سئوی off-page

سئوی off-page

این دسته از فعالیتا، مربوط به اموری می شه که وبمستر در داخل سایت خود انجام میده تا سایت رو بهینه کنه مثلا ، به کار گیری تگا و…
۲- Off Page Seo (سئو خارجی)
در این دسته، شما فعالیتایی انجام می دید که بتونین از راه سایتای بقیه، سایت خود رو بهینه کنین و از این روش شما سایت خود رو تبلیغ می کنین مثلا شبکه های اجتماعی و…
در سئو خارجی، شما تلاش می کنین که سایت خود رو به صورت برون مرزی بهینه کنین و در نتیجه در تعامل با سایتا و شبکه های اجتماعی دیگه قرار می گیرین و این به مراتب در جذب کاربر بیشتر، موفق تره.

تعریف سئوی off-page

بر خلاف سئوی On- page ، سئوی off-page اشاره به فعالیت در خارج از مرزهای صفحه وب داره. مهم ترین اون عبارتند از:
۱- لینک سازی
۲- رسانه های اجتماعی
۳- social bookmarks
ما اینا رو به جزئیات در زیر بررسی می کنیم اما اول اجازه بدین در مورد اهمیت و امتیازات سئوی off-page توضیح بدیم.

به چه دلیل سئوی off-page مهمه؟

موتورهای جستجو واسه ده ها در تلاش واسه پیدا کردن راهی واسه ارائه بهترین یافته ها رو به جستجوگران بودن. بدین منظور، اونا عوامل سئوی On- page بعضی از عوامل دیگه کیفیت و سئوی off-page رو برشمرده ان.
سئوی off-page نشونه های بسیار خوبی در مورد چگونگی درک جهان (وب سایتا و کاربران دیگه) از وب سایتی خاص به اونا میده.یه سایت به درد بخور به وسیله پیوندا با وب سایتای دیگه در رابطه استت و  در رسانه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر، گوگل پلاس و چیزای دیگه ای به جز اینا ) به اون اشاره شده و هم بیشتر احتمال داره که در میان جوامع کاربران هم فکر به لینک سازی در social bookmarkا بیفتن.

این مطلب را هم بخوانید :  آموزش ریدایرکت کردن، انواع آن و هر آنچه درباره‌اش باید بدانید

امتیازات سئوی off-page واسه صاحبان وب سایتا چیه؟

یه روش هدف دار سئوی off-page موفق در بهینه سازی سایت امتیازات زیر رو واسه صاحبان سایت بوجود میاره:

سئو

افزایش رتبه بندی : سایت در یافته های جستجو یا SERPs رتبه بالاتری پیدا می کنه و اینم به معنی ترافیک بیشتره.
افزایش رتبه صفحه : رتبه صفحه یه عدد بین ۰ و ۱۰ه که اهمیت یه سایت رو از دید گوگل نشون میده. این سیستم به وسیله لری پیج (یکی از بنیانگذاران گوگل) اختراع شده و یکی از دلایلیه که گوگل در نشون دادن یافته های مربوطه به جستجوگران اونقدر موفق بوده. رتبه صفحه امروز تنها یه عامل از ۲۵۰ عواملیه که گوگل واسه رتبه بندی استفاده سایت استفاده می کنه.
بیشتر در برابر قرار گرفتن : رتبه بندی عالیتر هم اینکه به معنی بیشتر در برابر قرار گرفتنه به خاطر این که: وقتی که یه سایت در رتبه های بالاتر قرار گیرد، لینکای بیشتر، بازدیدکننده بیشتر داشته و بیشتر در رسانه های اجتماعی به اون اشاره می شه. این مانند یه توالی ناتموم از رویدادها هستش که در اون یکی منتهی به دیگری و پس از اون به دیگری و چیزای دیگه ای به جز اینا می شه.