راهنمای داشتن یک غرفه جذاب در نمایشگاه الکامپ
Combination of Photography (background image) and 3D illustration (of translucent arrows and circles). Shapes are more defined and colors are more intense at the bottom left, elements blend into background going to right.

راهنمای داشتن یک غرفه جذاب در نمایشگاه الکامپ

از ساعت ۱۲ روز دوم مرداد ماه، آدمایی که در نمایشگاه الکامپ واسه داشتن غرفه ثبت نام کردن، و تا عصر روز جمعه فرصت دارن تا اونو واسه بازدیدکنندگانی که از شنبه صبح به نمایشگاه میان، آماده کنن.

همونطور که قبلا درباره نکاتی رو به کار و کاسبی های توضیح دادیم، عزممونو جزم کردیم نکات ریز و قابل استفاده ای در مورد اصول طراحی غرفه رو به صورت خلاصه در این مطلب داشته باشیم تا اگه هنوز سر یه سری جزییات در طراحی غرفه خود دودل مونده اید، بتونین تصمیم بهتری بگیرین.

غرفه، انبار نیس

در مرحله اول یادتون نره که غرفه، انبار نیس که هر چیزی به ذهنتون رسید درونش بذارین. بعضی کارفرماها یه روز مونده به نمایشگاه به روابط عمومی مجموعه می سپارند که دفتر و دستک شرکت رو بردار و بریم نمایشگاه.

نمایشگاه الکامپ وجهه بین المللی داره و جایگاه ایده پردازان کار و کاسبی هاست و ویترینی در برابر سرمایه گذاران. اگه خلاقیت واسه طراحی غرفه تون نداشته باشه، طبیعتا از دید مشتریان و سرمایه گذاران واسه کار و کاسبی خود هم راه حل ناب و خلاقانه ای ندارین. بعضی تصور می کنن طراحی غرفه عملی تفننیه، این تصور می تونه درست باشه ولی نتیجه نتیجه اون یقینا غرفه ای در آخر معمولی میشه.

جزییات غرفه

یادتون باشه جزئیات در غرفه خوب دیده می شن و مخاطبین شما اونقدر نزدیک می شن که نکات ریز و بزرگ درون غرفه و دیواره های اونو به روشنی ببینن. با در نظر گرفتن اینکه بیشتر بازدیدکنندگان جوون هستن و از شبکه های اجتماعی استفاده می کنن، مراقب باشین با یه اشتباه سوژه نشید.

برعکس این موضوع هم صدق می کنه؛ همین شبکه های اجتماعی می تونه بیلبوردهای رایگان تبلیغاتی غرفه شما شن. شاید بد نباشه یه عنصر یا دلیلی رو درون غرفه تون بذارین که به واسطه اون، عکسی در شبکه های اجتماعی بازنشر شه.

از فرصتا استفاده کنین

از پتانسیلای جغرافیایی و حتی آب و هوایی فضای نمایشگاه استفاده کنین. مثلا در شلوغی این روزای نمایشگاه ها طراحی مینیمال می تونه گزینه مناسبی باشه چون که هم هزینه کمتری واسه غرفه دار داره و هم از دید روانشناختی، در هیاهو و شلوغی نمایشگاه گاه اونقدر آرامشی در مخاطب بوجود میاره که اونو به ایستادن در غرفه تون مجبور می کنه. اتمسفر مدرن فضای نمایشگاه و سلیقه بازدیدکنندگان رو این وسط نباید از یاد ببرین و هنر رو با مدرنیته در آمیزید.

با در نظر گرفتن وجود الکامپ و حس و حال بازدیدکنندگان هم به کار گیری تکنولوژیایی مثل QR-Code و فناوریای جدیدتر و روشای گیمیفیکشن نوین تر می تونه مخاطب رو درگیر غرفه تون کنه. راستی گرمای داغ این روزای تهران هم می تونه بهونه خوبی باشه واسه طراحی عنصری که مخاطبین رو به سمت غرفه تون جذب کنین، حتی یه طراحی تداعی کننده خنک.

چیجوری محصولمان رو نمایش بدیم

اجناس و خدمات خود رو نمایش بدین. در این نمایشگاه اینجور موضوعی با جایی مثل نمایشگاه کتاب فرق داره و نشون دادن اجناس و خدمات چیزی نیس که به صورت فیزیکی در دسترس مشتریان قرار گیرد، به همین منظور تلاش کنین یا بروشورهای تبلیغاتی کوچیکی که توضیح کوتاه و مفیدی از کارتون دهد داشته باشین و یا از اون بهتر، طوری تو یه صفحه نمایش کار خدمات آنلاین خود رو نشون بدین.

در آخر وقت کافی واسه بازدیدکننده کنجکاوتر بذارین و توضیحاتتان رو طوطی وار تکرار نکنین چون که به کام خیلیا خوش نمیاد، شما ربات نیستین، ارائه دهنده محصولی هستین که دنبال مارکت آینده س.

نورپردازی غرفه

نورپردازی غرفه رو یادتون نره و حتما روی این موضوع تمرکز کنین. امروزه سخت افزار پیشرفته و امکانات جور واجور، قدرت انتخاب زیادی رو در اختیارتون قرار داده که به کمک اون میتونن غرفه ها رو با دقت به نیاز و خواسته خود نورپردازی کنین و کاربرده های زیبایی از اون ببرین. در نمایشگاه تکنولوژی، غرفه همگام با پیشرفتای تکنولوژی مخاطبین دوستدار این بخش رو بیشتر جذب می کنه.

کنترل فضای غرفه با حفظ ریتم اون

غرفه تون اگه کوچیکترین متراژ در نمایشگاه هم هست می تونه بزرگترین تاثیر رو از خود برجای بزاره؛ فقط باید حواستون باشه که بتونین حجم بازدیدکنندگان رو کنترل کنین. چگونگی طراحی فضای داخلی، مسیرهای اومد و شد رو در نظر بگیرین و اونا رو جزو مسائل مهم جانبی کنار طراحی غرفه تون بدونین.

فضای کوچیک رو با به کار گیری قفسه ها و استندهای خلاقانه می تونید پربار کنین. در همه حال اما ریتم رو حفظ کنین، ریتم چیدمان و دیزاین یعنی تکرار هماهنگ اشکال، فرما، رنگا و خطوط جور واجور در طراحی غرفه تون که حتی می تونه در مراحل حرفه ای تر با پوشش کارکنان داخل غرفه هم هماهنگی داشته باشه.

در طراحی ریتم یه چیز مهم رو در نظر بگیرین: سلسله مراتب دیده شدن اشیا و درک اونا به وسیله چشم آدم. چشم با ورود به هر فضا به سرعت دنبال چیزای جدید می شه، به خاطر همین اشیای نمایشی و اشیای تزیینی رو باید در جای مناسب گذاشت و خیلی با اهمیته که اول چی دیده شه.

پاسخی بگذارید

بستن منو