انکرتکست و هر آنچه برای استفاده از آن باید بدانید

Actual Photo. ++++SEE MY ABSTRACT LIGHT BACKGROUND LIGHTBOX BY CLICKING THE PHOTO BELOW. +++++

می دونین انکرتکست چیه و چه کاربردی در بیشتر دیده شدن سایت شما داره؟ در ادامه این مطلب به شما آموزش میدیم که انکرتکست دقیقا چیه و شما باید چیجوری روش هدف دار انکرتکست سایت خود رو بهینه کنین تا بیشتر مورد توجه گوگل قرار بگیرین.

انکرتکست متن قابل کلیکیه که تو یه هایپرلینک مشاهده می شه . اگه اینترنت رو به عنوان یه بزرگراه فرض کنیم، انکر تکستا مانند نشونه هایی واسه خروجیای پیش رو هستن. اونا این خروجیا رو به موتورهای جستجو و کاربران سایت نشون میدن.

در اول دنیای سئو به طور کامل بهم ریخته و واسه کاربر آزار دهنده بود. کارشناسان سئوی کلاه سیاه، هر کار قابل تصوری رو انجام می دادن تا صفحه های وب خود رو به یافته های اول گوگل برسانند ، از جمله این کارا میشه به وارد کردن کلمات کلیدی بی ربط و ایجاد تعداد زیادی بک لینک نامرتبط اشاره کرد. این روش تا مدتا به طور کامل کارساز بود، اما امروزه این ترفندهای قدیمی دیگه کاربردی ندارن و شک نداشته باشین نمی تونن نفعی واسه سئوکاران داشته باشن. الان ما با الگوریتمای بسیار پیچیده و و بی عیب گوگل مانند مرغ مگس خوار و پاندا رو به رو هستیم. این الگوریتما که بی عیب و اشکال به نظر می رسن، می تونن مشکلات زیادی واسه بهینه سازی سایت شما بوجود بیارن.

مشکلات

یکی از این الگوریتما بروز شده که با نام پنگوئن شناخته می شه، واسه یه مدت طولانی دنیای سئو رو تحت تاثیر قرار داد. این الگوریتم کلا در مورد چگونگی به کار گیری بک لینکا واسه آزمایش رتبه صفحات اینترنتی به کار میره. با در نظر گرفتن اینکه این الگوریتم بخشی از الگوریتم اصلی گوگله، پس انکرتکستای استفاده شده در بک لینکا و پیوندهای داخلی سایتا مهم زیادی هستن. از این رو، در این راهنما می خوایم به شما آموزش بدیم که چیجوری انکرتکست لینکای خود رو بهینه کنین تا روی موتورای جستجو تاثیر خوبی بزاره و موجب بهبود رتبه صفحات سایت شما در یافته های این موتورها شه. قبل از پرداختن به این موضوع شما باید بدونین که انکرتکست چیه، چیجوری عمل می کنه و به چه دلیل باید به اون بپردازیم؟

بک لینک

اگه به کدهای سایت خود نگاه کنین ، عبارتایی رو مثل این می بینین:

این همون بخش از سایت شماس که گوگل اونو می بینه و همین عبارته که به مرورگرهای وب و موتورهای جستجو لینکا رو نشون میده. وقتی که یه کاربر روی لینکی کلیک کنه، به صفحه مورد نظر هدایت می شه.
یه دلیل بسیار مهم واسه تمرکز برنده ها بر این عنصر ساده هست .
در سال ۲۰۱۲ گوگل عزمشو جزم کرد که الگوریتم پنگوئن رو وارد جهان سئو کنه. پس از این تغییر، انکرتکستا به سرعت به آسونترین راه واسه تعیین اندازه اعتبار سایتا تبدیل شدن. گوگل هم اینکه واسه تشخیص اینکه یه سایت زیادتر از اندازه بهینه سازی شده هم از بک لینکا و انکر تکستای اونا استفاده می کنه. با در نظر گرفتن اینکه گوگل واسه بهینه سازی زیادتر از اندازه جریمه هایی تعیین کرده، پس بیشتر میشه به مهم بودن این عناصر در سئو فهمید.
از سال ۲۰۱۲ تا کنون، گوگل چندین مرتبه و در هر مرتبه به شکل زیادی الگوریتم پنگوئن رو بروز کرده که این موضوع باعث شده هر بار برنده های تجاری بسیاری، افتای ترافیکی بزرگی رو تجربه کنن.
در بیشتر موارد، افتای ترافیکی اینطوری، کاهش درآمد و سوددهی رو به همراه دارن و می تونن ضررهای زیادی رو به شرکتا وارد کرده و نام تجاری اونا رو به خطر بیاندازند.
این تغییرات به ۳٫۱ درصد از سایتایی که انکر تکستای خود رو زیادتر از اندازه بهینه سازی کرده بودن، آسیب رساند و فقط سایتای قوی تونستن با هر بروزرسانی در میدون رقابت باقی بمونن. دست کم میشه که انکرتکستای مورد استفاده در بک لینکا، در آینده قابل پیش بینی اینترنت و سئو، می تونن عناصر مهمی باشن.
با بروزرسانی گذشته پنگوئن ۴٫۰ در سال ۲۰۱۶، بازی دوباره تغییر کرد. گوگل حالا به جای همه یه سایت، فقط صفحاتی که از قوانینش سرپیچی کردن رو مجازات می کنه، اما به هر حال، این موضوع هم می تونه ترافیک و درآمد یه سایت رو در دراز مدت تحت تاثیر بذاره.
حالا که می دونین انکر تکستا چقدر واسه ترافیک سایتا مهم هستن، اجازه بدین تا راه های مختلفی رو که از راه اونا می تونین انکر تکست بسازین رو به شما آموزش بدیم.

بیشتر بدونین: سئوی محلی چیه و چیجوری باعث افزایش درآمد شما می شه؟

نوعای جورواجور انکر تکست

روشای متنوعی هست که می تونین از راه اونا انکر تکستای مختلفی رو بسازین که این انکرتکستا می تونن به درد بخور و یا بی فایده باشن.

– انکرتکستای دقیقا مشابه

انکرتکستای دقیقا مشابه، وقتی بوجود میان که شما در جایگاه کلمات کلیدی هدف لینکا، از عبارات دقیقا مشابه استفاده کنین.
در روزای اولیه سئو، به کار گیری انکرتکستای دقیقا مشابه تو یه صفحه و به تعداد کافی، تقریبا تضمین می کرد که پست شما خوب عمل می کنه و در موتورهای جستجو بازخورد خوبی داره. این موضوع باعث شد که گوگل با وضع قوانینی، وبسایتایی که از این روش استفاده می کردن رو مجازات کنه. با این وجود، میشه گفت این ایده هنوزم ایده خوبیه و بعضی وقتا میشه ازش استفاده کرد، اما کلا پیشنهاد می شه که از بقیه شکلای جور واجور انکر تکستا استفاده کنین.

– انکرتکستای دارای شباهت جزئی

وقتی به عبارت لینک خود کلمات دیگری هم اضافه می کنین، انکرتکستایی با مطابقت جزئی به وجود میان. عبارات جدید باید تقریبا مشابه کلمات کلیدی اصلی باشن. این یه روش به درد بخور واسه ساخت انکرتکسته، چون میشه کلمات کلیدی رو بدون وجود خطر جریمه شدن، به طور موثری استفاده کرد. از این رو، گوگل نگاه بهتری به محتوایی که در صفحه شما هستش داره و نمی تونه واسه دستکاری در الگوریتم و ارتکاب خطا، به شما مظنون شه. این یه روش بسیار پیشنهاد شده واسه افزایش قدرت صفحه شما هستش.

