پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

برترین جاذبه های تور اروپا که دیدنشان را نباید از دست داد

برترین جاذبه های تور اروپا که دیدنشان را نباید از دست داد

 

اروپا از قاره‌های دیدنی و زیبا در جهان است و شامل مناطق طبیعی دیدنی و نقاط سرسبز می‌شود. همه ساله گردشگران زیادی به این قاره سفر کرده و از آنجا دیدن می‌کنند و تعداد گردشگران به صدها میلیون نفر می‌رسد. کشورهای بسیار دیدنی و زیبایی در آنجا قرار دارد که می‌توان به فرانسه، ایتالیا، یونان، سوئد و بلغارستان اشاره کرد. جاذبه‌های بسیار زیادی در قاره اروپا وجود دارد که شامل جاذبه‌های مدرن، تاریخی و طبیعی می‌شوند. مهم‌ترین موزه‌ها و نقاط دیدنی فرهنگی و هنری در این قاره قرار گرفته است. قاره اروپا شامل بعضی از بهترین هتل‌های جهان می‌شود و بهترین رستوران‌ها و غذاها را می‌توانید در آنجا میل کنید. اگر قصد سفر با تور اروپا را دارید باید اطلاع از جاذبه‌های دیدنی و جالب این قاره داشته باشید که می‌خواهیم به شما تعدادی از جاذبه‌های قاره اروپا را به شما معرفی کنیم.

موزه لوور پاریس فرانسه

به گزارش سفر باتو از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی کشور فرانسه که در شهر پاریس قرار دارد باید به موزه لوور اشاره کرد که همه ساله خود این موزه میلیون‌ها علاقه‌مند را به سوی خود جذب می‌کند. موزه لوور از مهم‌ترین موزه‌های جهان است و شامل بخش‌های مختلف و مهمی می‌شود که آثار تاریخی، فرهنگی و هنری بسیار مهمی را درون خود جای داده است. در آنجا بیش از 38 هزار شی مختلف وجود دارد و فضای این موزه بسیار زیبا و درون کاخ لوور قرار دارد. برخی از آثار بسیار مهم تاریخ در آنجا قرار دارند که در میان آنها می‌توان به نقاشی مونالیزا و همینطور لوح حمورابی اشاره کرد. در آنجا اثاری مهم از ایران باستان نیز وجود دارد که می‌توان به کتیبه داریوش، تخته بازی 58 خانه، سنگ نگاره زن عیلامی و ندیمه و بسیاری آثار مهم دیگر اشاره کرد.

موزه بریتانیا لندن

در شهر لندن و کشور بریتانیا موزه ملی بریتانیا وجود دارد که این موزه هم جزو موزه‌های دیدنی در درون اروپا است و در مکانی بسیار زیبا و ساختمانی با معماری الهام گرفته شده از معماری رومی قرار دارد. سال ساخت این موزه به سال 1753 میلادی باز می‌گردد. آنجا آثار بسیار ارزشمند و مهمی قرار دارد که از نظر هنری و تاریخی غنی هستند. این موزه با داشتن 7 میلیون اثر یکی از بزرگ‌ترین موزه‌ها در دنیا بوده و بخش‌های متعدد و مختلفی دارد. در آنجا می‌توانید آثاری از دوران پیش از تاریخ را مشاهده کنید که مربوط به انسان‌های اولیه می‌شود، همچنین این موزه بخش‌هایی برای آسیا، یونان، دوران قرون وسطا، هنر اسلامی، بخش سکه و نشان‌ها و بسیاری بخش‌های دیگر را شامل می‌شود. از مهم ترین آثاری که در این موزه قرار دارند می‌توان به منشور کوروش، قدیمی‌ترین قرآن، تابوت مصریان باستان و بسیاری اشیاء دیگر اشاره کرد. فضای این موزه بسیار زیبا بوده و بخشی برای کتابهای بسیار قدیمی و ارزشمند دارد که کتابخانه‌ای بسیار دیدنی و باشکوه است.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لیست کاملی از اصطلاحات عامیانه و کوچه بازاری قسمت 224

کولوسئوم رم ایتالیا

استادیوم قدیمی رومی کلوسئوم در شهر رم در تور لحظه آخری دیگر اثر باستانی مهم است که در قاره اروپا قرار دارد. این استادیوم محلی بسیار مهم بوده که در دوران امپراتوری رم می‌توانست 50 هزار نفر را درون خود جای دهد. مردم در آنجا به مشاهده نبرد گلادیاتورها مینشستند. گلادیاتورها با هم یا با حیوانات وحشی مبارزه می‌کردند و آنجا محلی برای نمایشهای خشن محسوب می‌شد. این محل برای مراسم‌های مختلف و جشن‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گرفت و از خصوصیات آنجا این بود که با استفاده از پارچه‌ها می‌توانستند در آنجا سقف آفتابگیر ایجاد کنند و همینطور آنجا این امکان را داشت که با آب پر شود و محلی برای مبارزه بر روی آب باشد و به همین دلیل معماری کلوسئوم جزو بناهای مهم به حساب می آید.

کلیسای جامع کلن آلمان

در اروپا کلیسا‌های دیدنی بسیاری وجود دارند و بیشتر مردم این قاره مسیحی هستند. یکی از زیبا‌ترین کلیسا‌هایی که در اروپا قرار گرفته است کلیسای واقع در شهر کلن به نام کلیسای جامع کلن است که چندین سال ساخت آن طول کشیده و از سال 1248 تا سال 1880 ساخت آن تاخیر داشته است. در زمان ساخت و افتتاح این کلیسا بزرگ‌ترین بنای جهان محسوب می‌شده است و امروزه می‌توانید همچنان جلال و شکوه این کلیسا را  مشاهده کنید و از بازدید از آنجا لذت ببرید. کسانی که به آلمان و شهر کلن سفر می‌کنند بسیار دیدن این کلیسا را دوست دارند و همه ساله بیش از 6 میلیون نفر به آنجا می‌روند. آنجا در میان آثار میراث فرهنگی هم ثبت شده است. سبک معماری این کلیسا در سبک گوتیک بوده و اگر در شب به دیدن این کلیسا بروید با نورپردازی خارق العاده آنجا شگفت زده خواهید شد. برج‌های این کلیسا ارتفاع و بلندی در حدود 156 متر دارند که آنها را تا قرن 19 به بلند‌ترین بناهای واقع در اروپا تبدلی کرده بودند. در این کلیسا تندیس‌ها، کنده کاری‌ها و تزئیناتی بسیار ظریف و دیدنی وجود دارند که مربوط به انجیل و داستان‌های دین مسیحیت می‌شود.