گزارش سایت ما از ژنو؛ معرفی فراری  ۴۸۸ پیستا [تماشا کنید]
businessman present rising graph, business growth concept

گزارش سایت ما از ژنو؛ معرفی فراری ۴۸۸ پیستا [تماشا کنید]

فراری به رسم هر ساله خود یه محصول جدید در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی می کنه و باقی اجناس این شرکت هم در غرفه ای خصوصی خود به نمایش گذاشته می شن. هم اینکه این شرکت یه خودروی فرمول یه هم به نمایش میذاره و قوای محرکه جدیدترین محصول خود رو روی استندی قرار میده تا جدیدترین نتیجه کار خود در این بخش رو هم به نمایش بزاره.

امسال فراری واسه مخفی نگه داشتن عکس و اطلاعات جدیدترین محصولش دچار مشکل شد و به خاطر همین قبل از شروع نمایشگاه ژنو عکسا و اطلاعات رسمی جدیدترین سوپرخودروی خود رو منتشر کرد. کمی بعد ۴۸۸ pista به عنوان قوی ترین سوپرخودرو V-8 فراری رسما در روز اول نمایشگاه پرده ورداری شد.

فراری روز به روز در حال گسترش موتورهای توربوشارژ شده خوده و حال پس از فراری ۴۸۸ GTB این دومین محصول موتور وسط فراریه که در اجناس امروزی فراری به موتور توربوشارژ مجهز شده.

در هر صورت pista نسخه قوی تر، سبک تر با قابلیتای بیشتر در پیستای اتومبیل رانی هستش و از این رو به دلیل قیمت بسیار بالاتری که نسبت به مدل معمولی یعنی GTB داره، تیراژ تولید کمتری رو تجربه می کنه. به خاطر همین این خودرو مناسب افرادیه که در کلکسیون خود فراریای خاص و زیادی دارن و عموما همه pistaا به این دست از افراد فروخته می شه.

طراحی بسیار خشن و تهاجمی pista توجه های خیلی از رسانه ها و افراد رو به سمت این خودرو کشونده و میشه این خودرو رو جز ۵ ستاره اصلی نمایشگاه ژنو امسال به حساب آورد.

در بخش قوای محرکه تماشاگر به کار گیری موتور ۳٫۹ لیتری V-8 دو توربو هستیم که توانایی تولید ۷۱۱ اسب بخار قدرت رو داره. این قدرت به وسیله جعبه دنده دوال کلاچ ۷ سرعته به محور عقب فرستاده میشه. وزن خودرو در حدود ۱۳۶ کیلوگرم به نسبت مدل GTB کاهش پیدا کرده.

فراری ورودی هوای موتور رو به بخش انتهایی خودرو منتقل کرده، تقریبا مشابه با مک لارن ۷۲۰S این مسئله باعث می شه تا از نظر ترمودینامیکی موتور در شرایط بهینه تری کار کنه. دیفیوزر بسیار بزرگ در بخش عقبی خودرو و هم اینکه فلپای دیفیوزر با توانایی باز و بسته شدن در سرعتای بالا نیروی درگ رو کاهش میدن.

فراری بر خلاف مک لارن اعتقادی به اسپویلرای بزرگ و متحرک نداره و تنها یه اسپویلر ثابت رو در بخش انتهایی بدنه تماشاگر هستیم. این اسپویلر توانایی ایجاد نیروی رو به پایین واسه محور عقب رو جفت و جور می کنه.

موتور فراری توانایی دور خوردن تا ۸۰۰۰ rpm رو دارا هستش که واسه یه موتور توربوشارژ شده امروزی رقم خیلی بالایی هستش. در این موتور از شاتونای تیتانیومی استفاده شده و توربوشارژرها بالاتر از سر سیلندر قرار گرفتن که طبق صحبتای فراری صدای موتور رو بهتر می کنن. هچنین فراری یه لوله کشی مخصوص رو به داخل اتاق انجام داده تا صدای موتور در اتاق منتشر شه.

فراری واسه کاهش وزن هر چی بیشتر رینگای فیبرکربنی رو به صورت یه آپشن جدا از هم به خریداران ارائه می کنه. این قضیه به همین جا ختم نمی شه چون وزن قطعات در حال چرخش مثل چرخ خودروها بسیار مهم تر از قطعات ثابته.

فراری مثل همیشه اعلام کرده که حس و حال مهم ترین مسئله در تولید محصول جدیدشون بوده و اعداد و ارقام و رقابتایی که امروزه مد شده جایی در اجناس جاده ای ما نداره. ما بازم به دنبال رسیدن به درجه های بالاتری از حس و حال رانندگی go-kart(مثل ماشینای کارتینگ و در درجات بالاتر مثل فرمول یه) هستیم. این خودرو واسه رسوندن حس و حال رانندگی به بالاترین درجات خود ساخته شده.

اما به گفته رسمی فراری این سوپرخودرو از صفر به ۱۰۰ رو در عرض ۲٫۸۵ ثانیه پر می کنه و واسه رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷٫۶ ثانیه زمان نیاز داره. وزن خودرو هم برابر ۱۲۸۰ kgه.

از دیگر خودروهایی که امسال در غرفه فراری هستن میشه به ۸۱۲ superfast، ۴۸۸ spider و GTC4 Lusso به عنوان یه مدل ۴ نفره اشاره کرد.

پاسخی بگذارید

بستن منو