استراتژی دیجیتال مارکتینگ

ما اعتقاد داریم که استراتژی بازاریابی دیجیتال برای استفاده از فرصت های در حال رشد در دنیای دیجیتال ضروری است زیرا یک استراتژی یکپارچه دیجیتال به شما مبنا و اساس تمام فعالیت های بازاریابی آنلاین را می دهد، اما هنوز بسیاری از شرکت ها یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ندارد! استراتژی دیجیتال موثر شرکت شما را به تصمیم گیری درست در کسب موفقیت آنلاین کمک خواهد کرد. یک مدل فرآیند استراتژی، چارچوب یک توالی منطقی را برای حصول اطمینان از گنجایش تمام فعالیت های کلیدی توسعه و اجرای استراتژی، فراهم می کند.

استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کانال استراتژی است با ویژگی های زیر:

کسب اطلاعات بواسطه پژوهش در رفتار مشتری و فعالیت بازار (واسطه ها، ناشران و رقبا )

مبتنی بودن بر اهداف آینده آنلاین و آفلاین سهم کانال

برقراری ارتباط با مشتریان جهت معرفی تفاوت های کانال به آنها و تشویقشان به استفاده از محصولات

مدیریت یکپارچه کانال

به عبارت دیگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین می کند که چگونه شرکت ها باید:

به اهداف فروش و برتری در بازار برسند

برای اکتساب، تبدیل، نگهداری و رشد و خدمات بودجه بندی کنند

از مزایای کانال استراتژی برای بالابردن و رشد برند خود استفاده کنند

اولویت بندی مخاطبان هدف در کانال

اولویت بندی محصولات موجود در کانال

تدوین استراتژی بازاریابی آنلاین

ایجاد یک نقشه بازار برای بیان کلی عوامل اصلی موثر در خرید، یک نقطه شروع خوب است. زمانی که همیشه مشغول اجرا هستید، اغلب پیدا کردن زمان برای تجزیه و تحلیل پروژه سخت است. اما با توجه به سرعت تغییر فن آوری های دیجیتال جدید و روش های بازاریابی، انجام آنالیز و تجزیه تحلیل سریع مهم است. یک سازمان برای حفظ چابکی استراتژی و کسب موفقیت در توسعه استراتژی خود در بازاریابی دیجیتال، نیازمند تامین ویژگی ها و پیش فرض های زیر است:

مجموعه کارآمد، انتشار و ارزیابی منابع مختلف اطلاعات محیط های خرد و کلان

فرآیند کارآمد تولید استراتژی های جدید جهت ایجاد ارزش نو برای مشتریان

تحقیقات کارآمد حول ارزش مشتری بالقوه در برابر ارزش کسب و کار

پیاده سازی کارآمد نمونه اولیه از قابلیت های جدید برای ارائه ارزش به مشتری

اندازه گیری کارآمد و بررسی نتایج حاصل از نمونه های اولیه جهت تجدید نظر بعدی برای بهتر کردن پیشنهادات و یا ختم آزمایش

مهم ترین بخش های تجزیه و تحلیل بازار عبارتند از:

تجزیه و تحلیل مشتری: نزدیکتر شدن به مشتری برای فهم نیاز ها و خواسته های او جهت ارائه ارتباطات و خدمات مرتبط تر

تجزیه و تحلیل رقبا: معیار سنجی برای پیدا کردن آنچه شما باید آن را بهتر انجام دهید

تجزیه و تحلیل شرکا: درک فرصت ها

روابط عمومی آنلاین و جایگاه آن در بازاریابی اینترنتی

روابط عمومی اینترنتی در بازاریابی آنلاین یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی برای تمام انواع کسب و کار ها است. اما چون اغلب با بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو تداخل دارد و توسط اشخاص متفاوتی مدیریت می شود، حصول نتیجه از آن مشکل است. فعالیت روابط عمومی آنلاین رابطه ای نزدیک دارد با بهبود نتایج بسیاری از تکنیک های ارتباطات بازاریابی دیجیتال دیگر در شبکه های اجتماعی خاص، سئو، لینک سازی، بازاریابی مشارکتی و بازاریابی معرفی به دوستان. روابط عمومی آنلاین می تواند یک تکنیک عالی و کم هزینه برای بیشتر آشنا کردن مردم با نام تجاری یا وب سایت شما باشد، اما این راه نیازمند تلاشی سخت بوده و زودبازده نخواهد بود.

