پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

زیباترین مکانهای تاریخی استانبول از ایاصوفبه تا کاخ های عثمانی

زیباترین مکانهای تاریخی استانبول از ایاصوفبه تا کاخ های عثمانی

 

 

استانبول از شهرهای بسیار زیبا در جهان است که توجه بسیاری از توریست‌ها را به سوی خود جلب کرده است. میلیون‌ها گردشگر از کشورهایی مثل آلمان به این شهر می‌آیند و از دیدنی‌های زیادی که در آنجا قرار دارد استفاده می‌کنند. ایرانیان هم شهر استانبول را بسیار دوست دارند و تور گردشگری استانبول از مهم‌ترین تورهای خارجی در میان مردم ایران بوده و بسیاری تعطیلات خود را دوست دارند در این شهر سپری کنند. شهر استانبول امکانات بسیار خوبی برای گردشگری دارد و شامل هتل‌های بسیار خوب می‌شود، هتل‌های 5 ستاره استانبول از بهترین هتل‌ها در کشور ترکیه می‌شوند. استانبول شامل رستوران‌هایی بسیار خوب و تنوع بسیار بالا است و تفریحات بسیار زیادی را می‌توان در آنجا تجربه کرد. مراکز خرید بزرگ و مدرن را می‌توان در آنجا مشاهده کرد و در آنها به خرید پرداخت، اگر به شهر استانبول سفر کردید در آنجا ساختمان‌های قدیمی و زیبای زیادی را خواهید دید و ما هم می‌خواهیم در ادامه این بناهای تاریخی و زیبا را به شما معرفی کنیم که در تور استانبول آنها را از دست ندهید، با ما همراه باشید.

ایا صوفیه استانبول

به گزارش سفر باتو از بناهای بسیار زیبا در شهر استانبول و کشور ترکیه باید به بنای ایا صوفیه اشاره کرد که امروزه یک موزه بسیار مهم و مورد توجه است که طرفدران بسیار زیادی دارد و همواره شلوغ است. آنجا می‌توانید بنایی تاریخی ببنید که در زمان حکومت بیزانس ساخته شده است و در زمان ساخت خود به عنوان بزرگ‌ترین کلیسای جهان شناخته می‌شد و از معماری زیبایی بهره می‌برد. بعد از حمله عثمانیان به شهر قسطنطنیه که نام قدیمی شهر استانبول است و تصرف شهر، آنها این بنا را از کلیسا به مسجد تبدیل می‌کنند و برای آن گلدسته می‌سازند و در داخل آن را با کاشی‌هایی با نقش و نگار‌های طبیعی و خطاطی‌هایی از آیات قرآن تزئین می‌کنند. این مسجد تا مدت‌ها از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین مساجد عثمانیان به شمار می‌رفت تا زمانی که شروع به ساخت مساجد خودشان کردند.

مسجد آبی یا سلطان احمد استانبول

مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد از مساجدی است که توسط خود عثمانیان ساخته شده است و از باشکوه ترین مساجدی است که در ترکیه ساخته شده است. این مسجد دارای  جلوه‌ای زیبا و عظیم بوده و ورودی‌های مختلف دارد. این مسجد 4 قرن پیش ساخته شده و هنوز هم به عنوان محلی برای نماز خواندن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در کنار آن می‌توانید در وقت‌های میان نماز به بازدید آنجا بروید و از تزئینات درون آنجا که شامل کاشی‌های ایزنیکی و آبی رنگ می‌شوند دیدن کنید. بر روی کاشی‌های این مسجد نقش و نگارهای زیبا وجود دارد. در زمان قدیمی شیشه‌های خاص و رنگارنگ در آنجا قرار داشت که به مرور زمان شکسته و با شیشه‌ها معمولی جایگزین شده است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   جراحی فک

کاخ دلما باغچه استانبول

از زیبا‌ترین کاخ‌ها و بناهای تاریخی در تور استانبول از تهران و حتی کشور ترکیه باید به کاه دلما باغچه اشاره کرد که علاوه بر یک باغ بسیار زیبا و باشکوه با گلکاری‌های دیدنی شامل بنایی بسیار زیبا الهام گرفته شده از کاخ‌های اروپایی می‌شود. این کاخ شباهت به کاخ‌هایی مانند کاخ ورسای، کاخ باکینگ‌هام و … دارد که در اروپا قرار دارند. می‌توانید در ورودی این کاخ تزئینات بسیار زیبا و کنده کاری‌های بسیار ظریف را مشاهده کنید. کاخ دلما باغچه بعد از کاخ توپکاپی محلی برای اقامت خاندان سلطنتی عثمانی بوده است. درون آنجا شامل بهترین و زیبا ترین تزئینات است و از طلا و نقره برای تزئین دیوار و سقف این کاخ استفاده شده است و وسایلی بسیار گران قیمت و کمیاب در آنجا مورد استفاده قرار گرفته است.

برج گالاتا استانبول

یکی دیگراز بناهایی که مربوط به دوران بیزانس می‌شود برج گالاتا است که تا به امروز استوار باقی مانده است. این بنای دیدنی 700 سال عمر دارد و دارای ارتفاعی 67 متری است. آنجا امروزه هم یکی از سازه‌های بلند در محله‌اش است و می‌توان از بالای این برج مناظری بسیار زیبا را مشاهده کرد. در اطراف این برج انواع امکانات گردشگری وجود دارد و آنجا یکی از محله‌های بسیار زیبای استانبول محسوب می‌شود. در بالای این برج امروزه یکی از بهترین رستوران‌های شهر استانبول بوده که با منظره بسیار زیبا غذاهایی بسیار خوشمزه را نیز به مشتریانش ارائه می‌کند که شامل غذاهای ترکی و بین المللی می‌شود.

مسجد رستم پاشا استانبول

دیگر مسجد جالب و دیدنی در شهر استانبول مسجد زیبای رستم پاشا است. این مسجد اگرچه شاید مسجدی نسبت به ایاصوفیه یا مسجد سلطان احمد کوچک‌تر باشد ولی درون آن بسیار زیبا و باشکوه است. این مسجد نیز از مساجدی بوده که توسط یکی از معماران معروف دوران عثمانی طراحی شده است. درون این مسجد می‌توانید فضایی زیبا با تزئینات دیدنی را مشاهده فرمایید. آنجا شامل سقفی بلند می‌شود که یک لوستر سنگین و بزرگ به آن آویزان بوده و همینطور کاشی‌هایی خوش رنگ و نگار با طرحای مختلف گل‌های دیدنی توجه هر گردشگری را به سوی خودش جلب می‌کند.