بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر ستان شیراز با استفاده از ارزشیابی  …

بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه شهر ستان شیراز با استفاده از ارزشیابی …

**۷۳/۰
**۵۹/۰

۰۹/۰
۱۱/۰
۱۱/۰

۰۰۰/۰
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰

P≤۰۵/۰* P≤۰۱/۰**
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
در این فصل به نتایج حاصل از تحقیق، و بحث در مورد آنها پرداخته می شود. به این صورت که ابتدا به سؤال های تحقیق و خلاصه ای از پاسخ های به دست آمده ارائه می شود و با توجه به پیشینه ی تحقیق، مورد ارزیابی و بحث قرار داده و سپس نتیجه گیری کلی بیان می گردد. همچنین ، پیشنهادهایی ارائه می شود که شامل پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی برای محققین آینده، می باشد.
به خلاصه ای از پاسخ های به دست آمده از تحقیق می پردازیم، به این شرح؛
سؤال اصلی
۵ـ۱ عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۸-۴ پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰، پس از تدوین و اجرای میدانی ابزار پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه چهار گروه ۱) مدیران مافوق، ۲) مدیران (خودارزیابی)، ۳) همکاران و ۴) زیردستان و همچنین در مجموع دیدگاه چهار گروه مذکور، ارائه گردیده است.
۵ـ۱ـ۱ از دیدگاه مدیران مافوق عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ از دیدگاه مدیران مافوق، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۲/۱۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ در حد عالی می‌باشد.
۵ـ۱ـ۲ از دیدگاه مدیران (خودارزیابی) عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ از دیدگاه مدیران (خودارزیابی)، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۸۸/۴۶=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران (خودارزیابی)، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ در حد عالی می‌باشد.
۵ـ۱ـ۳ از دیدگاه همکاران عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ از دیدگاه همکاران، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۶۴/۲۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه همکاران، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ در حد عالی می‌باشد.
۵ـ۱ـ۴ از دیدگاه زیردستان عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ از دیدگاه زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۹/۲۷=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ در حد عالی می‌باشد.
۵ـ۱ـ۵ از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خودارزیابی)، همکاران و زیردستان عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ چگونه است؟
بررسی نتایج ارائه شده ، در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خودارزیابی)، همکاران و زیردستان، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۴۳/۴۵=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، مدیران (خودارزیابی)، همکاران و زیردستان، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز از طریق ارزشیابی ۳۶۰ در حد عالی می‌باشد.
سؤالات فرعی
۵ـ۲ عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
به منظور پاسخ به سوال شماره ۱-۵ پژوهش مبنی بر ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه، پس از تدوین و اجرای میدانی ابزار پژوهش، تحلیل انجام شده پیرامون این سوال در قالب ارائه شاخص‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف استاندارد و خطای انحراف استاندارد) و نیز نتایج تحلیل‌های آماری استنباطی (آزمون تی تک نمونه‌ای) به تفکیک دیدگاه چهار گروه ۱) مدیران مافوق، ۲) مدیران (خود ارزیابی)، ۳) همکاران و ۴) زیردستان و همچنین در مجموع دیدگاه چهار گروه مذکور، بررسی شده است.
۵ـ۲ـ۱ از دیدگاه مدیران مافوق عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟
بررسی نتایج در خصوص ارزیابی عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه از دیدگاه مدیران مافوق، حاکی از آن است که مقدار آماره بدست آمده (۱۴/۱۲=t) در سطح معناداری ۰۱/۰≥P به لحاظ آماری معنادار بوده (۰۰۰/۰=sig). نتایج بیانگر آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در حد عالی می‌باشد. از سوی دیگر نتایج نشان دهنده آن است که از دیدگاه مدیران مافوق، عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه در مؤلفه‌های «از نتایج مورد انتظار و اهداف واقعی، تعریف روشنی دارد.» (۴۷/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «کارهایی را که باید انجام شود، برنامه ریزی و زمان بندی می‌کند.» (۶۶/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «مدیریت زمان در اجرای امور دارد.» (۵۴/۹=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «درباره‌ی اقدامات اصلاحی مورد لزوم، بحث و گفتگو می‌کند.» (۹۰/۸=t ؛ ۰۰۰/۰=sig)، «زمینه مناسب را برای بروز خلاقیت و نوآوری فراهم می‌کند.» (۵۲/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) و «اهداف و چشم انداز بزرگی دارد و برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می‌کند.» (۷۸/۱۰=t ؛ ۰۰۰/۰=sig) در حد عالی ارزیابی شده است.
۵ـ۲ـ۲ از دیدگاه مدیران (خود ارزیابی) عملکرد مدیران متوسطه شهرستان شیراز در بعد برنامه ریزی بر اساس ارزشیابی ۳۶۰ درجه چگونه است؟

دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir