پردازش گران تاکستان

اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش، فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

با برترین جاذبه های گردشگری قشم آشنا شوید

با برترین جاذبه های گردشگری قشم آشنا شوید

 

 

 روستای لافت

در توابع بخش مرکزی شهرستان قشم، روستای لافت در میان درختان سرسبز گرمسیری و نخلستان های بلند خودنمایی می کند. کوچه های بسیار تنگ و باریک با خانه هایی با سبک معماری قدیمی و نزدیک به هم شکوه و زیبایی خاصی به روستای ساحلی لافت بخشیده است. بارزترین ویژگی این روستا بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه ها است که بسیار جذاب و قابل توجه می باشد. روستای لافت علاوه بر جلوه طبیعی تحسین برانگیز دارای آثار تاریخی با ارزشی از جمله قلعه نادری، قلعه پرتغالی ها، آب انبار گنبدی مدور و گورستان تاریخی می باشد.

در 5 کیلومتری ساحل جنوبی جزیره قشم، شمال روستای برکه خلف شاهکار کم نظیر طبیعت دره ستارگان قرار گرفته است. دره ستاره ها که به نام های استاره افته و ستاره افتیده نیز شهرت دارد در واقع یک ناحیه فرسایش یافته توسط آب های سطحی، باد، باران و رگبار می باشد. شکل ویژه دره ستارگان باعث شده این دره به عنوان بخشی از ژئو پارک آثار طبیعی سازمان یونسکو به ثبت برسد. مخروط های نوک تیز، ستون ها و تیغه ها که در اثر فرسایش طبیعی (باد و باران) پدید آمده اند، در این دره مشاهده میشوند.

جزایر ناز قشم

به گزارش سفر باتو جزایر ناز یکی از دیدنی‌ترین جزایر مجاور جزیره‌ی قشم به شمار می‌رود. فاصله‌ی این جزیره از قشم حدود ۲۲ کیلومتر است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و اطراف آن با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. هنگام جزر برای مدت زمانی کوتاه، باریکه‌ای از خشکی بین این جزیره و ساحل قشم ایجاد می‌شود. با وجود اینکه زمانِ جزر کوتاه است، اما در این فاصله می‌توانید از بالای جزیره‌ی ناز، جزیره‌ی لارک و تنگه‌ی هرمز را ببینید. این جزیره مسکونی نیست وتنها تعدادی سایه‌بان توسط صیادان بومی و محلی، برای استراحت در آنجا ایجاد شده است.

جنگلهای حرا

جنگل‌های حرا که در ۶۰ کیلومتری غرب جزیره‌ی قشم و در تنگه خوران واقع شده‌اند؛ عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند و یکی از شگفتی‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شوند. حرا یک گیاه استثنایی است که دانه‌ی آن روی درخت مادر رشد می‌کند و سپس نهال آن از درخت مادر جدا شده و در آب می‌افتد. و سپس گیاه مانگروی جدید شروع به رشد مینماید و درخت جدیدی را بوجود می اورد . این جنگلها دارای گونه ای از گیاهان بنام حرا یا درختان مانگرو میباشند .این گیاهان با ریشه های خود نمک آب های شور را جذب نموده و باعث شیرینی آب میشوند از اینرو محیط مناسبی برای زندگی بسیاری از جانوران فراهم اورده شده و یکی از ذخیره گاه های زیست کره جهان به شمار می آیند ، بسیاری از موجودات و ماهی هایی که از گونه های نادر و کمیاب میباشند در این جنگلها زندگی میکنند .با بومیان میتوان از مسیر های جنگلی گردش خود را شروع نمایید و عکشهای بینظیری از جزر و مد آبها تهیه کنید .جتگلهای حرا یکی از عجایب هفتگانه جهان برشمرده میشوند که در بخش های جنوبی کشورمان پراکنده شده اند و از بندر لافت تا روستای سهیلی کشید شده اند .انواع خرچنگ ها و لاک پشتها ماهی ها و پرندگان نادر در این جنگلها زندگی میکنند و در فصول زمستان این جنگلها به پناهگاهی امن برای پرندگان مهاجری تبدیل میشوند که از سرزمینهای دور و سردسیر مهاجرت کرده اند .بهتر است در زمان جزر که درختان سر از آب بیرون اورده اند به گردش در این مناطق بروید و با راه بلدان همراه شوید و قبل از غروب آفتاب گردش آبی خود را به پایان برسانید .

این مطلب را هم از دست ندهید :   برترین و محبوب ترین دیدنیهای ترکیه از موزه آتاتورک تا قونیه

ژئوپارک قشم ؛ پارکی جهانی

ژئوپارک قشم یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی  تور قشم است. ژئوپارک به مناطقی گفته می‌شود که تنوع  زیستی و زمین‌شناسی متعددی در محدوده‌ی آن وجود داشته باشد. بخش غربی جزیره قشم نیز به دلیل تنوع پدیده‌های زمین‌شناختی نظیر جنگل‌های زیبای حرا، غار و کوه نمکدان ، تنگه‌ چاهکوه ، دره‌ی تندیس‌ها ، بام قشم، دره‌ی ستارگان، دولاب، کاسه سلخ، دره‌ی شور، کورکورا کوه و دیگر نواحیِ دارای چین خوردگی‌ها و دره‌های عجیب، کوه‌های شگفت‌انگیز، ستون‌های باشکوهِ به وجود آمده از فرسایش و بسیاری دیگر از پدیده‌های نادر زمین‌شناختی و نیز تنوع گیاهی و جانوری، به نام ژئوپارک قشم شناخته می‌شود که به عنوان تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

غار نمکدان

در واقع این غار یکی از چندین غار نمکیه که تو کوه مخروطی شکل نمکدان شکل گرفته. این کوه ۳۴۰ متر ارتفاع داره.

از اونجایی که این غار یه ۵۰۰ متری از جاده ساحلی دوره، که اخیرا ۳۰۰ متر تقریبا میشه با ماشین رفت ولی بقیش باید پیاده تا اونجا برید.

معرفی غار خربس قشم

درباره غار خربس قشم و جاذبه های منحصر به فرد آن گفتنی های بسیاری وجود دارد. این غار یکی از متفاوت ترین نقاط دیدنی و نشانه های تاریخ پربار شهرستان قشم است. به علاوه آن که یکی از جاذبه های گردشگری متفاوت ایران زمین است که در امتداد رشته کوه های زاگرس قرار گرفته است که به شیوه ای محل اتصال کوهستان و دریا می باشد. مسیر قرار گیری دقیق این غار دقیقاً در طرف راست روستای خربس و روستای رمچاه واقع شده است. به گفته بسیاری از محققان، غار خربس تاریخی کهن و دیرینه دارد که قدمت طولانی آن به دوران حکومتی مادها بازمی گردد. از آنجایی که بسیاری از تاریخ شناسان این غار را به عنوان یکی از پدیده های شگفت انگیز دوران زمین شناختی می شناسند لذا هر ساله شمار فراوانی از مسافران و گردشگران مقصد جزیره قشم، یک روز تفریح و گردشگری خود را به دیدن جای جای این غار و تماشای زیبایی های خارق العاده اش اختصاص می دهند.