کاملترین اصطلاحات سئو

کاملترین اصطلاحات سئو

در این پست اصطلاحاتی که در مباحث سئو در جهان به کار میره آورده شده و به صورت کوتاه به توضیح اون پرداخت شده.این اصطلاحات به طور کامل پایه و مفهومی و ابتدایی توضیح داده شدن.ممکنه هر کدوم از اینا دنیایی در دل خود باز کنن.اگه تازه در حال یادگیری مباحث سئو هستین، حتما این اصطلاحات رو به طور کامل بخونین.

 

SEO  

Search Engine Optimization

بهینه سازی واسه موتورای جستجو

 

HEO

Human Experience Optimization

بهینه سازی و آسون سازی رابط کاربری و طراحی ظاهری، واسه کاربر

 

SEM

Search Engine Marketing

بازاریابی از راه موتورهای جستجو.به کار گیری موتورهای جستجو واسه کسب بازار و مشتری.SEO  و تبلیغات کلیکی گوگل نمونه ای از اوناست.

 

SMO

Social Media Optimization

بهینه سازی سایت به واسطه رسانه ها و شبکه های اجتماعی

 

SMM

Social Media Marketing

بازاریابی از راه شبکه های اجتماعی

 

PPC

Pay Per Click – پرداخت به ازای کلیک. یه جور تبلیغاته که به ازای کلیکی که روی تبلیغ می شه، هزینه دریافت می شه.بر خلاف بقیه تبلیغاتی که هزینه اونا براساس زمونه.

 

SERP

Search Engine Result Page

صفحه ای از موتور جستجو که یافته های جستجو شده در اون لیست شده.

 

UI

User Interface – به معنی ظاهر و شکل دیداری سایت یا Application هست.

 

UX

User Experience – به معنی راحت سازی و ایجاد رضایت کاربر در کار کردن با سایت با در نظر گرفتن تجربه کاربر.UX با عکس العمل و رفتار کاربر سر و کار داره.اما UI فقط ظاهر سایت یا Application هست و عکس العمل و تجربه کاربر در اون موثر نیس.

 

Keyword

کلید واژه – کلید واژه مورد توجه که حتما یه کلمه نیس.یه عبارت هم معمولات کلید واژه نامیده می شه.مثلا شخصی می خواد با کلید واژه x سایتش به صفحه اول راه پیدا کنه.

 

بهینه سازی ساختاری و داخلی یه سایت واسه موتور جستجو . هر کاری واسه بهینه سازی موتور جستجو که در داخل سایت انجام می شه.

 

Off Page SEO

بهینه سازی خارجی و reputation یه سایت واسه موتورای جستجو.هر کار بهینه سازی که خارج از سایت انجام می شه.مانند شبکه های اجتماعی و link building

 

Responsive Design

طراحی عکس العمل گرا – سایتی که طراحی اون به گونه ایه که با کوچیک و بزرگ کردن پنجره مرورگر و نمایش در ابعاد و صفحه نمایشای جور واجور و دستگاه های جور واجور مثل تبلت و موبایل تغییر می کنه و از نظر ظاهری یا همه دستگاه ها سازگاره که در این حالت به اون Full Responsive می گن.تعریف عکس العمل گرا بودن سایت، بیشتر در میان طراحان UI UX دارای اختلاف نظرای ریز و بزرگ زیادیه.

امروزه سازگاری سایت با مرورگرای موبایل، یکی از فاکتورای سئو در گوگل حساب می شه.

 

Backlink

هر لینکی که به ازای هر صفحه مبدا که به سایت داده شده، یه بک لینک حساب می شه.

 

Reffering Domain

هر لینکی که به ازای هر دامنه به به سایت داده شده یه ref domain  حساب می شه.

 

OBL

Out Bound Link

تعداد و اندازه لینکای خروجی یه صفحه یا یه سایت به دامنه های دیگه.

 

لینکای داخلی یه سایت که صفحات دیگه همون سایت داده شده.