  خودپنداره‌ی  تحصیلی و عوامل موثر بر آن

011916-600x400_Marketing-Predictions-2016.png

بازاریابی محتوا

مزیت استراتژی بازاریابی محتوا این است که نیازمند بهبود یک کانال جداگانه مانند سئو، شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی یا استراتژی وب سایت شرکت نیست و در عوض امکان اتحاد تمامی ارتباطات بازاریابی دیجیتال در یک استراتژی طولانی مدت چند کاناله جهت پشتیبانی در حفظ و نگهداری مشتریان و ارتقا اهداف را در اختیار قرار می دهد.یک طرح بازاریابی محتوای منسجم، نیاز به برنامه های جداگانه برای تک تک فعالیت های بازاریابی دیجیتال را کاهش دهد.
امروزه ایجاد مطالب جذاب یکی از تکنیک های قدرتمند موجود در بازاریابی آنلاین است که بسیاری از تکنیک های بازاریابی جذب ورودی را تغذیه می کند مانند:

سئو بهینه سازی

بازاریابی جستجو پرداخت

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

بهینه سازی نرخ تبدیل

بازاریابی شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی اصطلاحی است که دلالت دارد به اینترنت و کانال های مبتنی بر تلفن همراه و ابزارهایی که به کاربران امکان تعامل با یکدیگر و به اشتراک گذاری نظرات و مطالب را می دهد. همانطور که از نام آن مشخص است، رسانه های اجتماعی ساختمان جوامع و شبکه ها را در بر گرفته و مشوق مشارکت و سرگرمی است. ما نیازمند استفاده از کانال های مختلف رسانه های دیجیتال هستیم تا مشتریان را تشویق به تعامل باهم و ایجاد جامعه کنیم. عوامل موفقیت بازاریابی شبکه های اجتماعی عبارتند از:

تعیین اهداف تجاری برای مدیریت شبکه های اجتماعی

تبیین استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت فعال و بجای شبکه های اجتماعی

تعریف استراتژی هماهنگی و محتوایی

تعریف استراتژی ارتباطات

استفاده از بهترین راهکارهای دسترسی به مرکز دنیای رسانه های اجتماعی

بهینه سازی شبکه های اجتماعی

shutterstock-Facebook-options.jpg

بازاریابی آنلاین و بازاریابی پیامی

بازاریاب ها دائما در پی یافتن راه های خلاقانه برای رساندن پیام به مشتریان موجود و بالقوه هستند و اطمینان به دریافت نتایج خوبی از این تلاش ها دارند. یکی از قوانین کاربردی پایه در بازاریابی این است که مانند مخاطبان خود فکر کنیم تا همیشه از عادات خرید کردنشان و محل آن مطلع باشیم. بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ، بازاریابی پیامکی، بازاریابی تلگرامی، جمع آوری پایگاه داده های تخصصی و … برخی از این روش های جدید بازاریابی اینترنتی هستند.
با توجه به رشد روز افزون کاربران گوشی های هوشمند، کسب و کارهای با تفکر پیشرو به دنبال راه کارهایی برای منطبق کردن کسب و کار خود با گوشی های تلفن همراه هستند. پیامک SMS روشی است که بیش از 20 سال برای برقراری ارتباط با مشتریان آزمایش و استفاده شده است تا درحالی که کسب و کار از روشی قابل اطمینان استفاده می کند با گرایشات بازار نیز همگام باشد. برخی مزایای بازاریابی پیامکی یا بازاریابی تلگرامی عبارتند از:

  ازدواج وانواع آن از دیدگاه روانشناختی

سرعت بالا در ایجاد پیام و عدم نیاز به صرف وقت برای طراحی و پرینت و …

انطباق بر سیستم تلفن های همراه و اطمینان از نمایش صحیح و یکسان پیام در بیشتر گوشی ها

کاربران استفاده از آن را بلدند و آن را دوست دارند

دوست دار محیط زیست بوده و از روش های سبز برای برقراری ارتباط در کسب و کار است

پیام مستقیما به دست کاربر میرسد و روشی قدرتمند در کنار صحبت رو در رو یا تماس تلفنی است

ساده بودن و امکان ورود به حیطه اطلاعات مورد استفاده کاربران با توجه به مشغله روزمره زیاد

امکان رهگیری پیام ها و رفتار کاربران در مقابل لینک های درون محتوا

ایجاد کد های کوتاه بر اساس کلمات کلیدی و معرفی برند با این ارقام و ارسال پیام با این شماره

