۳ مرحله اساسی در بازاریابی پیامکی
Business People Planning Strategy Analysis Concepts on Chalkboard Background

۳ مرحله اساسی در بازاریابی پیامکی

sms-marketing

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ بازاریابی از راه SMS یه نوع بازاریابی با به کار گیری گوشی موبایل س. SMS مخفف سرور پیام کوتاهه، که به صورت انتقال به عنوان پیامای متنی شناخته می شه. در بازاریابی از راه SMS، عملیات بازاریابی با به کار گیری یه دستگاه گوشی موبایل واسه انتقال ارتباطات بازاریابی به مصرف کنندگان علاقه مند انجام می شه که روشی واسه به دست آوردن فرصتایی استثنایی واسه معامله های کار و کاسبیای بزرگ و کوچکه که با در نظر گرفتن اینکه ۷۰ درصد از جمعیت جهان الان گوشی موبایل استفاده می کنن قابل درکه. در آمریکا به تنهایی ۹ نفر از هر ۱۰ نفر دارای گوشی موبایل هستن.

اینفوگرافیک انجام شده از راه مایکروسافت پیش بینی کرد که در سال ۲۰۱۴، به کار گیری اینترنت گوشی موبایل از اینترنت دسکتاپ پیشی می گیره که منطقیه.

بازاریابی پیامکی به عنوان یکی از شکلای جور واجور مستقیم و شخصی بازاریابی در نظر گرفته می شه، اما از کجا باید بدونین که این نوع بازاریابی واسه کار و کاسبی شما مناسبه؟

شما باید سه چیز راقبل از شروع به به کار گیری بازاریابی از راه SMS در نظر بگیرین:

  1. چیجوری شماره های گوشی موبایل رو واسه بازاریابی از راه SMS جمع آوری کنیم؟
  2. باید از چه مشکلاتی که به هنگام شروع به به کار گیری بازاریابی اس ام اس به وجود میاد بدونیم؟
  3. چیجوری پیامای بازاریابی از راه SMS خود رو ارسال کنیم؟

مرحله ۱: جمع آوری شماره موبایل واسه بازاریابی از راه SMS

شما ممکنه دریابید که خیلی از مردم خیلی راحت به شما شماره گوشی موبایل خود رو مثل نشانی ایمیل خود نمی دن. هممون چیزی که رو که واسه خیلی از اونا در مورد بازاریابی ایمیل اتفاق افتاده رو میدونیم و اونا حق دارن که نسبت به این که همین کار رو با بازاریابی اس ام اسی اتفاق بیفته ترس داشته باشن. به خاطر به دست آوردن شماره گوشی موبایل باید کاری کرد که مردم به شما اعتماد داشته باشن، رابطه هم کمک می کنه. اونا هم اینکه نیاز دارن که بدونن شما از راه پیام کوتاه چیزی که واسه اونا ارسال می کنین استثنایی و خاص هستش و نه از همون نوع پیشنهاد که از راه ایمیل و رسانه های اجتماعی دریافت می کنن.

با مشتریان خود روراست باشین – و از دستورالعملای زیر موقع معرفی بازاریابی پیامکی به مشتریان خود استفاده کنین:

  • راهنمای ۱: – زیاد پیام ندین، شاید یه بار در ماه و نه بیشتر از دو بار در ماه.
  • راهنمای ۲: – پیشنهادات خاص به طور انحصاری واسه مشتریانیه که شخصا شماره گوشی موبایل خود رو به شما دادن.
  • راهنمای ۳: – SMSبرای فرستادن اطلاعات برتر مانند سفارش، یادآور قرار ملاقات و یا یه تاریخ خدمات در آینده استفاده می شه.

شما با پیروی از این دستورالعملا و روشن ساختن اون به مشتریان خود، شانس بیشتری واسه دسترسی به شماره گوشی موبایل اونا رو دارین.

شما می تونین شماره های اونا رو با به کار گیری برگه ثبت نام بدست بیارین یا وقتی که در تلفن با اونا صحبت می کنین از اونا بخواین، این امکان رو تعبیه کنین که اونا شماره خود رو تو یه فرم در سایت شما وارد کنن و یا با دادن یه شماره به اونا اجازه بدین که یه متن واسه عضویت در سرویس پیام کوتاه شما بفرستن.

مرحله ۲:وظیفه تلاش خود رو انجام بدین

همونطور که شماره تلفنا رو جمع آوری کرده و شروع به به کار گیری اونا در کمپین SMS خود می کنین مطمئن شید که تدابیری فکر کنین که اگه مشتری درخواست لغو اشتراک خود رو داشته باشه شما باید بدون این دست اون دست کردن، اونا رو از لیست خود خط بزنین. انجام ندادن این کار غیر قانونیه و می تونه در بلندمدت به ضرر شما تموم شه.

در واقع چند قانون هست که از وقتی که شما به سمت بازاریابی پیامکی میاید نیاز دارین که نسبت به اونا بدونین.

  1. جلب رضایت

شما باید رضایت مشتری رو قبل از شروع بازاریابی پیامکی رو بدست آورده باشین یا دست کم مشتری هدف خود رو نسبت به تجارت خود آگاه کرده باشین.

  1. لغو اشتراک

با هر پیامی که ارسال می کنین، باید یه گزینه لغو اشتراک در این پیام رو جفت و جور کنین و اگه مشتری این گزینه رو انتخاب کنه شما باید فورا اشتراک اونو لغو کنین.

  1. باخبر شدن از هزینه

تو یه بازاریابی پیامکی مبنی بر سرویسای ارزش افزوده ممکنه به ازای هر جواب مشتری مبلغی از حساب مشتری کم شه؛شما باید قبل اینکه از این نوع ارسالا واسه مشتریان خود داشته باشین اونا رو از هزینه های طرح خود خبر دار کنین.

قدم ۳ – راه اندازی، ایجاد و شروع کمپین SMS خود

وقتی که شما شماره گوشی موبایلای خود رو جمع آوری کردین، مطمئن شید که تموم مسئولیتای قانونی خود رو دنبال کردین و می تونین کمپین بازاریابی SMS خود رو شروع کنین. مطمئن شین که شما قادر به دنبال کردن برگشت سرمایه گذاری واسه کمپین خود هستین، یه پیام لغو اشتراک در پیامای خود بذارین و مدیریت پایگاه داده بازاریابی SMSخود رو از جمله لغو اشتراک آسون سازی کنین..

بازاریابی پیامکی

پاسخی بگذارید

بستن منو