مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی

مزایای کسب و کار الکترونیک در بازاریابی

امتیازات  رو میشه به دو دسته امتیازات محسوس و امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیک تقسیم کرد. از ویژگیای محسوس کار و کاسبی الکترونیک میشه به:

  1. افزایش فروش و درنتیجه افزایش درآمد از راه اجناس جدید، بازارهای جدید، تکرار خرید مشتریان فعلی و هم اینکه خریدهای موازی.
  2. کاهش هزینه های بازاریابی از راه صرفه جویی در زمان، فروش بهنگام و کاهش هزینه های رابطه بازار و پخش.
  3. کاهش هزینه زنجیره ارزش از راه کاهش موجودی انبار، افزایش رقابت در میان عرضه کنندگان، دوره وقتی کوتاه تر در ارائه درخواست، کاهش هزینه های اجرایی به وجود اومده به وسیله پروسهای تجاری روتین مانند کارمندیابی.

ازجمله امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیکی میشه به:

    1. بهبود وجهه شرکت: به طور مثال کارخانه ای که از راه سایت خود به بازاریابی و فروش اجناس می پردازه، درواقع وجهه سیستم بازاریابی و فروش شرکت در وب افزایش پیدا میکنه.
    2. ارتقای برند: شرکتی که از راه فناوری اطلاعات به معرفی و عرضه فعالیت و خدمات اهتمام ورزد تلاشی غیرمستقیم واسه برند خود در رسانه اینترنت داره که جای تأمل داره.
    3. ارتباطات بازاریابی سریع تر: تسریع ارتباطات بازاریابی و پاسخگوتر شامل ارتباطات شخصی و فردبه فرد، از امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیکی هستش.
    4. چرخه زندگی تولید محصول سریع تر: وقتی از راه ICT بشه چرخه تولید اجناس رو هدایت و تسریع کرد، بهره وری نیروی کار پیشرفت یافته و ارزش افزوده روند تولید زیاد می شه.
    5. بهبود خدمت رسانی به مشتریان دوردست: شاخص ترین توانایی کار و کاسبی الکترونیک توجه به طیف خیلی از مخاطبان هدف در اقصی نقاط دنیاس. اگه همین سیستم بازاریابی و اطلاع رسانی بخواد رفتاری سنتی داشته باشه میلیونا دلار هزینه هم کافی نیس.
    6. دلار

    1. یادگیری واسه آینده: کار و کاسبی الکترونیک، یه سازمان یادگیرنده دیجیتالیه که فرصتا و تجارب مهم ای رو میشه با هزینه ای کم در قیاس با محیط سنتی و غیرمجازی، در اختیار داشته باشه.
    2. دیجیتال

  1. برآورد انتظارات مشتری: انتظارات مشتری از راه یه پورتال الکترونیکی ۲۴ ساعته که می تونه مالتی مدیا و هوشمند هم باشه، برآورده می شه.
  2. شناسایی شرکای تجاری جدید: شناسایی شرکای جدید و پشتیبانی از شرکای تجاری موجود شرکت، ازجمله مهم ترین امتیازات نامحسوس کار و کاسبی الکترونیکی هستش.
  3. مدیریت بهتر اطلاعات: از راه حل و کاسبی براساس ICT همه چیز قابل طبقه بندی سیستماتیک و بررسی هوشمندانه س. از راه نرم افزارهای هوشمند میشه به جمع آوری اطلاعات مشتریان براساس نوع اجناس و خدمات پرداخت و براساس تعاریف و توابع مشخص، نسبت به رابطه هدف دار با جامعه مخاطبان روی آورد.
  4. راه حل

  5. دریافت بازخورد از مشتری: افزایش امکان دریافت بازخورد از مشتری، مهمترین کارکرد امتیازات کار و کاسبی الکترونیکیه. فیدبک مداری سریع از راه حل و کاسبی الکترونیک در کمتر از چند ساعت می تونین با مخاطب تماس برقرار کرده و سرویس خاص خود رو براساس نیاز ایشون به اون ارائه بدین.

منبع: هورمند