اختصاصی کردن پیام و ارسال پیام سفارشی به هر مشتری شرکت

به صرفه بودن و داشتن بازخورد مناسب

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) شامل دستیابی به بالاترین رده در رتبه بندی عملی لیست اصلی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPS) می باشد که این هدف در نتایج جستجوی طیف وسیعی از ترکیب خاص کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی وارد شده توسط کاربران موتور جستجو قابل مشاهده می باشد. علاوه بر نمایش لیست صفحات نتایج مرتبط با جستجو و لینک صفحات، گوگل یکسری اطلاعات مفید هم در این صفحات ارائه می دهد که آن را بخشی از استراتژی جستجوی جهانی یا جستجوی ترکیبی می نامد. لیست طبیعی یا اصلی صفحات نتایج حاصل از جستجو در موتور جستجو با توجه به ارتباط بین موارد مشابه و عبارت کلمه کلیدی تایپ شده و الگوریتم رتبه بندی مورد استفاده توسط موتور جستجو نمایش داده می شود.
مزایای اصلی سئو SEO بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو عبارتند از:

هدفمندی بالا: رساندن کاربر به محصول مورد نظر در اغلب جستجو ها از یک طرف و ایجاد فرصت فروش با احتمال زیاد از طرفی دیگر ( کاربرانی که محصولی خاص را جستجو می کنند احتمال تبدیل شدنشان به خریدار قوی تر است )

دریافت بازدیدکننده بدون هزینه: انتقال کاربران به سایت ها از موتور جستجو، بدون دریافت هزینه انجام می شود. هزینه سئو سایت ها مربوط به پروسه بهینه سازی می شود

  مفهوم مشاوره تحصیلی و اثرات آن بر یادگیری

پویایی: روبات های موتور جستجو بصورت روزانه به صفحات اول سایت های محبوب سر می زنند و محتواهای جدید سایت را با سرعتی بسته به عمق لینک صفحه مشاهده می کنند

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین تبدیل به یک بخشی از زندگی روزمره اینترنتی شده است. برای بازاریابان جدید، درک گستره و تنوع تبلیغات آنلاین در دسترس می تواند گیج کننده باشد. تبلیغات آنلاین یکی از موثر ترین راه های گسترش دسترسی، پیدا کردن مشتریان جدید، و تنوع در جریان درآمد برای کسب و کارها در تمام اندازه ها می باشد.
اساسا، وب سایت ها و برنامه های رایگان مورد علاقه شما ممکن است تبلیغاتی که از نظر شما معنی دار، آموزنده و جالب باشند را نمایش دهند. مثلا هنگام مطالعه مقاله ای در مورد مسافرت، تبلیغی در مورد سفر برای شما نمایش می شود یا وقتی مطلبی در مورد موسیقی می خوانید تبلیغی حاوی همین محتوا را خیلی زود مشاهده خواهید کرد.
برخی مدل های تبلیغات و درآمدزایی اینترنتی عبارتند از:

درآمد حاصل از آبونمان دسترسی به محتوا

درآمد حاصل از پرداخت برای هر بار بازدید پست

درآمد حاصل از CPM یا هزینه هر هزار بار تبلیغ در سایت

درآمد حاصل از تبلیغات CPC یا پرداخت برای هر کلیک تبلیغات متنی در سایت

درآمد حاصل از نمایش بخش های سایت و یا نوع محتوا (معمولا هزینه های ثابت برای یک دوره)

درآمد وابسته در روش CPA

درآمد حاصل از دسترسی به داده ها برای بازاریابی ایمیلی

درآمد حاصل از دسترسی به مشتریان برای تحقیق آنلاین

دیجیتال برندینگ و برند سازی اینترنتی

بازاریابی دیجیتال که از بازاریابی مستقیم مشتق شده است، به عنوان یک تخصص در دهه اخیر پدیدار شده. افزایش تعداد دستگاه های شخصی و استفاده از آنها، راه های بیشتری در برقراری ارتباط مستقیم و تعاملی با مصرف کنندگان هدف و مشتریان پیش روی بازاریابان قرار می دهد. با توجه به این امر، جای تعجب ندارد که مفاهیم برندینگ را به استفاده از رسانه های دیجیتال و فن آوری اضافه کنیم تا توسعه تعامل برندها با مصرف کنندگان دستگاه های دیجیتال که استفاده از آنها رو به افزایش است محقق شود.
دیجیتال برندینگ عبارتست از کانال ها و سایر حضورهای دیجیتال برای ایجاد ارتباط با موقعیت و هدف یک نام تجاری یا برند، به عنوان بخشی از ارتباطات چند کاناله ی برند یا برنامه های تعامل آن. به همین علت می توانیم دیجیتال برندینگ را ارتباطات دیجیتال معنی کنیم که در زمینه استراتژی کسب و کار و برنامه ریزی برند نقش دارد.