پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

بهترین شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت های گردشگری تابستانی

بهترین شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت های گردشگری تابستانی

ما چند شهر را برای مسافرت در تابستان به شما معرفی می کنیم که هر کدام از آنها ویژگی های خاصی برای مسافرت دارند. شهرهایی با جاذبه های گردشگری مخصوص به خود و زیبایی های بی نظیر که نام آنها بدین ترتیب می باشد: تبریز، مشهد، سرعین، کیش، قشم و چابهار.
بهترین شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت های گردشگری تابستانی
کشور ایران چهار فصل می باشد که در هر فصل به جاهای مختلفی می توان سفر کرد. به همین علت و برای آشنایی شما طبق مقاله آژانس فارا گشت با عنوان بهترین شهرهای ایران برای مسافرت تابستانی برای تورهای مشهد، کیش، قشم، چابهار، تبریز و سرعین و چند شهر مسافرتی دیگر شرح می دهیم. با توجه به این موضوع بعضی از افراد ترجیح می دهند که در هر فصل به مکان های گوناگونی سفر کنند که مناسب آن فصل باشد. برای اینکه از آب و هوای دلخواه خود لذت ببرند. در این قسمت می خواهیم چند تا از شهر های دیدنی و جذاب در فصل تابستان را به شما معرفی کنیم تا بصورت تور در آن ها ثبت نام کنید و برنامه تابستانی امسال خود را هیجان انگیز تر سر کنید و البته باب میل و سلیقه تان.

تبریز:

تبریز یکی از زیباترین شهرهای ایران می باشد که دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی می باشد. در تور تبریز می بینید که دارای محله های قدیمی زیبا و مشهوری می باشد که همه ساله در فصل تابستان گردشگران و مسافران زیادی را پذیرایی می کند.
محله ی مارالان از محله های قدیمی تبریز می باشد چون در گذشته محل تجمع و رفت و آمد آهوان بوده است به این نام مشهور شده است. در این محله زیارتگاه ننه مریم قرار دارد.
از دیگر محله های قدیمی تبریز می توان از محله باغمیشه، محله دوه چی، محله سنجران، محله چهار منار و راسته کوچه اشاره کرد.
در کنار همه موارد اسم برده شده، مثل مسجد کبود “بین لیدرهای سمت شمال غربی ایران یه مثالی هست که می گه: مسجد کبود تبریز، شما را شگفت زده می کنه!!”
یا ائل گلی (شاه گلی). باید بدونی که این اسم مربوط به یک تفریحگاه و گردشگاه بسیار زیبا با منظره های جذابه که حتی خود مردم تبریز هم برای ورزش و تفریح به اونجا میرن.
 

سرعین:

استان اردبیل با داشتن جاذبه های گردشگری و طبیعی بسیار زیبا یکی از استان های مهمان پذیر در فصل تابستان می باشد.
 
تور سرعین برنامه گشتی دارد بزای بازدید از چشمه های آبگرم طبیعی، که خواص درمانی نیز دارد تعداد زیادی از هموطنان را میزبانی می کند. سرعین به دلیل داشتن آب و هوای خنک و دلچسب پذیرای مسافران زیادی در تابستان می باشد.
ولی باید بدانید که این شهر در هر فصل زیباییهای خود را دارد. در بهار و تابستان میشه به روستای ویلا دره و یا جنگل فندقلو رفت و در زمستان و پاییز پیست اسکی آلوارس منتظر شما است. و همانطور که اشاره شد آبگرم های سرعین که در هر فصلی جذاب و پر طرفدار هستند.
 

فیروز کوه :

شهری در شمال شرقی تهران با آب و هوای کوهستانی و سردسیر مکانی مناسب برای گذراندن تابستان خود در این شهر.
مکان های دیدنی شهر:
چند قلعه قدیمی، گورستان قدیمی، چندین امامزاده و …
 

چشمه کوه گل دنا:

منطقه ای بکر وزیبا و دارای چشمه های آب در دامنه های کوه دنا که هر انسانی را برای سفر به آنجا ترغیب می کند. گونه های جانوری که در این منطقه خوش آب و هوا زندگی می کنند: انواع چکاوک، کلاغ نوک سرخ، خرس قهوه ای، بز کوهی و کبک دری.
 

