چگونه یک شرکت سئو معتبر را شناسایی کنیم؟

چگونه یک شرکت سئو معتبر را شناسایی کنیم؟

 

وقتی که صحبت از انتخاب یه شرکت سئو واسه مدیریت امور بهینه سازی سایت به میان میاد، معیارها و فاکتورهای زیادی به ذهن ما خطور می کنه. انتخاب یه شرکت سئو مناسب مانند هر انتخاب دیگری می تونه تنش زا و رقابت برانگیز باشه، به خصوص واسه آدمایی که آشنایی چندانی با معنی بازاریابی موتورهای جستجو ندارن.

سئو

در مقاله امروز می خوام براتون توضیح بدم که در زمان انتخاب یه شرکت سئو یا متخصص سئو باید به چه نکاتی به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین و از چه اشتباهاتی دوری کنین. هم اینکه اگه متخصص سئو هستین، این مقاله می تونه به شما کمک کنه تا خودتون رو بهتر به مشتریان معرفی کنین.

در ادامه مقاله می گم که روند مشاوره سئو به چه شکل انجام می شه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین انتخاب یه شرکت سئو (یا کارشناس سئو) با تجربه نکته بسیار مهمیه چون اگه تجارت شما به سئو و بهینه سازی سایت وابسته باشه، انتخاب یه کارشناس یا شرکت سئو مناسب می تونه روی کار و کاسبی تون بیشترین تاثیر رو بزاره.

با این حال، اشتباهات زیادی هست که خیلی از افراد در بین انتخاب شرکت سئو مرتکب می شن. این اشتباهات عموماً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی اتفاق میفته.

اشتباه ۱: به کار گیری گوگل به عنوان فیلتر انتخاب شرکت سئو

دلیلی که پشت این انتخاب قرار داره در نگاه اول به طور کاملً منطقی به نظر می رشد. مطمئناً خیلی از افراد در زمان انتخاب شرکت سئو با خود تصور می کنن یه شرکت سئوی خوب باید واسه کلمات کلیدی مانند شرکت سئو، مشاور سئو، آژانس سئو یا کارشناس سئو یا شرکت سئو + نام شهر در بالاترین جایگاه یافته های جستجوی گوگل قرار داشته باشه.

پس اگه به دنبال شرکت سئو در شهر اصفهان باشیم، باید در گوگل عبارت شرکت سئو در اصفهان یا سئو اصفهان رو جستجو کنیم. مطمئناً با جستجوی این کلمات کلیدی، نام چند شرکت رو در یافته های جستجو مشاهده می کنین.

اما بدیش اینه، نکته ای که اینجا باید به اون توجه کنیم اینه که بیشتر شرکتای سئوی خوب، یعنی اون دسته از شرکتایی که به تموم قوانین سئو تسلط دارن و همیشه تلاش می کنن کارشون رو به بهترین راه بکنن، واسه اینجور کلمات کلیدی رتبه بندی خیلی خوبی ندارن. شاید براتون سوال شه به چه دلیل؟

در جواب باید بگم این شرکتا تونسته ان خوب پاسخگوی نیاز مشتریانشان باشن و همین مشتریان، این شرکتا رو به دوستان و آشنایان خود معرفی کردن. یه شرکت معتبر سئو تعداد بسیار زیادی مشتری داره که خیلی از اونا از خدماتی که دریافت می کنن، رضایت دارن. حتماً اینجور شرکتی به طور دائمی در حال درآمدزاییه و جوری مشغله داره که نمی تونه سایت خود رو واسه کلمات کلیدی دلخواهش بهینه سازی کنه (یا این کار رو به کندی انجام میده).

در نتیجه سایت این شرکتای معتبر در یافته های جستجوی گوگل دفن می شه. خیلی از شرکتای سئویی که واسه کلمات کلیدی سئو و بهینه سازی سایت رتبه بالایی دارن، معمولاً شرکتایی حرفه ای نیستن. واقعا از اونجایی که بیشتر این وب سایتا مشتری زیادی ندارن، تموم تلاش خود رو بر جذب مشتری از راه یافته های جستجوی گوگل متمرکز می کنن.

البته نمیشه گفت تموم وب سایتایی که در صفحه اول یافته های جستجو ظاهر می شن، نامعتبر هستن. در خیلی از مواقع شما می تونین یه شرکت سئو معتبر رو با جستجو در گوگل پیدا کنین. تنها چیزی که باید به اون توجه کنین اینه که بالا بودن رتبه یه سایت در یافته های جستجو ملاک دقیقی نیس و بهتره خدمات چند شرکت سئو رو با همدیگه مقایسه کنین.

اشتباه شماره ۲: اعتماد به فهرستای “بهترین شرکتای سئو”

افراد زیادی در زمان انتخاب شرکت سئو عباراتی مانند بهترین شرکتای سئو رو در گوگل جستجو می کنن و معمولاً یا وب سایتی اسپم رو در یافته های جستجو میبینن یا با صفحه ای تو یه فروم روبرو می شن.

اسپم

باید به شما بگم که اعتماد کردن به اینجور فهرستایی عواقب خوبی براتون به دنبال نداره. خیلی از این فهرستا معمولاً به صورت اسپم و به وسیله ربات جفت و جور می شن. هم اینکه نه فقط شرکتای سئوی معتبر علاقه ای به رتبه گرفتن واسه این کلمات کلیدی ندارن، بلکه داشتن رتبه بالا واسه کلید واژه بهترین شرکت سئو هم تاثیر چندانی بر کسب و کارشون نداره.

اشتباه شماره ۳: باور داشتن به راه میانبر در سئو

اشتباه سومی که خیلی از افراد در زمان انتخاب شرکت سئو مرتکب می شن، باور داشتن به وجود راه میانبر در سئو و بهینه سازی سایته. خیلی از شرکتای سئوی نامعتبر از این راه حل واسه جذب مشتری استفاده می کنن. شما باید بدونین که در بحث سئو و بهینه سازی سایت، هیچ راه میانبر یا راه حلی مخفی وجود نداره. هر راه میانبری به معنی دور زدن الگوریتم جستجوی گوگله و منتهی به جریمه شدن سایت تون می شه.

راه حل

یه شرکت سئو نامعتبر معمولاً به شکل زیر دلیل میاره:

گوگل به این شکل کار می کنه: […] و ما با راهکارهایی آشنا هستیم که با به کار گیری اونا می تونیم در مدت کوتاهی سایت شما رو به بالاترین جایگاه یافته های جستجو بیاریم. بدیش اینه نمی تونیم این راهکارها رو با شما در میان بذاریم. این تکنیکا منحصراً واسه ماست و نمی تونیم با کسی اونا رو به اشتراک بذاریم، اما مطمئن باشین که این تکنیکا به بهترین شکل ممکن نتیجه بخش هستن.

معذرت خواهی منو قبول کنین، اما همونطور که در مقاله سئو تضمینی گفتم، این جملات اصلا قابل اعتماد نیستن. اگه از همین شرکتا درباره نقشه و چگونگی انجام سئو و بهینه سازی سایت سوال کنین در جواب به شما خواهند گفت:

بدیش اینه نمی تونیم اسرار شرکتمون رو با مشتریان در میان بذاریم.

اگه در زمان مشاوره با یه کارشناس سئو اینجور پاسخی گرفتین، بدونین که با فردی صادق در رابطه نیستین. سئو و بهینه سازی سایت، مفهومی بسیار گسترده و مشخصه و فهم اون خیلی آسونه. مطمئناً خیلی از عوامل و عوامل سئو ریشه ای نامعلوم در الگوریتم جستجوی گوگل دارن، اما با کمی آزمون و خطا میشه عملکردشون رو اندازه گیری کرد. در هر صورت اینجور پاسخی از یه شرکت سئو پذیرفتنی نیس. حال سوال اینجاس که چیجوری میشه یه شرکت سئو معتبر رو یافت؟

مشتریان حق دارن از روشای سئو استفاده کرده بر سایت شون باخبر باشن.

روند مناسب واسه انتخاب یه شرکت سئو معتبر

مرحله اول

در اولین مرحله بهتره طی یه جلسه با همه اعضای تیم تون، اهدافی که قراره از راه سئو و بهینه سازی سایت به دست بیارین رو مشخص کنین. به چه دلیل می خواین سایت خود رو بهینه سازی کنین؟ به چه دلیل می خواین واسه بعضی کلمات کلیدی خاص در بالاترین جایگاه یافته های جستجوی گوگل باشین؟ تلاش کنین واسه این سوالات جواب مناسبی پیدا کنین.

هر چیزی که باید از تاثیر ریدایرکت ۳۰۱ در سئو بدونین!

بعد، راه حلی مشخص کنین تا بوسیله اون موفقیت و شکست تون رو اندازه گیری کنین. طی این روند، اهداف خوب و اهداف بد بسیاری وجود دارن.

اهداف خوبی که طی این مرحله می تونین واسه خود مشخص کنین عبارتند از:

  • دیده شدن سایت تون واسه کلمات کلیدی هدف
  • به دست آوردن ترافیک طبیعی و هدف دار از یافته های جستجوی گوگل
  • افزایش فروش از راه بازاریابی موتورهای جستجو
  • افزایش اندازه دانلود یا ثبت نام کاربران در سایت
  • برندسازی

اما اهداف بدی که می تونن در این مرحله انتخاب شن عبارتند از:

  • افزایش ترافیک به هر شکل ممکن! ترافیکی که بدون هدف گذاری و به صورت ناخواسته وارد سایت شما شه، مطمئناً به بهتر شدن کار و کاسبی تون کمک نمی کنه.
  • اهمیت زیادتر از اندازه به رتبه بندی در یافته های جستجو! خیلی از مردم تصور می کنن داشتن رتبه های بالا به تنهایی می تونه تجارت آنلاین شون رو رونق بخشه، اما بدیش اینه این جور نیس. ً داشتن رتبه بالا ترافیک خوبی رو به وب سایتتون هدایت می کنه اما این تولید محتوای مهم و تجربه کاربری عالیه که اندازه تبدیل سایت شما رو زیاد می کنه. اگه اینجور هدفی واسه سایت خود دارین پیشنهاد می کنم اونو از فهرست اهدافتون خط بزنین.
  • به دست آوردن رتبه بالاتر در یافته های جستجو واسه یه کلید واژه خاص نسبت به بقیه رقبا. این هدف هم، هدف خوبی واسه کار و کاسبی تون نیس چون به اهداف کلی سازمانی تون کمک نمی کنه و درآمدتون رو افزایش نمی ده.
  • یکی دیگه از اهداف نادرستی که بین وبمسترها رایجه، به دست آوردن امتیازهای بالا در ابزارهایی مانند Majestic یا پیج رنک گوگله. خیلی از صاحبان کسب و کارا هنوز به دنبال شرکت سئو یی هستن که بتونه پیج رنک سایت شون رو زیاد کنه. بهتره بدونین که گوگل چند سال پیش سیستم پیج رنک خود رو از کار انداخت.
این مطلب را هم بخوانید :  ۴ راز جوانی و سلامتی

به دنبال خدمات سئو هستین؟

ما علم لازم واسه افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل رو داریم. پس خوبه با ما تماس بگیرین.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

افزایش ترافیک سایت شما

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

مرحله دوم

وقتی که فهرست اهدافِ خوب خود رو ساختین، پیشنهاد می کنم فهرستی سه یا پنج تایی از معیارهایی که واسه انتخاب شرکت سئو در نظر دارین، به وجود بیارین. مثلا اگه حتماً می خواین با کارشناس سئوی مورد توجه به صورت حضوری ملاقات کنین، بهتره اونو یادداشت کنین یا اگه با دورکاری مشکلی ندارین، اونو به فهرست خود اضافه کنین. هم اینکه، می تونه بودجه ای که واسه سئو و بهینه سازی سایت خود در نظر گرفتین رو به فهرست خود اضافه کنین و براساس اون اراده کردن کنین.

اراده کردن

اینطوری هر معیاری که واسه انتخاب یه شرکت سئو مناسب در نظر دارین رو تو یه فهرست جمع آوری کنین. بهتره که واسه هر کدوم از اولویت هاتون یه کاندیدا در نظر بگیرین و اونا رو با همدیگه مقایسه کنین. در آخر می تونین با هر کدوم از کاندیداها مصاحبه ای داشته باشین تا با چگونگی عملکردشون بیشتر آشنا شید.

چیجوری یه شرکت سئو خوب پیدا کنیم؟

حال سوالی که پیش میاد اینه که چیجوری میشه یه شرکت سئو خوب رو پیدا کرد یا اونو از بین چند شرکت تشخیص داد. واسه این کار روشای قابل اعتمادی وجود دارن :

  • معرفی شرکتای سئو به وسیله دوستان، آشنایان و همکاران.
  • معرفی به وسیله شرکتای مشابه غیر حریف. مثلا اگه تو یه فضای B2B یا یه فضای تبلیغاتی مشغول به فعالیت هستین می تونین با ایجاد رابطه با شرکتای تجاری همکار و غیر حریف از اونا در این مورد کمک بگیرین. البته الان باید اینجور رابطه دوستانه ای رو با بقیه وب سایتا داشته باشین. صحبت کردن درباره روند سئو و متخصص سئوی با این سایتا به شما کمک می کنه تا شرکت سئو مناسب رو پیدا کنین.
  • افراد مشغول به فعالیت در مورد سئو. اگه شمام مانند من به دنبال مقالات جدید درباره سئو و بهینه سازی سایت هستین، شاید با اشخاصی که در وبلاگای جور واجور درباره روشای جور واجور بهینه سازی سایت مطالبی منتشر می کنن، آشنایی دارین. شما می تونین با این کارشناسان سئو در رابطه باشین و از اونا درباره وضعیت سئوی سایت خود مشاوره بگیرین.

از یه شرکت سئو چه سوالاتی سوال کنیم؟

    • من به شخصه علاقه دارم از شرکتای سئو سوالات مختلفی سوال کنم. مثلاً از چه روشی واسه رسیدن به اهداف سایت من استفاده می کنین؟ و به چه دلیل از این روشای سئو استفاده می کنین؟
    • شمام تلاش کنین از شرکت سئو یی که با اون در رابطه هستین درباره روند بهینه سازی و سیستم گزارش دهی شون سوال کنین. روند سئوی سایت من چه مدت زمان میبره؟ از چه ابزارهایی واسه سئو استفاده می کنن؟ به چه دلیل از این روش ها و وسیله ها استفاده می کنن؟ این روش ها با اهداف تجاری من موافق هستن؟ آمارها و گزارشات در رابطه جمع آوری می شن؟ از این آمارها و گزارشات به چه شکل استفاده می شه؟
    • به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین قبل اینکه روند سئوی سایت خود رو شروع کنین باید بدونین که سایت شما به چه چیزایی احتیاج داره. سئو و بهینه سازی سایت فرآیندی بلند مدته، به خاطر همین به برنامه ریزی دراز مدت هم احتیاج داره. مثلا ممکنه سایت شما نیاز به طراحی دوباره رابط کاربری (UI) یا تجربه کاربری (UX) داشته باشه یا واسه تسریع بخشیدن به روند سئو، حضور تیم تولید محتوا لازم باشه. در اینجور شرایطی شما نمی تونین روند سئو رو شروع کنین. چون تموم این تغییرات باید قبل از شروع روند سئو یا دست کم با هماهنگی متخصص سئو اعمال شن. پس بهتره با همکاری کارشناس سئو تغییرات لازم رو روی سایت تون اعمال کنین.
    • برنامه ریزی

    • سوال دیگری که باید از یه شرکت سئو سوال کنین اینه که اگه برنامه ریزیا و روشای پیشنهادی شون موثر نبود، چه راه حلی رو اتخاذ می کنن؟ تلاش کنین درباره مشکلاتی این چنینی که در گذشته داشتن و چگونگی بر طرف کردنشون اطلاعات بیشتری به دست بیارین.
    • مشکلات

  • سوال کنین! حتی اگه اطلاعات چندانی درباره سئو و بهینه سازی سایت نمی دونین بازم دست از سوال بر ندارین. از شرکت سئوی مورد نظرتون سوال کنین که الگوریتم رتبه بندی گوگل چیجوری کار می کنه و شما چیجوری می تونین یافته های اونو تغییر بدین؟ حتی اگه خیلی با اصول سئو آشنا نباشین، جواب کارشناس سئوی با تجربه بسیار روشن تر از دیگر کاندیداها میشه.

