یک رژیم غذایی ایتالیایی داشته باشید !
Elevated View Of Multi Colored Arrows In The Centre Of White Maze

یک رژیم غذایی ایتالیایی داشته باشید !

یه رژیم غذایی ایتالیایی داشته باشین !

در میان عادتای غذایی جور واجور مردم در بقیه کشورها، ایتالیاییا عادتای بسیار خوبی دارن که اینجا به ۴ مورد از اونا می پردازیم:

  • روغن مصرفی شون، روغن زیتونه

روغنای غیراشباع تک زنجیره از جمله بهترین روغنا هستن که در بالاترین جایگاه جدول طبقه بندی این گروه غذایی قرار می گیرن. در راس این گروه از روغنا، روغن زیتون قرار داره. در کل،
۳۰ درصد انرژی روزانه هر فرد می تونه از چربیا تامین شه که از این ۳۰ درصد بهتره ۱۵ درصد از روغنای غیراشباع تک زنجیره ای باشه. ایتالیاییا، یکی از بهترین روغنا رو در برنامه غذایی شون گذاشته ان اما نکته ای که نباید از یاد برد اینکه حتی روغنای بسیار به درد بخور هم باید به اندازه مصرف شن وگرنه انرژی مازادی که به بدن می رسه عامل بروز چاقی و مشکلات قلبی -عروقی و… می شه. نکته دیگه اینکه تموم روغنای مایع از جمله روغن زیتون در مقابل گرما بالا مقاوم نیستن پس نباید از این روغن واسه سرخ کردن استفاده کرد.

  •  زمان پخت غذاهایشان کوتاهه

اینم یکی دیگه از عادتای بسیار خوب ایتالیایی هاست؛ وقتی غذایی سریع پخته می شه، ریزمغذیا به خصوص ویتامینا و موادمعدنی در اون حفظ می شن ولی غذایی که زمان پخت طولانی داره مثل شکلای جور واجور خورشای ایرونی که نصف روز روی اجاق می مونه تا جا بیفته، بخشی از ویتامینای موجود در خود رو از دست میده.

  • زمان غذا خوردنشون طولانیه.

این عادت می تونه هم خوب و هم بد باشه. به شرطی خوبه که دیس اصلی غذا سر میز نباشه و فرد به خاطر صحبت و اتمام بشقاب غذا، دوباره بشقابش رو پر نکنه. واسه اینکه به فرد احساس سیری دست دهد، ۲۰ دقیقه زمان لازمه. اگه بشقاب غذا رو کشیدیم و طی میل کردن اون با هم صحبت کردیم، عادت خوبیه اما اگه دیس غذا سر میز باشه و افراد دور میز بین صحبت کردن متوجه اندازه غذاخوردنشان نباشن و مرتب غذا بخورند عادت خوبی نیس.

  • دسر مورد علاقه شون بستنیه

کلا موادغذایی شیرین سریع تر از بقیه خوراکیا از معده عبور می کنن. بستنی خوردن بعد از غذا اشکالی نداره به شرط اینکه انرژی دریافتی از غذای اصلی بالا نباشه. اگه وعده اصلی، انرژی زیادی به بدن برسونه و بعد بستنی بخوریم تا غذا سریع تر هضم شه، عادت درستی نیس. هرچند بستنی به هضم غذای سنگین مصرفی کمک می کنه اما انرژی دریافتی حاصل از خوردن اون، می تونه باعث چاقی و اضافه وزن شه.

 

منبع : Salamat.ir

رژیم غذایی

پاسخی بگذارید

بستن منو