۷ روش موثر کاهش وزن که آنها را نادیده گرفته‌ایم

غذاهای سالم

روش های بسیار موثر اما ندیده گرفته شده ای وجود دارن که به شما کمک می کنن از وزن اضافه خود کم کنین. خیلی از ما به سمت ورزشها و رژیم های سخت غذایی می رویم اگر روش های موثر بسیاری علاوه بر اینا وجود دارن. کاهش وزن به این معنا نیس که همه وقت خود رو در باشگاه بگذرونین، شما می تونین با ایجاد تغییرات کوچیک در زندگی به وزن دلخواهتون برسین. بدون توضیحات بیشتر به سراغ ۷ روش کاهش وزنی می رویم که مردم اونا رو ندیده گرفته ان.

از شر رژیم غذایی راحت شید

هر چند به شما کمک می کنه که از وزن خود کم کنین، اما خود این رژیم غذایی باعث می شه که هر روز میلتون به غذا بیشتر و بیشتر شه. رژیم غذایی رو کنار بذارین و به جای اون به سمت غذاهای سالم برید. دانشتان رو در مورد غذاهای سالم زیاد کنین و در هر وعده غذایی اندازه کمتر اما سالمتری از غذاها رو بخورین. داشتن زندگی سالم یکی از موثرترین روش های کاهش وزن ، افزایش انرژی و پیشرفت سلامت عمومی بدنه.

سبزیجات بیشتری استفاده کنین

وقتی که صحبت از می شه ذهن ما بیشتر روی غذاهایی که باید از اونا دوری کنیم متمرکز می شه، اما پیشنهاد من به شما اینه که بیشتر روی غذاهایی تمرکز کنین که باید به رژیم غذاییتان اضافه بشن. سبزیجات بیشتری رو وارد برنامه غذاییتان کنین و در طول روز سبزیجاتی مانند هویج ، کلم و کاهو رو بیشتر استفاده کنین ودر وعده شام هم از سبزیجات آب پز استفاده کنین. خوردن سبزیجات بیشتر در طول روز یکی از روشهاییه که بیشتر از دیگر روشها ندیده گرفته شده و در واقع یکی از کارآمدترین روشها در کاهش وزن است. سبزیجات پر از فیبر و شکل های جور واجور ویتامینها می باشن که احساس خوبی رو به شما القا می کنن و به شما کمک می کنن که سریعتر از شر اضافه وزن خود خلاص شید.

فرآورده های غذایی رو کنار بذارین

از خوردن غذاهای صنعتی و کارخانه ای کم چرب و یا بدون چربی دوری کنین چون این فرآورده های غذایی دارای اندازه بالای مواد شیمیایی و شیرین کنندهای مصنوعی هستن و در نتیجه واسه بدن بسیار مضر می باشن. غذاهای طبیعی و سبزیجات و میوه جات بیشتری رو وراد برنامه غذاییتان کنین تا به وزن مورد نظرتون برسین. غذاهای فرآوری شده نه فقط به شما در کاهش وزنتون کمک نمی کنن بلکه واسه سلامتیتان بسیار مضر می باشن.

مصرف شکر رو ترک کنین

اگه تصمیمتان واسه کاهش وزن جدیه باید مصرف شکر رو ترک کنین. یه قاشق سوپخوری شکر دارای ۱۴ واحد کالریه و وزن شما رو سریعتر از اون چیزی که فکرش رو بکنین بالا می برد. تلاش کنین اندازه مصرف شکر رو به کمترین حد ممکن برسونین و یا اون رو کلا از برنامه غذاییتان خط بزنین. حتی اگه تمایلی به کاهش وزن ندارین تلاش کنین واسه داشتن زندگی سالمتر مصرف شکر رو ترک کنین.

به اندازه کافی بخوابین

اگه از داشتن خواب کافی محرومید در این صورت برنامه کاهش وزنتون با مشکل روبرو می شه. داشتن خواب کافی در شب باعث کم شدن اندازه کورتیزول در بدن می شه. وقتی که اندازه هورمون کورتیزول در بدن بالاست، بدن واسه خوشحال بودن چربی، شکر و نمک بیشتری رو جذب می کنه و در این صورت کاهش وزن بسیار مشکل هستش. مهم نیس که چقدر درگیر کار و زندگی هستین، شما در طول شب نیاز به ۷ الی ۸ ساعت خواب واسه تنظیم هورمونهای گرسنگی و اشتها- که به اونا هورمونهای گرلین و لپتین گفته می شه- دارین. وقتی که از خواب کافی محروم می شید، این محرومیت باعث بر هم زدن کارکرد طبیعی این هورمونها شده و در نتیجه ممکنه وقتی که سیر هستین احساس گرسنگی کاذب به شما دست بده.

تلویزیون رو خاموش کنین

دست از تلف کردن وقت خود با تلویزیون بر دارین. به جای تماشای تلویزیون کارای زیادی وجود دارن که می تونید واسه کاهش وزنتون بکنین. بیرون برید و با بچه هاتون بازی کنین و یا اینکه به دوچرخه سواری و یا دو در هوای آزاد بپردازید. فعالیتاتون رو هر روز نسبت به روز قبل زیاد کنین تا به وزن دلخواهتون برسین و از زندگی لذت ببرین. این روش یکی از راه های ندیده گرفته شده ایست که باوجود اینکه خیلی ساده است به شما کمک می کنه از وزنتون کم کنین.

پیاده روی کنین

همونطوری که در بالا گفته شد باید فعالیت امروزتان نسبت به روز قبل بیشتر باشه. پیاده روی علاوه بر اینکه به شما کمک می کنه از وزنتون کم کنین؛ باعث پیشرفت سلامت جسمی و روحیتون می شه. پیاده روی رو از همین امروز شروع کنین تا علاوه بر لاغر شدن انرژی بدنیتان هم بالا بره.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت کاهش وزن