– انکر تکست برند

فقط شامل عنوان سایت موردنظره و یه راه امن و موثر دیگه واسه ساخت یه انکر تکست قویه. این انکر تکست به گوگل نشون میده که شما در حال اشاره به بقیه وسیله ها و سرویسای با کیفیت هستین. شما همیشه باید تلاش کنین برندای دیگری رو که در این مورد به شما کمک می کنن پیدا کنین. از لینک دادن به یه نام تجاری دیگه، به خصوص با یه کلید واژه مربوط به اون، افسوس نکنین. تا وقتی که شما زیادتر از اندازه به اون نام تجاری لینک نداده اید، گوگل اینکار رو به عنوان عملی سالم و قانونی در نظر میگیره.

– انکرتکست خالی

از پایه فقط شامل نشانی وبسایته و اکثرا غیر به درد بخور در نظر گرفته می شه. هنگام خوندن محتوا، این نوع انکرتکست بسیار ناراحت کننده س. این انکرتکستا می تونن کاربران رو از سایت شما فراری داده و باعث پیشرفت سایتای حریف شن. هم اینکه ممکنه بازدید کنن گان رو به این باور برسونه که شما از دید فنی اون طوری که باید حرفه ای نیستین. پس تا حد ممکن، از درج این نوع انکر تکستا خود داری کنین.

– انکر تکست عمومی

شما شاید خیلی از این انکرتکستا رو دیدین. اونا واسه استفاده در جریان محتوای شما بسیار مناسب هستن و خیلی سریع به نتیجه می رسن. این انکر تکستا همونطور که از نامشون پیداست، ساده و عمومی هستن. وقتی می خواین نظر مخاطبان خود رو به یه منبع معتبر یا وسیله به درد بخور جلب کنین، از این انکر تکستا استفاده کنین، اما حتما به اندازه باشه.

– کلید واژه های نامتقارن فهرست معنایی یا LSI

این مورد ممکنه کمی پیچیده به نظر بیاد، اما در واقع یه زیر سیستم در موتورهای موتورهای جستجوئه که اونا رو قادر می سازه تا درک بهتری از موضوعات صفحات داشته باشن و بتونن چیزی که رو که کاربران در نوار جستجو تایپ می کنن پیش بینی کنن.
مثلا وقتی یه عبارت مثل «انکرتکست چیه» رو در گوگل تایپ می کنیم، یه سری از بقیه گزینه های جستجوی محبوب واسه ما تمایان می شه. ما می تونیم با به کار گیری کلمات کلیدی LSI به عنوان انکر تکست به موتورهای جستجو کمک کنیم تا بتونن موضوع صفحه دلخواه ما رو بهتر بفهمن که این می تونه باعث بهتر شدن رتبه اون صفحه در یافته های جستجو شه.

– انکرتکست تصویری

می تونین از یه انکر تصویری واسه کمک به کاربران سایت خود استفاده کنین. معمولا، به کار گیری این روش به واسطه یه دکمه قابل کلیک انجام می شه و بسیار مثل یه آگهیه. در این موارد، گوگل، وسیله تگ تصویر شما رو، به عنوان انکر تکست می خونه و اگه شما یه وسیله تگ ایجاد نکرده باشین، گوگل اونو بدون انکر تکست در نظر میگیره، که باید از این کار دوری کنین. این یه روش عالی واسه جور واجور کردن انکر تکستا و به کار گیری یه راه و روش متفاوت در این مورد هستش.

چند تا نکته مهم که درباره انکرتکستا باید بدونین

حالا که در مورد نوعای جورواجور انکرتکست بیشتر آموخته اید، وقت اون هستش که به یه سری نکات ساده و پایه ای بپردازیم که می تونن در ایجاد یه روش هدف دار پویا به شما کمک کنن.

نکته ۱: از عبارات مربوط به موضوع صفحه استفاده کنین

بدیش اینه خیالات غلط زیادی درباره اینکه «چه انکر تکستی خوبه» هست. باید بدونیم که، ربط داشتن مهمترین چیزیه که گوگل از شما می خواد. این بدین معناست که انکر تکست شما باید از کلمات و عباراتی تشکیل شده باشه که به موضوع صفحه ای که به اون لینک می دین نزدیک باشن.
مثلا فرض کنین شما شرکتی رو اداره می کنین که خدمات بازاریابی محتوا واسه کار و کاسبیای کوچیک رو ارائه میده. اگه می خواین بازدیدکنندگان سایت خود رو به یه پست وبلاگ که در مورد اهمیت محتوا ایجاد کردین هدایت کنین، نیاز دارین که یه لینک بسازین و در این لینک، شما باید یه کلمه یا عبارت رو که مربوط به موضوع و محتوای پست موردنظره، به عنوان انکر تکست خود بذارین. وگرنه، گوگل این لینک رو به عنوان دستکاری و محتوای بی ربط تشخیص داده و شاید سایت شما رو جریمه می کنه.

