پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری

راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری

 

راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری

 

دستگاه آبمیوه گیری یکی از وسایل از خانه است که کاربرد زیادی دارد. با کمک این دستگاه می توان نوشیدنی های سالم و مفید زیادی برای اعضای خانواده تهیه نمود. مصرف آب میوه یکی از بهترین راه ها برای دریافت همه مواد مغذی برای بدن است. در این مطلب از جنرال پلاس به راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری چند کاره می پردازیم. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

خرید آبمیوه گیری

دستگاه آبمیوه گیری

طبق تحقیقات مصرف میوه و سبزیجات از ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و تعدادی از انواع سرطان جلوگیری می کند. وجود یک آبمیوه گیری خوب در خانه می تواند به مصرف آب میوه و سیزیجات کمک کند.

آبمیوه گیری وسیله ای است که برای عصاره و آبگیری انواع میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد. طرز کار این دستگاه این گونه است که میوه و سبزیجات را تا جای ممکن خرد کرده تا آبمیوه به صورت کامل از آن خارج شود. موتور الکتریکی دستگاه به محور دستگاه متصل است. با چرخش محور، تیغه های تیزی که در مسیر عبور سبزیجات یا میوه ها قرار دارد، آب را از خمیر جدا می کند.

امروزه آبمیوه گیری‌ها در طرح و مدل های مختلف در بازار یافت می شوند. البته هر کدام از دستگاه های آبمیوه گیری کیفیت مخصوص به خود دارند. در ادامه نکاتی مهم درباره همه دستگاه های آب میوه گیری اشاره خواهیم کرد.

خرید آبمیوه گیری

قطعات آب میوه گیری

معمولا آبمیوه گیری های برقی موجود در بازار دارای قطعات مشابه می باشند. در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • توری یا صافی
  • مخزن یا ظرف
  • درپوش یا مخزن
  • صفحه برش
  • اهرم فشار
  • درپوش دهانه
  • کلاهک لاستیکی
  • کلاهک صفحه برنده
  • محفظه موتور
  • تیغه برش، گیره A و B
  • سیم رابط، کلید
  • زغال کربنی خازن
  • صفحه کلید دستگاه آب میوه گیری
  • پیچ موتور پایینی
  • صفحه پایینی دستگاه
  • برس تمیز کننده ظرف شیشه ای یا بلوری
  • حلقه بالا رونده
  • پیچ و مهره و واشر
  • متصل کننده بالایی

انواع دستگاه آب میوه گیری

این نوع دستگاه در حالت کلی به دو نوع آبمیوه گیری خانگی و صنعتی تقسیم می شوند.

خرید آبمیوه گیری

آبمیوه گیری خانگی

آب میوه گیری های خانگی، دستگاهی کوچک و سبک هستند. که می توان در منزل و مغازه های کوچک مورد استفاده قرار داد. این دستگاه از نظر کارایی، به صورت آبیموه گیری چند کاره و تک کاره نیز در بازار موجود هستند.

آبمیوه گیری صنعتی

آبمیوه گیری صنعتی ابعاد بزرگی دارد و می تواند حجم زیادی از مواد را در خود جای دهد. جنس این مدل از آلومینیم، استیل و یا فلزاتی سنگین تر می باشد. دستگاه های آب میوه گیری صنعتی بیشتر در مکان ها بزرگ کاربرد دارد. مانند هتل ها، آشپزخانه های صنعتی بزرگ و غذاخوری های مجهز زنجیره ای مورد استفاده است.

توجه: برای خرید لوازم خانگی اصل و با کیفیت به فروشگاه اینترنتی جنرال پلاس مراجعه کنید.

راهنمای جامع خرید آبمیوه گیری

اگر قصد خرید آبمیوه گیری دارید، بهتر است با فاکتورهای اصلی برای انتخاب یک دستگاه خوب نیز آشنا باشید. داشتن اطلاعات به شما کمک می کند تا با آگاهی، مناسب ترین محصول را خریداری نمایید. معیار هایی مانند قدرت، سرعت، جنس تیغه، اهمیت ویژه ای در انتخاب دارد.

خرید آبمیوه گیری با قدرت مناسب

یکی از اصلی ترین فاکتورها در خرید آبمیوه گیری، قدرت و توان آن می باشد. که این ویژگی در مدل های متنوع می تواند، مختلف باشد. در حالت کلی قدرت این دستگاه ها بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ وات می باشد. توجه نمایید که قدرت موتور یا توان لوازم برقی، بر روی میزان مصرف برق دستگاه تاثیر می گذارد. بهتر است مدل با توجه به میزان استفاده شما از دستگاه خریداری نمایید.

خرید آبمیوه گیری پر سرعت

این مطلب را هم از دست ندهید :   طراحی وب سایت اسپاد

سرعت دستگاه آبمیوه گیری به چرخش موتور وابسته است. یعنی هر میزان سرعت چرخش موتور بیشتر باشد، در مقابل آبیموه گیری نیز سریع تر کار انجام می دهد.

جنس بدنه

یکی از ویژگی های مهم که در خرید آبمیوه گیری باید به آن توجه کرد، جنس بدنه دستگاه است. در حالت معمول بدنه این دستگاه ها از جنس استیل و یا پلاستیک ساخته می شود. و گاهی نیز به صورت تلفیقی از هر دو جنس برای بدنه دستگاه استفاده می شود. فلز استیل استحکام و دوام بیشتری نسبت به پلاستیک دارد و بر روی قیمت دستگاه نیز تاثیرگذار می گذارد. جنس آبمیوه‌گیری بر وزن آن نیز تاثیر می گذارد. پس اگر وزن دستگاه برای شما اهمیت دارد، حتما به این نکته توجه کنید.

جنس تیغه

جنس تیغه آبمیوه گیری نیز در انتخاب این دستگاه اهمیت زیادی دارد. معمولا جنس تیغه های آبمیوه‌گیری از فولاد، پلاستیک و یا تیتانیوم می باشد. واضح است که تیغه های پلاستیکی مقاومت کمتری دارند. و در مقابل، تیغه های تیتانیوم و فولادی استحکام و عمر طولانی تری را دارا می باشند.

خرید آبمیوه گیری با ظرفیت مناسب

اگر آشپزخانه شما فضای بزرگی دارید، تعداد اعضای خانواده زیاد است. و همچنین مصرف آب میوه در خانه شما بالا است. خرید آبمیوه گیری بزرگ را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مثال آب میوه گیری با ظرفیت ۲ تا ۵ لیتر برای شما گزینه مناسبی می باشد. اما اگر تنها هفته ای ۱ یا ۲ بار از آب میوه گیری استفاده می کنید. دستگاهی با ظرفیت ۱ تا ۵ لیتر پیشنهاد مناسب تری برای شما است.

مخزن آبمیوه گیری

هر چقدر مخزن دستگاه آب میوه گیری بزرگتر باشد. با یک بار استفاده آب میوه بیشتری را می گیرد. البته برخی از دستگاه ها بدون مخزن هستند و شما باید در خروجی دستگاه ظرفی قرار دهید.

اندازه دهانه ورودی

با خرید آبمیوه گیری با دهانه بزرگتر، دیگر نیاز به خرد کردن میوه های مختلف و بزرگ نیست. و به راحتی میوه را در دستگاه قرار می دهید. طبیعتا هر چقدر دهانه دستگاه کوچکتر باشد کار برای شما هم سخت تر خواهد بود.

لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری

بهتر است آب میوه گیری انتخاب نمایید که صدا و لرزش کمی داشته باشد. استفاده از دستگاهی که سرو صدا دارد، آزار دهنده است. توان دستگاه و سرعت چرخش آن، سبب ایجاد صدای لوازم برقی می باشد. البته برای کاهش صدا و لرزش دستگاه می توانید آن را بر روی سطوح صاف و بی حرکت قرار دهید.

آبمیوه گیری چند کاره

برخی از این مدل دستگاه ها، به صورت آبمیوه گیری چند کاره در بازار یافت می شود. به طوری که هم آب میوه را می گیرد و هم قابلیت های دیگری مانند رنده، مخلوط کن و آسیاب را دارد.

کلید های کنترل سرعت

در دستگاه آب میوه گیری کلید های مختلفی تعبیه شده است. این کلیدها می تواند سرعت چرخش موتور را تنظیم کند. برای مثال برای میوه های آبدار و نرم از دور کند و برای میوه های سفت، مانند سیب از دور تند می توان استفاده نمود.

قابلیت شستشو

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب لوازم برقی خانگی قابلیت شستشو و تمیز کردن راحت آن است. اینکه بتوان قطعات و اجزای دستگاه را به راحتی برای نظافت باز و بسته کرد. از مشخصه های مهم دستگاه است. این ویژگی باعث افزایش کارایی و طول عمر آبمیوه گیری چندکاره می شود.