 

Outbound Links

لینک خروجی یه صفحه یا یه سایت

 

عنوان هر لینک نامیده می شه.همون کلمه یا عبارت لینک که توسط کاربر قابل مشاهده و کلیکه.

 

Meta Tag

تگایی هستن که در صفحات سایت قرار می گیرن و توسط کاربر نمیشه دیدشون.این تگا فقط خاصیت سئو ندارن و کاربرده های مختلفی دارن.

 

تگا عنوان داخل محتوا . این تگا ۶ عدد هستن : h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6

تگ h1   مهمترین اوناس و h6 کم اهمیت ترین.با این تگا تا حدود کمی در شرایط جور واجور، میشه به موتور جستجو فهماند که هر قسمت صفحه چقدر مهمه.

 

به روند لینک سازی می گن که زیر مجموعه ای بهینه سازی خارجی (Off Page SEO) هستش.

 

Content Marketing

به روند بازاریابی از راه محتوا می گن.فنونی که از راه محتوا بشه جلب بازدید و مشتری کرد.

Wiki

سایتای ویکی، سایتای دانشنامه و راهنما هستن که محتوای اونا بیشتر توسط کاربران تکمیل می شه.ویکی پدیا اولین سایت (یا جزء اولینای)  سایتای ویکیه.به جز ویکی پدیا سایتای ویکی معتبر زیادی هست.هر سایتی که وجود آموزشی، منبع و راهنما داشته باشین جدا از اینکه چه کسائی اونو مدیریت می کنن، سایت ویکی نامیده می شه.

Web 2

سایتای وب ۲ سایتایی هستن که نقش اصلی تولید و مدیریت محتوای اونو کاربران اونو دوش دارن (نه مدیر یا صاحبان اونا) . مثلا سایتای ویکی مثل ویکی پدیا، تالارای گفتگو، سایتایی که در اونا توسط کاربران مقاله ثبت می شه، سیستمای وبلاگ دهی، سایتای نیازمندی ، شبکه های اجتماعی و … همه سایتای وب ۲ هستن.

HTML

مخفف Hyper Text Markup Language به معنی زبون نشونه گذاری ابر متنه.ابر متن همون محتواییه که به زبون ساده بیشتر از یه متنه!ابر متن همونیه که حالا در حال مطالعه اون هستین و مرورگرها اونا رو به شما نشون میدن(منو،فیلم،عکس،صدا،متن،فاصله،حاشیه،خط،رنگ و …) .واسه اطلاعات بیشتر به آموزش پایه HTML مراجعه کنین.

HTTP

مخفف Hypertext Transfer Protocolه و به معنی قرارداد انتقال ابر متن (الگوی استاندارد انتقال داده هایی که روی مرورگرا نشون داده می شه) هستش. این قرارداد (Protocol) الگویی استاندارده واسه انتقال داده های HTML .

HTTPS

مخفف HTTP Secureه.همون HTTPه اما به صورت رمز شده و ایمن شده.HTTPS یه قرارداد ارتباطی و انتقال داده و دارای استاندارد امنیتی SSL هستن.محتوایی که در بستر این قرارداد منتقل می شه، قابل شناسایی و هک نیس.چون اطلاعات به صورت رمز شده منتقل می شن.یادتون نره فقط به خاطر SSL ، یه سایت، به طور کامل امن و قوی در برابر Hack شدن نمی شه.امروزه دارا بودن گواهی SSL ، یکی از فاکتورای سئو حساب می شه.

FTP

مخفف File Transfer Protocolه و به معنی قرارداد انتقال فایله.انتقال فایل با FTP که توسط نرم افزارای مختلفی مثل Cute FTP یا FileZila شدنیه، موجب آسون کردن و افزایش سرعت کار با فایلای موجود روی سرور سایت شما می شه.