بازاریابی محتوا

تصور کنین چه اتفاقی میفته اگه به جای یه پست وبلاگ ، لینک شما به یه صفحه که تلاش در فروش عینک آفتابی داره در رابطه باشه .
اگه می خواین بازدیدکنندگان سایت به شما اعتماد کنن، باید به اونا اطمینان بدین که از راه های لینکدهی و منابعی استفاده می کنین که به نفع اوناس.
تو یه مطالعه نشون داده شده که داشتن دست کم یه کلید واژه مربوط به موضوع در انکرتکست، شانس کسب رتبه بالاتر در یافته های جستجو رو زیاد می کنه. این بدون معناست که گوگل واسه یه انکر تکست دارای کلمات کلیدی مربوط به موضوع محتوای صفحه دلخواه، ارزش زیادی قائل می شه. چون تا وقتی که شما تلاش می کنین دست کم بعضی از کلمات کلیدی انکرتکست هاتون مربوط به موضوع باشن، گوگل می تونه سریعتر و راحت تر مطالب شما رو رتبه بندی کنه.

مقاله در رابطه:  انتخاب کلید واژه و ۱۰ نکته ای که در این مورد باید بدونین

نکته ۲: تنوع رو در نظر بگیرین

اگه همیشه بخواین انکرتکستای دقیقا مشابه داشته باشین، فیلتر هرزنامه گوگل وارد عمل شده و ممکنه شما رو جریمه کنه. هم اینکه اگه بخواین فقط به اسمای تجاری هم پیوند داشته باشین، شاید اتفاق مشابهی براتون می افته. پس واسه ایجاد یه روش هدف دار انکر تکست که به بهینه سازی وبسایتتان کمک کنه، باید بدونین که به کار گیری یه راه و روش منحصر به فرد و جور واجور بهترین روش واسه انجام این کاره.
راهنماهای زیادی وجود دارن که به شما میگن شکلای جور واجور انکر تکستا رو باید در چه نسبتایی استفاده کنین. مشکلی که این نوع پیشنهادا دارن اینه که با در نظر گرفتن تعداد فراوون پیشنهاد کنندگان، شکلای جور واجور مختلفی از این راهنماا بوجود اومده ان که بعضی وقتا حتی با هم در اختلاف ان. این موضوع شما رو گیج می کنه و دلیل می شه که نتونین تصمیم درستی بگیرین.

مشکلی

فرض کنین بین چندین پیشنهاد متفاوت از افراد جور واجور که تلاش دارن شما رو در بهینه سازی وبسایتتان کمک کنن گیر افتادین.
حرف کدوم یکی از اونا درسته؟
اصلا هیچ کدوم از اونا درست میگن؟
جواب این سوال به نتیجه مورد توجه شما بستگی داره، در هر موقعیتی، شما باید تلاش کنین تا بهترین روش ایجاد روش هدف دار انکر تکست رو پیدا کرده و ازش استفاده کنین.

یه مطالعه در مورد اثرات پنگوئن ۴٫۰ روی برنده های جور واجور در اندازه های متفاوت انجام گرفته که بعضی از یافته های اون به توضیح زیره:

پس از بروزرسانی پنگوئن ۴ ، برند اول، انکرتکستایی رو که کلمات کلیدی دقیقا مشابه داشتن رو کاهش داده و LSI رو زیاد کرده، این برند پس از اعمال تغییرات، به جایگاه قبلی خود در رتبه بندی گوگل برگشت و تونست به رتبه بندی خود قبل از ارائه پنگوئن ۴٫۰ برسه.
حالا گراف بالا رو با گراف زیر مقایسه کنین.