کیش:

تور کیش از تهران یا هر شهر دیگه که دیگه لازم به توضیح نداره. مکانی زیبا در دل آب های خلیج فارس برای سفر های خانوادگی برای گشت و گذار و تفریح مناسب می باشد. دارای هتل های زیبا و مکان هایی برای اقامت مسافران می باشد. برای تفریح می توان از جت اسکی، غواصی و کایت سواری روی آب لذت برد.
از اماکن دیدنی کیش می شود به آکواریوم، کشتی یونانی، نمایشگاه خزندگان و پارک دلفینها اشاره کرد که در طول سفر همه جوره شما را سرگرم می کنند.
 

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکاتی درمورد دوربین مداربسته مخفی

قشم:

جزیره ای زیبا و قشنگ که در خود مناطق دیدنی زیادی را جا داده است. دره ستارگان که در اثر فرسایش کوه ها و زمین به شکل زیبایی در آمده اند. تنگه چاهکوه که زیبایی خاصی دارد و چشم بیننده های خود را خیره می کند. دلفین های خلیج فارس جاذبه های خاصی به این جزیره داده است. کمی آن طرف تر می شود با تور قشم که همراه شوی، به جزیره هرمز و هنگام اشاره کرد که خودشان یک مسافرت جداگانه حساب می شوند از بس که کامل و دیدنی هستند.
 

چابهار:

چابهار به علت هم جواری با دریا می تواند مکان مناسبی برای سفر باشد و اگر جابهار در ندیده باشی انگار که مسافرت نرفته ای. در چابهار می توان صحنه ای از رسیدن کویر به دریا را با اسم درک مشاهده نمود.
همچنین تور چابهار دارای جاهای دیدنی فراوانی برای بازدید می باشد که می توان کوه های مریخی یا مینیاتوری، کوه گل افشان، تالاب صورتی با انواع پرندگان مانند: چنگر، فلامینگو، کشیم را دید و لذت برد.
غذاهای محلی و متفاوتی دارد که اگر اهل شکم باشید اونجا دلی از عزا در میارید.
 

آلاشت مازندران:

مکانی سرسبز و زیبا دارای آبشارهای فراوان می باشد. آبشار نارم در 35 کیلومتری آلاشت در روستای چرات واقع شده است. این مکان مناسب سفرهای انفرادی است.
 
 

لرستان:

مکانی مناسب برای مسافرت در تابستان با جاهای دیدنی و بکر و دست نخورده می باشد که در کنار خانواده بسیار خوش میگذرد.
قلعه فلک و الافلاک، گرداب سنگی، پل شکسته، آبشار بیشه، دریاچه کیو، دره شیرز، مخمل کوه از مکان های دیدنی استان لرستان می باشند که قابلیت اجرای تور دارند.
 
 
 
 

مشهد:

تور مشهد هوایی و زمینی از تهران و هر شهر دیگر و زیبایی های معنوی و سیاحتی آن، همه نوع سلیقه ای را راضی می کند. مشهد مکان زیارتی و سیاحتی در قلب استان خراسان رضوی واقع شده است و دارای اماکن تفریحی و زیارتی فراوانی برای مسافرت در تابستان است .
حرم امام رضا ع دلیل اصلی و مهم ترین علت سفر، مسافران و زائران را به این شهر می کشاند. در صحن های حرم امام رضا ع، مسجد گوهر شاد، پیر پالان دوز، موزه های فرش، قرآن خطی، موزه هدایا واقع شده است و از مکان های بازدید مسافران می باشد. آرامگاه سید ناصر و یاسر از برادران امام رضا ع نیز یکی از محل های بازدید مسافران می باشد.
از دیگر اماکنی که مسافران از آن بازدید می کنند: خواجه ربیع، خواجه مرادو خواجه اباصلت، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادر، باغ گیاه شناسی، پارک کوه سنگی، شاندیز و طرقبه، پارک آبی، باغ وحش وکیل آباد و … می باشد.

برنامه ریزی سفر تابستانی

همانطور که با هم مرور کردیم در این مقاله بهترین شهرهای دیدنی ایران برای مسافرت های تابستانی را مرور کردیم. خوبه که شما هم زودتر برنامه سفرتان را در این ایام که فصل سفر هستند با آژانس مسافرتی و معتبر بعنوان مجری مستقیم تور ایرانگردی یا داخلی بچینید. امسال رو پر انرژی و با انگیزه بالا ادامه بده و با آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر سفر رویاییت رو شروع کن.