۱۸ نکته برای افزایش اعتبار وب سایت شما
Futuristic eye

۱۸ نکته برای افزایش اعتبار وب سایت شما

اگه قصد شروع تجارت جدیدی رو در اینترنت دارین و صاحب سایت هستین، سایت شما یکی از بهترین وسیله جهت معرفی و فروش اجناس و خدمات خود هستش یادتون نره که اگه سایت شما اعتبار کمی داشته باشه یا به صورت یه سایت حرفه ای به نظر نرسه، شانس شما واسه موفقیت خیلی کم هستش.

 

اگه تمایل دارین که سایت تون یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در تجارت اینترنتی باشه ۱۸ نکته رو در سایت خود رعایت کنین:

نکته کلیدی اول:
اگه بهترین ایده و بهترین سایت رو داشته باشین ولی در یافته های اول موتورهای جست و جو نباشین یعنی هیچ وقت قابل دسترس نیستین. تلاش کنین وقت زیادی رو صرف کلمات کلیدی سایت خود کنین. از خود این سوال رو داشته باشین که کاربران اینترنتی واسه نیازای خود در اینترنت چه کلماتی رو جستجو می کنن؟ کلمات کلیدی و نیازای کاربران اینترنتی رو در سایت خود پیدا و تلاش کنین در یافته های اول موتورهای جست و جو باشین.

نکته کلیدی دوم:
سایت شما در هر موضوعی که باشه قسمت خبرنامه رو فعال کنین، خبرنامه یکی از مهمترین بخشا واسه یه وب سایته چون با راه اندازی خبرنامه نه فقط لیستی از علاقه مندان با موضوع سایت تون رو جمع آوری کردین بلکه به بازدیدکننده سایت خود این حس رو انتقال دادین که واسه ادامه کار حرفای بسیاری دارین که کاربران می تونن با عضویت در خبرنامه سایت از همه اونا باخبر شن.

نکته کلیدی سوم:
یکی دیگه و مهمترین بخشا در سایت، صفحه (درباره ما) و صفحه (تماس با ما) است. واسه اعتمادسازی بیشتر بازدیدکننده سایت، صفحه درباره ما و تماس با ما رو کامل کنین، تلاش کنین اهداف و چشم اندازه های خود و هم اینکه سوابق و گواهینامه های خود رو در این صفحه ذکر کنین. در صفحه تماس با ما فقط به نشانی ایمیل اکتفا نکنین چون واسه اعتمادسازی و افزایش اعتبار، نشانی فیزیکی به همراه نقشه یا کروکی خود رو به صورت کامل درج کنین.

نکته کلیدی چهارم:
واسه افزایش ترافیک سایت خود چه برنامه ای دارین؟ بهترین روش ها از جمله موتورهای جست و جو، فرستادن ایمیل گروهی به صورت مهندسی شده، معرفی سایت خود در دایرکتوریا، درج آگهی متنی و بنر در سایتای تبلیغاتی، رد و بدل کردن لینک با سایتای مشابهه. واسه شروع و برنامه ریزی در این روشها بهتره با افراد متخصص یا کسائی که قبلا تجربه اینجور کارایی رو داشتن مشورت کنین. متن آگهی خیلی با اهمیته چون این روزا مردم و کاربران اینترنتی هیچ توجهی به تبلیغات ندارن و فقط چیزایی واسه شون مهم و جالبه که به اونا علاقه یا نیاز داشته باشن.

نکته کلیدی پنجم:
یکی از نکته های کلیدی ومهم واسه افزایش اعتبار تو یه سایت «محتوا» است. شاید جمله content is king (محتوا پادشاه س) رو شنیده باشین، خیلی از کارشناسان امروزه به این موضوع فکر می کنند که امروزه تنها طراحی گرافیک سایت مهم نیس چون مهمتر از اون محتوای یه وبه. پیشنهاد می کنم که الان به سایت خودسری بزنین و محتوای سایت خود رو بخونین و اون رو بازبینی کنین.