Server Side

سمت سرور عبارتیه که در میان برنامه نویسان و طراحان سایت شدیدا استفاده میشن.کلیه اطلاعاتی که در مورد سرور رد و تبدیل میشه، فرایندای سمت سرور تلقی می شه.مثلا، واسه رسیدن به محتوای سایت شما، یه درخواست به بانک اطلاعات سرور داده می شه، و اطلاعات از سمت سرور روی مرورگر شما منتقل می شه.این عمل ، یه عمل سمت سروره.

Client Side

سمت مشتری، هم شدیدا استفاده میشن.درخواستایی روی سیستم کاربر(مشتری یا client) انجام می شن، عملیات سمت مشتری نامیده می شن.مثلا، تغییر بیان کننده موس کاربر، روی مرورگر انجام می شه و ارتباطی به سرور نداره.تغییر عکسای اسلایدر تصاویر که روی صفحه اول خیلی از سایت هاست، یه عمل سمت مشتریه.چون عکسا روی سیستم و مرورگر شما نشسته ان و حالا با کلیک شما یا به صورت خودکار جابجا می شن.پس یه عملیات سمت مشتری داره انجام میشه.از اونجا که عملیاتای سمت مشتری در حال انجام هستن و اطلاعات قبلا بارگذاری شده، کارا خیلی سریع و بدون تاخیر و بدون هیچ درخواستی سمت سرور(رفت و برگشت یا postback) انجام می شه.کارای براساس سئو هم، نباید از سمت مشتری انجام شه.

Javascript

جاوا اسکریپت یه زبون سمت مشتری (client side) هستش و دارای خاصیتای خیلی مفیدی واسه در سطح وبه.بهترین و محبوب ترین و موافق ترین و امن ترین زبون اسکریپت سمت مشتری جاوااسکریپته.شما به کمک جاوااسکریپت می تونین، سایت خود رو عکس العمل گرا و موافق با تبلتا و موبایلا به نمایش بذارین.جاوااسکیپت هیچ ربطی به Java نداره.جاوا زبون برنامه نویسی سمت سروره که به دلایلی بیشتر روی سایتایی که نیاز به امنیت بالا دارن(مثل بانکا یا مراکز نظامی) استفاده می شه. یکی کردن java و javascript اشتباه رایجیه که بیشتر آدمایی که آشنایی با زبانای برنامه نویسی ندارن به اون مرتکب می شن.

 

AJAX

مخفف asynchronous JavaScript and XMLه.توسط این فناوری ، به کمک جاوااسکریپت و xml ، صفحات بدون post back کامل (بدون رفت و برگشت صفحه) بازگذاری می شن.مثلا، وقتی روی کلید ثبت نظر کلیک می کنین، یه علامت چرخان (loaading) نشون داده می شه، و بدون اینکه صفحه عوض شه و کوچیکترین تکونی بخوره، تنها یه کادر ظاهر می شه و پیام “نظر شما ثبت شد” نشون داده می شه.در حالت عادی، هر گونه ارسالی سمت سرور(request) منتهی به postback کامل (رفت و برگشت و سفید شدن صفحه و برگشت صفحه) می شه که با به کار گیری Ajax ، فقط قسمتی که لازمه، در صفحه تغییر می کنه و کل صفحه، تغییر نمی کنه.

 

CSS

مخفف cascade style sheet به معنی برگه های تغییر ظاهری آبشاریه.CSSبه زبون ساده همون مشخصات و دستورایی در کدهاست، که بتونین رنگ و اندازه و ابعاد و حالت نمایش اجزا صفحات وب خود رو تغییر بدین.

Title

عنوان هر صفحه از سایت که واسه موتور جستجو قابل خواندنه و واسه کاربر فقط در تب یا عنوان پنجره مرورگر نمایان می شه.مهمترین بخش مربوط به On Page SEO

 

این متاتگ یکی از مهمترین متا تگ هاست.متنی کوتاه که در یافته های جستجو نشون داده می شه که امروزه از اهمیت اون شدیدا کم شده و حتما متنی نیس که در یافته های جستجو نشون داده شه.

