۱۰ راز در بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی پیشرفته

به گزارش آلامتو به نقل از پیام افراز ؛ تاحالا تونسته اید از ارسال SMS  های  زمان بندی شده به عنوان یه مزیت تبیلغاتی نسب به رقبایتان استفاده کنین؟ شک نداشته باشین بازاریابی توسط اس ام اس یکی از بهترین وسایل ارزون قیمت واسه جلب توجه مشتریان و ارسال سریع خبرهای مربوط به کسب وکار شما و هم اینکه تبلیغات کالاهایتانه. بازاریابی از طریق اس ام اس دارای یکی از عجیب ترین نرخهای دریافت “پیام ” در حدود ۹۸ درصدبر پایه یه گزارش موثقه. ولی اگه این سوال تو ذهن شما پیش اومده که به چه دلیل نتیجه این نوع بازاریابی خیلی رضایتبخش نیس ؟ دلیلش اینه استفاده کنندگان نمی دونن چیجوری و بهترین راه ازش استفاده کنن تا بهترین نتیجه رو دریافت کنن. اینجا چندین روش واسه انجام  موثر بازاریابی با SMS   ذکر میکنم.

 

۱. متن اس ام اس  خود رو واقعا ساده بنویسین.

قانون طلایی در بازاریابی با اس ام اس اینه که متن اس ام اس باید ساده،مستقیم و منحصر بفرد باشه.

اگه می خواید یکی از جنسای خاص خود رو تبلیغ کنین دیگه احتیاجی نیس بنویسین “اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین واسه اجناس دیگرمون …….”

اگه این کار رو انجام بدین ،شما فرصت رسیدن به هدف اصلی تون رو از دست میدید .

۲.حتما ” خودتون رو معرفی کنین.

بغیر از شبکه های خاص فرستادن اس ام اس هیچکی نمی تونه طوری اس ام اس رو بفرسته تا اسمش بجای شماره تلفن ارسال کننده نوشته شه،

پس واسه جلوگیری از گیج شدن مخاطباتون ،هیچوقت از ذکر اسم ،برند و حتی موقعیت مکانی خود دوری نکنین.

۳.حتما” در متن اس ام اس دلیل مهمی واسه تماس با شما و یا حضور در فروشگاه ذکر کنین.

مثلا “

“یکعدد روغن مایع رایگان، درصورت خرید ….تومن تا ساعت ۲۲ روز سه شنبه”

“یه پیتزا مجانی ،اگه شنبه تاریخ …. ……..ریال سفارش بدین”

“یه ساندویچ هات داگ رایگان و قیمتای خاص اگه در سالروز گشایش پیتزا … قبل از ساعت ۹ شب برسین”

۴.نتیجه هربار بازاریابی با اس ام اس رو اندازه گیری کنین.

یکی از بهترین امتیازات بازاریابی با اس ام اس امکان اندازه گیری موفقیت  اون هستش.ضمن اینکه توسط ویژگی رابطه دو طرفه اس ام اس می تونین رابطه عالی و اولیه ای با ذهن مشتریان هم بر قرار کنین .

مثلا با فرستادن این اس ام اس:

“شما واسه جشن گشایش فروشگاه ستاره در تاریخ ….. در محل فروشگاه دعوتید،با فرستادن اس ام اس (من عاشق فروشگاه ستاره هستم )۱۵٪ تخفیف دریافت کنین.”

۵. با اس ام اس بدون هیچ سختی ای می تونین مشتری هاتون رو به وبسایتتان بکشونین.

نمی تونین پیامهای طولانی و یا عکس محصولاتتون رو در اس ام اس بذارین ولی با یه قلاب خیلی قوی می تونین با تحریک حس کنجکاویشان ،به وبسایتتان کشانده و تموم اطلاعات لازم رو به اونا منتقل کنین.

یکی از پیامهایی که منو مجبور کرد تا با اینکه به اینترنت دسترسی نداشتم تلفنی از دوستم بخوام تا سایت مورد نظر رو برام چک کنه این بود:

“به احترام استیو جابز لو گو شرکت اپل عوض می شه”سایت ….