مرحله سوم

من به شما پیشنهاد می کنم که براساس ۴ ملاک زیر شرکت سئو خود رو انتخاب کنین:

    1. اعتمادی که نسبت به یه شرکت به دست آورده اید: این اعتماد می تونه از راه گفتگوی مستقیم، پیشنهادای همکاران یا تحقیق و بررسی خودتون به دست اومده باشه.
    2. منابع معتبر: اگه منبع معتبری (دوست، همکار یا وب سایتی قابل اطمینان)، شرکت سئو یی رو به شما معرفی کرد می تونین با خیال راحت تری روند بهینه سازی سایت خود رو شروع کنین.
    3. هماهنگی آداب ارتباطی: ممکنه طی مصاحبه با یه کارشناس سئو همه چیز خوب پیش بره و مطمئن شید که فرد مصاحبه شونده از دید فنی بسیار باخبر و خبره س. با این حال این امکان هست پس از مصاحبه حس رضایتی که انتظارش رو داشتین به سراغتون نیاد. بروز اینجور احساسی معمولاً به دلیل نبود یکی بودن فرهنگی اتفاق می افته. پیشنهاد می کنم در این شرایط به دنبال کس دیگه ای باشین.
    4. ساختار قرارداد و قیمت گذاری: معمولاً قرارداد شرکتای سئو به صورت شفاهی منعقد شده و بعد به صورت کتبی ثبت می شه. بیشتر شرکتای سئو قبل از شروع کار مبلغی رو دریافت می کنن، پس از اون شما باید واسه دوره وقتی مشخصی، مبلغی رو به صورت ماهانه به اونا پرداخت کنین. هم اینکه، معمولاً پس از پایان قرار داد، قراردادی جدید واسه حفظ و نگهداری موقعیت سایت ثبت می شه. قیمت گذاری خدمات سئو مثل شرکتای شرکتای مشاوره س. با این حال اگه در قراردادتون بند یا تبصره ای غیرمعمول مشاهده کردین، بهتره قبل از عقد قرار داد درباره اون تحقیق کنین.
    5. قیمت

نکات حرفه ای واسه انتخاب شرکت سئو مناسب

  • اگه کار و کاسبی تون به گونه ایه که سئو و بهینه سازی سایت براتون اهمیت بالایی داره، بهتره فکر برون سپاری رو از ذهن خود بیرون کنین و یه متخصص سئو رو به صورت تموم وقت استخدام کنین. مطمئن باشین یه شرکت سئو نمی تونه به شکل یه متخصص سئوی درون سازمانی از منابع و امکانات شما استفاده کنه. بهتره در اول از یه شرکت سئو به صورت برون سپاری کمک بگیرین و با گذشت زمان فردی رو واسه انجام امور بهینه سازی سایت خود استخدام کنین.
  • اگه تصور می کنین هزینه شرکتای سئو بیشتر از توان مالی تونه، پیشنهاد می کنم یه سئوکار تازه کار رو واسه سایت خود استخدام کنین و در مرحله بعدی از یه شرکت سئو واسه انجام امور مشاوره بگیرین. مطمئناً این روش به زمان و برنامه ریزی بیشتری احتیاج داره، اما از دید هزینه به نفع تون میشه.
  • یادتون باشه که سئو واسه همه کسب و کارا مناسب نیس. رقابت بسیار شدیدی در سئو هست طوری که ۹۵% از کلیکا روی صفحه اول گوگل انجام می شه که ۶۰% الی ۷۰% این کلیکا مخصوص ۴ لینک برتر یافته های جستجوئه. به خاطر همین روند سئو به هزینه، زمان زیاد و برنامه ریزی دقیق نیاز داره. پس اگه شرایط  و تعهد لازم واسه انجام سئو و بهینه سازی سایت رو ندارین، بهتره اونو از یاد ببرین چون تغییر رتبه سایت تون از صفحه ۵ به صفحه ۲ یافته های جستجو تاثیری عمیقی روی کار و کاسبی تون نداره.

، امیدوارم که این مقاله تونسته باشه در انتخاب یه شرکت سئو مناسب به شما عزیزان کمک کنه. هم اینکه، خوشحال میشیم که نظرات و تجربیات خود در این مورد رو با ما در میان بذارین.

موفق باشین!