشگاه‌ها را مشاهده کنید و از فود کورت، کافی شاپ و امکانات مختلف بهره ببرید. این برج‌ها در کنار آب وجود دارند و شعبه ساعت رولکس در آنجا است.

مرکز تجارت جهانی دبی

از مهم‌ترین ساختمان‌های دبی برج تجارت جهانی در این شهر است. این برج در خیابان شیخ زاید دبی قرار گرفته است و یکی از مراکز مهم تجاری در دبی است. آنجا محل برگزاری کنفرانس‌ها و برنامه‌های مختلف اقتصادی بوده و بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود. این برج دارا 149 متر ارتفاع است و 39 طبقه دارد. فضای نمایشگاهی این برج به 37000 متر مربع میرسد که آن را به یکی از بزرگ‌ترین ساختمان‌ها در نوع خودش تبدیل کرده است. این برج عمدتاً تجاری بوده و یکی از اولین ساختمان‌هایی است که در شهر دبی ساخته شده است. بخش‌هایی از این برج مسکونی هم هست. در طول سال بیش از شصت نمایشگاه مختلف در این برج برگزار می‌شود.