چگونه لیست ایمیل(بانک ایمیل فعال)از کاربران سایت خود تهیه نماییم؟
Circle of paper airplanes, and orange colored one standing out from the crowd, can be used leadership/individuality concepts.( 3d render )

چگونه لیست ایمیل(بانک ایمیل فعال)از کاربران سایت خود تهیه نماییم؟

داشتن یه لیست از ایمیلای کاربران سایت یه پایگاه داده خیلی خیلی ارزشمنده، مخصوصا اگه لیست ایمیل شامل ایمیل کسائی باشه که علاقه مند به دریافت ایمیلاتون باشن. خیلی از افراد فکر می کنن با روی کار اومدن و قوی تر شدن رباتای اسپم گوگل، دوره ایمیل مارکتینگ به پایان رسیده اما من به شما می گم این رباتا دوره ایمیل مارکتینگ رو واسه کسائی پایان دادن که ایمیلای نا خواسته واسه کاربران ارسال می کنن و یا یعنی واسه فرستادن ایمیل از کاربران اجازه نمی گیرن، اما کسائی که می تونن یه لیست از ایمیل کاربرانی که داوطلب دریافت ایمیلاشون هستن جمع آوری کنن می تونه بازم روند ایمیل مارکتینگ رو به قوی ترین شکل ممکن بکنن و از امتیازات اون بهره مند گردند.

در واقع رباتای اسپم گوگل روند ایمیل مارکتینگ رو واسه کسائی متوقف کردن که با به کار گیری خرید لیست ایمیل روند ایمیل مارکتینگ خود رو شروع می کردن اما کسائی که با به کار گیری روشای درست یه لیست از ایمیل یا بانک ایمیل فعال و رایگان آدمایی که داوطلب هستن که ایمیلاشون رو دریافت کنن ایجاد می کنن با این مشکل مواجه نمی شن. شاید سوال کنین که چیجوری باید یه لیست از ایمیل کاربرانی جفت و جور کرد که علاقه مند به دریافت ایمیل از طرف ما باشن؟؟

ما در این مقاله می خوایم چند راه حل واسه ایجاد اینجور لیستی به شما معرفی کنیم. پس اگه قصد ایجاد یه لیست از ایمیل کاربران به روشی مناسب و منطقی واسه روند ایمیل مارکتینگ خود دارین تا انتها این مقاله با ما همراه باشین.

قرار دادن فرم عضویت در جای جای سایت: داشتن یه فرم عضویت در لیست ایمیلی اصلی ترین کاریه که صاحبان وب سایتا واسه ایجاد لیست ایمیلی خود باید بکنن. این فرم عضویت باید ساده، روشن و قابل دسترسی باشه و کاربران بتونن به سریع ترین شکل ممکن در اون عضو شن.

اگه شما می خواین یه فرم عضویت واسه لیست ایمیلی خود در سایت بذارین، باید این فرم رو در صفحات جور واجور سایت و در محلای قابل دسترس و قابل رویتی در صفحات جای بدین تا کاربران بتونن بدون اینکه نیاز به جستجو واسه پیدا کردن فرم داشته باشن و بدون اینکه کار خاصی بکنن (مثلا خرید کنن و یا به بخش خاصی از سایت مراجعه کنن) فرم عضویت شما رو پیدا کنن و در اون خیلی راحت ثبت نام کنن. یادتون باشه کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنن اما خرید نمی کنن در واقع مشتریان بالقوه شمان که شما می تونین با استفاده ترفندهای مناسب اونا رو به مشتریان بالفعل تبدیل کنین. ترفند مناسب تبدیل این کاربران به مشتریان اینه شما کاری کنین که این افراد با سایت شما در تماس بمونن و واسه این کار فقط کافیه که اونا اطلاعات ایمیل خود رو در فرم شما وارد کنن و یعنی در خبرنامه اینترنتی شما عضو گردند. بهترین محل واسه قرار دادن دکمه CTA در بخش بالایی صفحه (هدر) یا بخش پایینی صفحه (فوتر) است چون امکان دیده شدن اون در این دو بخش از صفحه بسیار بیشتر از بقیه بخش هاس.

ارسال ایمیلهای تبلیغاتی چه فایده هایی داره ؟ 

  1. ایندکس سریع مطالب سایت شما
  2. تاثیر در رتبه و افزایش رتبه الکسا
  3. جذب کاربرهای جدید و کاهش Bounce Rate (در صورت گسترش مطالب مهم و به درد بخور)
  4. هزینه بسیار کمتر از دیگر تبلیغات اینترنتی
  5. فروش اجناس بیشتر مخصوصا اجناس جدید و…..
  6. برند سازی

 

 

 

 

 

قرار دادن فرم عضویت در انتهای روند خرید: وقتی که کاربران سایت شما خریدی از سایت شما انجام میدن در واقع انگار علاقه خود رو به اجناس سایت شما نشون دادن و این نشون دهنده اون هستش که احتمال اون هست که اونا دوباره از سایت شما خرید کنن. از این رو شما باید واسه اینکه مشتریان خود رو از دست ندین و با اونا رد رابطه بمونین در انتهای روند خرید اونا به یه کلید CTA در محلی بسیار قابل رویت و قابل دسترسی واسه اونا بذارین که فقط با کلیک کردن روی اون قادر به عضویت در خبرنامه شما باشن. حواستون باشه که این کلید عضویت باید حتما در انتهای روند خرید و تو یه صفحه جدا از هم قرار داشته باشه و اصلا نباید در اول و یا در اواسط روند خرید کاربران قرار داده شه چون ممکنه کاربران به دلیل کم حوصلگی با دید این کلید از خرید منصرف گردند. حواستون باشه که صفحه شامل کلید عضویت باید دارای گزینه ای واسه بستن سریع صفحه باشه تا کاربران واسه خارج شدن از اون با مشکلی مواجه نشن.

