کرنراستون (Cornerstone) چیست؟
Leadership banner and icons

کرنراستون (Cornerstone) چیست؟

کرنراستون (Cornerstone) یا محتوای بنیادی در افزونه yoast wordpress seo چیه؟

به اون دسته از محتواهایی می گن که صاحبان سایت بیشتر از بقیه محتواها به اونا ارزش قائل هستن و میشه گفت که انگار صاحبان سایت از داشتن اون محتواها در سایت خود مفتخر هستن. کلا محتواهای کرنراستون اون دسته از محتواها هستن که موضوع اونا بیشتر از بقیه محتواهای موجود در سایت با موضوع تجارت صاحب سایت ربط داره و به عبارت کلی محتواهای کرنراستون موضوع تجارت صاحب سایت رو به مشتریان توضیح میدن، مطالب مورد نظر صاحب سایت رو به کاربران می رسونن و در نوشته اونا بیشتر از بقیه مقالات موجود در سایت دقت و وقت صرف شده. صاحبان وب سایتا بهتر می دونن که مقالات کرنراستون سایت اونا نسبت به همه دیگه مقالات اونا رتبه بهتری در یافته های جستجوهای گوگل دریافت کنه. این مقالات تشریح کننده هستن معمولا و ترکیبی از مطالب داخلی و پستای وبلاگ یا Blog post  هستن.

در این مقاله ما می خوایم درباره محتواهای کرنراستون به شما توضیح بدیم و بگیم که محتوای کرنر استون چیه ، به چه دلیل این محتواها واسه سئو از اهمیت خاص ای بهره مند هستن، چیجوری میشه یه محتوای کرنراستون درست کرد و چیجوری باید تو یه سایت از دیگر محتواها به محتواهای کرنر استون لینک داد.

کدوم یکی از محتواها تو یه سایت، محتواهای کرنراستون هستن؟

شما باید در انتخاب مقالات کرنراستون در سایت خود بسیار با دقت عمل کنین. واسه انتخاب محتواهای کرنراستون در سایت خود شما باید چهار یا پنج صفحه از سایت خود رو که بهتر می دونین کاربران پس از مراجعه به سایت شما اونا رو مورد مطالعه بذارن انتخاب کنین. پس شما باید اول از بین محتواهای سایت خود اونایی رو که واسه شما مهم تر هستن انتخاب کنین. شما باید محتواهای انتخاب شده رو که قراره به عنوان محتواهای کرنراستون در سایت شما مورد استفاده قرار گیرند واسه کلید واژه های اصلی مورد نظر (کلیدواژهایی که می خواین سایت شما واسه اونا در رتبه بندیای گوگل رتبه خوبی به دست بیاره) خود بهینه سازی کنین.

اگه شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس یا به طور خلاصه WP استفاده می کنین و از پلاگین Yoast SEO استفاده می کنین در اپدیت جدید گزینه ای اضافه شده که از شما می پرسد مقاله ای که می خواین منتشر کنین Cornerstone  است یا خیر اگه تیک این گزینه رو بزنین افزونه Yoast SEO کمک می کنه تا یه ساختار لینک دهی داخلی قابل اطمینان و استوار بسازین.

مقاله بنیاد محتوا هستش

اگه شما مقالات مورد نظر خود رو در Yoast SEO تیک بزنین، این پلاگین به شما کمک می کنه که یه لیست از مقالات کرنراستون خود در بخش Post Oveview بسازین و بعد شما می تونی خیلی راحت روی این مقالات کار کرده و اونا رو بهتر کنین تا بتونین مقالات کرنراستون خود رو به حد کیفیت مورد توجه خود برسونین. وسیله پیشنهاد لینک یا لینک Suggestion در Yoast SEO Permium می تونه واسه شما یه اولویت بدین از مقالاتی که شما به عنوان محتوای کرنراستون اونا رو تیک زده این بسازه. این کار موجب می شه که شما هیچ وقت هیچ فرصتی رو واسه لینک دهی در مقالات ثانویه خود به مقالات اصلی، از دست ندین.

اگه سایت شما یه سایت بزرگه، طبیعتا تعداد مقالات کرنراستون شما بیشتر از وب سایتای کوچیک هستش. مطمئنا اگه سایت شما یه سایت بزرگ باشه، شما در سایت خود بیشتر از یه موضوع اصلی واسه نوشتن دارین و واسه هر موضوع اصلی که شما در سایت خود درباره اون می نویسید، شما باید یه محتوای کرنراستون داشته باشین.

به چه دلیل مقالات کرنراستون واسه سئوی یه سایت مهم هستن؟

مقالات کرنراستون نقش مهمی رو در روشای هدف دار سئو یه سایت بازی می کنن. همونجوریکه میدونید رتبه بندی در یافته های جستجوهای گوگل واسه عبارات و کلیدواژهای پرطرفدار کار مشکلیه، به کار گیری راه هدف دار انتخاب مقالات کرنراستون تو یه سایت می تونه به رتبه بندی اون سایت در یافته های جستجوهای کلیدواژهای پرطرفدار کمک کنه. اگه شما مقالات زیادی درباره یه موضوع در سایت خود داشته باشین، باید به روشی به گوگل حالی کنین که کدوم یکی از این مقالات واسه شما از اهمیت بیشتری بهره مند هستن وگرنه شما با خودتون در رتبه بندیای گوگل دچار رقابت میشین. یعنی هر کدوم از مقالات شما باید با مقالات دیگه شما که موضوع مشابهی دارن واسه رتبه بندی در یافته های جستجوهای گوگل وارد رقابت شه که این کار به سایت شما آسیب میزنه. اگه شما بتونین یه ساختار لینک دهی داخلی خوب در سایت خود ایجاد کنین بدین روش می تونین به گوگل حالی کنین که کدوم یکی از مقالات واسه شما از اهمیت بیشتری بهره مند هستن و شما می خواین که واسه هر موضوع کدوم یکی از مقالات شما در رتبه بندیا حضور داشته باشه.

ساختار لینک دهی داخلی دور و بر محتواهای کرنراستون

اگه ساختار سایت خود رو به شکل یه هرم فرض کنین که هوم پیج سایت شما در راس اون قرار داشته باشه، مقالات کرنراستون شما باید به راس هرم بسیار نزدیک باشن، این بدون معنیه که آدمایی که به سایت شما مراجعه می کنن باید بتونن فقط با یه کلیک از هوم پیج شما به مقالات کرنراستون شما برسن. شما باید از همه مقالات موجود در سایت خود رو که موضوع مشترکی دارن به مقاله کرنراستون در اون موضوع، لینک بدین و هم اینکه شما باید مقالات زیاد و پستای وبلاگ زیادی با موضوع مشترک با مقالات کرنراستون خود بسازین و در اونا به مقاله کرنراستون خود لینک بدین. اگه شما بتونین اینجور ساختاری رو واسه لینک دهی داخلی در سایت خود انتخاب کنین، می تونی به رتبه بندی مقالات کرنراستون خود کمک کنین.

مثلا اگه من یه سایت داشته باشم که در اون مطالبی درباره طراحی سایت و سئو منتشر کنم و یکی از موضوعاتی که من درباره اون در سایت خودم مقالات زیادی ایجاد کردم و پستای وبلاگ زیادی درباره اون دارم، قوانین کپی رایت در سئو باشه، باید یه مقاله کامل و شامل در این مورد بنویسم (مثلا مقاله ای با عنوان ” تموم اون چیزی که باید درباره قوانین کپی رایت در سئو بدونین”) و بعد از همه مقالات موجود در سایت که درباره قوانین کپی رایت در سئو هستن و هم اینکه همه پستای وبلاگ دارای موضوع مشابه، به این مقاله لینک بدهم.

لینک دهی داخلی در Yoast SEO

در Yoast SEO Premium آپشن Internel Linking Functionality هست که به شما کمک می کنه لینک دهی داخلی رو در سایت خود با دقت بیشتری انجام بدین. وقتی که شما محتوایی ایجاد میکنین این افزونه متن شما رو بررسی می کنه و کلمات مشخصی رو در اون انتخاب می کنه تا با به کار گیری اونا بتونه از بین مقالات موجود در سایت، مقالات مربوط به مقاله جدید رو واسه شما مشخص کنه. این مقالات، مقالاتی هستن که شما باید در مقاله جدید به اونا لینک بدین، اما در این ساختار لینک دهی برنامه ریزی مجزایی واسه محتواهای کرنراستون هست. از اونجایی که مقالات کرنراستون از اهمیت خاص ای بهره مند هستن و لینک دهی به اونا ارزش مجزایی واسه سایت داره، این مقالات در بالاترین جایگاه لیست مقالات پیشنهادی قرار می گیرن تا شما حتما و حتما در مقاله خود به اونا لینک بدین. این کار به شما کمک می کنه تا خیلی راحت بتونین تشخیص بدین که در مقالات جدید خود باید به چه مقالاتی لینک بدین و کدوم مقالات واسه دریافت لینک اولویت بیشتری دارن و لینک دهی به اونا از ارزش بالاتری برخورداره.

محتواهای کرنراستون باید چیجوری باشن؟

محتوای کرنراستون باید همیشه مقاله ای از سایت باشه و نباید به صورت یه پست وبلاگ باشه، البته شما می تونین از پستای وبلاگ خود به اون لینک بدین اما محتوای کرنراستون همیشه باید یه محتوای موجود در سایت باشه. این محتوا باید مرتبا بروزرسانی شه و باید مطالب موجود در این نوع از محتواها کامل و شامل باشه و خوب موضوع مورد نظر شما رو توضیح بده. شما باید تلاش کنین که محتواهای کرنراستون خود رو واسه مهم ترین و اصلی ترین کلیدواژهای مورد توجه خود بهینه کنین.

محتواهای کرنراستون معمولا طولانی تر از بقیه محتواهای موجود در سایت هستن و همه جنبه های عنوان مورد نظر رو در بر می گیرن. در این نوع محتواها باید بیشتر از بقیه محتواها به مهارتای نوشتاری دقت شه، چون خوندن این نوع از محتواها به دلیل طولانی تر بودن واسه کاربران مشکل تره و شما باید با به کار گیری مهارتای بهینه سازی مثل انتخاب تصاویر مناسب و تیترای جذاب خوندن این مقالات رو واسه کاربران خود ساده تر کنین.

۵ قدم واسه ایجاد یه روش هدف دار سئوی براساس محتواهای کرنراستون

شما باید اول جستجوی زیادی در مورد کلیدواژهای انجام بدین و همه جنبه های کلیدواژهای مورد توجه خود رو سبک سنگین کنین. پس از انجام این مرحله شما می تونی یه محتوای کرنراستون جذاب، آموزنده و بهینه سازی شده ایجاد کنین که پتانسیل کسب رتبه خوب در یافته های جستجوها رو داشته باشه.

شاید بگید که ما زمان کافی واسه انجام این کار نداریم و الان صدها محتوای جور واجور در سایت خود قرار دادیم و ترجیح می دیم یکی از همون محتواها رو به عنوان محتوای کرنراستون انتخاب کنیم. پس اگه می خواین یکی از محتواهای سایت خود رو انتخاب کنین باید این پنج قدم رو در نظر داشته باشین:

درباره کلیدواژهای اصلی مورد توجه خود فکر کنین

شما باید اول کلیدواژهای اصلی که می خواین سایت شما واسه اونا در یافته های جستجوهای موتورهای جستجوگر رتبه بندی شه انتخاب کنین. مقاله کرنراستون شما باید کلمه کلیدی اصلی شما رو داشته باشه و واسه اون بهینه سازی شده باشه. پس اول به کلیدواژهای اصلی خود فکر کنین و بعد جستجوی کلید واژه ها رو انجام بدین تا بتونین همه حولوحوش کلمه کلیدی انتخابی خود رو سبک سنگین کنین.

بهترین مقاله خود رو انتخاب کنین

حال باید مقالاتی از سایت خود رو که واسه کلمه کلیدی اصلی مورد توجه شما از پیش بهینه سازی شدن شناسایی کنین و از بین اونا بهترین و کامل ترین مقاله رو به عنوان مقاله کرنراستون انتخاب کنین.

مقاله انتخابی رو بازنویسی کنین

مقاله انتخابی رو باز نویسی کرده و تا حد امکان اونو کامل تر و شامل تر کنین و اونو تا حد ممکن سئو فرندلی کنین. مقاله انتخابی رو گسترش بدین و اونو با بروزترین محتواهای موجود تکمیل کنین. حواستون باشه که این مقاله باید مرتبا و در فواصل وقتی کوتاهآپدیت شده و گسترش داده شه.

بقیه مقالات خود رو بهینه سازی کنین

بقیه مقالات سایت خود رو که دارای موضوع مربوط به مقاله کرنراستون شمان دوباره بهینه سازی کنین و تلاش کنین کلیدواژهای اصلی که در مقاله کرنراستون استفاده کردین رو در این مقالات هم استفاده کنین.

از بقیه مقالات به مقاله انتخابی خود لینک بدین

شما باید به گوگل حالی کنین که مقاله کرنراستون شما مهم ترین مقاله درباره موضوع مشخص در سایت شما هستش. پس باید از همه مقالاتی که درباره اون موضوع در سایت شما وجود دارن به مقاله کرنراستون خود لینک بدین.

نتیجه گیری

ساختار سایت در سئوی سایت بسیار تاثیر گذاره. داشتن ساختار منظم در سایت موجب می شه که هم کاربران و هم موتورهای جستجوگر بتونن خیلی راحت در سایت شما گردش کنن و چیزی که رو که میخوان پیدا کنن. به کار گیری راه هدف دار براساس کرنراستون تو یه سایت، رویکردیه که می تونه هم به موتورهای جستجوگر و هم به کاربران کمک کنه که خوب در سایت شما جستجو کنن و در نتیجه شما رو به اهدافتون کمک کنه.

yoast.com

پاسخی بگذارید

بستن منو