 

Meta keyword

این متاتگ مدتهاس بسیار بی اهمیته که در اون کلمات کلیدی که با کاما جدا شدن درج می شه.

 

نسبت کد به متن

نسبت کد html  یه صفحه به متن و محتوا.مثلا صفحه ای که ۱۰۰ کاراکتر کد html  داره و ۳۰۰ کاراکتر متن و محتوا داره، نسبت کد به متن اون یه به سه س.

 

نسبت کلمات کلیدی به متن – Keyword Density

اندازه تکرار کلمات کلیدی در متن نسبت به کل متن نامیده می شه.

 

Keyword Stuffing

تکرار کلمات کلیدی تو یه متن به شکلی مصنوعی نامیده می شه.

 

بهینه سازی زیادتر از اندازه یه سایت.هر گونه کاری که منتهی به مصنوعی شدن سئو و بهینه سازی و دستکاری زیاد شه.

 

Creawler – Robot – Spider

خزندها و رباتا.در دنیای وب خزنده و ربات کاربرده های مختلفی دارن.در سئو، کار اونا خزیدن در صفحات سایت هاست تا اطلاعات جمع اوری کنن و به موتور جستجو تحویل بدن.

 

Follow Links

لینکای معمولی هستن.این لینکا اعتبار رو منتقل می کنن.اگه سایت الف به سایت ب لینک دهد اعتبار سایت الف به سایت ب منتقل می شه.انتقال اعتبار به این سادگیا هم نیس که در مباحث پیشرفته مفصل به اون پرداخت شده.

 

NoFollow links

لینکایی هستن که داخل اونا با rel=”nofollow” نشونه گذاری شده.به معنی اینه که سایت یا صفه مقصد، مورد تایید کامل نیس (این معنی نبود تایید و امتیاز منفی نیس).

 

Sitemap

نقشه سایته که شامل لینکای داخلی (نشانی صفحات) یه وب سایته که به موتور جستجوی گوگل و بینگ داده می شه تا گوگل صفحات سایت رو زودتر ایندکس کنه.

 

Google WebMaster Tools  –   GWT یا Google Search Console

گوگل وب مستر تولز یا گوگل سرچ کنسول – وسیله مدیران سایت واسه بهینه سازی و تحلیل و بررسی روند اون در گوگل

 

Google Analytics

ابزاریه که اطلاعات آماری دقیق به مدیر سایت درباره بازدید صفحات با جزئیات خیلی زیاد نشون میده.

 

Impression

اندازه دیده شدنه که در دنیای تبلیغات و اینترنت به کار میره.در گوگل وب مستر تولز هم، به معنی دیده شدن در صفحات یافته های (SERP) است.

 

CTR

Click Throw Rate

نسبت کلیک به مشاهده و رتبه س.مثلا اگه سایتی با کلید واژه x در رتبه ۳ باشه و روزانه اون کلید واژه ۱۰ بار جستجو شه، و روی اون سایت، ۴ بار کلیک شه، اندازه CTR  برابر با ۴۰ درصده.

 

Hit

وقتی یه خزنده وارد صفحه می شه به ازای هر لینک و تصویری که منبع اونا نشانی دیگه ایه، یه hit تلقی می شه.صفحه ای که دو عکس داره و ۳ لینک، ۲ hit اون مربوط به اون دو عکسه(چون خزنده وارد صفحه دیگری می شه که فقط عکسه) و ۳ hit واسه لینکای مقصده که نشانی متفاوتی دارن و یه hit هم به دلیل ورود خزنده به صفحه حساب می شه.

 

Visitor

بازدید کننده منحصر به فرد یه سایت.اگه یه نفر با یه IP 20 بار از سایتی بازدید کنه ، اون تنها یه بازدید کننده حساب می شه.

 

Visit

بازدید صفحه.جدا از منحصر به فرد بودن بازدید کنندگان؛ هر بازدیدی از صفحات یه visit حساب می شه.

 

 

رتبه ایه که سایت الکسا به سایتای دنیا به صورت جهانی و کشوری میده و هر چی پایین تر باشه نشون پربازدید بودن سایته.(راه های تقلبی واسه کاهش رتبه هست).

 

اندازه دفع بازدید کننده از یه سایته که هر چقدر بیشتر باشه بدتره.اگه ۷۰ درصد باشه نشون از اینه که ۷۰ درصد بازدیدکنندگان بدون این دست اون دست کردن سایت رو می بندن.

 

یه عدد از صفر تا دهه که گوگل به سایتا میده.هر چی این عدد بیشتر باشه نشون از قدرت بیشتر سایته.بعد از سال ۲۰۱۲ و تغییرات گوگل، این رتبه بسیار کمرنگ و کم اهمیت تر شده و خیلی دیر به دیر به روز می شه.

 

اندازه پیک جستجوی عبارت ها رو به شکل نمودار به صورت نسبی (پیک) نشون میده.

 

وسیله اولیه واسه خرید کلید واژه جهت نمایش در قسمت تبلیغات گوگله و در عین حال ابزاریه که دقیقا نشون میده هر کلمه یا عبارت چند بار در ماه و سال جستجو می شه.

 

Cache 

کلا cache به معنی انبار ذخیره چند نوعه و در کل باعث افزایش سرعت می شن.cache داده ذخیره شده ایه که باعث می شه اطلاعات دوباره از منبع، فراخوانی نشن.خاصیت خوب اونا اینه که به سرعت بارگذاری کمک می کنن.بدی اونا اینه که آفلاین هستن.یعنی ممکنه در منبع اصلی اطلاعات تغییر کرده باشه، اما چون cache شده شما اطلاعات به روز شده رو نبینید..یه نوع روی سیستم کاربره که در تنظیمات مرورگر میشه اونا رو پاک کرد.

در سئو، cache در شخصی سازی یافته های موتور جستجو موثره.

 

Personalized SERP

موتورای جستجو به خصوص گوگل، یافته ها رو شخصی سازی می کنن.مثلا شما چندین بار از سایتی بازدید کردین و در گذشته و cache مرورگر شما اطلاعاتی از اون سایت ذخیره شده.گوگل میفهمه شما به ان سایت علاقه دارین.پس ممکنه اون سایت رو در بالاترین جایگاه یافته های خود با عبارتی در رابطه واسه شما نشون بده.اگه از سیستم دیگری جستجو کنین یافته های تغییر می کنه.login  بودن شما در گوگل هم در این موضوع تاثیر گذاره.هم اینکه ip   کشور جستجو کننده.اگه فیلتر شکن روشن کنین یافته های متفاوتی می بینین.چون ip کشور جستجو کننده تغییر کرده.

 

کلاه سفید، در هر بخش ای به معنی سالم و پاک عمل کردن تلقی می شه.

در سئو به کلیه روشی که به طور کامل برابر با قوانین موتورهای جستجوست (گوگل) و قصد دور زدن و فریب اونا نیس و هیچ گونه روند اسپم انجام نمی شه، کلاه سفید می گن.کلاه سفید واقعا به این معنیه که هر چیزی گوگل گفت بگید چشم (مقاله پرستش گوگل)

کلاه سیاه در هر بخش ای به معنی بد و ناپاک و داغون کننده و گاه ها آشکارا (تابلو) عمل کردن تلقی می شه.

در سئو به کلیه روشای غیر عادی و اسپم جهت دور زدن موتور جستجو و فریب اون و حرکت بر خلاف پیشنهادای موتور جستجو، کلاه سیاه می گن.واقعا میشه نام اونو شیطتنت و لجبازی با گوگل نامید.

