۱۲ عاملی که مانع وزن کم کردن شما می‌شود
Fitness Technology Science Lifestyle as a Concept

۱۲ عاملی که مانع وزن کم کردن شما می‌شود

ترازو

شما در رژیم غذایی و تمرینات ورزشی خود تجدید نظر کرده اید و به نظر میاد مقداری وزن از دست داده اید، اون چند کیلوی آخر به نظر نمی خواهند تکون بخورند. به چه دلیل؟

به گزارش آلامتو به نقل از ؛ کارشناسان می می گن بر خلاف بهترین تلاش ها بوسیله شما چند چیز هست که شما ممکنه حتی متوجه نشید و تاثیر زیادی روی کاهش وزن داشته باشه.

۱۲ دلیل اینجا آمده که ممکنه برنامه های لاغر شدن شما رو به هم بریزه:

۱. شما محرومیت از خواب دارین

بر اساس نظرپرسی گالوپ ، ۴۰ درصد از مردم هر شب کمتر از ۷ ساعت خواب دارن. بدون این زمان با ارزش واسه خاموش شدن چشم، هورمون استرس و هم اینکه قند خون و انسولین همه افزایش می یابد که ممکن احساس گرسنگی رو واسه شما بسازن. به گفته جی جی ویرجین، یه متخصص مشهور در تغذیه و تناسب اندام ، خواب هم اینکه منتهی به مقاومت انسولین میشه که چربی سازی رو واسه بدن شما ساده تر میکنه.

۲. تمرین سخت رو بهونه ای واسه خوردن میکنین

یوری الکیم متخصص تغذیه و تناسب اندام و نویسنده “رژیم و انرژی در تموم روز” میگه فقط به خاطر اینکه شما ۷۰۰ کالری در ورزش سوزونده اید بدین معنا نیس که شما آزادید هر چی می خواید بخورین. شما هم اینکه نمیتونین چیزی رو با قصد سوزوندن اون در آینده بخورین ، چون که ورزش زیاد منتهی به بیش تمرینی و زیاد شدن وزن میشه. عوضش، غذایی بخورین که به شما سوخت لازم واسه ورزش رو برسونه و شامل یه میان وعده کوچیک واسه بازیابی باشه.

۳.تیروئید شما مشکل داره

کارکرد تیروئید واسه سوخت و ساز مهمه و کارشناسان فکر می کنند مشکلات تیروئید یکی از مسائل بی علامته که میتونه بر سر راه کاهش وزن قرار گیرد.

۴. شما وعده های کوچیک رو در دفعات بسیار میخورید

ویرجین می گوید “ممکنه تصور کنین خوردن وعده های کوچیک هر ۲ تا ۳ ساعت به شما کمک می کنه که قند خون خود رو پایدار کنین و شما رو از پر خوری دور نگه می داره”. اما این میتونه واقعا انسولین شما رو بالا ببره طوری که شما به چربی ذخره خود دسترسی پیدا نکنین. اگه شما یه ترکیبی از پروتئین بدون چربی ، میوه های کم کربن و سبزیجات ، غلات کامل و چربی های سالم رو بخورین شما احساس پر بودن بیشتر و طولانیتر دارید و هم اینکه وزن کم میکنین.

۵. شما مقادیر زیادی قند میخورید و حتی این رو نمیدونین

ویرجین می گوید “آشکاره که خود قند تنها مشکل ما نیس”. قندهای موجود در ماست و غذاهای فراوری شده میتونه شما رو در کاهش وزن با مشکل مواجه کنه. فروکتوز بدترینه چون مستقیما به کبد می رود و در اونجا تولید چربی میکنه. هم اینکه اشتهای شما رو بالا می برد پس شما بیشتر می خواهید و می خورید ولی هنوز گرسنه اید. پس برچسب ها رو بخونین و قند مصرفی خود رو کم کنین.

۶. شما استرس دارین

یه مطالعه گذشته نشون داد که زنان وقتی که تحت استرس هستن سالی ۱۱ پوند چاق تر می شن. استرس، کورتیزول رو افزایش می دهد که باعث شکسته شدن عضلات و کاهش سرتوئین می شه پس شما طلب غذای شیرین بیشتر می کنین چون که کورتیزول اسید معده رو کاهش می دهد و شما به طور موثر هضم نمیکنید پس گرسنه تر میشین.

۷. شما زیادتر از اندازه تمرین می کنین

الکایم می گوید ” تمرین زیادتر از اندازه میتونه نتیجه برعکس دهد. تمرین با فاصله بهترین کار واسه کاهش وزنه و هم اینکه شما می تونین تو یه زمان کوتاهی کمتر تمرین کنین. مطمئن شید که تمرین رو ۲ یا سه بار در هفته انجام بدین چون از نظر روانی و جسمی آسیب زننده س “.

۸. شما چربی کافی نمی خورید

بدن شما نیاز به چربی داره تا چربی بسوزونه اما نکته اینه که نوع مناسب از چربی رو واسه خودن انتخاب کنین. چربی سالم مانند اونایی که در ماهی ، آووکادو، روغن زیتون، روغن نارگیل، آجیل و دانه ها هستش بهترین نوع چربی هستن.

۹. شما دچار کمبود ویتامین دی هستین

ویتامین دی در واقع یه هورمون پیشرفته س که مسئول خیلی از کارای بدنه و بدون اون شما نمی تونید چربی بسوزونین. پس از دکتر خود بخواین که سطح ویتامین دی شما رو چک کنه و غذاهای غنی از ویتامین دی مانند ماهی آزاد ، ساردین و شیر گاو بخورین.

۱۰. شما خیلی دیر غذا می خورید

شما ممکنه یه عادت غذای سبک در زمان خواب داشته باشین ولی این میتونه مانع این شه که بدن شما در زمان ایده آل یعنی در شب چربی بسوزونه پس تلاش کنین شام رو تو یه ساعت مناسب بخورین و بعد آشپزخانه رو تعطیل کنین.

۱۱.بدن شما سمیه

سموم محیطی همه جا هستن و میتونن کارکرد هورمون های شما رو دچار اختلال کنن ، دمای بدن شما رو پایین بیارن و بدن شما رو مجبور کنن که چربی نگه داره. شما نمی تونید به طور کامل سم ها رو خط بزنین ولی خوردن فیبر بسیار ، پروتئین ، سبزیجات سبز، حذف کردن و کاهش حضور در برابر آلودگی میتونه به سم زدایی بدنتون کم کنه.

۱۲.شما با رژیم یویو بازی می کنین

شما تلاش می کنین خوب باشین و به رژیم غذایی معتقد باشین اما این یه راه خوب واسه حفظ کاهش وزن نیس؛ تحقیقات نشون می دهد حتی میتونه شانس مریضی های قلب عروقی رو زیاد کنه. عوضش ، تمرکز خود رو روی سلامت خود بذارین و نه وزنتون.

الکایم می گوید:” این چیز زیادی نیس که من ۱۰ کیلو وزن کم کنم. این مهمه که می خوام کی شوم؟”

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کاهش وزن

پاسخی بگذارید

بستن منو