۹ عادت تناسب اندامی که باید در ۳۰ سالگی آغاز کنید
Business and growth concept.

۹ عادت تناسب اندامی که باید در ۳۰ سالگی آغاز کنید

bestexercises

در ۲۰ تا ۳۰ سالگی، بدنتون نسبت به ۴۰ تا ۵۰ سالگی خیلی فرق داره. در سال هایی که جوون ترید، سالم، خوش اندام، لاغر موندن، و هم اینکه عضله سازی بسیار راحت تره. اما از اونطرف هر چی پا به سن بذارین، سخت تر و سخت تر می شه.

اگه دوست دارین وقتی که به ۴۰ سالگی رسیدید سالم باشین (و البته حتی تا ۶۰ یا ۷۰ سالگی تون)، وقتشه تا هنوز که جوانید، عادات تناسب اندامی رو در زندگی تون شکل بدید.

۱. آب بیشتری بخورین

کمبود آب، باعث ذخیره ی آب در بدن، سالخوردگی پوست، سوخت و ساز کنه، و بسیاری مشکلات دیگه می شه. اگه به خودتون عادت بدید تا وقتی هنوز جوانید آب بیشتری بخورین، می تونی سرعت روند سالخوردگی تون رو کم کنین.

۲. مرتب با وزنه تمرین کنین

به مرور که پیرتر می شید، هم حجم عضلاتتون رو از دست میدید و هم قدرتشون رو. از طرفی هرچه عضلات کمتری داشته باشین، در روز کالری کمتری خواهید سوزوند. اگه دوست دارین تا خوش اندام بمونین، حالا وقتشه که به شکل منظم با وزنه تمرین کنین. مقداری تمرینات کاردیوتان رو کم کنین، و به سمت تمرین با وزنه یا تمرینات قدرتی با به کار گیری وزن بدن برید.

۳. فرم درست رو یاد بگیرین

سر خودتون رو شیره نمالید که تمرینات قدرتی تون رو درست انجام می بدید! درسته که وقتی جوانید، زیاد نگران صدمه ها نیستین، اما کم کم که پا به سن می گذارید، اگه با فرم درست تمرین نکنین، بدنتون آسیب می بینه. پس حالا وقتشه که فرم درست تمرینات رو دقیقا یاد بگیرین.

۴. تغییرش بدید

اگه مرتبا تمریناتون رو تغییر بدید، بدنتون رو در راه صحیحی نگاه دارید. پس بجای اینکه به یه روتین تمرین با وزنه و کاردیوی خاص بچسبید، هر ماه تمریناتون رو تغییر بدید.

۵. پس از ورزش ذخایرتان رو پر کنین

شاید پر کردن دوباره ی ذخایر انرژی بدن پس از ورزش، بنظرتان مهم نرسه، اما رسوندن کربوهیدرات و پروتئین به بدن تا نیم ساعت پس از ورزش، کمک می کنه تا دوباره انرژی بگیرین و رشد عضلاتتون بدون عیب و مشکل باشه.

۶. کفش ورزشی تون رو همیشه عوض کنین

ممکنه با کفش ورزشی تون راحت باشین، اما پس از ۶ ماه دویدن باید اونا رو عوض کنین. به خودتون عادت بدید که پس از هر ۶ تا ۸ ماه به کار گیری کفش هاتون اونا رو عوض کنین تا از فشارهای الکی و آسیب هایی که بین دوندگان متداوله در امان بمونین.

۷. در برنامه قرارش بدید

اگه الان سختتونه که وقتی واسه تمرینتان باز کنین، تصور کنین که وقتی سنتون بیشتر شه، چقدر سخت تر می شه. اصلا مهم نیس چقدر براتون سخته که وقتی براش پیدا کنین، ورزش رو به بخشی از زندگی تون تبدیل کنین.

۸. به سراغ پیلاتس و یوگا برید

فقط نباید عضله بسازین، بلکه باید تعادل، وضعیت قرار گرفتن بدن، و البته انعطاف پذیری تون رو هم بهتر کنین. هم پیلاتس و هم یوگا، انتخاب هایی عالی واسه داشتن اندامی متناسب در هر مرحله ای از زندگی هستن. پس دست کم یه یا دو روز در هفته رو به این تمرینات اختصاص بدید.

۹. از اون لذت ببرین

اگه یاد بگیرین که از ورزشتان لذت ببرین، براتون خیلی راحت تر هستش که واسه سال های پیش رو به برنامه تون بچسبید. پس به دنبال راه هایی باشین که چاشنی تمرینتان کنین، مثلا گوش دادن به موزیک یا کتاب های صوتی، انجام ورزشی که عاشقین، یا مطالعه ی کتاب وقتی که روی دوچرخه ثابت نشسته اید.

پاسخی بگذارید

بستن منو