 

Spam

به معنی کرم و مزاحمه.در سئو به هر چیزی که ایجاد مزاحمت کنه می گن.مثلا یه محتوای کپی و پر از کلمات کلیدی که واسه کاربر به درد بخور نیس یه محتوای اسپم تلقی می شه.لینک از سایتی بی اعتبار که خود در قعر چاهه و در همه صفحات اون تکرار شده یه لینک اسپمه.ایجاد کامنت تشکر، فقط جهت ایجاد لینک، یه عمل اسپم حساب می شه.نتیجه ای که در یافته های موتور جستجو ظاهر می شه اما ربطی به عبارت جستجو شده نداره یه صفحه اسپم تلقی می شه.

هر گونه کار اسپم توسط spammer به خاطر کسب سود و بهره مانند دور زدن موتر جستجو و اهداف دیگه انجام می شه و معمولات در روشای کلاه سیاه کاربرد داره.

 

 

الگوریتم

گوگل و موتورهای جستجو واسه رتبه بندی صفحات در نتایجشان، از یه سری فاکتورا و دستور العملا و روش ها پیروی می کنن که الگوریتم نامیده می شه.

 

Query

به معنی تقاضاه.در سئو، به معنی عبارت جستجو شده تلقی می شه.

 

Traffic

میران بازدید و شلوغی یه سایت نامیده می شه.سایت پر بازدید سایت پر ترافیک تلقی می شه.

 

Alt Image

متن جانشین عکسا در صفحات وبه.اطلاعات بیشتر اینجا.

 

Authority

به معنی اعتباره.هر سایتی دارای مقداری اعتباره.هر چقدر اعتبار بیشتر باشه، قدرت سئوی اون سایت بیشتره.اعتبار می تونه کم شه و یا زیاد شه.اعتبار چیزی نیس که با شاخصی بشه اونو سبک و سنگین کرد و به صورت غیر مطلق و نسبی محاسبه می شه.مقدار دقیق اون پیش هر موتور جستجو با در نظر گرفتن الگوریتمای اون موتور جستجو محفوظه.

 

Blog comment backlink

بک لینکایی که در کامنت وبلاگا و سایتا وجود دارن و درست می شن.

 

Directory Website

سایتایی هستن که کارکرد اونا فرست بندیه و سایتای دیگه دنیا رو با دسته بندی موضوعی فهرست بندی می کنن.

 

Redirect

انتقال از صفحه ای به صفحه دیگه – (هدایت دوباره) .مثلا وقتی از سایت example.ir به سایت expampl.com منقل شید، (با کلیک، به صورت خودکار یا …) شما از نشانی اول به نشانی دوم ریدایرکت شدین.

 

Redirect Link

لینک هایی هستن که به صورت غیر مستقیم به سایتای دیگه برگشت داده می شن.مثلا نشانی منبع یه لینک برابر با example.com/x/2 هست و وقتی روی اون کلیک می کنین اول به همین نشانی میره و بعد به نشانی دیگری منتقل می شه.

 

Robot.txt

یه فایل متنی در پوشه هاست (سرور) وب سایته که در ان مشخص می شه که کدوم صفحات رو موتورای جستجو بررسی نکنن .یعنی موتورای جستجو نتونن صفحات رو بررسی کنن و در فهرست خود جا بدن.این فایل کاربردای دیگری هم داره که در این مقاله نیاز به معرفی اونا نیس.

 

۴۰۴ Page

صفحه ایه که نشون میده صفحه درخواستی وجود نداره.۴۰۴ به معنی یافت نشده.

 

Creawl Error

رباتای موتورای جستجو وقتی نتونن صفحات رو مرور کنن یه ارور تلقی می شه که مربوط به ربات هاست.یعنی رباتا (خزندها) در بررسی یه صفحه یا سایت با خطا و مشکل مواجه شدن.

