۳ راه برای غلبه بر هوس‌های شبانه
Colorful arrow. Growing business concept.3D rendering.

۳ راه برای غلبه بر هوس‌های شبانه

تموم روز رو با غذاییتان کنار اومده اید و همه چیز همونطور که باید باشه بوده، حالا به خونه بر می گردید و بر خلاف خواسته تون اون هوس های لعنتی یکی یکی شروع می شن!

LateNightEating

تحقیقات نشون داده ان که کمبود خواب یا حتی فقط خستگی، می تونه باعث شه بیشتر به سمت خوردن هله هوله های کربوهیدراتی روی ببرین. از طرفی غروب، وقتی حیاتیه؛ چون که پس از اون، شب رو پیش روی دارین که در طول اون با هورمون های کلیدی مثل هورمون رشد روبرو هستین. پس خیلی مهمه که بتونین خودتون رو کنترل کنین.

در ادامه نکاتی رو خواهید آموخت که چیجوری در عین توجه به اهداف تناسب اندامتون، با هوس های غذایی مقابله کنین.

۱. کازئین استفاده کنین

کازئین، یه ماده ی ایده آل واسه مصرف در زمان غروبه، چون که به آرومی هضم می شه، و باعث می شه تا بدنتون وقتی خوابین، به آرومی از آمینو اسیدها تغذیه کنه. حالا که اینطوره، به چه دلیل یه بستنی یا پودینگ کازئین واسه خودتون نسازید؟

خیلی راحت، مقداری آب رو به ۱ تا ۲ اسکوپ پودر کازئین اضافه کنین، و اونقدر هم بزنین تا چسبناک شه. واسه اینکه خوشمزه تر شه، می تونید کمی ماست یونانی بدون چربی هم به اون اضافه کنین. حالا کافیه تا چند ساعتی اونو در یخچال یا فریزر بذارین.

حالا یه دسر کازئین دارین که خوراک عضلات شماس، و در هر وعده اش ۲۰ تا ۴۰ گرم کازئین داره!

۲. با ژله دوپینگ کنین

یه روش دیگه واسه به کار گیری کازئین، اینه که اونو با ژله میکس کنین! خیلی راحت چند اسکوپ کازئین یا حتی پودر ایشون رو به مخلوط ژله تون اضافه کرده و طبق دستورالعمل ژله، اونو آماده کنین.

حتی اگه بخواین، می تونید یه قدم جلو رفته و کمی پودر BCAA هم به اون اضافه کنین تا وقتی در خواب ناز هستین، عضلاتتون بزرگ و بزرگتر شن!

تناسب ها رو باید با اندازه مصرف خودتون مقایسه کنین تا به درجه ی غلظت لایق خودتون برسین. بهرحال توقع می رود تا در هر وعده از اینجور ژله ای، ۱۵ تا ۲۵ گرم پروتئین به بدنتون برسه.

۳. به فیبر بچسبید

شاید می دونین که مواد غذایی دیر هضم واسه متعادل نگه داشتن قند خون و دور نگه داشتن شما از هوس کردن چقدر مفیدن. فیبرهای حل شدنی، به طور کامل واسه این قضیه ایده آلند، چون که خالی شدن شکمتون رو به تاخیر می اندازند و باعث می شن تا بیشتر، و به مدت طولانی تر احساس سیری کنین.

پس به چه دلیل کاری نکنین تا این اتفاق، وقتی که خوابین جریان بگیره؟

منابع غذایی خوبی به عنوان میان وعده، مانند سیب، گلابی، نون جو، بذر کتون، کرفس، و هویج بخورین! اما تلاش کنین با زیاده روی در شکر، شیرین کننده ها، و تزئینات چرب مانند خامه یا پنیر، خرابش نکنین. تمرکزتون رو روی هدفی که بخاطرش اینجور چیزایی می خورید بذارین، یعنی هضم آروم در طول شب.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

پاسخی بگذارید

بستن منو