پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

انواع انیمیشن دو بعدی (سبک های انیمیشن سازی) موشن کده

انواع انیمیشن دو بعدی (سبک های انیمیشن سازی) موشن کده

انواع انیمیشن دو بعدی (سبک های انیمیشن سازی) موشن کده

زمانی که تصمیم می گیریم یک انیمیشن جدید بسازیم یا به یک شرکت انیمیشن سازی (یا انیمیشن ساز آزاد) سفارش ساختن یک انیمیشن می دهیم، یکی از مهم ترین مراحلی که باید برداریم انتخاب نوع انیمیشن است. ممکن است برای هر هدفی بتوان به هر نوع انیمیشنی رفت. اما به بیان دقیق تر، هر نوع انیمیشن واقعا پیام متفاوتی را به مخاطب منتقل می کند. از طرف دیگر، هر یک از آنها برای یک هدف جداگانه طراحی شده اند. بنابراین اگر می خواهید یک انیمیشن ایده آل و استاندارد داشته باشید، بهتر است با انواع انیمیشن ها آشنا شوید. تا ??? بیایید نوع محبوب و محبوب انیمیشن را عزیز معرفی کنیم.

انیمیشن دو بعدی:

نکته ای که در انیمیشن دو بعدی وجود دارد این است که فضا و شخصیت های آن در فضای دو بعدی قرار دارند و خبری از بعد سوم نیست.

اگرچه انیمیشن دوبعدی قدیمی ترین نوع در نظر گرفته می شود، اما تطبیق پذیری این سبک به حدی است که همچنان به عنوان یکی از محبوب ترین انواع انیمیشن قوی است.

چرا انیمیشن های دو بعدی و سنتی اینقدر به هم نزدیک هستند؟ زیرا تمام انیمیشن های سنتی دو بعدی هستند. یعنی در گذشته انیمیشن های دوبعدی با دست ترسیم می شد که زمان زیادی می برد. اما خوشبختانه تکنولوژی به انیماتورها نیز احترام گذاشته است. امروزه دیگر از طراحی دستی برای ایجاد انیمیشن های دو بعدی استفاده نمی شود. بلکه تمام مراحل (از طراحی کاراکتر تا انیمیشن شخصیت) را می توان با استفاده از ابزار دیجیتال انجام داد.

پکیج آموزش انیمیشن دو بعدی

در این دوره آموزش انیمیشن سازی شما طی آموزش هایی که مشاهده میکنید قادر خواهید بود هر انیمیشنی را ایجاد کنید. در این دوره سعی شده مباحث از مقدماتی تا پیشرفته مطرح بشه که تمامی گروه های سنی و اطلاعاتی بتوانند دوره را مشاهده کنند. اکثر کسانی که با نرم افزار افترافکت کار میکنند به این علت که نمیخواهد نرم افزار جدید را یاد بگیرند خیلی علاقه مند به یادگیری انیمیشن در افترافکت هستند. یکی از علت های که میتونه شما را راغب به تهیه این دوره آموزش انیمیشن سازی کند آموزش اصولی و جامع و جدید این پکیج هست که با اخرین متدد نحوی ساخت انیمیشن در افترافکت آپدیت شدi و از این رو شما میتوانید با خیال راحت از این پک انیمیشن سازی استفاده کنید.

انیمیشن سنتی (دست ساز، انیمیشن سل، دو بعدی)

انیمیشن سنتی که گاهی اوقات به صورت دست ساز، سل یا دوبعدی نامیده می شود، یکی از قدیمی ترین انواع انیمیشن است. در این نوع انیمیشن، انیماتور هر فریم از انیمیشن را طراحی می کند و آن را به ترتیب قرار می دهد. اگر در کودکی یکی از آن دفترهای نقاشی متوالی را داشتید، درک بهتری از مفهوم انیمیشن سنتی خواهید داشت. همان طرح های متوالی که با ورق زدن دفترچه به سرعت یکی پس از دیگری چیده شدند و توهم حرکت شخصیت طراحی شده را ایجاد کردند.