نکته کلیدی ششم:
پایداری میزبانی سایت (Hosting) یکی دیگه از نکات کلیدیه، فرض کنین شما بهترین سایت دنیا رو داشته باشین ولی سرعت سرور سایت شما پایین باشه یا پایداری اون ضعیف یا به اصطلاح تکرار Down شدن اون زیاد باشه، با این مشکل نه فقط نارضایتی مشتریان شما بیشتر می شه بلکه یکی از خواسته موتورهای جست و جو واسه افزایش رتبه سایت پایداری همیشگی سایت شما از دید سروره. پیشنهاد می شه که میزبانی سایت خود رو فقط به شرکتایی برگشت بدید که Uptime سرور رو بیشتر از ۹۹ درصد تضمین می کنن.

نکته کلیدی هفتم:
در سایت خود لیست مشتریان خود و لیست پروژه های انجام شده رو به صورت کامل درج کنین. خیلی با اهمیته که کاربر و بازدیدکننده سایت شما لیست مشتریان شما رو مشاهده کنه. پیشنهاد می کنم که در کنار لیست مشتریان خود لوگو یا آرم شرکتا رو هم درج کنین. با انجام اینجور کاری علاوه بر افزایش اعتبار و اعتمادسازی می تونین حس خوبی رو به مشتریان خود القا کنین.

نکته کلیدی هشتم:
همیشه رفتار بازدیدکننده سایت خود رو در نظر بگیرین. خیلی با اهمیته که مدیر یه سایت با وسایل مهم اینترنتی واسه سایت خود آشنا باشه. یکی از بهترین وسیله واسه مدیران وب سایتا خدمات گوگله. واسه به کار گیری این سرویس به نشانی www.Google.com/webmasters مراجعه و نام کاربری و رمز عبور حساب گوگل خود رو وارد کنین. اینم بگیم که واسه شروع این کار باید نام سایت خود رو معرفی کرده تا از سمت گوگل تایید شه. یکی دیگه از وسایل مهم جهت تحلیل رفتار بازدیدکننده و مشاهده آمار بازدیدکننده سرویس Google analyticsه.

نکته کلیدی نهم:
واسه افزایش فروش در سایت خود قسمتی رو با این موضوع اختصاص بدید «به چه دلیل ما؟» یا «به چه دلیل ما رو انتخاب می کنین؟» یا «امتیازات رقابتی ما» با به کار گیری این کلمات در سایت خود به کاربران خود امتیازات رقابتی محصول یا خدمات رو توضیح دادین. خیلی روشن و خودمونی دلیل خرید از شما رو بنویسین، به اونا توضیح بدید که به چه دلیل اونا باید از شما بخرند و امتیازات شما نسبت به بقیه چیه. تلاش کنین که به صورت خلاصه شده و در چند جمله باشه.

نکته کلیدی دهم:
یکی از نکاتی که خیلی از مدیران وب سایتا و به خصوص ایران به اون توجهی ندارن، مطابقت گرافیک سایت با همه مرورگرهاست. خیلی با اهمیته که نمایمش گرافیک و قالب سایت شما یا Google chrome، internet explorer ، Firefox و Opra و دیگه مرورگرها یکی باشه. در صورت نبود یکی بودن، همین حالا با طراح سایت خود تماس بگیرین تا در اولین فرصت این مشکل رو واسه شما حل کنه.

نکته کلیدی یازدهم:
تلاش کنین همیشه محتوای سایت شما Orginal باشه. این موضوع واسه موتورهای جست و جو و به خصوص واسه گوگل از اهمیت زیادی برخورداره چون موتورهای جست و جو به وب سایتایی که محتوای اونا قبلا در وب سایتای دیگه استفاده یا کپی ورداری شده باشه رتبه نمیده.

