پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

روش های کسب درآمد دلاری ( آپدیت 2022 )

روش های کسب درآمد دلاری ( آپدیت 2022 )

درآمد دلاری

در ایران امروز اکثریت جامعه با ریال سروکار دارند؛ یعنی درآمدشان را به ریال یا تومان دریافت می‌کنند و خریدهایشان را هم بر اساس ریال یا تومان انجام می‌دهند. اگر در ایران تورم و نوسان قیمت ارز وجود نداشت، این روش خیلی هم خوب و منطقی بود ولی متأسفانه تورم بالا در کشور ما، باعث شده که پول ملی روز به روز ارزش خود را از دست بدهد و درآمد افراد هم دیگر مثل قبل ارزش و قدرت خرید نداشته باشد. این رویدادها باعث شد که افراد موفق به فکر کسب درآمد دلاری بیفتند تا بتوانند از این طریق، درآمد خودشان را با نرخ تورم تنظیم و متناسب کنند. در ادامه مثالی را مطرح می‌کنیم تا بتوانید اهمیت کسب درآمد بر اساس دلار را بهتر درک کنید:

فرض کنید که فردی به ازای هشت ساعت کار، یک میلیون تومان درآمد داشته باشد و در این اوضاع قیمت دلار 20 هزار تومان باشد. در واقع او روزانه 50 دلار درآمد دارد. همه چیز گل و بلبل است تا اینکه موج جدید تورم از راه می‌رسد و ارزش دلار را به 25 هزار تومان می‌رساند. اکنون آن فرد که یک میلیون تومان درآمد دارد، درآمد روزانه‌اش به 40 دلار می‌رسد؛ یعنی هم قدرت خرید او کاهش یافته و هم درآمدش به اندازه گذشته ارزش ندارد. این فرد باید چه کاری انجام دهد تا بتواند این 50 دلار را حفظ کند و به مرور آن را افزایش دهد؟ پاسخ روشن است! او باید راهی برای کسب درآمد دلاری پیدا کند تا هم از شر تورم در امان بماند و هم قدرت و توانمندی خود را افزایش دهد.

منظور از کسب درآمد به دلار این است که کسب و کاری داشته باشیم که نخواهیم درآمد خود را به ریال دریافت کنیم، بلکه با منابع خارجی همکاری کنیم و با این کار درآمد خود را به صورت دلار دریافت کنیم. به عنوان مثال کسی که در بازار فارکس فعالیت می‌کند، می‌تواند سود معاملات خود را به دلار تبدیل کند، سپس این دلارها را از طریق مجموعه‌های واسطه به ریال تبدیل و در ایران خرج کند. همچنین می‌تواند آن‌ها در قالب اسکناس‌های دلاری تحویل بگیرد.

کسب درآمد دلاری چه مزایایی دارد؟

کسب درآمد دلاری مزایا و محاسن مختلفی دارد که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مزایای این روش کسب درآمد را در کنار هم مرور و بررسی خواهیم کرد:

 رسیدن به درآمد بیشتر

وقتی یک نویسنده یا تولیدکننده تمرکز خود را روی روش‌های کسب درآمد به صورت دلار می‌گذارد و وارد این حیطه می‌شود، مشاهده می‌کند که درآمدی که به دست می‌آورد، خیلی بیشتر از زمانی است که با کسب و کارهای ایرانی همکاری می‌کند. شاید در ابتدای مسیر، کارش سخت و دشوار باشد ولی اگر روی زبان انگلیسی خودش کار کند و هر روز مهارت‌های بیشتری کسب کند، مطمئن باشید که درآمد او هم به میزان قابل توجهی بیشتر می‌شود.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید پیانو دیجیتال

ممکن است این نویسنده یا بازاریاب محتوا با یک شرکت خارجی به توافق برسد و ماهانه 5000 دلار حقوق بگیرد. اگر قیمت کنونی دلار را 28 هزار تومان در نظر بگیریم، او ماهانه 140 میلیون تومان درآمد خواهد داشت. این در حالی است که یک نویسنده یا کپی‌رایتر در ایران به ندرت (شاید هم اصلاً چنین نویسنده‌ای وجود نداشته باشد!) می‌تواند چنین درآمدی داشته باشد. پس کسب  درآمد دلاری برای یک کپی‌رایتر واقعاً عالی است و موجب افزایش چشمگیر درآمد او می‌شود.

مصون ماندن از آثار مخرب تورم و افزایش قیمت ارز

وقتی سوار بر موج تورم باشیم و ببینیم که افزایش مداوم قیمت‌ها نمی‌تواند به ما آسیبی برساند، قطعاً خیلی احساس بهتری خواهیم داشت و می‌توانیم با دغدغه کمتری به زندگی خود ادامه دهیم. از طرفی قیمت ارز هم روز به روز بیشتر می‌شود و اگر ما حتی هیچ رشد درآمدی از نظر دلاری نداشته باشیم، باز هم درآمدمان از نظر ریال بیشتر می‌شود و این باعث می‌شود که هم فعالیت‌های اقتصادی بیشتری انجام دهیم و هم در صورت تمایل در کارهای خیر بیشتری مشارکت فعال داشته باشیم.

درآمدهای دلاری را چطور باید نقد کنیم؟

همانطور که می‌دانید، اغلب شرکت‌های مالی در خارج از کشور، مثل PayPal و… ما افراد ساکن ایران را تحریم کرده‌اند. این یعنی نقد کردن درآمد و دستمزد دلاری که به هر طریقی به دست آورده‌ایم، کمی کار سختی خواهد بود.

اما در خود ایران، شرکت‌هایی هستند که در ازای دریافت بخشی از کل مبلغ به عنوان کمیسیون، حاضرند درآمد دلاری شما را نقد کرده و آن را به ریال در اختیار شما بگذارند. بنابراین در اغلب مواقع نیاز نیست خیلی نگران موضوع باشید.