ارائه پیشنهاد خدمات و یا اجناس رایگان: هیچی مثل پیشنهادات سرویس دهی و اجناس رایگان نمی تونه در جلب نظر مشتریان اثر داشته باشه. شما می تونین با ارائه پیشنهاداتی مثل امکان استفاده رایگان از یه وسیله به مدت یه روز یا یه هفته، امکان دانلود رایگان یه فایل آموزشی یا یه کتاب و هر گونه پیشنهادات رایگان دیگری نظر کاربران رو جلب کنین و در ازای دریافت اون خدمات و یا اجناس رایگان فقط از کاربران بخواین که رد فرم عضویت شما ثبت نام کنن وعضو لیست ایمیلی شما شن.

فقط حواستون باشه پیشنهاد شما باید با ارزش و منحصر به فرد باشه و نمونه های رایگان دیگری از اون در اینترنت یافت نشه، در واقع پیشنهاد رایگان شما باید به شکلی باشه که ارزش اونو داشته باشه که کاربران ثبت نام کنن و محصول یا خدماتی که ارائه میکنین باید با کیفیت باشن تا کاربران اعتماد خود رو به شما از دست ندن چون چیزی که شما به کاربران ارائه میکنین در واقع به شکلی بیان گر کیفیت خدمات و اجناس شرکت شماس و بالا بودن کیفیت اون می تونه واسه شما مشتریائی جذب کنه و در عین حال کم بودن کیفیت اون می تونه موجب شه که کاربران نسبت به اجناس و خدمات شرکت شما بی اعتماد شن.

ارائه پیشنهادات اختصاصی فقط واسه اعضای لیست ایمیلی سایت: شما می تونه هرچند وقت یه بار یا در مناسبتای خاص، یه فروش فوق العاده یا فروش با تخفیفای خاص واسه کاربران لیست ایمیلی خود ترتیب بدین و یا پیشنهادات خاص ای واسه کاربران لیست ایمیلی خود ارائه کنین مثلا اجناس یا خدمات جدیدی ارائه کنین و امکان خرید اونو فقط واسه کاربران مجاز بدونین. در واقع شما می تواندی با ارائه هر خدمات خاص ای مخصوص کاربران لیست ایمیلی اونا افراد رو راضی و تشویق کنین که در لیست ایمیلی شما ثبت نام کنن. یادتون باشه که آدما به دو چیز علاقه دارن اول خرید با تخفیف خاص و دوم قرار گرفتن تو یه گروه انحصاری که واسه اونا خدمات خاص ای ارائه می شه. ترکیبی از این دو می تونه یه جور پیشنهاد غیر قابل در کردن واسه کاربران سایت شما به وجود بیاره.

امکان اشتراک گذاری ایمیلای خود رو واسه کاربران جفت و جور کنین: کاربران بهتر و راحت تر از شما می تونن دیگه افراد رو راضی کنن که اجناس و خدمات شما از کیفیت خوبی بهره مند هستن چون با وجود اینکه نمی تونن خوب شما درباره اجناس شما صحبت کنن اما چون نفعی از این قضیه نمی برن بقیه افراد راحت تر به اونا اعتماد می کنن. شما باید این امکان رو در ایمیلای خود بسازین که کاربران بتونن اونا رو واسه بقیه دوستان و آشنایان خود ارسال کنن و در واقع ایمیلاتون باید قابل اشتراک گذاری باشن. شما باید دکمه اشتراک گذاری رو در محلی از ایمیل خود بذارین که به طور کامل قابل دید و قابل دسترسی باشه، این موجب می شه که کاربران شما به این کار تشویق شن. حواستون باشه که هرچقدر تعداد دفعاتی که ایمیل شما اشتراک گذاری می شه بیشتر باشه شما می تونین تعداد کاربران بیشتری رو به لیست ایمیلی خود جذب کنین و هرچقدر تعداد اعضای لیست ایمیلی شما بیشتر باشه تعداد مشتریان بالقوه شمام بیشتره.

در ایمیلای خود مطالب مهم و مفیدی بذارین: ایمیلای تبلیغاتی که مطالب اونا تنها دور و بر فروش اجناس یه کمپانیه و هیچ مطلب با ارزش و مفیدی در اونا وجود نداره بسیار آزار دهنده هستن و اگه شما چند نمونه از این جور ایمیلا واسه کاربران لیست ایمیلی خود بفرستین احتمال اینکه اونا از لیست ایمیلی شما اشتراک خود رو لغو کنن بسیار زیاد هستش و علاوه بر این کاربران معمولا اینجور ایمیلایی رو نخونده حذف می کنن و این فقط واسه صاحبان وب سایتا هزینه به دنبال داره بدوتن اینکه هیچ سودی واسه اونا داشته باشه.

بجای اینکه مطالبی ایجاد کنین که در اون همیشه تاکید شده باشه “از ما خرید کنین”، شما باید مطالبی بسازین که واسه کاربران مهم و به درد بخور باشه و کاربران از خوندن اون لذت ببرن و بعد منافع خودتون رو که فروش این محصولاته در لا به لای این مفاهیم بذارین. یه قانونی کلی واسه قرار دادن مفاهیم تبلیغاتی در ایمیلا هست، قانون ۴:۱ . طبق این قانون به ازای هر ۴ ایمیل با ارزشی و دارای محتوای به درد بخور که واسه کاربران ارسال میکنین تنها اجازه ارسال یه ایمیل تبلیغاتی دارین با رعایت این قانون می تونین از ریزش تعداد کاربران لیست ایمیلی خود جلوگیری کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

بستن منو