پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

پربازدیدترین نقاط گرجستان از دیدگاه مسافران که به دیدنشان می ارزد

پربازدیدترین نقاط گرجستان از دیدگاه مسافران که به دیدنشان می ارزد

 

 

قلعه باستانی ناریکالا یا ناریقالا – تفلیس

بازدید از قلعه تاریخی ناریکالا معمولا اولین فرصتی است که برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ این سرزمین پیش رویتان قرار می گیرد . این قلعه‌ باستانی قدیمی‌ترین بنای این شهر است که توسط شاه عباس صفوی ساخته شد. بخشی از مسیر این قلعه را می بایست پیاده طی نماید که خود تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود و در این طول مسیر شاهد چشم اندازی منحصر بفرد از شهر و مناظر اطراف آن خواهید بود. همچنین میتوانید بر بالای ارتفاعات این منطقه بایستید و تندیس زیبا و باشکوه مادر گرجستان را ببینید .

سد جینوالی – تفلیس

به گزارش سفر باتو سد جینوالی دارای مناظری بسیار زیباست و طبیعت دل انگیز آن در کنار آب وهوایی بسیار مطبوع گردشگران را به سمت خود می کشاند. این منطقه در شصت کیلومتری از شهر تفلیس واقع گردیده و به پاتوق گردشگران و طبیعت گردان تبدیل شده است . پیشنهاد می کنیم حین اقامت در این شهر برای یکبار هم که شده از این طبیعت زیبا استفاده نموده و روزی زیبا و پر از آرامش را تجربه نمایید.

باغ گیاه شناسی – باتومی

بازدید از باغ گیاه شناسی احتمالا اولین پیشنهادی است که از سوی آژانس های گردشگری به مسافران داده می شود . این باغ زیبا و دیدنی در حدود یکصد و ده هکتار وسعت دارد و در آن گونه های نادر گیاهیان از سراسر دنیا جمع آوری و نگهداری می گردد. حین گشت و گذار در این مجموعه از بیش از دو هزار گونه گیاهان مناطق مختلف که صد مورد آن مختص منطقه قفقاز است دیدن می کنید . گونه های زیبای ساکورا ژاپنی، نخل های جزایر قناری، بامبو، درختان نخل، ماگنولیا و سرو تنها نمونه ای از گیاهان موجود در این مجموعه شگفت انگیز است .

مجموعه دلفیناریوم – باتومی

مجموعه شاد و مهیج دلفیناریوم یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در شهر باتومی است که بسیار پر طرفدار بوده و روزانه پذیرای گردشگران بسیاری است . در این مجموعه با نمایش شاد و مفرح این پستانداران عظی الجثه برای ساعتها سرگرم خواهید بود که تماشای آن به خصوص برای کودکان لذت بخش خواهد بود بنابراین اگر همراه خانواده خود راهی این سفر شده اید این فرصت استثنایی را از دست ندهید. در دلفیناریوم دلفین ها سی اجرای زیبا را به نمایش می گذارند و در صورت تمایل می توانید به داخل آب بروید و با آنها عکس یادگاری بگیرید.

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی با طبیعتی زیبا و دیدنی و آب وهوایی مطبوع یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر باتومی  در تور گرجستان است که اغلب مردمان شهر و گردشگران روزهای پایانی هفته را در کنار آن سپری می کنند. این  دریاچه در فاصله کمی از دریای سیاه واقع شده و درحدود شش هکتار وسعت دارد .

این مطلب را هم از دست ندهید :   راهنمای خرید موتور برق ( motorbaargh.ir )

بلوار باتومی

بلوار زیبای باتومی یکی از تفرجگاههای مورد علاقه اهالی شهر و گردشگران است . این بلوار در امتداد خط ساحلی کشیده شده و اطراف آن را فضای سبز در بر گرفته است . در طول این بلوار کافه ها و رستوران‌های متنوعی را خواهید دید که دارای محیطی دوست داشتنی است و برای لحظاتی آرامش را به شما هدیه می دهند و برای رفع خستگی از یک گشت و گذار یک روزه بسیار ایده آل خواهند بود.  بیشترین مکان های تفریحی شهر در همین بلوار قرار دارد که نمونه بارز آن چرخ و فلکی بزرگ است .

مجسمه علی و نینو -باتومی

این سازه بسیار زیبا و تماما فلزی ارتفاعی هشت متری دارد و به نماد شهر باتومی تبدیل شده است . این تندیس دیدنی علی و نینو نام دارد و با هشت متر ارتفاع در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است. این تندیس که دو پیکر را به نمایش کشیده بر اساس افسانه ای کهن طراحی شده  و پیکر مرد آن علی و پیکر زن آن نینو نامیده می شود. علی پسری مسلمان و نینو شاهدخت این سرزمین است و روزگاری این دو تن عاشق و دلباخته یکدیگر بودند و با فروپاشی جمهوری شوروی این دو نیز از هم جدا می شوند.

ساعت ستاره شناسی – باتومی

ساعت ستاره شناسی باتومی نمونه ای دیگر از ساعت های ساخته شده در جهان است که مشابه آن در شهر پراگ و دیگری در ونیز قرار دارد . با استفاده از این ساعت از وقت دقیق محلی آگاه خواهید شد زمانیکه صدای آهنگین سنج به گوش رسید یعنی یک ساعت دیگر زمان سپری شده و با شنیدن صدای یک تک ملودی یعنی نصف ساعت زمان سپری گردیده است. همچنین با استفاده از این ساعت اطلاعات دقیق تری همچون محل قرار گیری خورشید و ماه ، فاز ماه، موقعیت نصف النهار ها و افق را می توان حدس زد.

موزه استالین

موزه تاریخی و بسیار جذاب شهر باتومی برای گرامیداشت سیاستمدار مشهور این سرزمین ، استالین نام گرفته است . وی یکی از چهرهای محبوب گرجستان بوده و در پیشبرد اهداف سیاسی و اقتادی این کشور نقش مهمی ایفا نموده است . استالین مابین سال‌ های ١٩٠١ و ١٩٠٢ و تنها برای چند ماه در ساختمانی که هم اکنون به موزه تبدیل شده اقامت داشت و به هین خاطر این مکان به موزه شهر تبدیل گردید .