نکته کلیدی دوازدهم:
سایت شما صفحات شکسته داره؟ صفحات شکسته همون صفحاتی هستن که وجود ندارن. وقتی روی یه لینک کلیک می کنین وآن صفحه وجود نداشته باشه با پیام ۴۰۴ مواجه میشین. اگر سایت شما صفحات شکسته داشته باشه علاوه بر کاهش اعتبار سایت و نارضایتی بازدیدکننده، از دید موتورهای جست و جو یه نمره منفی بدست آوردین. واسه بررسی آنلاین این مشکل به سایت http://www.brokenlinkcheck.com/broken-links.php مراجعه کنین و پس از مشاهده اینجور صفحاتی همین حالا این مشکلات رو رفع کنین.

نکته کلیدی سیزدهم:
سایت شما امکان جست و جو در سایت رو داره؟ خیلی از وب سایتای دارای بیشتر از ده ها صفحه، امکان جست و جو در وب رو نداره. اگر سایت شما هنوز این امکان رو نداره همین حالا واسه سایت خود امکان جست و جو رو اضافه کنین.

نکته کلیدی چهاردهم:
یکی دیگه از چند تا نکته مهم در کاهش اعتبار سایت، نبود دقت در نوشتن و غلط املایی در محتوا هستش. پیشنهاد می کنم که محتوای سایت خود رو دوباره مورد بررسی قرار بدین. سرویسای آنلاین بسیاری وجود دارن که به صورت خودکار غلط نوشتن و املایی محتوا رو در سایت شما پیدا می کنن. البته این سرویسا واسه فارسی زبانان وجود نداره. اگر محتوای سایت شما انگلیسیه می تونین از این سرویس به صورت رایگان استفاده کنین. http://www.jspelll.com/public-spell-checker.html

نکته کلیدی پانزدهم:
شاید کلمه «نقشه سایت» رو در خیلی از وب سایتا دیده باشین. سایت شما نقشه سایت داره؟ اگه این امکان در سایت شما وجود نداره پیشنهاد می کنم تا دیر نشده همین حالا به فکر ایجاد نقشه سایت در سایت خود باشین، نقشه سایت یکی از بهتررین روش ها واسه اسپایدر یا روباتای موتور جست و جو جهت تشخیص تعداد صفحات و هم اینکه لینکات در توه.
الان خیلی از CMSای دنیا امکان ایجاد نقشه سایت به صورت خودکار رو داره ولی اگه تا الان سایت شما از این امکان محروم بوده می تونین به این سایت برید و واسه سایت خود نقشه سایت رو بسازین. http://www.xml-sitemaps.com

نکته کلیدی شانزدهم:
پیشنهاد می کنم واسه افزایش اعتبار و هم اینکه ایجاد ترافیک بیشتر سایت خود از همین امروز شروع به نوشتن و ارائه مقاله در مورد تخصصی خود کنین. بهترین راه واسه رسیدن به اعتبار، نوشتن مقاله در سایت خوده، اصلا از کپی ورداری از مقالات وب سایتای بقیه حتی با ذکر منبع دوری کنین و اگه فرصتی واسه نوشتن مطلب و مقاله ندارین مسوولیت این کار رو به بقیه انتقال بدید.

نکته کلیدی هفدهم:
جهت افزایش فروش خود تلاش کنین در سایت خود از جشنواره های جور واجور فروش استفاده کنین. جایزه و هدیه می تونه انگیزه خرید از سایت شما رو چند برابر کنه.

نکته هجدهم:
در سایت خود قسمتی رو با عنوان «فرم استخدام» تعبیه کنین، شاید شما نیاز به نیروی جدید نداشته باشین ولی درج گزینه استخدام علاوه بر اینکه اعتبار سایت شما رو زیاد می کنه می تونه واسه آینده شما جهت جمع آوری بانک اطلاعات کارشناسان کمک کنه.

افکار نیوز

پاسخی بگذارید

بستن منو