۹ کار روزانه برای کاهش وزن در خانه

شستن ظروف

با زندگی شلوغ و پلوغی که مردم این دوره و زمونه دارن، تناسب اندام و سلامتی معمولا در حاشیه قرار میگیره. بهونه رایجی که افراد می یارن، اینه که تموم روز رو در محل کارشون سر می کنن و وقتی به خونه بر می گردن باید کارای خونه رو بکنن. پس کی و کجا وقتی پیدا کنن تا به باشگاه برن؟

به گزارش آلامتو به نقل از ؛ واقعا حتی ۱۵ دقیقه پیاده روی، وقتی که ایمیلی دارین که هنوز نفرستادین یا کاری دارین که باید انجامش بدین، بنظر وقت تلف کنی میاد. پس دقیقا واسه کاهش وزنتون باید چه کنین؟ جواب اینه که باید هوشمند باشین. جواب در اینه که کارای بیرون از خونه رو خودتون انتخاب کنین تا به جهت انجام اونا کمی هم کالری بسوزونین.

بله درسته، یه مستخدم یا هر مدل نیروی کمکی دیگه در کارای خونه همیشه قدمش روی چشمه، اما شمام می تونین بعضی از اون فعالیتا رو خودتون انجام بدین تا کمی وزن کم کنین. در این مطلب با بعضی از کارای روزمره که کمک می کنن تا وزن کم کنین، آشنا میشین.

۱. خونه تون رو تمیز کنین

یه ساعت غبار روبی در خونه، نه فقط شامل کوتاه بلند کردن اجسام هستش، بلکه باعث می شه کلی سر پا وایسید و کلی دست هاتون رو تکون بدین. پس در این روند، خیلی از عضلاتتون درگیر هستن. تر و تمیز کردن با دستمال همیشه بهتر از اینه که از طریق وسایل برقی این کار رو انجام بدین. در آخر کلی کالری خواهید سوزوند.

۲. حیوان خونگی تون رو بیرون ببرین

با سگتان به پارک برید و لذت ببرین. بذارین تا حیوان دوست داشتنی تون کمی هوای تازه بخوره. شمام کمی حال و هوایتان از بیرون رفتن عوض می شه و با دویدن حیوانتان چاره ای ندارین دنبال اون بدوید و کالری بسوزونین. این کار یکی از بهترین کارهاییه که می تونین در صبحا یا عصرها انجام بدین، و اونقدر هم که فکر می کنین وقت نمی گیره. هم اینکه می تونین در روزای تعطیل با اون فریزبی بازی کنین تا کمی بیشتر کالری بسوزونین.

۳. لباسای چرک رو بشورید

اون همه لباس کثیفی که گوشه حموم کپه شده، علامتی واسه شروع فعالیت شماس. روند کلی شستشوی لباسا، شامل فعالیتایی مثل پهن کردنشون واسه خشک شدن، و کارای دیگه مربوط به اون مثل چلاندن، راه رفتن و کش اومدن عضلاتتانه. این کار، شک نداشته باشین راهی عالی واسه کاهش وزنه. واقعا، می تونین این کار رو به یه روتین روزانه تبدیل کنین تا به شکل خودکار درزمان چند هفته تغییر رو احساس کنین! هم اینکه، شتسشوی لباسا با دست، نسبت به اینکه اونا رو در ماشین لباسشویی بریزین تا شسته و بعد خشک شه، خیلی بیشتر کالری خواهد سوزوند.

۴. کمد لباسا رو منظم کنین

خالی کردن کمدها، جدا کردن تموم لباسا و بعد تا کردنشون، و دوباره درون کمد چیدنشان به شکل منظم، راهی عالی واسه سوزوندن کلی کالریه. حتی می تونین محتویات کابینتای آشپزخانه تون رو هم دوباره بچینید. بیشتر زمانا، هنگام انجام این کارا وای میستین. هم اینکه، با در نظر گرفتن اینکه بطور همیشگی چیزها رو بیرون می بیارین و دوباره برشان می گردونین، کلی فعالیت می کنین. این کارا زمان زیادی نمی گیره، اما راه هایی راحت واسه کاهش وزن هستن.

۵. کمی به گل و گیاه هاتون برسین

کوتاه کردن چمنا یا شمشادها یا هرس گیاهانتان یه فعالیت سخت هستش و شک نداشته باشین به شما کمک می کنه که وزن کم کنین. هم اینکه وقتی که اون کارا رو انجام می دین، می بینین که به نفس نفس افتادین! بهمین دلیل باغبانی یا رسیدگی به گل و گیاه ها، یکی از اون کارهاییست که باعث می شه کلی وزن کم کنین. این فعالیت، نسبت به کارای دیگه خونه، کالری بیشتری می سوزوند، و هم اینکه یه فعالیت آخر هفته خوب هم هستش و حوصله تون سر نمی ره.

۶. تغییر دکوراسیون بدین یا تعمیرات کنین

دیواره ها رو رنگ کنین یا مبلمانتان رو جابجا کنین و تغییر دکوراسیون بدین تا به خونه تون ظاهر و حسی جدید بدین. این فعالیتا شک نداشته باشین کمک می کنن تا کلی کالری بسوزونین. معمولا اینجور کارایی وقت زیادی می گیرن، پس براتون مانند یه جلسه تمرینی می مانند!

۷. کف خونه رو تمیز کنین

این کار، یکی از اون فعالیت هاییه که بواسطه ایستادن و رفتن به اینطرف و اونطرف، کلی کالری می سوزوند. انجام هر روزه اینکار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شما رو مطمئن میسازه که هدف تناسب اندام روزانه تون رو به آخرسر رسوندین، بدون اینکه زمان خاصی رو در باشگاه صرف کنین. هنگام انجام این کار می تونین موسیقی هم گوش بدین و کمی هم با اون برقصید، اینطوری حوصله تون هم سر نمی ره.

۸. تموم گوشه ها رو جارو بکشین

در این کار واسه اینکه نیازه هر سوراخ سمبه ای رو جارو بکشین، خیلی عضلات شما رو درگیر کرده و اونا رو کش می آورد. این فعالیت، واسه صبحا عالیه، چون که جارو کشیدن نه فقط خونه تون رو تر و تمیز می کنه، بلکه با به حرکت در آوردن عضلاتتون باعث می شه سرحال بیایید. هم اینکه شما با بلند کردن و جابجا کردن جاروبرقی هم خیلی کالری خواهید سوزوند.

۹. بشقابا رو بشورید

بله، از ماشین ظرفشویی دوری کنین و خودتون ظرفا رو بشورید! هنگام انجام این کار سر پا خواهید ایستاد و همین کار کمک می کنه تا کالری زیادی بسوزونین. وقتی که بشقابا و ظروف کثیف رو می شویید و اونا رو می چینید، کلی انرژی مصرف می کنین.

اگه بخوایم منطقی فکر کنیم، تموم این کارا آنقدری وقت شما رو نمی گیرن. شاید اوایل در مورد تاثیرشون شک داشته باشین. شاید فکر کنین که چیجوری این کارای ساده می تونن به شما کمک کنن تا وزن کم کنین.

اما از نظر علمی اثبات شده که انجام کارای خونه در وقتی کوتاه کلی کالری می سوزونن. پس معطل نکنین، فعال تر باشین، تمیزتر باشین، و بیشتر وزن کم کنین!

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کاهش وزن