مقاله علمی با منبع : 
تحلیل میزان استفاده از رسانه های اجتماعی و چالش های آن در کسب  …

مقاله علمی با منبع : تحلیل میزان استفاده از رسانه های اجتماعی و چالش های آن در کسب …

دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه آموزشی مدیریت
پایان‌نامه
جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته مدیریت فناوری اطلاعات
عنوان
تحلیل میزان استفاده از رسانه های اجتماعی و چالش های آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی
استاد راهنما
دکتر نسیم غنبر طهرانی
استاد مشاور
دکتر سعید جعفری نیا
دانشجو
مجتبی اربابی نوش آبادی
بهمن ۱۳۹۳
صورتجلسه دفاع از پایان‌نامه
جلسه دفاع از پایان‌نامه آقای مجتبی اربابی نوش آبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات
تحت عنوان تحلیل میزان استفاده از رسانه های اجتماعی و چالش های آن در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی
در ساعت ۹:۱۵ روز چهارشنبه مورخ ۸/۱۱/۱۳۹۳ سالن آمفی تئاتر دانشکده (در تهران) با حضور کمیته‌ای مرکب از استاد راهنما، اساتید مشاور، اساتید داور و مدیر گروه (نماینده شورای تحصیلات تکمیلی) برگزار گردید.کمیته مذکور پس از شنیدن گزارش دانشجو و چگونگی پاسخگویی نامبرده به پرسش‌های مطرح شده در ارتباط با پایان‌نامه یاد شده، پایان‌نامه پیشگفته را بانمره به عدد ۲۵/۱۷ و نمره به حروف هفده و بیست و پنج مورد تأیید قرار داد. نمره نهایی پایان‌نامه با احتساب نمره مقاله ۲۵/۱۸ بوده و دارای درجه عالی است.
۱. استاد راهنما:
۲. استاد مشاور:
۳. استاد داور:
مدیر گروه و نماینده شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت و حسابداری:
تقدیم به
پدر و مادرم؛
که در تمام دوران تحصیل پشتوانه من بودند
سپاس خدای را که سخنوران، در ستودن او بمانند و شمارندگان، شمردن نعمت های او ندانند و کوشندگان، حق او را گزاردن نتوانند. و سلام و دورد بر محمّد و خاندان پاک او، طاهران معصوم، هم آنان که وجودمان وامدار وجودشان است؛ و نفرین پیوسته بر دشمنان ایشان تا روز رستاخیز…
بدون شک جایگاه و منزلت معلم، اجّل از آن است که در مقام قدردانی از زحمات بی شائبه ی او، با زبان قاصر و دست ناتوان، چیزی بنگاریم.
اما از آنجایی که تجلیل از معلم، سپاس از انسانی است که هدف و غایت آفرینش را تامین می کند و سلامت امانت هایی را که به دستش سپرده اند، تضمین؛ بر حسب وظیفه و از باب ” من لم یشکر المنعم من المخلوقین لم یشکر اللَّه عزّ و جلّ” :
ازپدر و مادر عزیزم…این دو معلم بزرگوارم… که همواره بر کوتاهی و درشتی من، قلم عفو کشیده و کریمانه از کنار غفلت هایم گذشته اند و در تمام عرصه های زندگی یار و یاوری بی چشم داشت برای من بوده اند؛
از استاد با کمالات و شایسته؛ سرکار خانم دکتر نسیم غنبر طهرانی که در کمال سعه صدر، با حسن خلق و فروتنی، از هیچ کمکی در این عرصه بر من دریغ ننمودند و زحمت راهنمایی این رساله را بر عهده گرفتند؛
از استاد صبور و با تقوا، جناب آقای دکتر سعید جعفری نیا، که زحمت مشاوره این رساله را در حالی متقبل شدند که بدون مساعدت ایشان، این پروژه به نتیجه مطلوب نمی رسید؛
و از استاد فرزانه و دلسوز؛ که زحمت داوری این رساله را متقبل شدند؛ کمال تشکر و قدردانی را دارم.
باشد که این خردترین، بخشی از زحمات آنان را سپاس گوید.
چکیده
رشد شگفت‌انگیز ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی اینترنت و مخصوصاً رسانه های اجتماعی وسهولت استفاده از آن باعث شده تا آگاهی افراد نسبت به سازمان‌ها، برندها و افراد مشهور نسبت به دهه‌های گذشته به‌شکل قابل توجهی افزایش یابد. در این میان، برنده کسی است که بتواند از ابزارهای دنیای مجازی ـ‌که غالبا نیازمند هزینه‌های هنگفت رسانه‌های سنتی مانند تلویزیون و مطبوعات هم نیستند ـ برای بهبود تصویر و شناساندن برنامه‌ها و اهداف خود درمیان مخاطبان بالقوه و بالفعل بهره‌برداری کند.
هدف از این پژوهش تحلیل میزان استفاده از رسانه های اجتماعی در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی می باشد.که در آن الگوها و علل استفاده از رسانه های اجتماعی، کاربردها و کارکردها رسانه های اجتماعی و چالش های پیش روی استفاده از این رسانه ها در کسب و کارهای کوچک و متوسط ایرانی مورد مطالعه قرار گرفت. جامعه مورد بررسی مدیران کسب وکارهای کوچک و متوسط در ایران می باشد که با توجه به نامحدود بودن جامعه، حجم نمونه آماری ۳۸۴ انتخاب شد. در این پژوهش برای آمار توصیفی از نرم افزار spss و برای انجام آمار استنباطی و انجام معادلات ساختاری برای تعیین رابطه علی از نرم افزار EQS استفاده شد .
طی این پژوهش ۷۹درصد از نمونه مورد بررسی اعلام کردند که از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده می کنند. نتایج حاصل نشان از رشد فزاینده استفاده از رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها دارد. پاسخ دهندگان اعلام کردند که علاقه به استفاده از رسانه های اجتماعی در حال حاضر ۵۶درصد می باشد و به احتمال ۴۸درصد در آینده نزدیک استفاده از آن رشد چشمگیری خواهد داشت. همچنین مشخص شد که سازمان ها از رسانه های اجتماعی برای مقاصد بازاریابی ۵۷درصد و بهبود نام تجاری، محصولات و خدمات ۵۶درصد استفاده می کنند.
کلید واژه: رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای کوچک و متوسط، کاربردها، کارکردها، چالش ها.
فهرست مطالب

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  fotka.ir  مراجعه نمایید.