۵ روش طبیعی ترک سیگار

Alzheimer’s memory loss due to Dementia and brain disease with the abstract medical icon of a human head and neurology research as a 3D illustration.

ترک سیگار

داروهای ترک سیگار رو امتحان کردین و به نتیجه نرسیدین؟ ما پیشنهادهای بهتری براتون داریم.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ همه آدمایی که تا حالا واسه ترک سیگار تلاش کردن و موفق نشده ان، از دو نکته آگاهند: سیگار واسه سلامتی بسیار مضره و عادتیست که ترک اون بسیار مشکله. براساس اعلان موسسه ریه امریکا، در واقع از هر ۱۰ نفر سیگاری ۶ نفر اونا در اولین تلاش واسه ترک سیگار ناموفق بودن و به این منظور چندین بار راه های جور واجور رو امتحان کردن.

لازم ترین امر در ترک سیگار دلسرد نشدن و بدون این دست اون دست کردن تلاش کردنه. خبر خوب اون هستش که، هزار و یه راه واسه رسیدن به این مهم و درمانای زیادی که جانشین نیکوتین شن، مثل آدامس و چشم بند تا داروهای تجویزی مثل قرص و کپسول هست. اما نکته اینجاس که همه آدما به درمانای دارویی علاقه ندارن.

اگه شما از اون دسته آدمایی هستین که ترجیح می دین بدون دارو سیگار رو ترک کنین یا می خواین شانس خود رو واسه ترک سیگار، با ترکیبی از دارو و مواد طبیعی امتحان کنین، اینجا چند راه حل طبیعی و البته اثبات شده رو براتون ذکر می کنیم:

  1. مکملای روغن ماهی

محققان ثابت کردن که اسیدهای چرب امگا ۳ میل شدید به سیگار رو کم می کنه و همین امر منتهی به مصرف کمتر سیگار در روز می شه.

اگه به افراد سیگاری درزمان یه ماه، هر روز روغن ماهی داده شه، به طور میانگین روزانه دو نخ سیگار کمتر مصرف می کنن و گزارش شده که اندازه تمایل اونا به تنباکو به طور زیادی کم میشه. علاوه بر این، حتی یه ماه پس از قطع مصرف روغن ماهی هم، میل به مصرف سیگار پیدا نمی کنن. از امتیازات روغن ماهی: امگا ۳ اندازه التهاباتی که منتهی به مریضیای قلبی، سرطان و چین و چروکای پوستی می شه رو کم می کنه.

  1. عرق بریزین.

فقط کافیه نیم ساعت در روز فعالیتای ملایم بدنی مثل پیاده روی تند یا یه سری حرکات اسکات انجام بدین تا میل به تنباکو رو کم کنین. تحقیقات نشون دهنده اون هستش که انجام حرکات ورزشی، فعالیت مغز رو تحت تاثیر قرار داده و میل به نیکوتین رو کم می کنه. هم اینکه، تمرینات ورزشی با اضافه وزن به وجود اومده از طریق ترک سیگار مقابله می کنه.

  1. استرس رو از خود دور کنین.

در طب سوزنی و طب فشاری، فشار و ضربات آهسته از جمله روشای استفاده کامل از انرژیای بدن هستن. در این روش ها با فشار نقاط خاصی از بدن می تونین از اندازه استرس خود کم کنین، بدین منظور روزانه نقاط خاصی از بدن رو با انگشت فشار یا ماساژ می دیم تا از اندازه استرس کم بشه. به باور جسیکا اورتنر نویسنده کتاب کاهش وزن و اعتماد به نفس با طب فشاری میگه: “سیگار و استرس با هم گره خورده ان. ما واسه کاهش استرس به سیگار پناه می بریم. وقتی که با استرسمون مقابله کنیم، میل ما به سیگار هم کم می شه.”

  1. روشای متفاوتی رو امتحان کنین.

با اینکه تحقیق در مورد ترک سیگار با به کار گیری راه هیپنوتیزم و طب سوزنی بعضی وقتا با شکست و بعضی وقتا با موفقیت همراه س اما حکایت همه این موفقیتا و شکستا به شرط انگیزه فرد در ترک سیگاره. در یکی از این تحقیقات نشون داده شد که با به کار گیری طب سوزنی میل به سیگار کم می شه. هم اینکه اینکه به کار گیری این روش به طور کامل ایمن و بی خطره.

  1. دهنتون رو مشغول کنین

وقتی که استرس دارین به جای کشیدن سیگار، دهن رو با یه آدامس بدون شکر راضی کنین. یا اسنکا و میان وعده های کم چرب مثل پاپ کورن های بدون کره یا کرفس و هویج بخورین تا دهنتون مشغول باشه اما نه با سیگار.

هفت راه واسه ترک سیگار

مضرات سیگار کشیدن

ترک سیگار مجله سلامت