 

Ranking

همونطور که از اسمش پیداست به معنی رتبه بندی هستش.رتبه بندی رو به روشای جور واجور میشه تعریف کرد.اگه رنکیرتبه ای از پایین شروع شه (یه بهترین باشه)، رتبه بندی بهتری حساب می شه و برعکس.اگه در بحث رتبه بندی، اندازه بازدید سایت رو در نظر بگیریم میشه به رتبه بندی سایت الکسا استناد کرد.اگه رتبه بندی در عبارت خاص در صفحه اول گوگل باشه، میشه گفت که سایت x با عبارت y رتبه بهتری داره.

 

Reputation and Popularity

اندازه چرخش و محبوبیت یه سایت.هر چقدر یه سایت در سطح اینترنت بیشتر (و البته از سایتای با کیفیت و عناوین مناسب) به صورت طبیعی لینک داشته باشه و نام اون در شبکه های اجتماعی و حتی اذهان عمومی و به صورت دهن به دهن، بیشتر باشه، میشه گفت که اون سایت دارای قدرت، محبوبیت، معروفیت و چرخش بیشتریه.

 

Social Signal

نشونه های شبکه های اجتماعی همون لایک و اشتراک و کامنت فیس بوک و توییت توییتر و پلاس گوگل پلاس و پین سایت پینترست و بقیه شبکه های اجتماعیه.

 

شبکه اجتماعی – فیس بوک، توییتر، گوگل پلاس یه شبکه اجتماعی هستن.سایتای زیادی هست که میشه از اونا به عنوان شبکه اجتماعی نام برد.سایت linkedin.com هم یه شبکه اجتماعی تخصص محوره.نرم افزارای لاین، وایبر، واتس اپ، اینستاگرام و … هم شبکه اجتماعی براساس دستگاه های گوشی موبایل و تبلت هستن.

 

Acticle Submission

ثبت مقاله! این کار به طور طبیعی واسه هر سایتی مناسبه که مبادرت به ثبت مقاله و منتشر کردن اون در سایتای دیگه کنه.یکی از روشای قدیمی سئو حساب می شه.

 

Guest Post

پست مهمون – نوشته ای تو یه سایت که توسط کسی غیر از نویسنده و صاحب اون سایت درج شده.

 

Paid Link

لینکای پولی.لینکایی هستن که شما واسه دریافت اونا پول پرداخت می کنین.واقعا لینک می خرید یا اجاره می کنین.

 

Forum Link

لینکایی که در سایتای انجمن و تالار گفتگو هست.

 

Image Link

لینکایی که متنی ندارن و داخل اونا تصویره.تبلیغات بنری لینکای عکس حساب می شن.

 

SandBox

گوگل سایتای تازه تاسیس و صفر رو به زودی در یافته های اولیه خود نشون نمی ده.سایتای جدید چند ماه در sandbox گوگل هستن.سایتایی که در sandbox هستن یا دچار مشکلات مربوط به سئو شدن و یا صفر و تازه تاسیس هستن.

 

Hidden Text

متنای مخفی که در صفحه ای وجود داشته باشه.به کار گیری متنای مخفی در روشای داغون کننده و کلاه سیاه کاربرد داره.

 

Hidden link

لینکای مخفی که در صفحه ای وجود داشته باشه، به کار گیری لینکای مخفی در روشای کلاه سیاه کاربرد داره (داشت).

 

نام دامنه! example.com نام دامنه اون exampleه و پس وند اون دات کام.

 

URL

نشانی اینترنتی – مخفف عبارت uniform resource locationه که شکل منظم یه نشانی اینترنتیه.مثلا example.com/m/guide یه urlه.تموم مثالای زیر یه url هستن.url در بالای مرورگرا به ازای هر پنجره و tab نشون داده می شه.

http://example.com/x/y/guide

http://example.com/index.php?id=50&name=mobile

http://example.com/file.html

http://www.example.com/advertise.aspx

http://university.com/portal.jsp

 

Stop Word

به کلماتی می گن که در کل اینترنت از اونا بسیار استفاده شده. کلماتی مثل:  اینجا, کلیک کنین و …

 

 

پاسخی بگذارید

بستن منو