۶. مخاطباتون رو با اسم خطاب کنین

اگه این امکان واسه تون جفت و جوره از سرویهایی استفاده کنین که بتونه در اول پیام مخاطبتان رو با نام مورد خطاب بذاره.

فرق در تاثیر این دو حالت واقعا حیرت آوره .

مقایسه کنین :

“احتراما شما واسه … دعوتید”

“آقای کاظمی عزیز،شما واسه … دعوتید”

  • اگه از سیستمی استفاده می کنین که امکان این نوع ارسال رو داره همین الان شروع کنین.
  • با اینکار مشتری واقعا احساس میکنه اونقدر واسه شما مهمه که حتی شما اسمش رو هم به خاطر دارین.

۷.کوتاه و باحال بنویسین

واسه جلب توجه مخاطبتان و میخکوب کردن اون فقط چند ثانیه فرصت دارین.اونا فقط با یه نگاه باید بفهمن شما که هستین ؟ داستان شما چیه ؟چه موضوعی می خواید به اونا بگید ؟ چه دارین ؟

کار بسیار سختیه ولی نشدنی نیس.و اگه از عهده اش بر آیید نتیجه اش واقعا عجیب هستش.

۸. متن پیام شما چه نفعی واسه مخاطب رو به اون نشون میده؟

این یه واقعیت رد ناپذیره که مردم همیشه به فکر منافع خودشون هستن.از اینکه فقط به اونا بگید شما چه هستین دست وردارین.به اونا بگید چه منافعی رو براشون تامین می کنین.

اگه بتونین این فرق کوچیک رو بخوبی مدیریت کرده و به انجام برسونین فرقای بزرگی رو در یافته های مشاهده می کنین.

به طور مثال :

“ما از طریق آخرین تکنولوژی روز از بهترین  نوع کرفس ،غنی ترین عرقیات و رو با بهترین بسته بندی جفت و جور کردیم “

و یا

“……استفاده کنین تا در ۸ هفته ۲ کیلو وزن کم کنین”

کدوم بهتره؟

۹. قبل از فرستادن پیام واسه تموم مخاطبان یه لحظه صبر کنین….

در این که آسونترین راه واسه فرستادن اس ام اس اینه که یه پیام رو واسه همه بفرستید شکی نیس. ولی صبر کنین……

  • تاحالا تاثیر گذاری متنای اس ام اسای فرستاده شده رو تست کردین؟ اگه هنوز نتیجه مورد نظرتون رو دریافت نکردید دست از کارایی که قبلا انجام دادین وردارین و منتظر نتیجه های بهتری باشین.
  • شما باید کشف کنین چی میتونه باعث جذب و بدون این دست اون دست کردن حرکت فوری مشتریان به طرف شما میشه؟
  • پس از آماده شدن اولین نسخه از اس ام اس آماده ارسال و بررسی کلیه نکات لازم در اون اس ام اس رو فقط واسه یه گروه ۵۰-۱۰۰ نفری بفرستیدو دست کم یکساعت منتظر بمونین. سفارشی دریافت میشه؟

کسی واسه سوال کردن تماس میگیره؟

در متن اس ام اس نکته ابهامی هست؟

شما می تونین واسه گرفتن بهترین نتیجه این کار رو چندین بار با گروه های جور واجور تست کنین.

  • زمانیکه پس از دادن تغییرات لازم و تست با گروه های بزرگتر نتیجه خوبی گرفتین حالا مبادرت به ارسال انبوه اس ام اس کنیدالبته نیروهای فروشتان رو هم آماده باش کنین.

۱۰. واسه همه نوع مشتری پیام برابر نفرستید.

یه مشکلی که بیشتر در فعالیتای بازاریابی مشاهئه میشه فعالیت بازاریابی برابر با گروه های استاندارد جور واجور مشتریاس که خوب این مشکل میتونه در بازاریابی توسط اس ام اس هم پیش بیاد.

به طور مثال فرستادن اس ام اس برابر واسه قومیتای جور واجور و منطقه های جغرافیایی جور واجور و گروه های سنی جور واجور نمی تونه به طور کامل به درد بخور باشه.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی