چگونه کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی نماییم – قسمت اول

چگونه کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی نماییم – قسمت اول

لینک بیلدینگ یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایته اما اینکه چیجوری لینکای مناسب بسازیم مسئله ای مهمه در این مطلب به چگونگی ساخت یه کمپین لینک بیلدینگ می پردازیم.

از اونجا که این مطلب مفصله در دو پست واسه شما عزیزان اون رو تشریح می دیم.

سرفصل محتوا

  • کمپین لینک بیلدینگ چیه؟
  • ساختار یه کمپین لینک بیلدینگ
    • تعیین اهداف
    • پیدا کردن داراییا
  • چه نوع لینک هایی نیاز دارین؟
    • پیدا کردن اهداف لینک
    • پس چیجوری مردم رو تشویق به لینک کردن کنیم؟
  • شناسایی مخاطبان هدف واسه لینکا
  • تکنیکهایی واسه پیدا کردن اهداف لینک
    • پیدا کردن لیستی از وبلاگ نویسان
    • پیدا کردن وبلاگ نویسان در توییتر:
    • جستجوی پیشرفته
  • پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیتایی که هدف ما هستن
  • پیدا کردن اطلاعات تماس
    • اول بررسی سربرگ و پاورقی
    • نصب TOUTAPP واسه گوگل کروم
  • اولویت بندی اهداف لینک
    • معیارهای دامنه
  • نفوذ و تاثیرگذاری وبلاگ نویس
  • احتمال لینک دادن

کمپین لینک بیلدینگ چیه؟

کمپین لینک بیلدینگ فرآیندیست که بطور فعال واسه افزایش لینک های سایت شما انجام می شه و معمولا همراه با بعضی اهداف فراگیره. این کمپین از محتوای مربوط به سایت به خاطر گرفتن لینک استفاده بهره می برد؛ این محتوا می تونه مطالب وبلاگ، اخبار و حتی اجناس و خدمات باشه.

ساختار یه کمپین لینک بیلدینگ

واسه یه کمپین لینک بیلدینگ اجزای مختلفی هست؛ بعضی از این اجزا واسه رسیدن به موفقیت بسیار مهم هستن و یه سری های دیگه گچه به درد بخور هستن اما واسه ایجاد کمپین لینک بیلدینگ لازم نیستن. بیشتر این اجزا وابسته به ترکیبی از داشته ها و منابع در دسترس هستن.

تعیین اهداف

لینک بیلدینگ شکلی از بازاریابی آنلاینه و مثل هر شکلی از بازاریابی شما باید با تعیین اهداف شروع کنین. دونستن اهداف کمپین، درست در اول کار کمک می کنه تا مطمئن شید که روش هدف دار لینک بیلدینگ شما بهترین شانس ممکن واسه موفقیت رو داره.

هم اینکه نیازه که مطمئن شین که اهداف کمپین لینک بیلدینگ شما رابطه تنگاتنگی با اهداف کلی کار و کاسبی تون داره. مثلا، اگه ۱۰ لینک هیچ تاثیری در موفقیت کلی کار و کاسبی نداره “ساخت ۱۰ لینک” یه هدف خوب واسه رسیدن نیس.

اینجا، ما با یه مسئله جزئی روبرو میشیم. ما قبل از این آموختیم که لینکا بخشی قوی از الگوریتمای رتبه بندی موتور جستجو هستن. پس، رسیدن به هدف لینکای بیشتر به رتبه بندی کمک می کنه؟ کمک به رتبه بندی کمک م کنه تا ترافیک بیشتری بسازیم و این کمک می کنه تا مشتریان بیشتری داشته باشیم، درسته؟ همه این موارد درسته، اما مشکل اینه که بعضی وقتا لینکایی که شما ستختین واسه اون که شروع به داشتن یه اثر مثبت در رتبه بندی کنه، می تونه زمانبر باشه. این خیلی راحت ساخت لینکا تو یه روز و بعد دیدن پیشرفت اون نیس. پس این مضوع رو یادتون باشه و واسه دیدن اثرات کمپین لینک بیلدینگ خود عجله نکنین.

این یه مشکل واسه SEOه چون که نشون دادن اینکه یه کمپین لینک بیلدینگ چقدر موفق بوده می تونه سخت باشه، حتی اگه به اهداف خاصی برسه.

به خاطر همین، خیلی با اهمیته که نه فقط اهداف واقع گرایانه تعیین شه، بلکه باید مطمئن شید که اهدافی که شما تنظیم کردین نسبت به “ساخت X لینک” هوشمندانه تره. این اهداف باید به اهداف سازمانی واقعی گره بخورند و در آخر تاثیری مثبت روی سود خالص شما داشته باشن.

مثلا، شما ممکنه بخواین ترافیک جستجوی عادی رو به خاطر گرفتن فروش بیشتر زیاد کنین. در عین حال، شما باید به کسائی که در دور و بر شما هستن آموزش بدید که SEO و لینک بیلدینگ یه شبه موفق نمی شه و این که یافته های آنی نیستن. مانند هر بازاریابی خوب، تمرکز باید روی منافع دراز مدت باشه، نه برد یه شبه و سریع.

پیدا کردن داراییا

در دل هر کمپین لینک بیلدینگ داراییایی هست که شما به خاطر جذب و کسب لینک ها قصد به کار گیری اونا رو دارین. این هم اینکه می تونه به عنوان یه “تله” شناخته شه که باعث می شه که مردم به چیزی که ارائه می دید اهمیت بدن و اونا رو به سمت لینک دادن به شما تحریک کنه. داراییا و پتانسیل ها از کار و کاسبی ای به کار و کاسبی دیگه فرق داره و شما باید شناسایی کنین که کدوم دارایی کار و کاسبی شما مورد علاقه دیگرونه و می تونه در لینک بیلدینگ استفاده شه.

نمونه هایی از داراییا ممکنه موارد زیر باشن:

  • محتوا
  • داده ها
  • اجناس
  • خدمات
  • مردم

دارایی دیگری که سئوی کلاه سیاه هنوزم ازش استفاده می کنه پوله. کاملا معلومه که گرفتن دارایی هاتون تا اندازه ای نیاز به سرمایه گذاری داشته ان، اما این راه و روش اکتساب لینک سئوکارها به عنوان یه معامله نقدی خالصه. خرید لینک شدیدا برخلاف دستورالعملای گوگله، و اگه یه سایت درگیر این روش شه، می تونه مجازات های سنگین و از دست دادن ترافیک رو به همراه داشته باشه. خرید لینک خطر آمیزه و معمولا ریسکا سنگین تر از ضررهای بالقوه هستن، پس ما هیچوقت خرید بک لینک رو پیشنهاد نمی کنیم.

بک لینک

شما هم اینکه باید مطمئن شید که داراییایی که ایجاد کردین متناسب با مخاطبان مورد توجه شما هست.

چه نوع لینک هایی نیاز دارین؟

هنگام تعریف روش هدف دار کمپین لینک بیلدینگ، شما باید در مورد شکل های جور واجور لینکایی که باید بدست بیارید فکر کنین. نوعای جورواجور لینکهای مورد توجه عبارتند از:

  • لینک به صفحه اصلی خود
  • لینکا به صفحات “عمیق” (مانند صفحات اجناس و یا دسته بندی شکل های جور واجور)
  • لینک شامل نام تجاری / نام شرکت شما
  • لینک شامل کلمات کلیدی هدف شما

علاوه بر این، ترکیبی از موارد فوق، مانند ترکیب لینک برند به یکی از صفحات داخلی هم وجود دارن. تشخیص اینکه چه نوع لینکایی نیاز دارین با موشکافی دقیق لینک های فعلی سایت شما شروع می شه؛ هم اینکه با نگاه به اینکه شما چیجوری می تونین کلمات کلیدی خاص رو در مقایسه با رقبای خود رتبه بندی کنین. شما می تونین از Open Site Explorer واسه اجرای این نوع موشکافی استفاده کنین و ببینین که مشخصات لینک شما الان چیجوری به نظر می رسد.

موشکافی

موشکافی به شما فرصتهای پیشرفت رو نشون میده. مثلا، شما ممکنه ببینین که واسه یکی از کلمات کلیدی و اصلی خود رتبه بندی ندارین. پس از انجام بعضی موشکافی های لینک، شما درمی یابید که هیچ لینکی که به سایت تون اشاره کنه و شامل این کلید واژه باشه ندارین یا، شما درمی یابید که مناسب ترین صفحه عمیق ابدا لینکی که به اون اشاره شه رو نداره.

اگه شما مواردی مثل این رو تشخیص بدید، مشکل ملموسی دارین که می تونین با کمی تلاش اون رو حل کنین. در این مورد، این بدون معنا هستش که روش هدف دار موجود شامل تلاش واسه ساخت لینک به صفحه عمیقه که الان هیچ لینکی نداشته و واسه کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی نداره.

پیدا کردن اهداف لینک

اولین چیزی که شما باید به اون فکر کنین در مورد اینست که شما با چه قشری از مردم باید در تماس باشین، چون می خواین مطمئن شید که در تماس با آدمایی هستین که به احتمال زیاد علاقه مند به مطالب شما هستن. اگه شما به طور تصادفی با افراد تماس بگیرین، اندازه جواب بسیار پایین تر میشه، و به احتمال زیاد خودتون و وب سایتتون معروفیت بدی به دست میارین.

در حالت ایده آل، در واقع قبل از شروع یه کمپین لینک بیلدینگ، شما باید به این فکر کنین که فعالیت های وب سایت شما واسه چه کسائی اهمیت داره. اگه محتوایی ایجاد می کنین که می خواین به اون لینکداده شه، مانند یه اینفوگرافیک، باید در شروع پروسه از خودتون سوال کنین که این نوع محتوا واسه چه کسائی مهمه. از همه مهمتر، کی اونقدر اهمیت میده که به واقع به اون لینک دهد؟

این قسمت آخر حیاتیه. شاید فکر کنین که پیدا کردن آدمایی که به مطالب شما لینک بدن، آسونه. این یه سطح به طور کامل جدید از تعامل واسه اوناس که به واقع به اون لینک کنن. لینک کردن نیازمند زمان و تلاشه، پس باید مطلب شما به شکلی طراحی شه که واسه افراد اهمیت کافی داشته باشه، تا واسه لینک کردن شما وقت بذارن.

پس چیجوری مردم رو تشویق به لینک کردن کنیم؟

شما نیاز به پیدا کردن دستاویزی دارین که باعث می شه واسه مردم مهم باشه. شما باید از این بهونه واسه مطالب خود درست در شروع استفاده کنین. اگه شما از ایجاد بهونه سر باز بزنین تا لحظه ای که شروع به پیشرفت کنین، ممکنه دریابید که موضوعات مطالب سایت اهمیتی واسه کسی نداره، نتیجه اینه که شما زمان زیادی رو صرف مطالبی کردین که هیچکی نمی خواد به اون لینک کنه.

بعضی از دستاویزهایی که شما می تونین در مورد اونا فکر کنین می تونن موارد زیر باشن:

  • اخبار
  • مطالب بامزه
  • مطالب بحث برانگیز
  • تجسم داده ها
  • رقابت
  • اگو بیت
  • فرم طولانی، محتوای دقیق

دستاویزهای بسیاری وجود دارن، اما اونایی که در بالا مطرح شد دست کم مواردیه که باید در مورد اون فکر کنین. اینجور مواردی به افراد کمک می کنه به مطالب سایت لینک بدن.

یه تمرین ساده که می تونین اینجا انجام بدین اینه که به خوراک فیس بوک خود مراجعه کنین و ببینین مردم چه لینکایی رو اشتراک گذاری می کنن.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هر لینک دارای چه ویژگی هاییه و تلاش کنین الگوهایی پیدا کنین. احتمالش هست که لینک به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک خنده دار باشن، چون خیلی از مردم از این پلت فرم واسه مسائل شخصی استفاده می کنن و ممکنه مسائل جدی تر، به غیر از اخبار مهم و یا موضوعات بحث برانگیز، رو به اشتراک نذارن.

خنده

حال نگاهی به خوراک توییتر خود کنین، به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که چه نوع لینک هایی به اشتراک گذاشته می شن و از خود سوال کنین به چه دلیل. شما ممکنه دریابید که بیشتر مطالب با فرم طولانی و آموزنده در توییتر نسبت به فیسبوک به اشتراک گذاشته می شه.

شناسایی مخاطبان هدف واسه لینکا

وقتی که شما ایده های خود رو ترسیم کردین، نباید زیاد سخت باشه که بفهمین که چه کسائی مخاطبان هدف شما هستن. کلا، شما فقط نیاز به مبادله موضوعات مربوط به مطالب خود دارین. اجازه بدید نگاهی به یه مثال داشته باشیم.

ایده

تصور کنین که شما قطعاتی از مطلبی با عنوان ‘راهنمای قطعی واسه پخت کامل کاپ کیک’ رو کنار هم بذارین. شما در حال تولید این مطلب هستین چون دارای یه نانوایی محلی می باشین که کاپ کیک رو خوب خیلی از چیزای دیگه دوست داشتنی، به فروش میرسونه.

کی جذب این راهنما می شه؟

وبلاگ نویسان غذایی: انتخاب قطعی و روشن!

والدین وبلاگ نویس: اونا ممکنه بخوان به بچه های خود یاد بدن که چیجوری کاپ کیک درست کنن و راهنمای شما به اونا نشون میده که چیجوری این کار رو بکنن.

وب سایتای دستور خوراک پزی: چون راهنمای شما شامل تعداد خیلی از دستور العملای مهم واسه نوعای جورواجور کاپ کیک میشه.

وب سایتای پارتی: هیچ پارتی بدون یه بشقاب کاپ کیک کامل نیس.

فقط با یه دو یا دقیقه تفکر، خیلی راحت درمی یابیم که چهار نوع سایت ممکنه علاقه مند به راهنمای کاپ کیک ما باشن. حالا ما می تونیم با جزئیات بیشتر شروع به تحقیق در این مورد کنیم تا یه ایده بهتر از اینکه ما فرصت خوبی واسه گرفتن بک لینک از اونا داریم یا نه به دست بیار.

تکنیکهایی واسه پیدا کردن اهداف لینک

در این بخش من چند فوت وفن ساده مطرح می کنم که شما می تونین استفاده کنین تا ایده خود رو از “وبلاگ نویسان مواد غذایی” به یه لیست کامل از وب سایتایی که می تونین درتماس باشین تغییر بدید.

پیدا کردن لیستی از وبلاگ نویسان

آسونترین مکان واسه شروع جستجو در گوگله مانند این مورد:

تنها همین جستجو خیلی از لیستای مهم رو از راه جستجو به من داد. مزیت بزرگ به کار گیری این روش اینه که شخص دیگری قبلا کار سختی رو واسه شما به وسیله جمع آوری لیست انجام داده.

وقتی که شما یه لیست مثل این پیدا کردین، به سرعت می تونین تموم URL ها رو از صفحه با به کار گیری یه وسیله مانند Scraper، که یه پلاگین گوگل کرومه بگیرین. شما خیلی راحت روی یکی از آدرسا راست کلیک و روی Scrape similar کلیک کنین:

بعد از اون شما می تونین لیست رو در Google Docs یا صفحه گسترده خود کپی کنین. از اینجا، می تونین همه آدرسا رو به یه وسیله مانند URL opener کپی و پیست کنین، که همه آدرسا رو واسه شما با یه کلیک باز می کنه. بعد از اون می تونین از راه همه اونا، دریابید که اونا مربوط به محتوای شما هستن، و اگه اینطوریه، اطلاعات تماس اونا رو پیدا کنین.

پیدا کردن وبلاگ نویسان در توییتر:

Followerwonk یه وسیله فوق العاده س که شما می تونین واسه این منظور استفاده کنین. این به شما اجازه میده که تموم شکل های جور واجور کارای باحال رو با حساب توییتر خود انجام بدین، اما ویژگی که ما به اون علاقه مند هستیم اینست که به شما اجازه جستجوی بیوگرافی توییتر رو میده. ما می خوایم اون رو واسه “وبلاگ نویس کاپ کیک” جستجو کنیم تا ببینیم می تونیم کسائی رو در توییتر پیدا کنیم که در بیوی خود “وبلاگ نویس کاپ کیک” رو ذکر کردن:

بعد از اون می تونین این یافته ها رو تو یه صفحه گسترده دانلود کنین که باعث می شه اونا رو آسون تر مرتب کنین. این موارد هم اینکه به ما میگه که اونا دارای یه سایت هستن یا نه.

انگار از این ۱۲ نتیجه، ۸ سایت منحصر به فرد پیدا میکنیم.

رای یه کارِ چند دقیقه ای نتیجه بدی نیس! اینا هم اینکه فوق العاده مربوط به مطالب ما هستن، پس ما میدونیم که ما یه فرصت خوب واسه گرفتن بک لینک و یا دست کم، گرفتن بعضی از بازخوردهای خوب از این وبلاگ نویسا داریم.

جستجوی پیشرفته

تعدادی راه واسه جستجوی گوگل هست که بدون این دست اون دست کردن واسه ما به عنوان کاربر رو نیس. ما به جستجوی رشته ای از کلمات کلیدی عادت کردیم و این روشیه که ۹۹ درصد از کاربران در گوگل جستجو می کنن. اما، یه سری از وسایل جستجو در دسترس ما هستش که می تونه یافته های ما رو بسیار بیشتر متمرکز و خاص کنه به سمت اون چیزی که ما نیاز داریم.

واسه ساخت لینک، این بدون معناست که ما می تونیم وب سایتایی که ممکنه واسه ما به درد بخور نباشه و دیدن اونا زمان بره رو فیلتر کنیم. اینجا چند نمونه از به کار گیری جستجوهای پیشرفته متفاوت هست:

به دستور ” inurl:resources ” به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. این میگه که گوگل فقط به نتایجی که دارای کلمه “منابع” در URL هستن رو نشون میده. اینجا یه مثال از یه نتیجه س که گوگل به ما میده:

http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html

این یه لینک هدف بالقوه خوبه، چون که راهنمای قطعی شما در مورد کاپ کیک یه منبعه که می تونه مورد توجه بازدید کنندگان یه وبلاگ کاپ کیک باشه. پس، تماس گرفتن با مالک این وبلاگ و درخواست از اونا واسه لیست کردن راهنمای شما به عنوان یه منبع می تونه منتهی به یه لینک واسه شما شه.

اجازه بدید نگاهی به یه مثال دیگه کنیم:

حالا شما سه روش ثابت واسه پیدا کردن اهداف لینک مربوطه دارین و در این لحظه، شاید یه لیست بزرگ و به درد بخور از اونا رو تو یه صفحه گسترده  آماده کردین. اما، قبل از تماس با صاحبان سایت ما نیاز به انجام کمی کار بیشتر داریم.

پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیتایی که هدف ما هستن

اگه شما می خواین سرعت جواب بالایی در پیشرفت خود داشته باشین، باید کمی زمان صرف کنین تا مطمئن شید که سایت هایی که پیدا کردین تا حد ممکن ربط داره.

شما می تونین این رو با صرف زمان واسه یادگیری در مورد وبلاگ نویسان هدفتون ، بازدید سایت اونا، خوندن تموم محتوای اونا، تلاش در فهمیدن اون چیزی که اونا دوست دارن و اون چیزی که دوست ندارن، انجام بدین. نگاهی به شبکه های اجتماعی اونا، مانند توییتر، بندازید تا ببینین که چه لینکایی رو اونا تازگیا به اشتراک گذاشته ان.
بازدید سایت

به طور خاص، توجه دقیق به این داشته باشین که اونا محتوای بقیه افراد رو به اشتراک گذاشته ان یا نه و یا اونا فقط از سایت خودشون می نویسند. در حالت ایده آل، شما می خواین بعضی از دلایل رو از اونا پیدا کنین که منابع خارجی رو هم اشتراک گذاری کردن، چون که این اون چیزیه که شما از اونا درخواست انجامش رو دارین.

همونطور که شما به هر کدوم از وب سایتها می رید، چند یادداشت در مورد چیزی که به اشتراک گذاشته ان و چیزهای مورد علاقه اونا داشته باشین. این خیلی با اهمیته چون شما بعدا وقتی که با اونا تماس بگیرین به این اطلاعات نیاز دارین. وگرنه، شما فقط می تونین ایمیلی عمومی و قالبی بفرستین که ابدا واسه اونا جنبه شخصی نداره.

یه ترفند کوچیک خوب که شما می تونین اینجا استفاده کنین اینست که URL وبلاگ رو تو یه وسیله مانند TagCrowd بذارین که محتوای صفحه رو موشکافی می کنه و به شما نشون میده که کدوم کلمات گفته شده بیشتره.

پیدا کردن اطلاعات تماس

وقتی که شما عزمتونو جزم کردین که این وبلاگ دربین مخاطبان هدف شما باشه و در رابطه به نظر می رسه، نیاز به پیدا کردن اطلاعات تماس دارین. این معمولا بسیار ساده س!، اما اینجا چند راهنمایی که ممکنه سرعت رو تا حد کمی بالا ببره هست.

اول بررسی سربرگ و پاورقی

خیلی از اوقات، شما یه لینک به یه صفحه تماس در سربرگ یا پایین یه صفحه از یه سایت پیدا می کنین، پس اول این مناطق رو چک کنین. اگه نمی تونین یه صفحه تماس رو ببینین، یه صفحه “about” رو امتحان کنین که بیشتر جزئیات تماس رو لیست می کنه.

نصب TOUTAPP واسه گوگل کروم

ToutApp یه پلاگین کوچیک گوگل کرومه که به طور فعال همه چیز رو بررسی می کنه و یه نشانی ایمیل تو یه صفحه واسه شما پیدا می کنه. وقتی که یکی از اون رو پیدا می کنه ، از اون در نوار وسیله کروم شما برجسته می شه و شما می تونین واسه پیدا کردن نشانی ایمیل روی اون کلیک کنین.

اولویت بندی اهداف لینک

به این منظور، شما شاید باید یه لیست بزرگ از اهداف لینک داشته باشین و باید اونا رو اولویت بندی و گروه بندی کنین طوری که بتونین پیام خود رو با بیشترین کارایی به اونا ابلاغ کنین.

چند راه واسه اولویت بندی اهداف لینک واسه پیشرفت هست:

  • به وسیله معیارهای دامنه، مثلا، پیج رنک، دامین اتوریتی
  • به وسیله قدرت نفوذ وبلاگ نویس، مثلا، تعداد فالورهای توییتر
  • به وسیله احتمال لینک کردن، مثلا، یه وبلاگ نویس کاپ کیک در مقابل یه وبلاگ نویس کلی مواد غذایی

بیایید به این موارد با جزئیات بیشتر نگاه کنیم.

معیارهای دامنه

ما در مورد جزئیات معیارهای دامنه در فصل ۵ صحبت می کنیم. الان، همه چیزی که شما نیاز به دونستن اون دارین اینه که این معیارها می تونن ارزش اهداف لینک رو خوب ارزش لینکای هر صفحه اندازه گیری کنن.

دو ملاک دامنه اصلی به هنگام به کار گیری فیلتر و مرتب سازی اهداف لینک شما هست: پیج رنک و اتوریتی دامنه. البته شما می تونید، یه به یه معیارهای دامنه رو واسه هر سایت جمع آوری کنین، اما زمان زیادی بیشتری می برد؛ ابزارهایی وجود دارن که به شما اجازه میده داده ها رو یه جا جمع آوری کنین.

شما می تونین واسه اهداف خود، با به کار گیری اکسل و پلاگین SEO Tools for Excel رتبه صفحه رو بدست بیارید.

شما هم اینکه می تونین اتوریتی دامنه در صفحه گسترده اکسل خود رو با به کار گیری MozBar و یا Links API با SEOgadget بدست بیارید.

وقتی که این معیارها رو به دست آوردید، می تونید یه نوع ساده مرتب سازی در اکسل از بیشترین به کمترین انجام بدین، و می تونین اهداف لینکی که معیارهای دامنه اونا به اندازه کافی بالا نیس رو خط بزنین. این به خصوص وقتی خیلی خوبه که لیست بزرگی از سایت ها در اختیار دارین و احساس می کنین که زمان لازم واسه تماس با همه اونا رو ندارین.

من اول تمایل به مرتب کردن براساس رتبه و پاک کردن هر چیزی که زیر نمره ۱ داره رو دارم. اگه یه مجموعه بسیار بزرگ از یافته های داشته باشم، ممکنه از شر هر چیزی در زیر نمره ۲ خلاص شوم.

پس از اون مرتب سازی براساس اتوریتی دامنه رو انجام میدم و اگه من یه لیست بسیار بزرگ داشته باشم کلا از هر چیزی در زیر DA30 یا DA35 خلاص می شم. با این حال، این یه علم دقیق نیس، به دلیل اینکه یه سایت جدید که می تونه بسیار خوب و در رابطه باشه ممکنه هنوز رتبه کافی و یا اتوریتی دامنه جمع نکرده باشه.

با این حال، اگه شما یه لیست بزرگ از اهداف لینک بالقوه دارین، بهتره به طور کامل پرتکاپو اون رو محدود کنین، طوری که مجموعه ای با کیفیت خوب از وب سایتای باقی مونده واسه کار کردن داشته باشین.

