پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

پربازدیدترین جاذبه های مشهد که حتما بایستی دیدشان

پربازدیدترین جاذبه های مشهد که حتما بایستی دیدشان

 

 

باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی مشهد (Mashhad Botanical Garden) یکی از مجموعه های دیدنی در این شهر است که بازدید از آن دارای جنبه های علمی و تفریحی است و زمین سرسبز و زیبای آن مکان مناسبی برای گشت و گذار است. این مجموعه دارای بیست و پنج هکتار وسعت است و در مجموع از یازده کلکسیون مختلف تشکیل  شده که همگی در کنار هم قرار دارند . باغ گیاه شناسی ملی از سال ۱۳۹۲ آغاز به کار نموده و در آن یکصد و هشتاد گونه گیاهان دارویی و همچنین چهارصد گونه نمونه های منحصر بفرد ژنتیکی نگهداری می گردد . این مجموعه در بلوار جمهوری، حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر قرار دارد و دسترسی به آن آسان می باشد.

بند ۵۰۰ ساله ی گلستان در مشهد

به گزارش سفر باتو بند یا همان سد گلستان در فاصله هشت کیلومتری غرب  و در نزدیکی پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد و به یکی از گردشگاه های توریستی شهر مشهد  تبدیل شده است . این بند تاریخی، در حدود پانصد سال  قدمت دارد و ساخت آن به دوره حکومت تیموریان باز می گردد. این سد تاریخی بر روی رودخانه  گلستان ساخته شده و در طول زمان بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و هم اکنون یکی از تفرجگاههای این شهر است و دارای امکانات تفریحی مختلفی است.

غار تاریخی مغان در مشهد

غار مغان (Moghan Cave) یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر است که در فاصله سی و پنج کیلومتری شهر مشهد قرار دارد .  جالب است بدانید بر اساس اکتشافات مختلف زمین شناسی فسیل های مختلفی در آن دیده شده که بر اساس آنها قدمت این غار به میلیونها سال پیش باز می گردد . پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوانی بدون راهنما و وسایل ایمنی وارد این منطقه نشوید و قبل از ورود با یک راهنمای خبره مشورت نمایید.

مجموعه زیبای باغ ملی

مجموعه ای زیبا و شگفت انگیز باغ ملی  در تور مشهد اولین پارک تفریحی شهر مشهد است که در سال ۱۳۴۵ افتتاح گردید  باغ ملی (Bagh Melli) یکی از مکان های تفریحی در این شهر است که به خصوص در ماههای گرم سال شلوغ و پر هیاهو  است. بنابراین اگر در این شهر به دنبال مکانی زیبا هستید که عصر دل انگیز خود را در انجا سپری نمایید سری به این باغ بزنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. درخت های چنار قدیمی، فضای سبز گلکاری شده و انواع مختلفی از گیاهان خوش رنگ و بو تمام فضای باغ را در بر گرفته و قناتی پر اب درست از وسط آن می گذرد.  این باغ در منطقه ای پر تردد و تجاری یعنی در خیابان خسروی، خیابان امام خمینی قرار دارد  و دسترسی به ان آسان می باشد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   خدمات شرکت چاپ و بسته بندی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

 

شاندیز، شهری منحصر به فرد در نزدیکی شاندیز

منطقه زیبا و خوش آب و هوای شاندیز (Shandiz) در پانزده کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته و آب و هوای مطبوع آن اینجا را به محلی برای گشت و گذار مسافران تبدیل نموده است  . شاندیز دارای آب و هوای خنک است و طبیعت شگفت انگیز آن مکان ایده آلی برای فرار از شلوغی شهر است. اطراف این منطقه را رستوران های متنوع در بر گرفته که انواع کباب های معروف شاندیز را عرضه می کنند. از وسط شاندیز رودخانه هایی خروشان جاری است که از کوههای بینالود سرچشمه می گیرد . از دیگر مکان های دیدنی شاندیز میتوان به پارک جنگلی، مجموعه ی توریستی، رستوران های متنوع، رصدخانه نجوم و موزه شهرداری اشاره نمود.

بازار رضا، یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر مشهد

بازار تاریخی رضا یکی از مکان های دیدنی این شهر است که گشت و گذار در آن بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود. نزدیکی این بازار به حرم مطهر امام ضا سبب شده در مسیر تردد مسافران قرار بگیرد و در تمام طول روز شلوغ و پر هیاهو باشد. بی شک حین زیارت از حرم امام رضا برای یک بار هم که شده گذرتان به آن خواهد افتاد . معماری بازار رضا (Bazaar Reza) بسیار جالب و منحصر به فرد است و ساخت آن در سال ۱۳۵۵ انجام گردید. این بازار دارای مغازه ها و حجره های بیشماری است و انواع ادویه های مختلف ، همچون زعفران، دارچین ، هل ، زرشک در ان یافت می گردد و در کنار آن اجناس دیگری همچون سنگهای قیمتی ، نقره  ، فیروزه و کالای متنوع دیگر در این بازار به وفور یافت می گردد .

خانه ی ملک، یادگاری از دوران قاجار

خانه تاریخی  و زیبای ملک نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است . این بنای تاریخی از دوره قاجار جای مانده است و در گذشته وسعت بیشتری داشته است اما امروزه تنها ساختمانی دو طبقه از آن باقی مانده که طبقه بالایی آن دارای سقفی مشبکی و منبت ‌کاری شده است که تماما چوبی است و شومینه گچبری شده آن بسیار زیبا و دیدنی است .

این بنای تاریخی امروزه  به مرکز هنرهای سنتی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی تبدیل شده است و یکی از جاذبه های گردشگری شهر مشهد محسوب  می گردد.