۷ راه مختلف برای افزایش مصرف آب
Direction arrow made of paper with different color background

۷ راه مختلف برای افزایش مصرف آب

آب

باید واسه و تناسب اندام آب بیشتری بخورین؟ اگه نمی دونین چیجوری این کار رو انجام بدین و اگه فکر می کنین نوشیدن آب زیاد کار سختیه، از این نکات واسه افزایش مصرف آب روزانه تون استفاده کنین.

من باید آب بیشتری بخورم!

این جمله ایه که تموم مدت از مراجعینم می شنوم. اونا می دونن که مقدار مصرف آبشون استاندارد نیس، اما نمی دونن که چیجوری می تونن آب بیشتری بنوشن!

وقتی از مردم می پرسم که به چه دلیل آب کافی نمی خورن، معمولا یکی از این دو مورد رو می شنوم: خیلی از اونا میگن که عادت ندارن بطور منظم آب بنوشن، و بسیاری دیگه هم میگن که آب دوست ندارن!

شاید لازم نیس به شما یاداوری کنم که به چه دلیل نوشیدن آب کافی، اینقدر مهمه… اما بر خلاف انتظارتون، می خوام این کار رو انجام دهم! چون ممکنه در این اراده کردن به شما کمک کنه.

بدن شما بیشتر از هر چیز دیگه، از آب تشکیل شده. چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از وزن بدن آبه، و این مایع در انجام تعداد خیلی از کارای مهم بدن شما نقش داره.

شما باید به اندازه کافی آب بخورین تا بدنتون بتونه غذا رو به درستی هضم کنه، و مواد مغذی رو به سلول هاتون برسونه، و از شر موادی هم که به اونا نیاز نداره خلاص شه.

بدون آب کافی، کنترل درجه گرما بدن می تونه یه رقابت باشه، مفاصل شما روان بودن خود رو از دست میدن، و ماهیچه هاتون هم سریع تر فرسوده می شن. حرف آخر اینکه: هر سلول، بافت، و هر ارگانی واسه کارکرد درست به آب نیاز داره.

۱. به مقدار آب توجه کنین

اگه بتونین ببینین که دقیقا می خواید چقدر آب بخورین و اندازه پیشرفتتون رو در طول روز دنبال کنین، به نفعتون هستش. مقدار آبی که می خواید بخورین رو تو یه پارچ بریزین و روی پیشخوان آشپزخانه یا روی میزتون بذارین.

اون پارچ به شما یاداوری می کنه که آب بیشتری بخورین و به شما انگیزه میده که در طول روز اونو جرعه جرعه بخورین و با تموم کردن اون به هدفتون برسین.

۲. آب رو سرد کنین

آب سرد، بیشتر وقتا تازه تر از آبی با دمای اتاق بنظر می رسه. تلاش کنین که یه بطری آب در فریزر بذارین و اونو در طول روز همراه داشته باشین. بطری شما واسه چندین ساعت خنک می مونه، اینجوری ممکنه تشویق شید که آب بیشتری بخورین.

۳. در صبح آب بخورین

خشکی و بوی بد دهن در صبح، نشونه اینه که بیشتر ما در صبح کمی دچار کم آبی هستیم. پس یه لیوان آب کنار تختتون بذارین و قبل از پایین اومدن از تخت، اول اونو بخورین.

۴. آب رو با نی بخورین

تلاش کنین بوسیله یه نی، آب رو کم کم بخورین. نمی دونم که به چه دلیل این روش موثره، شاید چون باحال تره، یا شاید چون جرعهای بزرگتری می خورین، اما خیلیا به من میگن که وقتی از نی استفاده می کنن، آب بیشتری می خورن!

۵. آب رو طعم دار کنین

آب مخصوص خودتون رو آماده کنین. یه برش لیموی تازه، مقداری خیار، چند عدد توت، کمی نعناع تازه یا یه قطعه زنجبیل تازه به آب اضافه کنین. این کار، نوشیدنی شما رو خاص می کنه و به اون عطر و طعم میده.

۶. قبل از غذا آب بخورین

با آب، مانند یه پیش غذا برخورد کنین و وعده های غذایی رو با یه لیوان آب شروع کنین. به این روش، هم آب بیشتری در روز مصرف می کنین، و هم اشتهای شما کنترل می شه.

۷. مقدار آب رو حساب کنین

درست مانند محاسبه مقدار کالری مصرفی، محاسبه اینکه چقدر آب خوردین می تونه به شما کمک کنه. به این دلیله که قرار دادن پارچ آب روی میز، اینقدر مهمه، چون در هر لحظه می تونین ببینین که چقدر آب خوردین و قبل از به آخر رسیدن روز باید چقدر دیگه آب بخورین.

اگه بدنبال تکنولوژیای پیشرفته هستین، برنامه هایی واسه گوشی موبایل وجود دارن که به شما یاداوری می کنن آب بخورین، اندازه مصرف آب شما رو دنبال می کنن، و اگه به هدفتون برسین، بطور مجازی شما رو تشویق می کنن!

پس معطل چه هستین؟ همین حالا یه لیوان دیگه آب بخورین!

پاسخی بگذارید

بستن منو