۵ افسانه‌ی خنده‌دار در مورد کاهش وزن

چربی دور شکم

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ ما طبیعتمان اینه که گول بخوریم! هر چی که در مجلات بخونیم و یا تو یه شبکه های اجتماعی ببینیم رو باور می کنیم، بدونی اینکه حتی تحقیقی انجام بدیم.

افسانه های و به طور عجیبی محبوبند، اما خیلی هاشون واقعا در حد یه افسانه ان. با بعضی از احمقانه ترین اونا آشنا شید:

افسانه شماره ۱: باید دراز نشست های زیادی انجام بدین تا شکمتون شش تیکه شه

حقیقت: شکم شما همین حالا هم شش تکه س! به اون عضله راست شکم گفته می شه، و در زیر لایه ای از چربی مخفی شده. واسه اینکه شش تیکه ی شکم شما نمایان شه، باید چربی های شکمتون رو کاهش و در عین حال عضلاتتون رو هم تمرین بدید.

اگه چربی سوزی نکنین، هیچ مقدار تمرینات شکمی، شکمتون رو شش تیکه نمیکنه. پس باید مراقب اندازه مصرف کالری تون باشین، تموم عضلات بدنتون رو بپرورانید، و بیشتر ورزش کنین. این تنها راهیه که واقعا می توان چربی سوزی کرد.

افسانه شماره ۲: کار روی عضله ی خاصی، چربی های دور و برش رو خواهد سوزوند

حقیقت: شما نمی تونید انتخاب کنین که کدوم چربی بدنتون رو بسوزونین. این بدن شماس که این انتخاب رو انجام می دهد، و اونم فقط وقتی که دیگه گلوکزی واسه سوزوندن وجود نداشته باشه. شما باید تموم بدنتون رو به کار بگیرین، تا کل بدنتون چربی سوزی کنه. آخرسر بدنی با چربی پایین تر دارید، نه فقط اندامی که بدون چربیه.

افسانه شماره ۳: چربی هات رو به عضله تبدیل کن!

حقیقت: این کلمات رو تقریبا در بیشتر تمرینات اینترنتی و کتاب های الکترونیکی دیده اید، اما شما نمی تونید چربی ها رو به عضله تبدیل کنین. چربی، ذخیره ی اسیدهای چربه، در حالی که عضلات از فیبرهای ماهیچه ای ساخته شده. شما می تونید از شر چربی ها خلاص شید، و عضله بسازین تا جای اونا رو بگیره. اما نمی تونید چربی ها رو به عضله تبدیل کنین.

(تذکر: هرچه عضلانی تر باشین، بیشتر چربی خواهید سوزوند.)

افسانه شماره ۴: چربی نخورین، شما رو چاق می کنه!

حقیقت: این حرف کمی درسته و کمی نه. هر گرم چربی ۹ کالری داره، یعنی دو برابر بشتر از کربوهیدرات و پروتئین ها. اما با اینحال خوردن چربی شما رو چاق نمیکنه! تنها چیزی که می تونه شما رو چاق کنه مصرف مقدار زیادی کالریه. دو هزار کالری چربی، پروتئین و کربوهیدرات بهرحال مساوی با ۲۰۰۰ کالری هستش، مهم نیس که به چه تناسبی تقسیمش کنین.

حقیقت همونی بود که گفته شد، خوردن چربی (چربی غیر اشباع و سالم) می تونه واقعا چربی سوزی رو براتون ساده تر کنه، نه اینکه شما رو چاق کنه.

افسانه شماره ۵: کربوهیدرات و چربی رو کم کنین و پروتئین بیشتری بخورین

حقیقت: اگه می خواهید چربی بسوزونین، تعادل، یه بایده. بدن شما به اسیدهای چرب محتاجه، و کاهش زیادش در برنامه ی غذایی تون باعث می شه تا بدن شما به چربی های ذخیره شده اش وفادار بمونه.

کربوهیدرات ها هم به انرژی تبدیل می شن، که واسه بدنسازی و تمرینات کاردیوتان به اون احتیاج دارین. البته باید اندازه مصرف پروتئینتان رو هم مقداری زیاد کنین، اما چربی و کربوهیدرات رو بیشتر از اندازه کم نکنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

مجله سلامت مطالب باحال روز کاهش وزن