فایل – 
بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر ستان شیراز با استفاده از ارزشیابی ۳۶۰درجه-  …

فایل – بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر ستان شیراز با استفاده از ارزشیابی ۳۶۰درجه- …

بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۸۷/۳۸=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «از نتایج مورد انتظار و اهداف واقعی، تعریف روشنی دارد.» (۸۴/۲۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «کارهایی را که باید انجام شود، برنامه ریزی و زمان بندی می‌کند.» (۰۶/۲۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «مدیریت زمان در اجرای امور دارد.» (۵۵/۲۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «درباره‌ی اقدامات اصلاحی مورد لزوم، بحث و گفتگو می‌کند.» (۰۰/۳۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «زمینه مناسب را برای بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می‌کند.» (۵۹/۲۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «اهداف و چشم انداز بزرگی دارد و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می‌کند.» (۹۱/۱۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۲ـ۳ از دیدگاه همکاران عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه همکاران، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۵۴/۲۰=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «از نتایج مورد انتظار و اهداف واقعی، تعریف روشنی دارد.» (۵۹/۱۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «کارهایی را که باید انجام شود، برنامه ریزی و زمان بندی می‌کند.» (۲۲/۱۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «مدیریت زمان در اجرای امور دارد.» (۶۹/۱۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «درباره‌ی اقدامات اصلاحی مورد لزوم، بحث و گفتگو می‌کند.» (۷۲/۱۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «زمینه مناسب را برای بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می‌کند.» (۲۰/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «اهداف و چشم انداز بزرگی دارد و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می‌کند.» (۵۶/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۲ـ۴ از دیدگاه زیردستان عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۴/۲۸=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «از نتایج مورد انتظار و اهداف واقعی، تعریف روشنی دارد.» (۰۲/۲۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «کارهایی را که باید انجام شود، برنامه ریزی و زمان بندی می‌کند.» (۹۱/۲۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «مدیریت زمان در اجرای امور دارد.» (۶۴/۲۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «درباره‌ی اقدامات اصلاحی مورد لزوم، بحث و گفتگو می‌کند.» (۵۲/۲۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «زمینه مناسب را برای بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می‌کند.» (۳۶/۱۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «اهداف و چشم انداز بزرگی دارد و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می‌کند.» (۷۶/۱۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۲ـ۵ از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۳۹/۴۳=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «از نتایج مورد انتظار و اهداف واقعی، تعریف روشنی دارد.» (۹۱/۳۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «کارهایی را که باید انجام شود، برنامه ریزی و زمان بندی می‌کند.» (۵۵/۳۸=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «مدیریت زمان در اجرای امور دارد.» (۲۷/۳۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «درباره‌ی اقدامات اصلاحی مورد لزوم، بحث و گفتگو می‌کند.» (۷۹/۳۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «زمینه مناسب را برای بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می‌کند.» (۰۷/۳۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «اهداف و چشم انداز بزرگی دارد و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می‌کند.» (۲۸/۳۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۳ عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۱-۵ پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه، پس از تدوین و اجرای میدانی ابزار پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه چهار گروه ۱) مدیران مافوق، ۲) مدیران (خود ارزیابی)، ۳) همکاران و ۴) زیردستان و همچنین در مجموع دیدگاه چهار گروه مذکور، بررسی شده است.
۵ـ۳ـ۱ از دیدگاه مدیران مافوق عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۹۵/۱۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. . از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری در اجرای امور را دارد.» (۳۶/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «با داشتن اطلاعات کافی، تصمیم گیری می‌کند.» (۲۷/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «تصمیم گیری به هنگام می‌کند (در مواقعی که لازم است).» (۹۹/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «در تصمیم گیری از مشورت و نظرات افراد دیگر استفاده می‌کند.» (۶۶/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «توانایی تفکر و عمل به شیوه‌ای بدیع دارد و از ایده‌های جدید در تصمیم گیری استقبال می‌کند.» (۷۰/۸=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۳ـ۲ از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی) عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۴/۳۴=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری در اجرای امور را دارد.» (۴۸/۲۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «با داشتن اطلاعات کافی، تصمیم گیری می‌کند.» (۶۹/۲۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «تصمیم گیری به هنگام می‌کند (در مواقعی که لازم است).» (۸۸/۲۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «در تصمیم گیری از مشورت و نظرات افراد دیگر استفاده می‌کند.» (۹۹/۲۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «توانایی تفکر و عمل به شیوه‌ای بدیع دارد و از ایده‌های جدید در تصمیم گیری استقبال