۴ دستور غذایی سالم و خوشمزه برای زمستان

Arrows aiming circle on the blackboard.

زمستون فقط فصل پوشیدن لباسای گرم نیس، بلکه فصل کدو تنبل خوشمزه، کدو مسمایی خوش طعم و دیگر مواد غذایی پاییزی مورد علاقه شماس. در زیر ۴ دستور غذا آوردیم تا زحماتی که در طول تابستون در باشگاه کشیده اید، هدر نره:

پوره بلغور جوی دو سر و کدو تنبل

وقتی که وارد زمستون میشیم، در همه جا می تونیم کدو تنبل ببینیم. این گیاه نارنجی رنگ، دارای مواد مغذی مانند ویتامین A، C، E و هم اینکه مقدار زیادی فیبره.

پوره کدو و بلغور جو یه راه عالی واسه اضافه کردن تعدادی ماده مغذی به صبحونه شما هستش. اول از همه با در نظر گرفتن دستورالعمل روی بسته بندی بلغور جو، اونو آماده کنین.

وقتی پخت بلغور جو رو به پایانه، یه قاشق غذاخوری پوره کدو تنبل به اون اضافه کرده و بخوبی با هم مخلوط کنین.

بعد به اون دارچین یا ادویه کدو، یه قاشق چایخوری عصاره وانیل، و کمی عسل یا شربت افرا اضافه کنین، و بخوبی با هم مخلوط کنین. روی اونو با تیکه های گردو و کمی دارچین تزئین کنین، و اونو به شکل گرم سرو کنین.

کدوی بلوطی شکم پر

کدوی بلوطی شکم پر

وقتی هوا رو به سردی میره، کدوی مسمایی فراوون می شه. کدوی مسمایی شکلای جور واجور و طعمای مختلفی داره، و یه سبزی چند منظوره س. کدوی اسپاگتی (کدویی که بعد از پخته شدن رشته رشته می شه) در سالای گذشته بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، اما این دستور غذا به کدوی بلوطی نیاز داره. کدوی بلوطی هم بسیار متنوعه و طعم لذیذی داره.

واسه جفت و جور این غذا، یه کدوی بلوطی رو نصف کنین و داخل اونو خالی کنین. این دو نیمه روبروی یه کاغذ مخصوص آشپزی بذارین و روی اونا کمی روغن زیتون بریزین.

فر رو از قبل تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنین و کدو رو بمدت ۴۵ دقیقه در اون بذارین.

وقتی کدو در حال پختنه، دانه های گندم کامل رو با در نظر گرفتن دستورالعمل روی بسته بندی آماده کنین. وقتی دانه های گندم پخته شدن، به اونا نمک و فلفل اضافه کنین و اونا رو با کشمش و نخود مخلوط کنین. این مخلوط رو با قاشق در داخل هر نیمه کدو بریزین و بعد سرو کنین.

گرانولا

گرانولا

گرانولای آماده، بیشتر پر از مقدار زیادی مواد افزودنی و شکره. اما جفت و جور گرانولای خونگی یه جانشین عالیه.

با اینکه گرانولا بخاطر شکلای جور واجور آجیل پر از کالریه، اما مقدار زیادی فیبر، چربیای سالم و پروتئین داره. در صورت تمایل کمی از اونو به ماست یا اسموتی اضافه کنین یا می تونین به عنوان غلات از اون لذت ببرین.

تو یه کاسه، جو، گردوی آمریکایی بدون نمک، بادام و گردوی خرد شده رو با هم مخلوط کنین. بعد به اون کمی شربت افرا، دارچین و نمک اضافه کنین.

این مخلوط رو روی یه کاغذ آشپزی پخش کنین و بمدت نیم ساعت تو یه فر با ۳۰۰ درجه فارنهایت بپزید. بعضی وقتا اونا رو تکون بدین تا زیر و رو شن. وقتی گرانولا خنک شد، اونو تو یه ظرف در بسته بدون هوا نگهداری کنین تا تازه بمونه.

سوپ تورتلینی با اسفناج و گوجه فرنگی

سوپ تورتلینی با اسفناج و گوجه فرنگی

سوپ غذای راحتیه، اما خیلی از ما دوست نداریم که واسه جفت و جور اون، ساعتا وقت بذاریم. جفت و جور این سوپ، بسیار آسونه و طعم و مزه کاملی داره. و واسه پخت اون به موادی مانند تورتلینی پنیر، کم سدیم و یه قوطی گوجه فرنگی خرد شده نیاز داریم.

تو یه قابلمه بزرگ، کمی روغن زیتون، یه پیاز خرد شده، و چند حبه سیر ریز شده اضافه کنین. اجازه بدین که سیر و پیاز حدود ۵ دقیقه سرخ شن.

بعد سوپ سبزیجات و گوجه فرنگی خرد شده رو اضافه کنین. بذارین این مخلوط جوش بیاد. وقتی به جوش اومد، تورتلینی رو اضافه کنین و طبق دستور بسته بندی بپزید.

بعد از اینکه تورتلینی پخته شد، کمی اسفناج اضافه کنین و فورا اونو سرو کنین. اگه می خواین سوپ رو دیرتر سرو کنین، موقع گرم کردن دوباره اسفناج رو اضافه کنین تا از پخته شدن زیادتر از اندازه جلوگیری شه. واسه کسائی که گوشت دوست ندارن، اضافه کردن سوسیس ایتالیایی، طعم این سوپ رو بخوبی کامل می کنه.

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

آشپزی مدرن

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*