نفوذ و تاثیرگذاری وبلاگ نویس

بخش مهمی از گرفتن تعداد خیلی از بازدید کنندگان مطالب شما اینه که افراد با نفوذ واسه به اشتراک گذاشتن رو پیدا کنین. پیدا کردن فقط یه فرد موثر واسه به اشتراک گذاشتن مطالب شما می تونه منتهی به یه اثر بزرگ دنباله دار شه، بطوری که خیلی از فالورهای شخص هم اون رو به اشتراک بذارن. پس، حتی اگه یه وبلاگ نویس که به نظر نمی رسد سایت یا وبلاگی تقریبا قوی داشته باشه، هم می تونه اثر داشته باشه. پس قبل اینکه نفوذ اونا رو در شبکه های اجتماعی بررسی کنین، اونا رو حذف نکنین.

هم اینکه، شما خیلی راحت می تونین تک به تک به پروفایلای اجتماعی اونا برید تا دریابید که چه تعداد دنبال کننده دارن، و چیزای دیگه ای به جز اینا. به یاد دارین که ما از Followerwonk واسه جستجوی افراد بالقوه واسه پیشرفت استفاده کردیم؟ ، Followerwonk هم اینکه به شما معیارهایی در مورد هر فرد میده، مانند این که چه تعداد از مردم اونا رو فالو می کنن و نمره نفوذ اونا چقدره. اگه شما یه فایل CSV از Followerwonk دانلود کنین، یه ستون مشاهده می کنین که شامل نمره نفوذ (influence score) است:

موارد مرتب شده براساس این ستون نشون میده که کدوم یکی از افراد در توییتر بانفوذ ترین هستن. این افراد شاید کسائی هستن که شما می خواین هر چی سریع تر با اونا رابطه برقرا کنین؛ چون که اونا توانایی به اشتراک گذاری مطالب موجود رو با تعداد خیلی از فالورها دارن.

احتمال لینک دادن

ادر این مرحله س که تحقیقات دستی شما به بازی برمیگرده. همونطور که شما بدنبال فهرست اهداف لینک بالقوه هستین، باید تلاش کنین آزمایش کنین که با چه احتمالی اونا به مطالب شما لینک میدن. ابزاری وجود نداره که بتونه این کار رو واسه شما انجام بده و شما باید خودتون اون رو مشخص کنین.

یکی از راه های ساده می تونه نمره دادن اونا از ۱ تا ۵ باشه که ۱ به احتمال زیاد لینک نکردن و ۵ به احتمال زیاد لینک کردن باشه.

سوالهایی که شما باید وقتی که به اونا نمره می دید از خود سوال کنین:

  • اونا قبلا محتوای خارجی به اشتراک گذاشته ان؟
  • موارد موجود مربوط به مطالب من هستن؟ (مثلا یه وبلاگ نویس کاپ کیک باید از یه وبلاگ نویس مواد غذایی عمومی نمره بالاتری داشته باشه)
  • وبلاگ اونا فعاله؟ مثلا اونا در ماه گذشته مطلب گذاشته ان؟

این پرسشا باید به شما یه شاخص از احتمال اینکه اونا به شما لینک میدن یا نه ارائه کنه.

وقتی که همه اطلاعات لازم رو جمع آوری کردین، باید همه چیز رو مرتب کنین طوری که یه لیست از وبلاگ نویسان داشته باشین که:

  • به احتمال زیاد به شما لینک میدن.
  • دارای معیارهای دامنه بالا هستن.
  • دارای دنبال کننده های خوب در شبکه های اجتماعی هستن.

اینا سایتایی هستن که شما باید اول از همه با اونا تماس بگیرین و پیام شدیدا سفارشی و مناسب به اونا بفرستین. نگاهی دیگه به سایت اونا کنین و تلاش کنین تا سرنخایی پیدا کنین که می تونه شما رو به اون چیزی که باید در ایمیل قرار گیرد هدایت کنه. این کمک می کنه که پیام شما واقعی به نظر برسه .

این سایت ها هم اینکه قدرت “کاشت” مطالب شما رو دارن. این به این معنیه که وب سایت های دیگه هم از مطالب شما آگاه می شن، شاید حتی دیگه احتیاجی واسه تماس با خیلی از سایت هایی که لینک شما رو در سایت های لینک شده می بینن، نخواد بود.

در این مرحله، باید یه لیست خوب از وب سایتای با کیفیت داشته باشین که به احتمال زیاد علاقه مند به محتوایی که ایجاد کردین و یا کمپینی که اجرا می کنین باشن. اطلاعات تماس اونا و اولویت بندی ها رو دارین. حالا نوبت به تماس با اونا هستش.

ادامه مطلب در  چیجوری کمپین لینک بیلدینگ راه اندازی کنیم – قسمت دوم

منبع: moz.com