پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

زیباترین مکانهای ارمنستان از دریاچه سوان تا پارک ملی شیکاهو

زیباترین مکانهای ارمنستان از دریاچه سوان تا پارک ملی شیکاهو

 

ارمنستان کشوری است که در قفقاز جنوبی قرار گرفته و پایتخت آن شهر ایروان است. این کشور در گذشته نچندان دور بخشی از شوروی بوده و بعد از فروپاشی این کشور به یک کشور مستقل تبدیل شده است. در آنجا آثار مختلف تاریخی از دوران‌های مختلف وجود دارد و کشوری است که برای گردشگرانی که به فرهنگ و تاریخ علاقه دارند می‌تواند بسیار جذاب باشد. در گذشته نچندان دور این کشور با نام هایاک یا هایاکستان شناخته می‌شد. ارمنستان شامل صومعه‌ها و کلیساهای قدیمی و بسیار دیدنی است و آب و هوایی بسیار خوب دارد. مناطق کوهستانی و زیبایی در این کشور قرار گرفته است که برای گشت و گذار و طبیعت گردی بسیار مناسب است. کوهستان‌های این کشور دیدنی بوده و بسیاری از کوه نوردان حرفه‌ای قله‌های این کشور را فتح کرده‌اند. شهر ایروان برای گردشگران بسیار شناخته شده بوده و تور گردشگری ایروان در میان تورهای خارجی طرفداران خاص خود را دارد. در این کشور می‌توانید در رستوران‌های بسیار خوشمزه غذاهای خوش طعم و عالی ارمنستانی را میل کنید. این کشور هتل‌های بسیار خوبی را هم دارد و می‌توانید در هتل‌های 5 ستاره ایروان اقامت داشته باشید و در طول سفر خود از خدمات اقامتی بسیار خوب استفاده کنید. اگر می‌خواهیم به این کشور زیبا سفر کنید بد نیست که کمی هم از جاذبه‌های دیدنی و نقاط دیدنی آنجا مطلع شوید، در ادامه این متن می‌خواهیم به نقاط دیدنی در کشور ارمنستان بپردازیم و جاذبه‌های آنجا را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

پارک ملی شیکاهو ارمنستان

به گزارش سفر باتو از نقاط دیدنی و پارک‌های ملی و حفاظت شده در کشور ارمنستان پارک ملی شیکاهوخ است که دارای فضایی بسیار زیبا و جاذبه‌های طبیعی متعدد و دیدنی دارد. انواع گیاهان و درختان زیبا را می‌توانید در آنجا مشاهده کنید و از طبیعت سرسبز لذت ببرید. در آنجا انواع حیوانات نادر و در معرض انقراض مثل پلنگ، خرس و گوزن وجود دارند که در اعماق این جنگل‌ها زندگی می‌کنند. در آنجا می‌توانید با استفاده از راهنماهای حرفه‌ای به دیدن جاذبه‌های مختلف مثل آبشارها و رودخانه‌ها بروید و از طبیعت ارمنستان لذت ببرید.

دریاچه سوان ارمنستان

از نقاط دیدنی پر طرفدار و شناخته شده ارمنستان باید به دریاچه زیبای سوان اشاره کرد که شامل یک فضای بسیار زیبا و دیدنی می‌شود. بسیاری از رودخانه‌های کشور ارمنستان به این دریاچه می‌ریزند و باعث می‌شود آنجا یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های منطقه باشد. اطراف این دریاچه نقاط دیدنی بسیاری وجود دارد که می‌توان به صومعه سواناوانک که بنایی تاریخی و قدیمی محسوب می‌شود اشاره کرد. در آنجا می‌توان از امکانات مختلف گردشگری بهره برد و در آنجا به آب تنی و قایق سواری در دریاچه پرداخت. در آنجا تفریحاتی مانند ویند سرفینگ و جت اسکی سواری هم انجام می‌شود. می‌توانید در رستوران‌های خوب نزدیک این دریاچه انواع غذاهای خوشمزه دریایی را میل کنید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   یادگیری سیستم عامل لینوکس

دامنه کوه آراگاتس ارمنستان

کوه زیبای آراگاتس در کشور ارمنستان شباهت به کوه دماوند در ایران دارد و ارتفاع آن به 4095 متر می‌رسد، خود این کوه یکی از جاذبه‌های مهم در ارمنستان است که کوهنوردان زیادی را همه ساله از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. در دامنه این کوه منطقه‌ای وسیع و سرسبز وجود دارد که روستا‌هایی مختلف و دیدنی در آنجا واقع شده است. انواع جاذبه‌های مختلف مانند قلعه آمبرد در کوهستان آنجا واقع شده است و یکی از نقاط بسیار عالی برای طبیعت گردی و کوه نوردی محسوب می‌شود. می‌توانید در روستاهای این منطقه غذاهای خوشمزه محلی ارمنستان را میل کنید و از امکانات گردشگری بهره ببرید.

صومعه نوراوانک ارمنستان

یکی از بناهای تاریخی و صومعه‌های قدیمی تور ارمنستان، صومعه نوراوانک است که ساخت آن به قرن 13 میلادی باز می‌گردد. آنجا در 122 کیلومتری پایتخت ارمنستان یعنی ایروان بوده و بازدید از آنجا یک روز را به خود اختصاص خواهد داد. آنجا یکی از بناهای مقدس و مهم در تاریخ ارمنستان است و از صومعه‌هایی بوده که در حمله مغول‌ها به آن آسیبی زده نشده است. معماری آن باستانی بوده و معماری سنتی ارمنستانی با سقف مخروطی است.

قلعه آمبرد ارمنستان

از دیگر نقاط تاریخی و مهم در کشور ارمنستان باید به قلعه زیبا و باستانی آمبر اشاره کرد. آنجا بر روی تپه و ارتفاع 2300 متری از سطح دریا قرار گرفته و منطقه ای بسیار دیدنی و زیبا را شامل می‌شود. اگر به این قلعه بروید می‌توانید بر روی برجک آن مناظری بی نظیر را ملاحظه کنید و عکس‌هایی خاطره انگیز را ثبت کنید. آنجا در فصل بهار بسیار زیبا و دیدنی است. این قلعه در قرن 7 میلادی ساخته شده است و در حمله مغول‌ها آسیب بسیار زیادی به آن خورد. در نزدیکی این قلعه یک صومعه باستانی و قدیمی وجود دارد که آن هم جای دیدن دارد و شامل تزئیناتی قدیمی می‌شود. طبیعت آنجا بسیار زیبا بوده و برای پیاده روی و کوه نوردی عالی است و بسیاری از توریست‌ها برای طبیعت گردی به این منطقه سفر می‌کنند.