مینی برای همه، رولزرویس برای خواص؛ معرفی مفهومی های خارق العاده گروه ب ام و برای سال های آینده
Businessman in thoughts and lines emitting from his head spreading in all direction. Flowing arrows are the symbol of imagination from our brain.

مینی برای همه، رولزرویس برای خواص؛ معرفی مفهومی های خارق العاده گروه ب ام و برای سال های آینده

یه قرن فعالیت در هر میدون نتیجه کار بزرگیه که رسیدن به اون واسه هر شرکتی می تونه غرور آفرین باشه.

امسال سالی بود که ب ام و به این افتخار بزرگ نایل شد و واسه گرامیداشت اون حدود سه ماه پیش کانسپتی منحصر به فرد به نام Vision Next 100 معرفی کرد.

این کانسپت برداشت ب ام و از خودروهای آینده رو نشون داده و دورنمایی رو از راه حرکت این شرکت در سالای آینده به نمایش می گذاشت.

با این وجود انگار ب ام و اونقدر خوشحاله که نمی تونه جشن صد سالگی خود رو فقط با یه کانسپت برگزار کنه.

دیروز مینی و رولز ویس که هر دو تحت مالکیت ب ام و هستن، به شکل همزمان از دو کانسپت رونمایی کردن.

این کانسپتا که اتفاقا نام هر دوی اونا هم Vision Next 100 هستش، به طور کامل آینده نگرانه بوده و بیان کننده سبک طراحی و نقشه راه احتمالی این دو شرکت انگلیسی در آینده هستن.

مینی با به کار گیری معنی به اشتراک گذاری خودرو، کانسپت خودران خود رو طوری طراحی کرده که افراد جور واجور بتونن خیلی راحت ازش استفاده کنن.

براساس این معنی شهروندان بجای خرید یه خودروی مینی، با پرداخت مبلغ تعیین شده به ناوگانی از خودروهای مشترک در سطح شهر دسترسی دارن.

واسه احساس آرامش و راحتی هر چی بیشتر در خودرو، هر شخص می تونه تنظیماتی رو براساس سلیقه خود انتخاب کنه – مثلا رنگ سقف و نورپردازی داخل کابین – تا هنگام مالکیت ایشون اون تنظیمات اعمال شه.

طراحان مینی تاکید خاصی بر افزایش فضای داخلی داشتن، به خاطر همین خبری از کنسول وسط نبوده و همه چیز به شکل مینیمال طراحی شده.

کانسپت جدید مینی در عین خودران بودن می تونه کنترل خود رو به یکی از سرنشینان بده. نکنه باحال اینکه فرمون و پدالا به شکل کشویی بوده و به سمت راست یا چپ قابل جابجایی هستن؛ پس هر کدوم از سرنشینان ردیف جلو می تونن کنترل خودرو رو در اختیار بگیرن.

بر خلاف مینی و طبق انتظار کانسپت رولزرویس فقط واسه افراد ثروتمندی که دوست دارن بازم از خودروی شخصی واسه رفت و اومد استفاده کنن، طراحی شده.

این کانسپت با حفظ هویت و ترکیب هوشمندانه گذشته و آینده، بسیار مدرن طراحی شده و برداشت رولزرویس از خودروهای لوکس در قرن آینده رو ترسیم می کنه.

پلت فرم این کانسپت که با کد ۱۰۳EX شناخته می شه، بسیار سبک وزن بوده و واسه همگام شدن با روند تکنولوژی به پیشرانه الکتریکی مجهز شده.

با به کار گیری مواد کامپوزیت و فناوری چاپ سه بعدی، رولزرویس قادر میشه شکل بدنه ۱۰۳EX رو دقیقا برابر میل هر مشتری طراحی کرده و خودرویی به طور کامل منحصر به فرد واسه هر مشتری تولید کنه.

طبق ادعای رولزرویس این خودرو به طور کامل خودران بوده و احتیاجی به راننده نداره. این شرکت انگلیسی حتی پا رو بالاتر نهاده و محصول جدید خود رو بدون فرمون، بدون نشون دهنده ها و دکمه های کنترلی و حتی بدون صندلی راننده طراحی کرده!

تنها کاری که سرنشینان باید بکنن اینست که در مبلمان بسیار راحت داخل کابین نشسته و از راه آخر لذت رو ببرن؛ چون که روح اکستازی (مجسمه موجود روی دماغه خودروهای رولزرویس) همیشه گوش به فرمون و نگهبان اونا میشه.

به لطف حذف موارد اشاره شده در بالا، فضای داخلی این کانسپت فوق العاده زیاد بوده و مثل یه رولزرویس در کابین اون از بهترین مواد استفاده شده.

مطمئنا ردپای ب ام و Vision Next 100 در تولید کانسپتای مینی و رولزرویس بسیار پر رنگه و این از نامشون هم مشخصه.

با این کانسپتای سه گانه شرکت ب ام و آینده رو به حال آورده و از فناوریایی که ممکنه چند سال بعد در خودروها مورد استفاده قرار بگیرن، خیلی زودتر رونمایی کرده.

هر چند هنوز باید منتظر موتور سیکلت کانسپت Vision Next 100 موند تا معنی "آزادی بدون محدودیت" بیشتر از قبل نمایان شه.

پاسخی بگذارید

بستن منو