می‌کند.» (۲۰/۲۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۳ـ۳ از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه همکاران، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۵۸/۱۸=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری در اجرای امور را دارد.» (۴۵/۱۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «با داشتن اطلاعات کافی، تصمیم گیری می‌کند.» (۸۸/۱۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «تصمیم گیری به هنگام می‌کند (در مواقعی که لازم است).» ۷۵/۱۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «در تصمیم گیری از مشورت و نظرات افراد دیگر استفاده می‌کند.» (۷۴/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «توانایی تفکر و عمل به شیوه‌ای بدیع دارد و از ایده‌های جدید در تصمیم گیری استقبال می‌کند.» (۳۳/۱۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۳ـ۴ از دیدگاه زیردستان عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۶۳/۲۴=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری در اجرای امور را دارد.» (۵۱/۲۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «با داشتن اطلاعات کافی، تصمیم گیری می‌کند.» (۵۴/۲۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «تصمیم گیری به هنگام می‌کند (در مواقعی که لازم است).» (۳۶/۲۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «در تصمیم گیری از مشورت و نظرات افراد دیگر استفاده می‌کند.» (۰۷/۱۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «توانایی تفکر و عمل به شیوه‌ای بدیع دارد و از ایده‌های جدید در تصمیم گیری استقبال می‌کند.» (۰۹/۱۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۳ـ۵ از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۲۷/۴۰=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خود ارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد تصمیم گیری بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات برای تصمیم گیری در اجرای امور را دارد.» (۲۶/۳۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «با داشتن اطلاعات کافی، تصمیم گیری می‌کند.» (۱۹/۳۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «تصمیم گیری به هنگام می‌کند (در مواقعی که لازم است).» (۶۶/۳۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «در تصمیم گیری از مشورت و نظرات افراد دیگر استفاده می‌کند.» (۵۳/۲۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «توانایی تفکر و عمل به شیوه‌ای بدیع دارد و از ایده‌های جدید در تصمیم گیری استقبال می‌کند.» (۳۳/۳۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۴ عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۳-۵ پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه، پس از تدوین و اجرای میدانی ابزار پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه چهار گروه ۱) مدیران مافوق، ۲) مدیران (خود ارزیابی)، ۳) همکاران و ۴) زیردستان و همچنین در مجموع دیدگاه چهار گروه مذکور، بررسی شده است.
۵ـ۴ـ۱ از دیدگاه مدیران مافوق عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۷/۱۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «ترتیب و توالی امور و وظایف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف را، آسان می‌کند.» (۷۷/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «از طریق روش‌های رسمی و غیر رسمی سعی می‌کند در سازمان یکپارچگی ایجاد کند.» (۵۵/۱۱=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «وظایف مهم و غیر مهم را در اجرای فعالیت‌ها، تفکیک می‌کند.» (۴۸/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «امور را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را تسهیل می‌کند.» (۳۶/۱۲=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «توانایی هماهنگی با سایر افراد به منظور دستیابی به اهداف گروه را دارد.» (۶۴/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «از منابع موجود استفاده‌ی بهینه می‌کند.» (۹۸/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۴ـ۲ از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی) عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۱۸/۴۱=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «ترتیب و توالی امور و وظایف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف را، آسان می‌کند.» (۷۰/۲۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «از طریق روش‌های رسمی و غیر رسمی سعی می‌کند در سازمان یکپارچگی ایجاد کند.» (۶۱/۲۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «وظایف مهم و غیر مهم را در اجرای فعالیت‌ها، تفکیک می‌کند.» (۴۱/۲۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «امور را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را تسهیل می‌کند.» (۳۱/۲۴=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «توانایی هماهنگی با سایر افراد به منظور دستیابی به اهداف گروه را دارد.» (۵۵/۲۷=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «از منابع موجود استفاده‌ی بهینه می‌کند.» (۹۴/۳۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۴ـ۳ از دیدگاه همکاران عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه همکاران، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۶۳/۲۰=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد سازماندهی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «ترتیب و توالی امور و وظایف را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف را، آسان می‌کند.» (۷۶/۱۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «از طریق روش‌های رسمی و غیر رسمی سعی می‌کند در سازمان یکپارچگی ایجاد کند.» (۱۵/۱۳=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «وظایف مهم و غیر مهم را در اجرای فعالیت‌ها، تفکیک می‌کند.» (۸۱/۱۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «امور را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده را تسهیل می‌کند.» (۰۵/۱۶=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «توانایی هماهنگی با سایر افراد به منظور دستیابی به اهداف گروه را دارد.» (۵۴/۱۵=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)
 

دانلود متن کامل پایان نامه در سایت jemo.ir موجود است