همونطور که مشاهده می کنین، این دو گراف فرقای زیادی با هم دارن و در برخورد با الگوریتم پنگوئن ۴، روشای متفاوتی رو در پیش گرفتن، اما با این وجود، هر دو تونستن جایگاه های خود رو در یافته های جستجوی گوگل دوباره بدست بیارن.
این چه معنایی واسه شکلای جور واجور طرحای بهینه سازی انکر تکست داره؟
جواب اینه که اگه یه روش هدف دار واسه یه برند خوب کار کنه، هیچ تضمینی وجود نداره که واسه برنده های دیگه هم به همون مقدار اثر داشته باشه. هم اینکه، این واقعا کسل کننده س که تلاش کنین دقیقا با روش هدف دار برند دیگری پیش برید. با دقیق شدن و فوکوس کردن روی آزمون و خطا، احتمال بیشتری واسه رسیدن به یافته های بهتر در دراز مدت هست.

نکته ۳: انکرتکستای خود رو تست و بررسی کنین

بررسی انکر تکستا مهم زیادیه، چون این تنها راه واسه درک این موضوعه که انکرتکستا چیجوری می تونن بهینه سازی وبسایتتان رو در طول زمان تحت تاثیر قرار بدن.
پیشنهاد می کنم واسه شروع روند بررسی انکر تکستا، از وسیله  Anchor Text Categorizer Tool که محصول شرکت  Linkioه استفاده کنین. این وسیله از شما می خواد اطلاعات مختلفی در مورد محتوای خود، از جمله نشانی اینترنتی، عنوان صفحه، برند شما و کلمات کلیدی رو وارد کنین. شمام اینکه باید انکر تکستایی که در محتوا استفاده می کنین رو هم دقیقا مشخص کنین تا نرم افزار بتونه با دقت کار خود رو بکنه.
هم اینکه شما می تونین از وسیله SEMrush استفاده کنین، واسه پیدا کردن اطلاعات لازم درباره لینکایی که به سایت شما می شن، شما باید به تَب بک لینک در داشبورد SEMrush رفته و روی گزینه Anchors کلیک کنین، حالا شما می تونین ببینین که کدوم عبارات به وسیله برندای دیگه وقتی که به سایت شما لینک دارن استفاده میشن.
یادتون باشه که انکر تکستا به طور زیادی به وسیله گوگل استفاده میشن، پس واسه سئو سایت شما یه موضوع حیاتی هستن.

نتیجه گیری
انکر تکست معنی جدیدی نیس، اما نمیشه این رو بدین معنا دونست که مهم نیست. از سال ۲۰۱۲، گوگل به انکر تکست و بک لینک اهمیت خاصی میده. پس بهتره مطمئن شین که همیشه در حال به کار گیری بهترین راه و روش در این مورد واسه سئوی وبسایتتان هستین.
برنده های بسیاری در گذشته، شدیدا تحت تاثیر پنگوئن قرار گرفتن و همیشه این احتمال هست که این الگوریتم دوباره به اونا آسیب برسونه.
تا وقتی که انکرتکستای سایت شما با موضوع صفحات لینک داده شده در رابطه باشن، یه علامت مثبت واسه خزندهای گوگل به حساب میان.
هم اینکه بهتره که روش هدف دار خود رو براساس یافته هاتون اجرا کنین. وقتی صحبت از یافته ها می شه باید خاطر نشون کرد، به کار گیری ابزارهایی مانند Anchor Text Categorizer و  SEMrush، تضمین می کنن شما هیچ چیزی رو در بهینه سازی انکرتکستای خود از قلم نخواهید انداخت.
با به کار گیری این پیشنهادا شما می تونین که روش هدف دار انکر تکست خود رو به اندازه کافی قوی کنین تا سئوی سایت تون رو بهبود دهیدو از خطرات احتمالی آینده جلوگیری کنین.

شما چه روش هدف دارایی رو واسه بهبود انکر تکست هاتون استفاده می کنین؟