پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی

خرید محصولات آرایشی و بهداشتی

نکات مهم در خرید لوازم آرایشی و بهداشتی

مواد اولیه

اولین عاملی که قرار است هنگام خرید محصول زیبایی به آن توجه کنید، اجزایی است که در ساخت آن محصول مورد استفاده قرار می‌گیرند. رعایت این نکته به این دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل می‌کنید کالاهایی که قصد خرید آن‌ها را دارید، حاوی ترکیباتی نباشند که به شما آسیب برسانند.

برخی از مواد اولیه مورد استفاده در تهیه لوازم آرایشی باعث ایجاد حساسیت می‌شوند. گاهی استفاده زیاد از آنها خشکی پوست را به شکل زیاد و غیرقابل کنترلی افزایش می‌دهند.

خرید عمده محصولات آرایشی و بهداشتی

نوع و رنگ پوست

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید این است که لوازم آرایشی که می‌خواهید خریداری کنید برای رنگ و نوع پوست شما بهترین عملکرد را داشته باشند.

نکات کلی برای خرید و استفاده از  لوازم آرایشی

  • لوازم آرایش را حتما از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید. متأسفانه در تولید لوازم آرایش نظارت خوبی وجود ندارد و ترکیبات سمی و مضر در بعضی از لوازم آرایش می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.
  • هرچه میزان و مدت استفاده شما از لوازم آرایشی کمتر باشد، پوست سالم تر و جوان‌تری خواهید داشت
  • از لوازم آرایشی استفاده نمایید که تولید داخل باشد یا برچسب فارسی معرفی ترکیبات داشته باشد و مورد تأیید سازمان غذا و دارو باشد.
  • برای قرار دادن لوازم آرایش درون کیفتان و بردن آنها همراه خود شما به یک کیف لوازم آرایش مناسب نیاز دارید.
  • دقت کنید که بسته بندی لوازم آرایشی کاملا پلمپ باشد و اصل باشد.
  • هر چه ماندگاری لوازم آرایش کمتر باشد برای حفظ سلامت پوست شما مناسب تر است.
  • برای آرایش گونه ها از فرچه های پرمو استفاده کنید، فرچه های دایره ای و تخم مرغی بهترین نوع فرچه ها هستند که تراکم زیادی از مو ایجاد می کنند.
  • در رژلب جامد، توجه داشته باشید که به راحتی بالا و پایین شود و به اصطلاح گیر نکند.
  • دقت کنید مداد چشم‌هایی با سری نرم و با کیفیت بالا را بخرید که از آسیب به چشم های شما جلوگیری کند.

اگر نکات بالا را به‌خوبی رعایت کنید، این امکان وجود دارد که از خرید محصولات زیبایی خود لذت ببرید و از محصولات باکیفیتی بهره‌مند شوید که برای شما بهترین گزینه هستند.

چرا کرم پودرها باعث بروز حساسیت پوستی می‌شوند؟

کرم پودرهایی که مواد اضافی مثل عطر و اسانس دارند ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی شوند. اگر به دلیل جوش یا جای جوش تمایل دارید از کرم پودر استفاده کنید، تحت نظر پزشک کرم پودرهای درمانی را انتخاب نمایید تا همزمان صورت خود را نیز درمان نمایید.

چرا نباید همیشه از ریمل ضدآب استفاده کرد؟

همیشه از ریمل ضد آب استفاده نکنید چون با گذشت زمان می‌تواند به مژه‌های شما آسیب برساند. این نوع ریمل را برای موارد خاص کنار بگذارید. لوازم آرایشی معمولا مستعد آلودگی‌های میکروبی هستند و بنابراین نباید در طولانی مدت از آن‌ها استفاده شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   قیمت پیچ و رولپلاک برای جلوگیری از ریزش سنگ

خرید کرم و مرطوب کننده

ویژگی لوازم آرایش خوب

به خوبی می‌دانیم که مغز به فعالیت‌های فیزیکی واکنش نشان می‌دهد، آرایش کردن می‌تواند تاثیرات درمانی روی روحیه افراد داشته باشد. لمس کردن پوست در هنگام آرایش به رها شدن هورمون اکسیتوسین (هورمون عشق) در درون مغز کمک می‌کند. این هورمون با اثرگذاری بر روی احساسات و حال عمومی افراد، باعث می‌شود که بدن احساس رهاشدگی و آرامش بیشتری داشته باشد. آرایش کردن می‌تواند به افراد اعتماد به نفس بیشتری دهد و انسان را راضی و شاد نگه دارد. شگردهای آرایشی و زیبایی می‌تواند روشی خلاقانه و سرگرم کننده برای جلب توجه باشد و حس خوب را به انسان تلقین کند.

خرید شامپو

به طور کلی موهای خشک باید حداکثر دوبار در هفته شامپو شوند، در حالی که موهای چرب نیاز به شستشوی روزانه دارند. اگر موهای شما معمولی است، می توانید هروقت احساس نیاز کردید موهای خود را بشویید.

بهترین شامپو چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب شامپویی سازگار با نوع موهایتان مهم‌ترین پارامتر در خوب بودن شامپو برای شما است. بنابراین باید در گام اول نوع موها و مشکل را شناسایی کرده و سپس محصول مورد نظر را انتخاب نمایید.

آیا شامپو ضد ریزش مو در جلوگیری از ریزش موها موثر است؟

بله، اگر از محصول با کیفیت و طبق دستور العمل استفاده نمایید، شاهد تغییرات در ریزش موهای خود خواهید بود.

شامپو مرطوب کننده

این نوع شامپو برای رطوبت رسانی به موها، افزودن درخشش، صافی و نرمی به موی سر بسیار مناسب بوده و اگر موهای ضخیم و فرفری با فر درشت دارید که چرب نیست، از این مدل استفاده کنید.

شامپو تقویت کننده

اگر موهای سرتان در اثر رنگ کردن‌های مداوم بیش از حد آسیب دیده‌اند یعنی شکننده یا ضخیم شده‌اند، از شامپوهای پروتئینه و تقویتی استفاده کنید.

شامپو حجم دهنده

برای تقویت موهای صاف و حجیم‌تر شدن موها گزینه مناسبی است.

شامپو معمولی و متعادل کننده

نه خیلی مرطوب است و نه باعث خشکی مو می‌شود. گزینه مناسبی برای موهای مواج و بدون چربی است.

شامپو روزانه

مناسب برای موهای صاف که به سرعت چرب می‌شوند.

شامپو صاف کننده

غنی از مرطوب کننده‌های اضافی و مواد نرم کننده است که به تقویت کوتیکول مو می‌پردازد و برای صاف شدن موهای فرفری و وز مناسب است.

شامپو مو مجعد

این شامپو باعث نرمی موها شده، از حجم زیاد مو می‌کاهد و شانه کردن موها را راحت‌تر می‌کند.