پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

بهترین سایت های سئو

بهترین سایت های سئو

بزرگترین سایت های سئو ایران

کلمه سئو SEO مخفف ( Search Engine Optimization ) بوده و به عملکرد بهینه سازی وب سایت با توجه به استانداردهای گوگل گفته می شود. جستجوگر گوگل بیش از 200 فاکتور را برای نتایج جستجو و رتبه بندی سایت های خود مورد بررسی و تحلیل قرار می دهد. از نمونه این فاکتورها می توان به الگوریتم های گوگل اشاره کرد که جزء مهمترین ها بوده و هرساله بروزرسانی می شوند.

سئو چیست؟

سئو چیست؟ در یک پاسخ کاملا ساده می توان گفت که سئو از به معنی بهینه سازی سایت برای کاربران، مخاطبان و موتور های جستجو می باشد.
چرا کاربران؟ زیرا گوگل هدف نهایی خود را رضایت کاربرانش از نتایج جستجو قرار داده است. یعنی وب سایت هایی را در لیست خود نمایش می دهد که کیفیت محتوایی بالایی دارند و به کاربران خود اهمیت می دهند. سئو به معنی بهینه سازی یک موتور جستجو هم می باشد اما این موضوع هیچ ارتباطی با فریب یا تقلب در قوانین موتورهای جستجوگر آن هم با روش های غیر اصولی نیست. سئو در واقع مجموعه ای از روش ها و قوانین است که با استفاده از آن می توان به بازدید و رتبه بندی سایت ها کمک کرد.
به طور کلی با روش های سئو سایت می توان تغییرات استراتژیکی در وب سایت ها ایجاد کرد. فرایند سئو به صفحات مختلف وب سایت کمک های فراوانی می کند و در نتیجه باعث می شود که نتایج جستجو به بهترین شکل ممکن انجام شود.

سئو سایت چیست؟

سئو سایت را می توان اینگونه معرفی کرد: یک سایت جهت بهبود رتبه خود در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل نیازمند رعایت استاندارد های کیفی می باشد. به معنایی دیگر سئو یعنی تلاش برای بهتر و برتر بودن یک سایت از نظر محتوایی و ساختار سایت نسبت به سایر وب سایت ها که منجر به بالا رفتن رتبه خواهد شد.
چرا سئو سایت امری کاملا ضروری می باشد؟ سئو جدیداً نقشی بسزا در ایجاد شهرت برای هر بخش از کسب و کاری را به عهده داد، جدا از بحث نوع سایت، حتما باید سایت خود را با توجه به استانداردهای موتورهای جستجو بهینه سازی نماییم.
شهروندان در گذشته به منظور انتخاب خدمات به دیگر رسانه های اطلاع رسانی وابستگی داشتند، اما حالا کاملا متفاوت شده است، هر زمان که افراد نام تجاری شما را می شنوند، نخستین کاری که انجام می دهند، در گوگل جستجو می کنند. اگر نام برند شما و خدمات تان در لیست نخستین صفحه گوگل و خط اول نباشد، هرگز موفق نمی شوید پیشرفتی داشته باشید.
خوشبختانه در عصر فناوری اطلاعات و در طول یک دهه اخیر سایت های بسیار موفقی در کشور راه اندازی شده اند که با استفاده از بهینه سازی سایت، سئو وب سایت، خدمات سئو و تولید محتوا و… شما را به برند یک در زمینه های گوناگون میرسانند.

این مطلب را هم از دست ندهید :   در سال 1401 چه کرم های ضد آفتاب و ضد لکی پر فروش هستند؟

تاریخچه سئو

تاریخچه فعالیت موتورهای جستجوگر زا سال 1990 آغاز شد. در آن زمان بهترین موتورهای جستجوگر شامل Infoseek،Alta Vista  و Yahoo می شدند. زمانی که این موتورها فعالیت می کردند، اکثر کاربران آن ها را به چشم یک فهرست می دیدند که بی شباهت به صفحه زرد نبود. در گذشته سئو به صورت حروف الفبا انجام می شد و در آن لیست هم موه هایی مانند AAA وجود داشت.
با وجود ماهیت اینترنت و گسترش روز افزون آن به مراتب مورتوهای جستجوگر جدیدی هم وارد میدان شدند که برای طراحی آن ها از الگوریتم ها و روش های بسیار چالش بر انگیز و جدیدتری استفاده شده بود. چنین الگوریتم هایی بر اساس قالب بندی مشخصی بودند. برای مثال معیار اکثر آن ها بستگی به تعداد کلمات کلیدی  و تعداد کلمات کل محتوا داشت که در نهایت این عبارات تقسیم بر تعداد کل کلمات یک صفحه می شد، در این شرایط برای درک بهتر محتوا از برچسب هایی مانند کی ورد ( key-words) استفاده می کردند. پس از این جریانات، مهندسین سئو در تلاش بودند که یک راه جدید برای تاثیر بیشتر بر روی رتبه بندی این موتورها پیدا کنند، به همین خاطر به روش های بسیاری اعم از اخلاقی و غیر اخلاقی روی آوردند.
در سال 1996 مجله معروف نیویورک تایمز، یک خبر در مورد توسعه دهندگان و سئوکاران وب سایت منتشر کرد که در آن گفته شده بود، بیشتر کسانی که هدف افزایش رتبه سایت خود را دارند، از روش های غیر معمول استفاده می کنند. برای مقال آنان کلمات کلیدی مهم را در گرافیگ سایت شان پنهان کرده و زمانی که موتورهای جستجوگر این صفخان را بررسی می کنند، کلمات کلیدی را شمارده و به سایت رتبه بالایی می دهند.
به طور کلی در گذشته برای اقزایش رتبه بندی سایت، به راحتی از کلمات کلیدی خاص استفاده می کردند. در گذشته استفاده از روش های غیر اصولی نتیجه بسیار خوبی در رتبه بندی سایت داشت. اما اکنون دیگر خبری از دور زدن و روش های غیر اخلاقی نیست! چراکه الگوریتم ها و قوانین موتورهای جستجوگر بسیار پیچیده تر شده اند و این کار که مهندسین بهینه سازی بتوانند قوانین گوگل را دور بزنند، کار راحتی نیست!
در این مقاله قصد داریم به تحلیل و معرفی بهترین سایت های سئو در سال 98 بپردازیم.
برای ادامه مطلب به سایت اصلی مراجعه کنید.