در انیمیشن های سنتی، انیماتورها با قلم های رنگی روی تکه ای از تالوک که روی میز روشن قرار می گیرد، تصاویر را می کشند. فرآیند تولید انیمیشن سنتی می تواند طولانی و پرهزینه باشد. با این حال، امروزه تصاویر کارتونی سنتی عمدتا با استفاده از قلم نور و نرم افزار کامپیوتری طراحی می شوند.
انیمیشن دو بعدی (بر اساس برداری)

این مطلب را هم از دست ندهید :   مهم ترین نکاتی که قبل از خرید مخلوط کن باید بدانیم

انیمیشن های مبتنی بر وکتور که با استفاده از کامپیوتر در دو بعدی ساخته می شوند، تکنیکی مشابه تکنیک انیمیشن سنتی دارند. تاریخچه این نوع انیمیشن به اواخر دهه 1990 برمی گردد. زمانی که به دلیل محدودیت پهنای باند، بسیاری از هنرمندان شروع به استفاده از نرم افزار فلش برای ساخت انیمیشن های بسیار کوتاه و انتشار آنها در اینترنت کردند. محبوبیت نرم افزار فلش در سال 2005 زمانی که توسط Adobe خریداری شد به اوج خود رسید. اکنون هزاران انیمیشن Flash برای تماشا در یوتیوب در دسترس هستند.

انیمیشن های دیجیتال دو بعدی

ایجاد انیمیشن در فضای دو بعدی با استفاده از تکنیک های مختلف دیجیتالی منجر به ایجاد انیمیشن های دیجیتالی دو بعدی شد. با این نوع انیمیشن نیازی به ساخت مدل های دیجیتال نیست، فقط طراحی فریم است. ایجاد 100 نوع طرح و حرکت آنها در جهات مختلف یکی از تکنیک های انیمیشن دیجیتال دو بعدی است.

با کمک نرم افزار Adobe Flash، انیماتورها می توانند با اعمال تغییرات کوچک در رنگ یا تعداد هر فریم، تعداد طرح ها و طرح های استفاده شده را کاهش دهند یا در کمترین زمان به نتیجه دلخواه برسند و ساخت انیمیشن دیجیتالی دو بعدی را آسان تر کنند.


انیمیشن دیجیتال سه بعدی

اگر به خلق شخصیت های غیرواقعی در عین واقعی بودن علاقه دارید، باید انیمیشن های سه بعدی را بررسی کنید. شخصیت ها خیلی سریع در انیمیشن های سه بعدی ساخته می شوند و در صنعت فیلم محبوبیت دارند.

نوع دیگری از سبک انیمیشن این است که با کمک نرم افزارهای مختلف کامپیوتری انیمیشن سه بعدی می توانید فیلم های کوتاه، بلند و حتی تبلیغات تلویزیونی حرفه ای و بسیار ارزشمند بسازید. در مقایسه با انیمیشن‌های سنتی و دو بعدی، مدل‌های انیمیشن‌های سه بعدی واقعی‌تر هستند.

 انیمیشن را متوقف کنید

آیا تا به حال فکر کرده اید که یک سنگ می تواند راه برود یا صحبت کند؟ پس در انیمیشن هر چیزی ممکن است؟

با استفاده از انیمیشن فریم به فریم، اشیاء ثابت قادر به چرخش و نمایش حرکات مختلف خواهند بود.

انیمیشن استاپ از زمان اختراع عروسک ها وجود داشته است. فیلم های زیادی با انیمیشن استاپ موشن ساخته شده اند که در نوع خود بی نظیر هستند، مانند فیلم سرگرمی در نانوایی که در سال 1902 فیلمبرداری شد.

خرس عروسکی کارگردان ادوین پورتر یکی از اولین فیلم های استاپ موشن بود. پس از این انیمیشن، فیلم کوتاه «بازی عروسک های خرس» ارائه شد. کمتر از یک دقیقه پخش شد و بیش از 50 ساعت کار روی آن انجام شد.

 

منبع موشن کده https://motionkade.ir/